Možná už to tady někdy bylo, nejde mi to nějak vyhledat, to ale nevadí...
Vedete si nějaký přehled, kolik vás stojí ujetí jednoho kilometru na vašem oři?
Vy, kteří odpovíte - dávejte pouze náklady na běžnou provozní obnovu a údržbu = výměna řetězů, kazet, převodníků, brzdových botek + destiček, nutný servis vidlice, výměna odešlé přehazovačky nebo řazení, olej, ojeté pneu atd. atd. - nezahrnujte prosím pořizovací náklady na nové kolo, funkční hadříky, vypitý pivo cestou, dovolenou na kole... prostě jen to skutečně nutné :-).
vychazi mi to na 1.68kc/km
po 2,500km menim
desky
po 5.000km menim (cca sezona)
retez, servis vidle, servis tlumice, zadni plast
po druhe sezone (ted to vyslo dohromady na 11.000km)
prevodnik (ohnul jsem, jinak bych kupovat nemusel), loziska, rafky/vyplet, plast predni
nezapocitavam olej v rohloffu co menim kazdou sezonu, netusim na kolik prijde pac jsem koupil zasobu na cca 10 let dopredu...
jeste jsem zapomnel slapaci stred, to mi zvedne cenu o cca 10haleru na km, takze s rohloffem jsem na castce 1.77kc/km
pro porovnani jsem zapocital kolik me to stalo pri provozu klasickeho razeni...
presne o korunu na km vice, tj 2.77kc/km
po 1.500km
retez
po 2.500km
desky
po 5.000km
kazeta (dele mi nevydrzela), vidlice, tlumic, zadni plast, lanka, prehazka (vzdy jsem ji za sezonu znicil, presneji 2 za jednu, ale prumer vychazi 1na sezonu), stred
po druhe sezone
loziska, rafky, predni plast, prevodniky
Kolik stál ten rohlík?
Jsem na to velmi hrubě mrknul a přes 2 kačky za spotřebák a servis dám také.
prisel na cca 25kkc..., takze se mi to vrati za priblizne... 3 roky :)
Jezdíš osmičku ročně?
ne, 5.000km/rok priblizne a dva roky uz rohloffa jezdim (presneji 11.000km)... pokud mi provozni naklady snizil o 1kc/km, tak musim najet 25.000km aby se mi to vratilo. Takze jeste 3 roky...
spatne jsem to puvodne napsal, nebylo to mysleno jako celkem za 3 roky, ale jeste 3 roky a mam ho zaplaceneho...
a priznam se, cekal jsem to horsi, navratnost jsem odhadoval nekde kolem 10 let :)
K tomu připočtu kolo, rohlíka, sedlovku, boty, oblečení a další blbosti co si na to kupuješ a budeš ještě několik let přes 10,- Kč/km
hele, se reklo, ze tohle se do toho pocitat nema :) a myslim, ze by to bylo dost pres 10kc/km jenom porizeni a prestavba kola mi dava zatim 12,9kc/km a to nejsou zapocitany ty spotrebni veci a obleceni :)
No dobře, jsem si to nepřečetl úplně přesně.
Mně stojí nyní silnička asi 35k Kč/km. Jedině co mně utěšuje, že až ujedu 100 km, tak to bude jenom 350 Kč :-))
0,50 Kč/km.
ZAPOČÍTÁNO: opotřebení plášťů, lepení a výměna duší, výměny brzdových špalků, ventilků, gumiček do ventilků, řetězu, kazety, převodníku, probržděných nebo nárazem deformovaných ráfků, vidlice (1x), občasná výměna drátů, baterek do blikaček, přehazovačky, přesmykače, čas od času výměna sedla, sedlovky, blatníků, žárovek do reflektorů, maziva (běžný olej do převodovek).
NEZAPOČÍTÁNO: pořizovací cena, nákup a obměna nářadí, pračka na řetěz, rukavice, helma, brýle, reflexní vesta a další reflexní prvky, čisticí prostředky, parkovné, pokuty, náhrada majetkové újmy způsobené provozem vozidla a podobné každodenní náklady.
no když nepočítám nový kolo atd. tak to cos napsal nic moc. Mazadlo na řetěz mám doma roky to samý a nestálomě nic. TO samý odmašťovač. Pláště jsem vyměnil po pěti letech a řetz tuším po třech nebo čtyřech. Brzdový špalky nepočítám. To je každej rok, al eje to minimální částka, stejně jako brzdový lanka apod.
Prostě bych řekl, že je to pro mě nepodstatná a podružná částka. To, za co utrácím prachy jsou vylepšení a nový věci, který nutně k jízdě nepotřebuju. Nový brašny, ROhlof místo přehazky atd. atd.
Pokud na to kouknu dopravně obslužně tak budu tak na nule .... letos po Praze jsem neplatil cca 100x2 MHD čili cca 4000 kč +,
Počítám že jsem koupil jedny pláště, jednu kazetu, jeden řetěz a zhruba 5 duší a cca dvoje lepení, 2 špice a za velkou prohlídku/promazávku mého starouška jsem dal cca 600 korun + nějaký baterky do blikaček.
U silničky je poměr o něco horší, dělal jsem vzhledový upgrade čili jsem si koupil zbytečně fungl nové pláště,nové omotávky, nová bunda v barvě kola od spešlů a nová kapsička.... počítám, že možná letos neprojde stará kazeta ale ještě jsem se neodhodlal zajet do servisu.
No ale zase té radosti :-D když si řeknu, že jedna 3 hodinová projížďka mě přinese radosti, kteoru bych nepořídil za 500...
Tak o tomhle jsem asi nikdy nepřemýšlel. Kdybych měl dát dohromady náklady, co jsem za celou dobu do kola vrazil, tak by asi nezanedbatelnou položkou bylo kolo samotné, ne?
Pokud by se měl počítat tedy radši jenom spotřební materiál, tak to vychází na rok pláště, dva páry špalků, kazeta a tři řetězy. Do 2500 Kč se to nejspíš vleze, i s olejem. To by bylo asi 14 halířů na km. Ostatní části se mění buď po nějaké bouračce - to se nepočítá, nebo se mění po tak dlouhé době, že to je jak s tím novým kolem (přehazka, šlapací střed i trojtác - výměna asi po 60 tis. km)
Vyšlo mi cca 8 halířů.....vzhledem k tomu, že jsem toho letos moc nenajezdil, tak jsem ani nic neměnil - takže jen nějaké mazadlo, čistidlo a jedna duše.....kdybych teď nedávno nepíchnul, tak by se náklady na 1 km limitně blížily nule:-)
takhle to nepočítám, ale dneníček si vedu, jenže někdy bez cen, jen co se měnilo. asi před 2 roky vyšel takový test v cykloturistice a myslím, že se dostali na částku 2,-/km, což mi přijde docela reálný, ale pořád to je levnější, než chodit do posilovny, na tenis nebo kamkoliv a ještě k jízdě na kole nepotřebuješ nikoho dalšího, ale tím neříkám, že parťák na kolo není dobrý :-)
Vedu si jenom co kdy měním. Pokud bych měl počítat na co mně ježdění přijde, tzn. včetně pořízení kola a dílů, tak bych asi jezdil přestal a začal chlastat, vyšlo by mně to levněji.
ehm nevyšlo. Věř mi....
To záleží na tom, co všechno do toho započítáš.
Na kolik dneska příjde noc v "izbičce pre opilcou" ? :-))
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/cenik-zachytek...
Ale do ceny jednoho cyklokilometru taky nepočítáš ubytování na výletě:D
Každopádně z toho plyne jediné - nezřízené chlastačky pořádat na kolínsku... :-))
Naopak Kroměříži se vyhnout za každou cenu:-)))
Proč vyhejhejbat, naopak, když se zrychtovat tak jedině v Kroměříži. Když si zaplatíš osobního nosiče a uklizeče a to by se za 2000 na noc dalo pořídit, tak na tom ještě 12000 ušetříš a to se vyplatí :-))
Zajímavý téma :o)))
No, nedalo mi to - cca.58hal/km když to vemu od koupě nového kola (4.sezóny), pláště špalky, řetězy, ráfek+přepletení, lanka... a teď komplet nový obě kola.
Anebo 1Kč 24hal s pořizovací cenou kola, oblečení...
Vedl jsem podrobný přehled cca pět let a vím, že provoz kola byl dražší než provoz mého (starého) auta. Kolem 2 korun/km. Co mám Rohloffa to už neeviduji, zejména proto, že nemám tachometr, ale mělo by to být nejméně -0,35 Kč/km za řetězy a -0,15 až -0,25 Kč/km za převodníky a kazety. V každém případě případě je na zvážení, zda není lepší zůstat jen u toho chlastu.
no nepíšu si to,ale hrubě to odhaduju do 0,50Kč a s pořizovačkou do 1Kč.Řetězy,kazety a převodníky jsem začal dojíždět do mrtva,kolo mi stačí na úrovni výbavy Alivio a servis si dělám sám.
Jinak všem přeju hodně příjemných kilometrů v novém roce a někde jsem slyšel,že příští rok budou řidiči ohleduplnější :-)
Tak u favoritu mi to vychazelo mene nez 0.5 Kc/km vcetne porizovaci ceny kola. Posledni dva roky jsem za nove dily daval srovnatelne castky jako byla pred lety porizovaci cena (kolo nebylo nove), ale vloni jsem uz najezdil pres 8 tisic, tak to stejne nevyslo zle.
Ted na Ibexu bych musel najezdit opravdu hodne, aby se cena kilometru dostala do podobnych radu. Naklady bez porizovaci ceny zatim hodnotit nemuzu, na to mam kolo prilis kratce.