Podvlíkačky + kalhoty se šňůrkama v nohavicích do kterých nefouká:
http://www.bullarmyshop.cz/zbozi.asp?kod=2092
Kupodivu to není až tak divoké jak se na první pohled zdá. Jezdil jsem teď v džínách a podkolenkách, pravou nohavici staženou páskem suchého zipu aby se mi neotírala o řetěz a nijak výrazně tam netáhlo. Dokonce mi netáhlo dovnitř ani tou dírou na koleně, protože se ocitla na závětrné straně :-)
Mám kousek suchého zipu na každou nohu, dávám ho tak nízko kde je ještě ponožka a stačí to. Nemusíš ani nic šít, stačí jen samotný suchý zip, ustřihneš asi tři čtvrtě obvodu nohy, rozlepíš strany od sebe, posuneš aby se překrývaly jen z části a je to.
Nedávno jsem si koupil kalhoty co mají od kolen dolů na vnější straně zip a jeho zapnutím směrem dolů se tak zůží, že jsou u kotníků těsně a ani se žádné suchozipy nepotřebují. Podle mě jsou určené na běhání v zimně nebo na běžky, neví jistě. Lehké, šusťákové (ale s jakousi funkční podšívkou) a příjemně teplé.
Jezdím na lehu už druhou zimu, ale že by tohle mohlo být jako problém, to mě vůbec nenapadlo ! Naopak jsem zjistil, že je mi menší zima, než když jsem jezdil na zábradlí. Je to díky menšímu odporu vzduchu. Ledový vzduch mě obtéká, na rozdíl od zábradlí, kdy jsem ve vzpřímené poloze a náporu ledového vzduchu je vystaveno celé tělo od hlavy až k patě. Na lehu nejvíc trpí obličej a taky rozkrok. Já jsem si vyrobil takový zateplený suspenzor, ten si dám mezi dvě vrstvy kalhot a je po problému. Stačí slabý molitan, trochu vystříhnout tvar, dát do mikroténového sáčku, aby to neprofouklo a může se vyrazit !
jak píšu jinde - já na novoroční vyjížďce otestoval klasický cyklistický krátký kalhoty s vložkou - ale obrácený předkem dozadu (zadkem dopředu)
zezadu je větší část vložky a když se dá dopředu, dobře to kreje "to nejcenější" :-)
Ze vubec nezminujes nohy. To Ti na ne neni zima? Suspenzor mi resi klasicke capaky nasazene tak, jak maji byt. Trosku citim ramena, ale to se da resit snadno. Vadi mi propocena zada.
Ale hlavni problem je ve spickach nohou. ;-(
Musel jsem co 15 minut sesedat a chvili nechat krev kolovat i v dolnich (pardon - prednich) koncetinach. Kdyz jsem na zaver zustal v sedle cca 30 minut, uz jsem se nerozehral ani cestou domu v topicim aute. ;-(
Jelikož jsem prozatím nesehnal nějaké hodně teplé "návleky" na letní tretry a vyhřívané vložky do bot, které jsem si pořídil, do treter nevejdou (ty letní tretry mám dost natěsno), tak prozatím to řeším starými sněhulemi a pedály se spešl "zarážkami" - viz příspěvek výše. A mám nohy v teplíčku.
Navleky neshanej, navleky usij:
http://mur.rajce.idnes.cz/2008-05-16_Sumava...
Nebo si priplat:
http://www.jankopka.cz/main/poradenstvi_navleky...
O ušití nějakých takových teplých návleků ala Aljaška uvažuji. Ale jsou tu dva problémy.
1/ Střih - prostě jak to nastříhat aby to pak pasovalo. Asi rozkuchám staré návleky do deště.
2/ Na lehokole (hlavně na mém, kde mám nohy hodně nahoře) je problém v tom, že by měly být zateplené i podrážky treter - prostě na podrážky mi zepředu táhne nejvíc, protože boty jsou svisle. Tudíž to předpokládá nějakou vrstvu i zespodu. Měla by být dost silná, aby izolovala - na druhou stranu zase nesmí být moc silná, abych vůbec zacvaknul kufr do SPDéčka. Další věc - občas člověk musí i chodit, tudíž dát dospodu něco odolného, ať se to hned tak neošoupe. A teď babo raď.
Prozatím mne napadlo dát dospodu vrstvu karimatky a úplně dospodu nalepit silnou kůži nebo gumu coby podrážku. Ono celý ten návlek by se dal poslepovat z nějaké odolnější karimatky. Zkoušel jsem karimatku lepit tavnou pistolí a drří to slušně.
No uvidíme. Prozatím na to jaksi nemám čas.
Kdyby jste někdo dělal nějaké pokusy v tomto směru, tak dejte vědět.
S podrazkou vyrabi Author - tusim nekde kolem 450 Kc.
Ja uvazuju o tech svych samodomo + vlozky do bot + na tu nenaslapnou stranu pedalu male winshieldiky. Z plastu, ze ktereho se vyrabi vyztuhy do sportovnich tasek neco cca ve tvaru podrazek a nechat to tam trvale. Inspiroval mne cyklo-mz se svymi odrazkami.
Používám Kopkův systém, tedy tenké a na ně silné ponožky, tretry mám o dvě čísla větší ale nejsou zimní, takže na ně natahuju silné neoprenové návleky. Na klasice dostatečné, na lehu k ničemu, od podrážek hrozná kosa. Takže uvažuju o stejném systému jako ty, z druhé strany espédéček dát nacvakávací plastové ochrany proti větru, ten dělá tu kosu. :-) Zarážky použiju ze starých treter, nějakou tenkou umělohmotnou desku taky doma najdu a samonalepovací odrazky mám taky jako třešničku na dortu. Bude to lehoučké, skladné a jednoduše zacvakací a vycvakavací. :-) A v brašnách se to může vozit i v létě proti slabšímu dešti.
To Murphy: Jak jsem tak koukal na ty tvoje fotky ze Šumavy, tak mám jednu poznámku. Na sušení mokrých věcí (boty, oblečení) je nejlepší klasický fén (samozřejmě pokud je elektřina). Zapneš, namíříš na mokrou věc a už se nestaráš. Tahám starý fén na každou delší akci.
Já si na zimní jízdy beru klasické zimní boty. V tomhle jsou lepší moje klipsny, než nějaké nášlapy ! Jde hlavně o podrážky ! Nohy máš celou cestu podrážkama kolmo na směr jízdy, tím pádem jsou mnohem víc ochlazovány proudem ledového vzduchu. Když nejsou dostatečně zateplené ( a klasické tretry určitě nejsou ! ), zebou tě pak nohy ! Myslím, že to není tím, že by se ti odkrvovaly ! V tomhle směru je na tom lépe vertikální cyklista. Tomu stačí návleky, tobě na leháči moc nepomůžou !
Aby se ti nepotila záda, musíš v zimním provozu do kopce trošku zvolnit, aby jsi se tolik nepřehříval. Zvol si takové tempo, aby ti nebyla zima, ale aby jsi se zbytečně moc nepotil.