reklama

Trenažér

Uvítal bych rady ohledně pořízení trenažéru.
Jaké jsou rozdíly a jak to vlastně funguje.
Zda se to dá srovnávat s jízdou v reálu či nikoliv.A také jak funguje computer,pokud se točí jen zadní kolo.Taky nevím k čemu slouží hadička od zadního kola vedoucí.Válce nechci,to už se tu nedávno probíralo.
Koukal jsem zatím sem :

http://www.kolokram.cz/index.php?cPath=69&...

[ Zpět ]
Datum: 23.12.2009
Autor: milann
  • Re: Trenažér

         

    Rozdily mezi cim? Srovnavat s jizdou v realu se daji jenom jeste tak valce (a sam je mam a nic jineho bych nechtel, ale tohle slyset nechces). Tvuj cyklocomputer nefunguje, pokud ho nechas na prednim kole (a u trenazeru, spinneru, valcu apod. jsou udaje o rychlosti a vzdalenosti stejne silne orientacni, pokud tedy nejde treba o specialni system treba od Tacx se simulaci jizdy v realu s videoprojekci; spis se pocita zatez treba podle tepu a cas treninku). Hadicka co vede od zadniho kola vede prave ke computeru patriciho k trenazeru.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.12.2009
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Trenažér

         

    Ta hadička možná mohla sloužit i k nastavení brzdy(magnetické či hydraulické), která slouží k ovládání zátěže přímo z řidítek.

    Mám magneticky bržděný trenažer pod zadní kolo, jsem s ním celkem spokojen. Hydraulicky bržděný trenažer je prý lepší. Hydraulika prý má přirozenější průběh zátěže - u magnetického se odpor se zvyšujícími otáčkami snižuje. Kdežto u hydrauliky je to prý naopak, ale vyzkoušenou ji nemám)

    Válce jsou výborné na zlepšení stability a citu při ovládání kola při zátěži, ale na druhou stranu se na nich nedá trénovat síla, výbušnost a přirozený pohyb horní poloviny těla, páč to se člověk vzápětí vydává na jízdu po bytě.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.12.2009
    Autor: IQTyqve
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Trenažér

           

      Sílu trénuj přes zimu v posilovně;-)

      Stejně potřebuješ v zime "honit" vytrvalost a na tu jsou válce jako dělané...

      [ Zpět ]
      Datum: 24.12.2009
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Trenažér

             

        V tomhle jsem asi dost netypický, v zimě jezdím intenzitu abych venku nezmrznul. Na trenažér jdu jen v nouzi nejvyšší.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.12.2009
        Autor: IQTyqve
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Trenažér

           

      Ano, normalne slouzi i k regulaci, ale potom mi nesedi to, co pises, ze by se odpor pri slapani zvysoval nebo snizoval s otackami. To by byl potom takovy trenazer k nicemu, kdyz nejde nastavit zatez oddelene- nezavisle na kadenci, kterou mame kazdy jinou a mela by byt idealne ve vsech rezimech jizdy vicemene nemenna (rec je o bezne jizde, ne o nacviku specialni vytrvalosti nebo ruznych specifickych vyjimek pro zavodeni).

      Ad valce- sila se na nich trenovat da, staci zvolit tezsi prevod. Problemy muzou mit snad jenom vylozene silovi velci a tezci jezdci, kdyz neprekonavaji aerodynamicky odpor a "odpor" sve hmotnosti. Pokud by ale chteli jezdit na silu i na valcich, existuji i brzdene modely. Spurty se zapojenim i horni poloviny tela na valcich nejdou a i na trenazeru jde stejne jen o nouzovku, navic spojenou s nicenim upnuteho ramu (simulace zatezove zkousky pro ram).
      Naopak prirozeny pohyb horni poloviny tela a vubec spravnou techniku slapani jde simulovat a rozvijet POUZE NA VALCICH A NE NA TRENAZERU. Kazdopadne jak pise uz Hekynen- pri domacim treninku jde o uplne jine veci nez o brutalni nastupy ze sedla, tohle bych skutecne neresil.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.12.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Trenažér

             

        O změně odporu v závislosti na otáčkách toho moc nevím, jen píšu, co mi tady kdysi někdo takhle vysvětlil a přijde mi to být i logické, že hydraulický olej klade tím větší odpor, čím vyšší jsou otáčky - na kadenci to nemusí mít zas až takový vliv, tu lze regulovat zvolením vhodného převodu.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.12.2009
        Autor: IQTyqve
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Trenažér

               

          A neni lepsi psat radsi to, o cem neco sam vis?

          [ Zpět ]
          Datum: 24.12.2009
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Trenažér

                 

            Je

            [ Zpět ]
            Datum: 24.12.2009
            Autor: IQTyqve
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Trenažér

                 

            Nicméně IQTyqve přesto má pravdu - je to tak, jak píše - odpor si řídíš zařazením vhodného převodu. Kapalinou brzděný trenažér mám:)

            [ Zpět ]
            Datum: 27.12.2009
            Autor: lindas
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Trenažér

                   

              Pravdu nemá, protože odpor s narůstajícím otáčkami samozřejmě neroste, protože by to bylo opravdu nepoužitelné, jak píše vasek.
              Pravda je jen to, že nemá regulaci odporu zátěže a to se řeší převody.

              PS: Hydraulicky brždění trenažer jsem doma měl a chvíli na něm jezdil a velmi brzo prodal, protože je to totální opruz a s jízdou v reálu to nemá naprosto nic společného. Je to stejně debilní jako magneticky brždění trenažer, téměř žádná setrvačnost, velmi to kurví techniku šlapání do kruhu.
              Jezdit ze sedla se na tom moc nedá, pokud má člověk rád svůj rám.

              Jediné na co je to dobré, že se na tom krásně testuje tuhost rámů, když se ta jízda ze sedla zkusí.

              [ Zpět ]
              Datum: 28.12.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Trenažér

                     

                Tedy stejně jako vasek doporučuju jedině válce, ty aspoň naopak pomáhají s tréninkem správné techniky šlapání a jízda na nich je poměrně blízká jízdě venku.

                Ale i u válců si každý musí dobře rozmyslet, jestli je to pro něj to pravé, nuda je na tom taky slušná a pokud někdo neprovozuje cílený trénink, tak osobně doporučuju přes zimu (pokud nechce jezdit venku) nějaký jiný zábavější sport.

                PS: Na válcích jsem také jezdil a to výrazně déle než na trenažeru, jednu zimní sezónu (cca 4 měsíce) jsem poctivě celou na válcích odjezdil (tím myslím několikrát v týdnu že jsem jezdil).
                Pak jsem ale i válce prodal a přes zimu se věnuju těm zábavnějším sportům.

                [ Zpět ]
                Datum: 28.12.2009
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Trenažér

                     

                ""Při testech jsme zjistili, že se vyplatí investovat do hydraulických modelů, mají příjemnější nástup zatížení. Regulace se odehrává stejně jako při jízdě na silnici, prostě zvyšováním rychlosti a trenažér odpovídá svým nástupem zatížení podobně, jako v reálu na silnici.""

                [ Zpět ]
                Datum: 28.12.2009
                Autor: IQTyqve
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Trenažér

                       

                  A co tím reklamním textem chceš říct?
                  S chováním na silnici to nemá společného vůbec nic, to je jen zbožné přání výrobců o kterém chtějí přesvědčit zákazníky.
                  Jediné co z toho textu sedí je to, že zátěž se reguluje pouze přahazováním.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 28.12.2009
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Trenažér

                         

                    Ale no tak:) Kdyby měli všichni stejný názor jako Mlok, výrobci trenažérů by už dávno zkrachovali. Zatím, pokud vím, je nabídka tohoto příslušenství nesrovnatelně vyšší než u válců. Čím to asi bude?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 28.12.2009
                    Autor: lindas
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Trenažér

                           

                      Protože jízda na trenažéru je daleko jednodušší, než jízda na válcích. Když jsem poprvé na válce vlezl, zjistil jsem, že snad ani neumím jezdit na kole, nebyl jsem schopen se vůbec na nich udržet.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 28.12.2009
                      Autor: hekynen
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Trenažér

                           

                      Spoustě lidem o nějaké přiblížení reálné jízdě nejde, na spinning taky chodí spousta lidí (a hodně z nich na kole přitom ani nejezdí) a s reálnou jízdou to také nemá nic společného (i když pořád o něco lepší než trenažer).

                      A pak je to jak psal hekynen, jízda na válcích není tak úplně jednoduchá a hodně lidí tohle odradí (prvních pár minut to nešlo na válcích asi nikomu, takže první vyzkoušení může leckoho také odradit; někdo jezdí v pohodě už po 10-15 minutách, někomu to trvá i několik hodin, než se to naučí) a raději sáhne po tom trenažeru, i přes ty jeho nevýhody.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 28.12.2009
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Trenažér

                             

                        Ono je to asi velmi individuální. Na válcích jsem byl v pohodě už po 5 minutách, jezdil jsem je za svůj život asi čtyři zimy, ale odradilo mě to. Vždy jsem na jaře sedl na kolo a zjistil, že jezdím jak svázaný. Musel jsem se znovu učit pořádně, přirozeně a bez zbytečných zábran šlápnout do pedálů. Teď magneticky bržděný trenažér pod zadní kolo. Válce jsem půjčil kamarádovi, ten na nich jezdí už asi pět let, nedá na ně dopustit, v reálu díky tomu jezdí jak svázaný, na pohled vypadá jak profík, spoustu lidí porazí, ale např. ode mne dostal nakládačku.
                        Nejspíš to bude tak, ža každý trenažér má svoje. Když teď v reálu potřebuju, šlapu jako na válcích i bez toho, abych na nich trénoval - to je výhodné hlavně pro jízdu ve skupině nebo v háku, člověk jede jak dle pravítka a potřebuje kolem sebe minimum prostoru a líp se chová. Ale když přijde špurt, nebo na pořádnou řežbu v kopcích nebo na jízdu ze sedla, jsou tyhle manekýnské pózy naučené na válcích k ničemu, protože je za to potřeba prostě pořádně a bez zábran vzít a ne šlapat do kruhu :-)
                        Navíc jsem zjistil, že nejvýhodnější je během jedné vyjížďky vystřídat všechny styly, které umím, protože se tím mění způsob zatížení celého těla a díky tomu člověk vydrží víc. Prostě když už nemůžu, začnu šlapat jinak, nebo-li, jak prý říkal Hrazdíra - "když nemůžu, tak nasadím" :-)
                        A to samé (kromě jízdy ze sedla)se dá provozovat na všech trenažérech,kromě válců - na těch MUSÍŠ šlapat jako svázaný.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 28.12.2009
                        Autor: IQTyqve
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Trenažér

                               

                          Oprava - teď MÁM magnetický tren. pod.z. kolo.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 28.12.2009
                          Autor: IQTyqve
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Trenažér

                                 

                            Oprava - a líp se SCHOVÁ :-))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 28.12.2009
                            Autor: IQTyqve
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Trenažér

                               

                          Tohle neni o valcich vs. trenazer ale o dispozicich jedince a predevsim skladbe jeho treninku. Nema smysl se tady rozepisovat o zasadach sportovniho treninku, ale v principu- pokud nekdo bude jezdit roky ciste jenom zakladni vytrvalost NA CEMKOLI, at uz na valcich, trenazeru, na silnici, v terenu, na spinnngu, .., potom mu das s trochou trenovani ve spurtu nebo v kopci tu tvou nakladacku. Pokud pojedete z Ase do Kosic, po par desitkach km naopak uvidis ty jenom jeho vzdalujici se zada a nez a pokud vubec tam dojedes, minete se nekde v pulce cesty kdyz on uz pojede opacnym smerem zpatky.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 28.12.2009
                          Autor: vasek
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Trenažér

                                 

                            Amen bratře...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 29.12.2009
                            Autor: hekynen
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Trenažér

                                 

                            Soudíc podle tvé podrážděné reakce se mi to asi moc nepovedlo, ale snažil jsem se psát o stylu šlapání, ne o momentální formě.
                            Tu nakládačku dostal po dvou dnech jízdy na těžko, v kopci na Lysou horu :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 29.12.2009
                            Autor: IQTyqve
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Trenažér

                                   

                              Ale vubec ne, podrazdene to vyznit nemelo, mozna jsi cekal na konci smajlik, tak tady je :o)
                              Jinak to plati dal, pokud mate rozdilne fyzicke dispozice a on mizerny trenink, pak tu Lysou verim, proc ne. Neznam vas, tak tezko rict cim je to presne, ale valci vs. trenazer to neni na 100%. Styl slapani si clovek na valcich naopak vytrenuje k co nejekonomictejsi (nejefektivnejsi) forme- na rozdil od trenazeru, tak bych tu nekonstruoval teorie podle jednoho kamarada ale hledal duvody nekde uplne jinde.
                              :o)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 29.12.2009
                              Autor: vasek
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Trenažér

                                     

                                A nemohl bys souhlasit aspoň s názorem, že na válcích lze vytrénovat jednu z několika nejefektivnějších forem šlapání? :-)
                                Nechci se hádat ani sem tahat své kamarády. Jde mi o diskuzi - každou sezonu trávím nezanedbatelný počet hodin u přenosů z Gira, Tour i Vuelty, protože jsem na to magor.
                                Styl, který se nejvíce blíží jízdě na válcích používá např. Leipheimer, nebo bří.Schleckové. Ale v první desítce je těch stylů vidět vždy několik a dost často vyhrávají i lidé, kteří používají styl, při kterém by se na válcích neudrželi ani vteřinu. Pravda je, že styl naučený na válcích je nejčastější.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.12.2009
                                Autor: IQTyqve
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Trenažér

                                       

                                  V profi cyklistice je takovy boj o Watty a gramy hmotnosti, aerodynamiku a vyzivu a vsechno, co je pro jizdu efektivni, ze by se nekdo kdo neslape ekonomicky nemel sanci udrzet ani jednu etapu. Jizdou na valcich dobry cyklista nevznikne, ale na rozdil od trenazeru mu muze pomoci. Kazdy ma ale jinou fyziognomii a jiny styl jizdy, takze to vypada u kazdeho trosku jinak. Odvozovat z toho ze nekdo slape na valcich a jiny ne a z toho i dalsi veci bych si nikdy netroufl. Na valcich jezdi kazdopadne bez vyjimky vsichni, takze si netroufnu tvrdit ani to, ze by se na nich neudrzeli ani vterinu.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 30.12.2009
                                  Autor: vasek
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Trenažér

                                         

                                    A nemohl bys souhlasit aspoň s názorem, že když už se někdo na válcích naučil šlapat do kruhu, může to následně provozovat i na trenažéru a válce třeba půjčit někomu jinému?

                                    Možná jsem zbytečně vztahovačný, ale reaguješ, jako bych tvrdil, že někteří profíci by se na válcích neudrželi ani vteřinu. Napsal jsem to jinak - že v reálu používají styl, se kterým by se na válcích neudrželi ani vteřinu.

                                    Takže abych to shrnul :-)
                                    Chce-li si "milann" vylepšit styl šlapání, měl by si koupit válce. Chce-li zachovat svůj přirozený styl šlapání, trenažérem (nejlépe hydraulickým?)nic nezkazí.
                                    Mohlo by to být asi takhle?

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 30.12.2009
                                    Autor: IQTyqve
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Trenažér

                                           

                                      Souhlasim snad jenom v tom, ze je lepsi jezdit aspon na trenazeru nez nedelat vubec nic. Pokud uz nekdo do kruhu slapat umi a bude jezdit na trenazeru jenom vzacne, pak si techniku snad nezkazi nejak brzo, staci takhle? :o)

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 30.12.2009
                                      Autor: vasek
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Trenažér

                                             

                                        Dyť ty jsi mi zatím vůbec nic neodsouhlasil! Ještě se pokusím naposledy - malou setrvačnost trenažérů (včetně válců) lze (částečně) kompenzovat použitím převodníku ve tvaru elipsy :-)

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 30.12.2009
                                        Autor: IQTyqve
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Bohuzel :o)
                                          Ted do toho navic michas jeste dalsi veci:
                                          1/ elipticky prevodnik slouzi pouze k odstraneni mrtveho bodu (a jeho prinos i v tomhle je jeste docela sporny).
                                          2/ podobnost realne jizde je na valcich zpusobena nutnosti drzet rovnvahu a nutnosti spravne slapat (hodne zjednodusene receno), coz u pevne upnuteho kola jako je na trenazeru nebo spinneru uz z principu nejde. Setrvacnost a tim dalsi aspekt podobnosti realne jizde neni problem valcu, ale zase posledne dvou jmenovanych. Coz se da resit ruzne, napr. co nejtezsim setrvacnikem u spinneru.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 30.12.2009
                                          Autor: vasek
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          ad.1 malá setrvačnost problém mrtvého bodu zdůrazňuje a elipsa, nejlépe s velkým zakřivením, přispívá k (částečnému) odstranění tohoto problému

                                          ad.2 válce mají také malou setrvačnost, neboť jejich váha zdaleka nedosahuje váhy jezdce + kola v reálu.

                                          Podobnost válců s reálnou jízdou částečně vylučuje skutečnost, že z nich spadneš při sebemenší chybičce, což se v reálu nestává a nestává se to ani při jízdě na trenažéru či spinneru

                                          My se prostě neshodnem :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 30.12.2009
                                          Autor: IQTyqve
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Neshodneme, protoze se shodnout nechces. Ja vychazim z osobni i obecne zkusenosti a nesnazim se konstruovat teorie na nepodlozenych zakladech. Myslim, ze podstatne tu receno bylo a kdo se chce presvedcit sam, muze pristoupit k prakticke zkousce,to tady za nikoho udelat nemuzeme.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: vasek
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Válce sice mají také malou setrvačnost, jenže současně mají také minimální odpor. A tady jde právě o ten poměr setrvačnost x odpor, tedy o to, jak rychle se bez šlapání zastavuje točení kol.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: Mlok
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          A proto válce vůbec mrtvý bod nezdůrazňují (je to minimálně jako chování v reálu na rovině, i v reálu v kopci je mrtvý bod výraznější díky zpomalení gravitací) a o to tu právě jde.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: Mlok
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Kdybys měl zájem přistoupit k praktické zkoušce, jsem ochoten ti zdarma poslat eliptický převodník :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: IQTyqve
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Mlok

                                               

                                          Ve srovnání s jízdou v reálu po rovině mají válce setrvačnost nesrovnatelně menší, o tom snad není zapotřebí diskutovat - když přestanu na válcích šlapat, zastaví se nesrovnatelně dřív, než když v reálu přestanu šlapat např. ve třicetikilometrové rychlosti. Takže s jízdou po rovině v reálu nelze jízdu na válcích srovnávat.

                                          Ve srovnání s jízdou do kopce mají setrvačnost podobnou, ale zase mají nesrovnatelně menší odpor.

                                          Takže i srovnání s jízdou do kopce dost pokulhává.

                                          V podstatě je to asi tak, že válce simulují jízdu do prudkého kopce s pomocným motorkem, nebo jízdu po rovině proti prudkému větru s pomocným motorkem a to vše navíc na náledí :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: IQTyqve
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Špatné srovnání s tím úplným zastavením. Sice do úplného zastavení to bude na válcích jistě za kratší čas než v reálu na rovině, ale hlavní rozdíl vznikne až pro menší rychlost, kde bude zanedbatelný odbor vzduchu a kde setrvačnost bude v poměru k valivému odporu na tom dobře a mnohem lépe než na válcích.

                                          Jenže jde o tu první část zpomalení, tedy např. z 30km/h na 29,5km/h, to je to co má vliv při šlapání, celková doba do zastavení je úplně fuk. A tady už to je právě mnohem vyrovnanější.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 31.12.2009
                                          Autor: Mlok
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Trenažér

                                               

                                          Špatné srovnání, máš pravdu, nějak mi to nedošlo - bod ve prospěch válců při srovnání s trenažérem bez setrvačníku.
                                          Na druhou stranu se u válců oproti trenažéru setrvačnost zhoršuje větším třením - kontakt s pláštěm ve třech bodech plus řemenový převod od zadního kola na přední.
                                          Kdybych chtěl trávit "indoorovou" cyklistikou větší část zimy, jednoznačně bych dal přednost spinneru s co největším závažím a navrch bych vyměnil kulatý převodník za elipsu.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.01.2010
                                          Autor: IQTyqve
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Trenažér

         

    Levnější verze trenažéru - viz popis draženého předmětu... :-)
    http://www.aukro.cz/show_item.php?item=866418163

    [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2009
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Trenažér

           

      No jooo, koukni se na prodávajícího! Je to starej špatnej známej Šustík, aka JS aka Oklyc ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 27.12.2009
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Trenažér

             

        Nakej primitiv ne? :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 29.12.2009
        Autor: twiggy
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Trenažér

               

          Ba ne! Jeden z největších žijících odborníků! :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 30.12.2009
          Autor: Zden42
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Trenažér

         

    Co rikate na tyhle instruktážní DVD? Vlastní je nekdo? Jezdí podle nich nekdo? Já jich pár mám...

    http://www.trainright.com/folders.asp?uid=19

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2010
    Autor: Mig-all
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Trenažér

           

      Nikdo nic? A to tady byla vždycky takova zanícená diskuze ohledně spinningů, trenažerů, ergometrů, válců...

      [ Zpět ]
      Datum: 23.06.2010
      Autor: Mig-all
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Trenažér

             

        A co chces slyset?
        Prvni vec: podle obalu a nekolika marketingovach kecu ve tvem odkazu tezko nekdo posoudi co ze to doma v supliku mas.
        Druha vec- "Trenujeme s Lancem jizdu do kopce" apod. je zhruba asi stejna pitomost jako "Hubneme s Jirinkou Bohdalovou". Kdo to s treninkem mysli vazne az tak ze uz si nevystaci delat kouce sam, ten se radeji obrati na trenink po internetu. Treba s dr. Vojtechovskym apod., zaplati to taky, jenom to nebudou vyhozene penize, protoze pujde o individualni trenink usity tomuto zajemci na miru.

        Klidne se ale muzu mylit a je mozne, ze se diky temto DVDckum z kazdeho muze stat Lance bez namahy a v nekolika tydnech.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.06.2010
        Autor: vasek
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

412 cyklistů (3 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024