Čau.Mám v plánu předělat V-čka na některej typ hyder právě od firmy Avid.Cenově se chci vlízt do 5 tisíc za pár.Do výběru se mi vlezly tyhle následující brzdy:
1. Juicy 5 (3700,-)
2. Elixir 5 (4000,-)
3. Elixir R (4700,-)
4. Elixir CR (4800,-)
5. Juicy 7 (5000,-)
Může mi někdo říct v čem jsou přesně jsou rozdíly,když pomineme vzhled a velikosti kotoučů?
Např. juicy 7 mají kotouče G2 (starší typ?!),kdežto levnější elixiry mají "už?!" G3?Dál vidím pouze možnost nastavení vzdálenosti páky (a její nejspíš odlišné tvary) od řídítek u některých typů..
Ale podle čeho pozná člověk onen "vysoký brzdný výkon" nebo "skvělou dávkovatelnost-citlivost"?
Má někdo osobní zkušenosti nebo nějaké aspoň z doslechu?Které brzdy byste si vybrali vy a proč (pomiňme vzhled padnoucí k vašemu biku)?
Předem moc dík za osvětu :-)
Na základě osobních zkušeností (a i zkušeností jiných), jsou nejlepší hydry od Avidu Shimana XT...
Moc rád jsem se Avid (J5) loni v létě zbavil... Půl roku mi ležely ve sklepě, pak se dokonce na ně našel kupec...
Jezdil jsem J7 i XT dlouhodobě a volil bych z nich jednoznačně J7. Tím netvrdím, že jsou lepší, ale mnohem víc mi sedí jejich projev.
Dnes bych vzal ale stejně Formule The One nebo R1, což je ale mimo jeho cenovou relaci.
Já jsem dva roky bojoval s vibracemi zadní stavby... Vyzkoušeli jsme (se servisákem) vše... Definitivně pomohla až výměna za XT...
Źe to vibrovalo, mi až tak nevadilo. Problém byl, že to skoro nebrzdilo (začaly vibrace, skoro přestalo brzdit).
Tak to si měl štěstí. U vibrací když nepomáhají běžné věci, tak je téměř vždy problém v rámu a ani jiná brzda to nemusí vyřešit.
Právě že jiné brzdy (XT) to vyřešily... Teď to sice začalo vibrovat, resp dělat pazvuky, zase, ale na 99,9 % jsou v p... destičky. Resp bych se moc divil, kdyby nebyly. Maj za sebou cca 1500 km, včetně týdne v Jeseníkách a (skoro) týdne na Gardě. Plus kilometry bahnem, vodou, pískem a sněhem... A to naše "blatíško" (směs hlíny a písku) je jak brusný papír...
Ja myslim, ze vibrovat muzou jakykoli brzdy do doby, nes se zajedou desticky. Ja mam hayesy a taky s novyma destickama vibrovaly a nebrzdily.
Taky je otazka jestli nejsou na vine spis desticky, ja pouzivam neoriginal BBB.
Tohle řadím ke standardním krokům, co se vždy zkouší, tím myslím jiné destičky, jiné kotouče (některé typy kotoučů také hodně přispívají k vibracím), ofrézování dosedacích ploch, kontrola náboje, seřízení, atd.
Hlavní problém ale bývá v rámu. A tento problém se pak projeví třeba jen někdy v nějaké kombinaci.
Pokud je vše v pořádku, tak brzda nikdy nevibruje a to ani náznakem ani pro nové desky.
Vzal bych Elixiry R nebo CR (při větším rozdílu bych za CR určitě nepřiplácel, ale když máš rozdíl jen 100Kč, tak proč ne, to štelovátko se sem tam hodí, pokud obě páky nechodí stejně, tak u jedné se lehce prodlouží mrtvý chod, aby chodily totožně). Juicy bych už dnes nebral a R a CR se liší pouze štelováním délky mrtvého chodu páky, kde R štelování nemá a chod má ještě nepatrně kratší než CR na minimum. To samé platí pro rozdíl mezi J5 a J7.
Mezi kotouči žádny postatný rozdíl není.
Dík za vysvětlení.
Ještě něco..Když to celkově shrnem,tak mají teoreticky všechny avidy podobnej výkon,vezmeme-li v potaz,že jsou použity stejné desky + velikosti kotoučů + kapalina.Žádná brzda z nich nemá více jak dvoupístkovej systém nebo podobné rozhodující věci..např. Ultimate se prodávají jen kvůli pevnějším (i lehčím) materiálům,ale s brzdnou silou na tom budou podobně jako 2x levnější Juicy 5,je to tak?
Rozhodnu se teda mezi těma R a CR,ale ke kolu mi sednou vzhledově víc Rka,tak uvidím jestli rozhodnutí nepřebije možnost regulace mrtvoly :-)
Ne, není to tak. To, že má brzda podobný systém neznamená, že brzdí stejně a rozdíly mohou být dost velké.
Ultimate brzdí jasně lépe. Elixíry oproti Juicy není moc velký rozdíl, ale také jsou nepatrně lepší.
A třeba takové The One brzdí oproti Elixírům a Juicy mnohem lépe.
Tím ale nechci abys získal dojem, že třeba Elixíry nebrzdí, to zase ne, jsou v pohodě.
A to že jsou některé brzdy 4-pístkové ještě automaticky neznamená, že brzdí lépe.
za mě teda SHIMANO XTR ;-)
Od XTR jsem byl svým servisákem odrazován... Aspoň jsem ušetřil, mám XT :-)
zapoměl jsem napsat třmeny XTR-03, páky XTR-07, absolutně pohodovej servis.
..viděl jsem naživo výměnu destiček u Avidu a byl to celkem vopruz :-)
Co všichni s těmi deskami u Avidu při výměně proboha dělají? Ono není třeba to rvát velkou silou (to nepomůže), ale stačí správným směrem :-)
Avidy, konkrétně J7 máme doma jen jedny, ale zato už skoro celé 4 roky, tedy výměn desek bylo větší množství.
Možná při první výměně když jsem to dělal poprvé mi chvilku trvalo vzít za ty destičky správným směrem (je nutno přesně). Další výměna byla už bleskovka, stejně jako u všech ostatních brzd, co máme doma.
A to jsem docela nešika.
u me nebyl problem v samotnem vyndani a zandani desek, ale zatlaceni a rozhejbani pistku pripadne odvzdusneni (sporo pokazde jsem kvuli zatlaceni musel otevrit expanzku a nasledne odvzdusnovat, jinak pistky nesly roztahnout dostatecne...)
Tak tohle jsem nemusel dělat ani jednou. Tedy pístky jsem jednou rozhýbával, to ale ani nebylo v rámci výměny desek.
problem byl halvne se zadni brzdou... kvuli velikosti ramu jsem mel delsi hadici nez je original a porad byl problem se zavzdusnenim. Pokud se odvzdusneni provedlo u sjetych desek, tak pri vymene se muselo upoustet a znova odvzdusnovat...
u predni takovej problem nebyval, ikdyz pri prvni vymene desek byl z duvodu, ze desky mely malinko vice materialu, tudiz taky jsem musel upustit a odvzdusnit...
ja mam hayes nine a rozhybavat musim uplne pokazdy.
Uz sem se s tim smiril. Jak ty pistky povylezou, dostanou se do styku a prachem, blatem a dalsim bordelem a uz se jim nechce zpatky. Nekdy to resim tak, ze to trochu prostriknu ridkym olejem. Asi by se to nemelo, ale pomuze to