Srdečně zdravím všechny příznivce cyklistiky. Potřeboval bych pomoct s orientací v problematice nabíjení přenosných zařízení (konkrétně mobilního telefonu) při dálkovém cykloputování. Doteď jsem používal nenáročný telefon, který s vypínáním na noc vydržel déle než týden. Nově bych ale chtěl jezdit s Nokií N82, která dělá použitelné fotky a dá se u ní využít GPS, ale déle než dva dny nevydrží. Čekal jsem, že v dnešní době rozpuku mobilních zařízení bude nabídka odpovídajících řešení pro cyklisty relativně široká, ale možná jen neumím dobře hledat.
Jestli tomu dobře rozumím, tak existují v podstatě dvě řešení - solární nabíječka a na dynamu založená cyklonabíječka. V prvním případě se jeví jako nedostatek výkon solárních řešení, resp. neůměrná doba nabíjení, zvlášť v našich světelných podmínkách, ve druhém případě jsem zatím nenarazil na nic jiného než na tento postarší kousek, který ale na žravou Nokii N82 nemá žádnou šanci:
http://cyklonabijecka.misto.cz/
Osobně bych raději volil pohybem poháněné nabíjení. Nevím, ale jak vypadají a pracují dynama případných cyklonabíječek (zda například nejou příliš těžká). Mám sice na Vertecu TR-870 dynamo v předním náboji, to (světlo) se mi ale nechce obětovat.
Předem děkuji za pomoc a zorientování.
taky bych měl zájem. nedávno se to tu trochu probíralo
http://www.nakole.cz/diskuse/10796-solarni...
Nemam to vyzkousene, ale premyslel jsem o levne a jednoduche kombinaci jedno dynamo na predni kolo, druhe na zadni. Jedno ma 6 V, takze dohromady je to 12 V a na to se da napichnout jakakoli autonabijecka. U nejakeho dynama jsem snad cetl vykon 3 W, coz by asi na mobil melo stacit. Jen se mu takhle naprimo asi nebude uplne libit promenlivy prisun energie zavisly na rychlosti jizdy.
Primo propojit dve dynama (vlastne) alternatory fungovat nebude.
No 12V z toho poleze, kdyz ta dynama budou sfazovana... Kdyz pojedou v protifazi, tak tam bude cista nula ;)
Prakticky tam bude cokoliv mezi, pri ruzmen prumeru kol se to bude menit. Takze jedine kazde zvlast usmernit a pak teprve spojit, ale to uz jsou zase dvojnasobne ztraty na usmernovacich diodach...
Ahoj. Cyklonabíječku z tvýho odkazu mám doma. Asi uplně poslední, kterou výrobce vyštrachal někd ev šuplíku, bo už je delší dobu nevyráběl, když jsem mu psal a další už prý fakt nemá....
když jsme jeli loni s Václavem k Jadranu a zpátky, tak jsme to odhaovali na tři týdny a já řešil potřebu energie tím, že jsem koupil SON. D9ky Jirkovi a jeho návodu jsem vyrobil usměrňovací můstek ze schotek a z toho to cpu do malinký olověný 6V baterie, která zvládne zároveň se nabíjet a v tu samou chvíli z ní brát. Z tý to jde do krabičky se čtyřma tužkovýma a podle profilu trati se za cca jeden den ty čtyři tužky nabijou. Což vyřešilo potřebu energie pro foťák, kameru a MP3 přehrávač. Zbývalo vyřešit Václavův mobil, aby měl kontakt s rodinou (ta moje je zvyklá, že o mě nějakou dobu nic neví:-D ) a taky kvůli práci. Koupil jsem tedy tu cyklonabíječku a vzal jí s sebou přes varování výrobce, že perfektně fungovala pro dobíjení starších mobilů s NiMh bateriemi kterým nevadí přerušovaný nabíjení. Ono aby ti z ní lezlo těch 12V, na které jsou dělané autonabíječky je potřeba jet prý asi tak něco přes 20km/h. Lionka tohle ale nezvládne a jakmile zpomalíš, přestane se nabíjet a když zrychlíš už znovu nezačne. No ale vzal jsme jí s sebou, když Václavův mobil ukázal, že už jsou baterie někde v půlce, tak jsme to zkusili. Elektřina do toho šla, tak jsem vypojil to nabíjební tužkových a připojil cyklonabíječku a dřel hodinu jako magor. Mžná se někdo bude ušklíbat, ale s naloženým kolem aby neklesla rychlost pod 20k/h to pro mě byl chvílema fakt opruz. Přestože téměř rovina, ale pár kopečků bylo a to jsme fakt dřel :-( Po hodině jsem byl grogy a telefon si nepolepšil ani o jeden dílek :-( Takže si Václav nabíjel mobil v hospodě při vybírání odměny ve formě piva na vrcholových prémiích obzvlášť výživných kopců a vcyklonabíječka se zbytek cesty vezla v brašně a teď leží někde ve skříni.
Nevím, jak jsi na tom co se týče elektrotechniky, já to spočítat neumím, ale jestli jsi na tom líp, tak je podle mne lepší řešení to, co mám na ty tužkový, kdy když jedeš pomalejc, tak si to sosá z té baterie. Ta se začne nabíjet při cca 14km/h což už jedeš skoro vždycky a mobil je stejně nabíjen napětím okolo 5v, takže ustřihnout nabíječku kvůi konektoru a mezi mobil něj a bateii dát něco, co upraví napětí na výrobcem žádanou mez, což právě nezvládnu.
Tady je nějaké hotové řešení, možnosti nabíjení jsou docela široké, od náboje po solární panel.
http://www.copycatsolar.com/index.htm
http://www.technika.ilcik.cz/napajeci-zdroje...
http://jirky.webz.cz/index.php?page=blinkry_na...
http://www.elweb.cz/clanky.php?clanek=91
a co tak http://www.mironet.cz/Foto/Orig/90605741.jpg s http://www.eshop-rychle.cz/fotky3571/fotos/... ...4,5Ah 12V dela kotel energie ale vaha je 1480g bat. ,popr je kotel auto adapteru,tak nabijet,ci zivit z te bat muzes cokoli.