Ahoj, mel bych este dotaz k tem bezdusovym sadam.
ta paska je do rafku nejak prilepena, nebo ji muzu kdykoli vyndat, aniz by se poskodila? Ta od notubes je s ventilkem, to by snad slo, ale jine maji ventilek zvlast.
Jde mi o to, ze kdyz pichnu a dam tam dusi na dojeti, nechci tu sadu kupovat novou.
Jeste by me zajimalo, jestli je lepsi koupit to tady nebo primo u vyrobce (treba notubes). na kolik vyjde doprava?
predem dik
To záleží kterou pásku myslíš. Gumová páska s ventilkem od NoTubes lze normálně vyndat, je podobná jako část duše.
Pokud se použije pouze ta spodní páska jako třeba žlutá od NoTubes v kombinaci se ZTR ráfky, tak ta je nalepovací a sundavat a znovu nasazovat těžko půjde.
Ovšem při této kombinaci ji taky nebudeš mít nikdy sundavat, kryté niple musíš mít i pro duši, takže i s duší tam tu žlutou pásku musíš nechat (je to jen náhrada klasické pásky kryjící niple, která navíc dobře těsní oproti obyč pásce).
A pro použití s dušovými plášti se u ZTR ráfků ta gumová s ventilkem může a nemusí použít. S ní je snažší montáž, bez ní šetříš gramy a dáš jen UST ventilek (ale zase bez kompresoru si ani nešrtneš).
Ať to bude jakékoliv bezdušové řešení, tak určitě nebudeš kvůli nouzovému dojetí s duší muset nic znovu kupovat.
Kde mají v současnosti nejlevnější NoTubes netuším, už dlouho jezdím UST ráfky, takže používám pouze NoTubes tmel a celou sadu nepotřebuju.
S tou duší na dojetí to ale stejně většinou moc nejde. Jsou nejčastější dva případy:
- defekt je menší a tedy defekt je zacelen tmelem a neřešíš nic (maximálně tomu pomůžeš, že zastavíš a otočíš kolo defektem dolu, aby tam najednou mohlo více tmelu a případně pak dofoukneš ztracený tlak)
- defekt je velký, tmel ho nezacelí, tzn. třeba pořádně říznutý plášť; v takovém případě duše většinou stejně nepomůže, protože ani s duší to fungovat s tou velkou dírou nebude (i když s duší může pomoct, když máš další kus něčeho na podložení díry)
Je ale fakt, že u dušových plášťů může duše pomoct častěji než u UST. To proto, že u UST zacelování defektů tmelem funguje o něco lépe a už i tmel zacelý i poměrně velké díry. Takže když už nezacelí, tak je plášť většinou rovnou na vyhození a ne na dojetí.
Jasne, tu zlutou pasku vyhazovat nebudu, ale co s ventilkem? Normalne ho vyskubnu, pujde tam pak dat zpatky? a kde teda kupujes ten tmel, jestli smim vedet?
UST ventilek vyndáš stejně jako ho nandáš, tedy šroubováním pojistné matičky.
Maximálně bývá lehce přisátý a je třeba trošku násilí.
Normálně ale ventilek nevyndavám, nemám důvod. Při UST pláštích už jsem celé 2 roky co je jezdím bez defektu, který by tmel nezacelil (zacelených bylo spoustu).
Tmel jsem také už dlouho nekupoval, naposledy jsem bral 2x litrovku, takže jsem měl na dlouho. A tenkrát jsem ho kupoval myslím na wiggle, ale tam teď nejlevnější určitě není (extra dobrá cena tam byla jen tenkrát).
Dobrá cena je litrovka pod 500Kč.
Nikdy nerikej nikdy. Koupil jsem si SLIM duse se zelenym slizem. Kdyz jsem chtel upravit tlak. Po odsroubovani cepicky jsem zjistil, ze polovina zavitu zustala v plastove cepicce. Takze jeden z prvnich ukonu u duse, kterou jsem koupil, abych uz NIKDY nemusel venku sdelavat plaste, byla vymena duse. ;-)
http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02282.JPG