tak mi kamarádka poslal jeden odkaz a já se v tom už asi hodinu hrabu a potřebuju stále větší a větší obnos peněz :-)
Mezi jiným mě zaujala tahle tříkolka:
http://www.gizmania.cz/kola/slapaci-trike-kmx...
ale u mě budou reálnější asi na jaře ty trekáče :-)
... Perfektní volba pro ženy ...
Ty, pokud vím, žena nejsi.
Je tedy v dohledu nová ´kopretina´?
(Pak bych chápal i tvůj povzdech nad potřebou hodně peněz)
Přeji úspěšný nový rok!!!
8-)
viz arnošt. Já z toho webu "nutně potřebuju" trekáče, skákací boty, outdoor brusle a pár dalších věcí. Nicméně ta tříkolka by se taky šikla :-)
To já se už měsíc hrabu v různých webech o tříkolkách. Po čtyřleté přestávce v ježdění na kole chci znovu začít, ale už pokud možno bez bolestí za krkem, bez mravenčení v nohou a bez bolestí v zápěstí. Takže z toho vychází pořízení leha. Pády nemiluju, tříkolka bude stabilnější. Ale jaká??? Dát průchod nedočkavosti a pořídit třeba zrovna KMX - vypadají víc než použitelně za rozumný peníz. Nebo počkat na Azuba? A co takhle něco netradičního, třeba Sidewinder - viz třeba video na www.utahtrikes.com - jenže o jízdních vlastnostech tady asi nikdo nic nebude vědět a dělat pokusného králíka, nevím nevím...
S temi pady z leha to taky neni tak hrozne. Zkus si to nekde pujcit a uvidis. Nebo se poptej Lelka a Rondy. Tem jsem prvni vyjizdku pekne osladil a nejak moc nepadali. ;-)
http://www.nakole.cz/diskuse/10745-stalo-se...
Bydlím na kopečku a ať se vydám, kam se vydám, vždycky mě čeká brzy klesání, kde se kolo umí rozjet na 60 km/h. Někdy před 10 lety jsem vyrazil za teploty okolo nuly a pak jsem se nestačil divit, když se to najednou nedalo přibrzdit a jel jsem 100 m vestoje po botách, kolo mezi nohama, než mě příčný sklon vozovky hodil do příkopy. Tehdy jsem byl rád, že v protisměru zrovna nic nejelo, vyhrabal jsem se z příkopy, posbíral, co se mi z kola ulomilo a potupně došel posledních pár set metrů dolů pěšky.Od toho dne už jsem za mrazu nikdy nevyjel. Takže jsem jezdil od jara do podzimu tak 150 - 200 km týdně a přes zimu nic. Leho by dopadlo chudák taky tak, od listopadu do března bych se na něj jen chodil do garáže dívat. Na tříkolce bych si ale asi troufnul ty kopečky v zimě sjet, pokud by to nebyl přímo čistokrevný led jako teď o víkendu.
Jo, zni to rozumne. Misto aby ses vyklopil do prikopu ve chvili, kdy uz to neustojis, zustanes na vsech trech a uz to svistis bokem bal a dal... Kdyz neobujes hreby, bude Ti klouzat cokoliv. Mam sice problemy s teplotou nohou, kdyz je pod nulou, ale hrebovky se vazne osvedcily. Dokazal jsem vyjet na lehu i to, kde MTB klasici tlacili a auta protacela kola bez pohybu vpred.
Co se týče pádů z leha, nezapomeň, že máš prdel ve výšce židle! Takže jaký pád, jen vyklopení :-D
Sakra, chlapi, tak se vám mě povedlo lehce nahlodat. Asi si na nějaký pěkný den budu muset naplánovat výlet do Uherského Brodu a něco si tam vyzkoušet - v životě jsem na tom neseděl. Ale stejně - když už se mi podařilo i manželku přesvědčit (no, přesvědčit... spíše smířit s faktem), že investice do tříkolky nejsou vyhozené peníze, tak by se toho mělo využít. A stabilita je stabilita, ten kopec tu zkrátka je a od určité rychlosti ani vyklopení z výšky židle asi nepatří k nejpříjemnějším momentům v životě lidském.
Jak casto padas z normalniho kola?
Mas nejaky zavazny, proc bys CHTEL z leha padat casteji?
Ale jestli to s tim zimnim jezdenim myslis opravdu vazne, lepsi nez trikolka by byl velomobil, ne?
Je fakt, že přes léto nepadám a v zimě stojí kolo v garáži. A i v zimě mi stačí jen sjet dolů a pak už se můžu prohánět po rovinách. Jasně že kolo se dá v tom úseku s největším klesáním i vést a nasednout až dole, dělá to tak v zimě denně naše pošťačka. Ale není to ono.
A kdybys jel pomaleji? A jestli to nejde, kdybys koupil alespon zadni hrebovatou pneu? ;) Vazne to hodne pomaha.
Asi by se o tom dalo uvažovat. Zatím ale nemám ani ten stroj, na který by se pneu s hřeby namontovala. A jak vidím, nebudu s jeho kupováním divočit, počkám, přečtu si ještě nějaké recenze a diskuse, podívám se, vyzkouším, svezu se. Jaro moudřejší zimy.
Ja ti nevim, sice v zime nejezdim, ale v lete na bahne mi prislo, ze kdyz se smykne zadni, tak se to srovnat da, kdyz ujede predni, tak jsem sel... Takze na tu zimu byuch dal asi fakt na obe, na predni kvuli stabilite, na zadni kvuli zaberu. Ale je to jen teoreticky pocit....
Mám úplně stejný pocit. Když se smýkne zadní, je to většinou v pohodě. Když přední tak ležím :-) A nejen u smyku. Při stoupání do prudšího kopce jsem to při pomalém šněrování hodněkrát neustál. Ve sněhu a ledu si to vůbec nedovedu představit.
Bez pádů se na lehokole dá zvládnout opravdu hodně, se správným obutím i ten občasný led, ale je to spíš pro pokročilejší. A trik se sjížděním obtéžných úseků z kopce se sezením na kole a chodidly na zemi rychle pochytí každý jezdec. Dá se takhle bezpečně sjet třeba pole sesuvu obrovských kamenů, nebo zledovatělé úseky. Dole ani nezastavuješ, jen povolíš brzdy a vrátíš nohy na pedály.
Pokud ti nevadí zima kvůli teplotám nebo vlhkosti, ale fakt jen padání, pak se tříkolka jeví jako rozumná volba.
Na nějakých KMX jsem krátce seděl a musím říct, že je důvod, proč jsou relativně levné (v porovnání s některými jinými). Krom poměrně velké váhy je tu i celkem divoké (strmé a citlivé) řízení a hlavně ne příliš pohodlné sezení. KMX začlo jako tříkolky pro děti na podobné blbnutí jaké děcka provozují na kolech BMX někde za barákem. Když se vyvinula dospělá verze, hodně toho zdědila. Na vyjížďky typu jdu si na chvíli zařádit je super, je robustní, malé zatížení zadního kola a silná zadní brzda dovolují spoustu legrace s úmyslnými smyky. Na druhou stranu při dlouhé jízdě by mi asi vadila ta sedačka, v těžších podmínkách pak ta zadní brzda. Tu člověk jen lehce polechtá a už dělá hodiny. V nouzových situacích na silnici je to sebevražda, dvě nezávislé brzdy na předních kolech se osvědčují mnohem víc (pro někoho možná překvapivě). Pro jízdu v zimě by KMX už podle mě měla to zadní kolo lehké už moc, zapomeň na vyjetí do sebemenšího kopečka.
Na tříkolce Azub jsem seděl taky (na jednom z prototypů) a je to opravdu Azub: vysoké sezení robustní, ale lehký a obratný. Není to takové žihadlo na pěkný asfalt jako třeba greenspeedy, vyšší sezení trochu limituje extrémní průjezdy zatáček. Na druhou stranu větší kola zlepšují chování stroje na našich cestách i mimo ně, mají mnohem větší výběr plášťů a trošku vyšší posaz zlepšuje orientaci, rozhled po hrbolech a provozu atd. Celkově mi to připadá jako ta pravá pro české podmínky a nejen automaticky, protože tu vznikla, ale i objektivně svými vlastnostmi.
a jak to s tříkolkou od AZUBu vypadá ?
kdy asi tak bude v prodeji ?
Tož to nevím jistě. Nakolik jsem to pochopil, tak se rozhodli opravdu důkladně testovat a finalizovat to než to půjde na trh a deadline je určitě Spezi. Nicméně prototypy jezdily moc pěkně už na podzim, takže je možné, že něco prodají už před Spezi.
Zdravím vospolok. Už som tu dlho nebol. Sledujem, že preberáte novinku Azub-u, trojkolku. Tak ako tu už bolo spomenuté prototypy sú postavené, otestované a dokonca vylepšené. Sériová produkcia sa bude v drobných detailoch odlišovať od prototypu. Samozrejme je to posun k lepšej nastaviteľnosti, lepšej geometrie a z tho vyplívajúcej lepšej pozície sedenia. Oficiálne predstavenie sa bude konať na výstave Spezi v Nemeckom Germersheime 24-25. dubna. V tom čase budeme prijímať aj objednávky. Predbežná cena je 1700 Eur sa mešte može zmeniť(aj smerom dole). Aby som Vám zpríjemnil čakanie, pozrite si stránku Azub-u v sekcii Bazar. Sú tam pridané nejaké veci čo by stáli za pozornosť. M.O.A.B.
Po prohlédnutí spousty fotek a videí a po přečtení spousty diskusí už bych na té tříkolce až tolik netrval a šel bych klidně do jednostopého stroje. Už jsem si naplánoval, že hned jak zmizí ty hromady sněhu, zajedu do Azubu vyzkoušet, co by tak mohlo vyhovovat, protože jsem na 99% rozhodnutý, že letos nějaké leho koupím. Tahle nabídka v bazaru je ovšem velice lákavá, ceny příznivé - pořád vidím, jak Murphy o kousek výš napsal "tak nic, já mu chtěl jen ušetřit peníze". Co bych ušetřil na rozdílu ceny mezi novou tříkolkou a repasem z bazaru, to bych mohl postupně vrazit do vybavení. Proč toho sněhu hromského neubývá?
Letos podmínky na silnicích (a některá místa mimo ně) překročily moje tolerance a nejsem ochotný riskovat rozválcování autem po tom, co mě auto před ním vyhnalo na nějaký led na kraji cesty. Zkoušel jsem kombinaci běžek s busem, pak chytl nějakou chorobu (určitě prasečí) a teď už třetí týden jezdím jen busem, su konstantně nachcípaný, unavený a protivný. Takže šetřím na tříkolku, možná tu od Azubu. Na příští zimu musím mít zimní tříkolku co projede všude. Buď deltu s pohonem obou kol vzadu, nebo tadpole s pásem místo zadního kola. Kloním se k druhému, koupit Azub a vyměnit jí zadní kolo za pás, který už mám vymyšlený. Možná přidám i ližiny u předních kol. Nebude to rychlé a na tvrdím povrchu ani pohodlné, ale projede to naprosto všude.
Nekdo to tu uz nekde zminoval.
http://www.ktrakcycle.com/index.html
Pro ty, kdo vyrabet nechteji.
Nejspíš jsem to zmiňoval já. Je to pro ty, co mají přebytečných dvacet táců na hračku pro příležitostné využití a tříkolku s 26" kolem. Navíc když jsem se tam díval naposled tak už tam snad rok viselo, že jsou vyprodaní. Možná už ani nefungují.
Ten zadni pas budes konstruovat podle tohoto? Nebo hodlas nejak rozsirovat zadni vidli?
Jurimira zaujala varianta zkrizit snowbike a nejake leho. Kdyby se vyrobila zadni vidle na ibexe na 4" kola, mozna by to stalo za uvahu. ;)
Ve sněhu je fakt problém s tím momentem setrvačnosti kolem podélné osy. Na lehokole máš prostě několikanásobně kratší dobu na vyrovnání smyku než na klasice a když to nedáš, dostávají zabrat řídítka. Takže 4" kolo by možná pomohlo ve sněhu, ale na tvrdém kluzkém hrbolatém a šikmém zároveň to asi pořád nebude stačit.
Pás jsem si vymyslel tak široký, aby do vidlice vešel. U tříkolky tě navíc netrápí potřeba mít ho tvarovaný pro náklon, jede vždy naplocho. Inspirované je to tím Ktrakem, co se týká konfigurace. Jediná věc co mě zatím trápí je děsně tvrdá jízda - není tam pneumatika, co by odtlumila aspoň drobnosti, je to jako jet po ráfku. Uvidíme, jestli to půjde. A ve hře je pořád delta s diferákem.
Ale bude, bude to stacit. ;-)
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=585693
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=589691
A Larry bude jeste o neco lepsi. ;)
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=583594
Tak už to mám blíž k 70 než k 60 a na kole vzhledem k mému nemocnému srdci to už nezvládám, tak jsem se po vyzkoušení tříkolky prototypu v Azubu, rozhodl,že si ji pořídím. Při výběru rozhodl celoodpužený Velotechnik Scorpion fs. Koupil jsem ho v září a doposud na něm dělám. Vzhledem k té mé nemoci, si tam přidělávám el. motor, ktertý mi bude pomáhat, nebo já jemu? To se uvidí, až s ním na jaře vyjedu. Vzal jsem to všechno tak vážně, že jsem začal držet dietu a shodil jsem již z 96kg na 73kg, aby se ta tříkolka se mnou tolik netrápila. Již teď jsem přesvědčený, že tříkolka je pro mne ta nejlepší volba. Mimo jiné jsem najel přes 2tisíce km na segway, ale ten nedělal dobře mým zádům.
Toho odpruženého scorpiona jsem chtěl původně taky, ale nedostal bych na něj spalovací motor s rozetou jinak než na nosič. Proto sem se rozhodl pro greenspeed gto, motor se v pohodě vleze za sedačku a nosič je volný na bágly. U el. pohonu který napojíš přímo na řetěz k šlapacímu středu tento problém odpadá.
Jo a chtěl sem se zeptat, už máš ten typ i s odpruženými předními koly? Jestli ano, jak to funguje a dá se pružení předních kol nastavit?
Scorpion fs má již přední tlumiče, nastavit asi nejdou. Není tan mic co by připomínalo nastavení. Zatím jsem se tomu moc nevěnoval, pracuji teď hlavně na tom el. pohonu a tuningu.
Máš pravdy s tím, že tato tříkolka moc možností jak připevnit pomocný pohon nemá. Musel jsem to několikrát předělávat. Kdyby zde byla možnost vložit fotografie, tak bych to tu ukázal.
Hodně lidí tady používá na fotky rajce.net, není to nic složitého a zvládnul jsem to i já. :-) Jestli chceš mrknout na mou tříkolku, tak na tom rajčeti zadej do vyhledávacího okénka greenspeed. Zatím je bez motoru, ale počítám že do léta budu hotov a pak ty fotky z aktualizuji.
Tak jsem si to prohlídnul a všechna čest. Vidím, že se korunky taky jenom kutálely. Já ještě sám nevím, co tam všechno přidělám. http://rostac.rajce.idnes.cz/nastenka/
V těch bočních brašnách mám baterie celkem 36V 40A. Jsem moc zvědavý, jak daleko s tím dojedu. Motor jsem napasoval zespodu před zadní kolo. Musel jsem mírně zvednout výšku (prodloužit zadní tlumič) a budu muset ještě na něm vyměnit pero za silnější. Baterie samy o sobě váží 24kg. Jak je vidět z fotografii, tak to stavím v malém obyvacím pokojíku, takže práce na nic.
Vypadá to impozantně. Vidím správně leddiodové pásy na těch brašnách vzadu? Předpokládám červené, jak blikají, nebo svítí, co je řídí atd?
Ty diodové pásky jsou 3 x 12V na každé baterii. Téměř oslňují. Uvažuji o tom, že je budu používat jen ve dne zas velkého provozu a proto slunce. Neblikají, spouští se samostatně na každé baterii samostatně. Jinak tam mám dvě silně svítící blikačky, které na noc naprosto stačí. Budu s nimi blikat i ve dne. Mám u nich společnou baterii, která vydrží blikat 12 hod. Vepředu mám 1600 lumenů blikající baterku. Používám stejné baterie 3,7V 3000 mAh a budu vozit sebou náhradní.Ale to jsou všechno jen představy, skutečnost ukáže až praxe. Zatím jsem s tím ještě nevyjel.
A už jsi to vážil nebo odhadnul hmotnost?
Počítám tak do 50kg. Ale to by ten motor bez problémů měl zvládnout a propočítal jsem to, že bych měl na jedno nabití ujet 80km bez šlapání. To je ovšem teorie. Praxe až na jaře. Segway, s kterým jsem najel po lese přes 2 tisíce km s mojí bývalou váhou 96kg ujel 30km a vážil taky 50kg. A táhl dobře. Vyjel jsem s ním v Jeseníkách pod lanovkou až na Šerák. Nu a u teto tříkolky, co si myslím, že by nemuselo vydržet je jen řetázek. 20kg jsem pro jistotu shodil, takže to je váha baterii. Dobrý důvod k hubnutí, ne?
A jak tu tezkou a celkem neskladnou vec dostavas ven? A kde garazujes?
Budu garážovat ve sklepě, všudy jsou dvojité dveře. Tam problém není. Ale po ukončení všech prací to musím přenést ručně výtahem dolu. Sundám kola, baterie a horní koženou brašnu a složím ho, nosič baterii mi v tom nebrání. S manželkou ho pak přeneseme. Tak ho budu přepravovat i autem, mám spadeno na Vrátnou dolinu a Jeseník. Na Drahanskou vysočinu dojedu po svých, jsem ze Zlína. Nu a kolem Zlína je kam denně vyjíždět.
To skladani na prevoz Ti nezavidim. Videl jsem nekde na webu pekny nisic na trikolku, ale vyvzpirat tech 50 kg na strechu... ;-)
Sam mam na lehu o stupinek lezatejsi sedlo, nez bych chtel. Ale nechci pri kazdem prevozu povolovat a utahovat, aby se to nerozviklalo...
Tak to skládání je nejmenší problém, je to otázka 5minut. Zkoušel jsem to. Baterie budu stejně odnášet na vozíčku do bytu k nabití. Ty jsou sundané za pár vteřin. Brašna nahoře je taky na gumové háčky. Nejdéle trvá sundat přední kola. Zadní se nesundává, není potřeba. A bez těch baterií s brašnami je to o 25kg lehčí a s tím už se dá lehce pohnout. A to už nejsem žádný mladík.
Díky, vidím že taky řádíš. :-) Já to řeším pokus - omyl, když mi něco nepasuje tak to zase sundám a hledám jiné řešení. Ale už se blížím ke konci, na sraz v září bych to měl mít všechno hotové. V zadu máš dvě blikačky smart super flash, nebo tak nějak, taky o nich uvažuji. Jak si s nimi spokojený? Jak se v nich mění baterky, kryt je na šroubek nebo zacvakávací?
Ahoj, kryt je zacvakávací. Jsou super a a pověst, že jsou vidět na 1km neklame.Baterie jsou dvě AAA. mám ovšem vyvedeny jen dráty a používám na obě jednu baterii 3,7V. Mám to na vypínač pod sedlem. K vůli krádeži jsem kryt za který je to upevněno, přilepil ke světlu vteřinovkou. No a s tím omyl pokus mi povídej. Já už jsem všechno předělal nejmíň 3x. Nejhorší předělávka byla dráha řetězu.
Ten zadní náboj tam máš Roholff? Uvažoval jsem taky o něm, ale nakonec jsem tam dal 8 rychlostní Shimano.Pro motor mi stačí dvě rychlosti, po rovině a do kopce, ale k vůli šlapání je ten Roholff nejlepší. Uvažuji o tom, abych stíhal šlapat s motorem, dát do klik řazení SCHLUMPF. Mají ho v Azubu. Má s tím někdo nějakou zkušenost?
Oprava adresy: http://rostac.rajce.idnes.cz/