Chceme s Hekym v červenci na Grossglockner a ptáme se kdo by chtěl jet další. Jedná se o to, že jedna skupina by jela za strany od Brucku a druhá z Heiligenblutu. Navrchu by se předali klíče od ubytování nebo od aut a sjelo by se to nadruhou stranu. A druhý den zpátky přes vrchol. Je to asi jen na víkend. Tak kdo by měl zájem písněte.
To mě zajímá!
Kdyby záleželo jen na mě tak jedu, ale tahle "rovnice" má moc neznámých, tak nevím. Však to ještě proberem u piva. -).
Ale asi bych měl začít trénovat kopce.
Nějaké materiály k proštudování... ;-)
http://www.cyklistikakrnov.com/Cyklotrasy...
Tenhle kopec mám vážně rád. Moje první dvoutisícovka:-)
Ahoj, já také. Zdolal jsem jej už 2x...autem ;-).
Když tudy jel můj otec na motocyklu (*), stály v kopci automobily renomovaných značek (**) s přehřátými motory.
* Praga BD
**Steyer, Horch, Cord, Morris, Talbot a další
V roce 1934.
8-)
Ahoj. Tak to mně se vždy jen "zbláznil" ukazatel stavu paliva a v počítači údaj o dojezdu ;-). Příští týden se tam chystám opět, tak uvidím, co se mi "zblázní" tentokrát. Už se moc těším, toto je lokalita, která se neokouká...
Ukazatel stavu paliva je sranda, když jsem tam jel v roce 1992 poprvé, tak se mi zbláznilo rovnou samotné palivo ! :-) Od mýtnice nahoru jsem stál prakticky v každé zatáčce a "odvzdušňoval" karburátor. Nešlo to uchladit ani s otevřenou haupnou a benzín se se snižujícím tlakem prostě vyvářel. Byla to tehdy totiž pomsta Š1203 a ta má karbec nad motorem. A jak jsem se následně dozvěděl ve Světě motorů, tak pražští sanitkáři vozili sebou kanistr s vodou a karb polévali i na mnohem menších pražských kopcích :-))
Vjel jsem tam ve dvě odpoledne a nahoře jsem byl ve 22.30 hod. :-)
Vezmete i sekci "matky s dětmi"?!?
Já fakt budu hodná :o)))
A to jako matka nebo jako dítě? -)).
A jedete tam na kole za jeden den?
Protože už stejně první nebudute :-)
http://www.bike-forum.cz/forum/praha-gt...
Letos se to těm dvoum "šílencům" podařilo.
První návrh termínu: odj. 04/07/2010 neděle (po sobotním Znovínu :-)), 5. (po) hlavní útok, 6. (út) návrat přezivších do vlasti (ostatní v zinku). V po a út je státní svátek...
to není dobré datum :-(
To je jen prvotní návrh; aby se o čem dalo diskutovat... ;-)
Tak navrhni...
Já se rád přizpůsobím, takže spíše uvedu, kdy to je pro mně nemožné. Z víkendů jsou to:
2.-6.7.
9.-11.7.
30.7.-1.8.
6.-8.8.
Zbytek je zatím OK co se víkendu týče.
Jsou v úvahách i případně pracovní dny?
Tak z tohohle bych asi nejvíc preferova ty poslední dva s tím, že odjezd bych viděla ve čt.
Kdyby to bylo toho 6.-8.8., tak je to idealni. Mel bych volno v aute a volno i par dni pred a po, kdyby to nekdo chtel protahnout se mnou.
Teda jestli muzu jet taky.
A dulezita otazka- Glock se jezdi po asfaltu, takze je to silnicni akce, chapu to dobre??
Koukám, že jsem to špatně napsal, takže to píši následovně za mně:
NEMOHU
2.-6.7.
9.-11.7.
30.7.-1.8.
6.-8.8.
MOHU
16.-18.7
23.-25.7.
13.-15.8.
20.-22.8.
27.-29.8.
Tak snad už nebudu nikoho mást :-)
Aha :o)
Tak jsem vsemi deseti pro 13.-15.8., jindy vlastne nemuzu vubec (z uvedenych moznych terminu).
13.-15.8. je to dobrý i u mne (mladej se 14. vrací z tábora).
Fajn, treba to vyhovuje i ostatnim (?).
Za mě rovněž OK.
Teď ale kdo objedná počasí?!?
Docela bych navrhovala mít v záloze rezervní termín buď týden před nebo po.
Mít na to jen jeden termín je dost risk...
Ale budeme si držet palce :o)))
Děkujeme Vám za objednávku a posíláme potvrzení jejího přijetí! Tento e-mail byl zaslán na základě objednávkového formuláře z http://objednavkypocasi.probereme.cz/
Vámi vyplněné údaje:
Jméno: ronda
Stát: Rakousko
Město: Hochalpenstrasse
Způsob dodání: Nad mou hlavu
Termín dodání:13.-15.8.2010
Zvolené počasí: Stále slunečno
Upřesňující informace:
Slunečno, bez srážek, pouze fotogenické mráčky. Bezvětří, nebo jen velmi mírný vánek. Na vrcholu 18°C.
----------------------------------------------------------------
Počasí Vám bude zdarma dodáno co nejdříve!
Hezký den přeje provozovatel Objednávek počasí!
[email protected]
----------------------------------------------------------------
A hele, máme tu i rosňáka :o)))
Yo, není nad to, když se to včas objedná :o)))
Meteorologický radar Rakousko, praktická pomůcka pro odhad vývoje počasí zde: http://at.wetter.tv/de/wetterradar
Jakápak je zatím skladba ? Bude to o "závodění", nebo jedou taky tůristi ? Dát ho dvakrát za víkend, to mě zajímá :-)
Já jsem to jel loni, pěkná makačka :)
První den jsme se projeli údolím Saalbachu a druhý den jsme šli na to.
profily a něco málo textu mám tady: http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloturistika...
Ženská když se zamiluje, tak dokáže třeba i projet Grossglockner v málem padesáti se zátěží na sobě i na kole. Stalo se mi to v r. 2008. Ale je to pryč a teď bych byla vděčná za nějakého strejdu čerstvého -sátníka, který by mě vytáhl aspoň na Lopeník nebo na Velkou Javořinu :-). A v létě na týden někam na polodivoko (aspoň občas kemp), ale snadnější terény, letos není kondice. Zatím jsem projela jen část Dunajské, Innské, Zakarpatí, Bernské Alpy s Třetinou...
Tož strejda jsem, -sátník taky,a chystám se na Via Claudia Augusta a sličnou společností bych nepohrdl.A zítra se vydám na Bunč,tož přijeď a budu Ti dělat návrhy.
.. se tak dívám, že jsem ty strejdy měla nahánět raděj na seznamce. Nebývám tu často, tak jsem to ťápla sem..
Teď budu taky dva dny jezdit, jenže s kočárem po Porubě, takže návrhy jedině přes mail ([email protected]).
Jel sem tenhle kopec v roce 2005.V týhle oblasti sme byli týden koncem srpna s hlavním cílem výjezd na Franz Joseph Hohe a v den s nejlepším počasím.Výjezd na kolech byl až od mýta Ferleiten,ale i tak to dalo tam a zpátky 73km a nastoupáno 2600m.Jak píše výš Asterix je to pořádná dřina a nutný slušně natrénovat kopce.Ale je škoda končit na vyhlídce pod Hochtorem.Ten Grossglockner s ledovcem je potřeba vidět pěkně z blízka-dalekohled sebou.
Je to zážitek s velkým Z ale na tuhle cestu mě skolem už nikdo nedostane.Nejobtížnější co sem kdy absolvoval(stejně jako Sv.Jur v Chorvarsku) a kdy sem si sáh až na dno.
Neznám to na kole z jihu, ale ze severu to zas tak strašný není. Je to dost pravidelnej kopec, bez extrémů. Chce to nebláznit a rozvrhnout síly. Pak je v pohodě. Znám výživnější :-)
A kterépak to jsou. Já už moc výživnějších kopců než GG neznám.
Nejde jen o délku a celkový převýšení. GG je ze severu poměrně "mírný" a pravidelný. Daleko horší je i čtvrtinový kopec, kde se ti namotá několik fest strmých úseků. Kousek vedle poblíž Krimmelských vodopádů je silnice s dost dlouhým úsekem, kde je bez přerušení 17% (dle mapy i ROXy). Přitom GG má celou cestu "jen" 10%. Akorát nahoru na vyhlídku je tuším 14% po pohodových kostkách. Ale to je jen taková třešnička na dortu.
Fajnej kopeček je u nás například Výrovka z Pece (nejlíp hned po Černý hoře :-))
GG mám moc rád, těším se tam zas a znova, je to pořádná práce, ale není to žádný extrém.
Vždyť ten sklon 10% je prakticky po celou dobu stoupání! viz: http://www.salite.ch/grossglo1.asp?Mappa=http:/...
Nehledě na to, že právě ta rovnoměrnost dělá ten kopec ještě těžším. Největší respekt mám právě k dlouhým kopcům s rovnoměrným sklonem nad 7%. Daleko líp se mi jezdí kratší prudké kopce nebo kopce s variabilním sklonem. Nevýhodou je i ta široká silnice, co na GG vede. Faktem teda je, že jsem ho jel (od jihu) v hrozném protivětru, kdy se rychlost prakticky po celou dobu stoupání pohybovala mezi 6-7 km/h. Jel jsem úplně nadoraz na silničním kole na lehko. Uznávám, že za bezvětří to bude trochu jiné, i tak ho ale řadím mezi 10 nejtěžších, co jsem kdy jel.
No jóó. Vítr do ciferníku z toho klidně udělá očistec. Já to bral tak nějak za přijatelných okolnosti. Jinak je pochopitelně taky potřeba zohlednit, co komu víc vyhovuje. A cestou nahoru jsou v zatáčkách výrazný zmírnění stoupání, kde má člověk možnost rychle vorazit. A jde taky o to, jak kdo spěchá. Já to jel teda o dost pomalej než ty. Držel jsem si tam 5 - 6 km/hod. kdybych víc zabral, tak budu taky plivat čerty a vzpomínat na něj jako na nejčernější den mého života :-))
tak,tak dlouhé a strmé bez úseku na odfrknutí,na Hochtoru průměr 6,8 ,ale mě dorazilo zpáteční stoupání z odbočky Gletscherstrasse na Hochtor.Na 6,5km o 650metrů nahoru!kde jsou místečka s 13%.To je asi na tomhle kopci to vyjímečný.
No a nelez bych tam o víkendu,provoz sice ohleduplný ale docela hustý.
V tvojem případě vidím dva problémy, proč to bylo náročné. Extrémní vítr a pak nedostatečné převody, na silničce při rychlosti 6-7km/h muselo být šílené lámání těžkých převodů když to bylo na takhle dlouhém kopci. Tedy pokud si tam neměl třeba bikovou kazetu a k tomu kompakty.
Kopce do 10% pokud zvolíš vhodné (tedy dostatečně lehké převody) a nejsou nějaké extrémní podmínky typu hrozný protivítr jako si měl ty, tak těžké být nemohou, pokud si je těžké neudělá sám jezdec a to je už jeho chyba.
Takový kopec bez extrémních podmínek s těmi dostatečně lehkými převody jde jet celý v základní vytrvalosti a nemusíš být přitom nějak moc výkonný.
A maximálně pokud by byl moc dlouhý na síly daného jedince, tak může být problém, ale to je stejné jako na rovině, tam taky každý má nějaký limit kolik ujede.
Když ale přijde opravdu náročný kopec, tím myslím, že je tam delší kus opravdu prudkého stoupání třeba typu 16%+. A že jsem jel více kopců po asfaltu, kde bylo několik set metrů 20% a místy i těsně přes a k tomu více 15-16% úseků, tak takový kopec bude těžký vždy.
V takovém kopci pokud není jezdec extra namakaný, tak i s extralehkými převody pojede pořád vysokou intenzitu a nic s tím neudělá a lehké to nemůže být nikdy.
Samozřejmě tohle je pak dovedeno do extrémů v terénu.
Za sebe hodnotím GG pokud nebudou extrémní podmínky typu toho velkého větru jako naprostou pohodičku a to nejsem nijak výkonný, ale spíše naopak slušná lemra. Tím myslím jako samotný kopec, ne že bude trasa, kde takových kopců bude několik za sebou.
Pro mě tedy na biku v terénu v horách (a to i českých) náročnější každá vyjížďka, která má srovnatelné převýšení jako GG (a někdy je náročnější i taková, co má převýšení klidně jen kolem 1000m) i přesto, že to bude mnoho menších kopců. Ale budou všechny prudší + terén a ve všech budu muset jet vyšší intenzitu pokud nebudu chtít tlačit.
GG jsem sice nejel, ale jel jsem třeba podobný kopec a to Sv. Jure. I když Sv. Jure mi přijde dle profilu mírně těžší, převýšení je +- stejné (Sv. Jure je sice nižší, ale stoupá se od moře, tedy z nuly), ale na Sv. Jure jsou poslední dva kilometry na vrchol o hodně prudší.
Přesto to byla celkem pohodička, protože právě kromě těch posledních 2km jsem si to jel skoro celé v základní vytrvalosti (občas jsem jel cíleně o něco rychleji, ale pořád tak, že jsem věděl, že tím tempem to bude napohodu).
Já jel na sv.Jure i Glockner a ten mi připadal těžší. Sv.Jure nemáš pořád do kopce, jsou tam místa kde si můžeš odpočinout, na Glockneru nejsou, zde je nejtěžší ta úvodní část, která je nejstrmější a ten závěrčný výjezd na Edelweißspitze opravdu se na pohodičku nedá jet, to už je pro namakanější cyklisty (i tím, že už máš za sebou celý kopec)
To je pravda, že Sv. Jure má pár míst, kde to je dokonce i malinko dolů.
Já jel Sv. Jure za nejhorších povětrnostních podmínek, co jsem kdy nějaký pořádný kopec jel.
Start ráno kolem osmé, 23st., sluníčku, to všechny navnadilo.
Proto, že to je v horách, tak jsem měl raději sebou toho na sebe docela hodně (teplé dlouhé návleky na ruce i nohy, dlouhý dres, pláštěnku, na sobě jsem měl krátký dres + první funční vrstvu).
Zhruba v 550m výškových začalo pršet a pršelo celou dobu, chvílemi hodně, chvílemi trošku méně.
Nahoře byl 1 stupeň.
V tom slušném dešti jsme tedy jeli cca 2/3 toho stoupání a už směrem nahoru jsem si obléknul všechno co jsem vezl. Tím jak to bylo nahoru, tak to takhle nějak šlo.
Ovšem sjezd, to bylo peklo, horší sjezd jsem už nikdy nezažil. Po první minutě sjezdu se do mě dala neskutečná zima (byl jsem i přes pláštěnku promočený, nebyl to úplný igelit a tři hodiny pořádného deště nedala).
První problém přišel, že jsem neudržel prsty na brzdových páká, jak mi mrznuly. To jsem musel vyřešit tak, že jsem sundal návleky na ruce a těmi si ty ruce omotal, jinak bych to nesjel. Tím jsem vyřešil ruce do stavu, že jsem byl nějak schopný brzdit (naštěstí už tenkrát jsem měl slušné hydry, takže stačila malá síla na páce).
Začala mi ale být o to větší zima na tělo jak jsem sundal ty návleky na ruce. Po dalším kusu sjezdu jsem musel začít zastavovat po chvilkách, protože mi byla taková zima, že jsem se třásl a tím se mi rozvibrovávalo od třesení těla i celé kolo a pořádně se tak nedal jet.
V nějakých 700m výškových nebo kolik je chata, kde čekala většina účastníků (byl to zájezd z cestovkou a skoro všichni to po začátku deště vzdali, celkem asi jen 7 nás magorů dostalo nápad, že vrchol stejně zdoláme).
Z vrcholu do té chaty jsem jel ten sjezd skoro hodinu, jak jsem musel zastavovat a celý sjezd bylo nutné jet hodně pomalu, protože v tom dešti bylo i prd vidět.
Tedy to jen takové povídání k náročnosti Sv. Jure :-)
Samotný výjezd byl ale jak už jsem psal pohoda. Akorát ty poslední cca 2km, kde je to hodně prudké (neměl jsem tenkrát gpsku), odhaduju, že tam je to celé kolem 16%, tak tam už to za těch podmínek bylo dost náročné.
Jen mi uniká, proč by se na pohodičku nedal ten závěr jet, když dle profilu prudký není. Teď pomíjím extrémní počasí, to vždy dokáže vše pekelně stížit.
Kromě Sv. Jure jsem jel i jiné delší asfaltové kopce, třeba kdysi čtrnáct dní, nejdřív něco na Gardě, pak něco kolem Marmolady (včetně Passo de Fedaia a toho parádního sjezdu dolů).
A pokud nebyly úseky nad 15%, tak se to úplně vždy a všude dalo jet celé na pohodičku, jen při mojí menší výkonnosti byla prostě malá rychlost.
Vše jsem ale vždy jel s dostatečnými převody, vše jsem jel na biku. Kdybych to jel na silničce, tak si na takovou akci dozadu hodím bikovou kazetu a opět pohoda.
Poslední takový delší kopec po asfaltu na dovolené, co jsem jel v den, kdy jsem byl úplně mrtvej po předchozích dnech na dovolené byla Lysá hora od přehrady, což je cca 900m převýšení souvislého stoupání s pár úseky kolem 16% (v té spodní části od přehrady). Tam se zrovna k nám přidal vasek, který tam taky náhodou byl a v kombinaci, že je na tom výkonnostně o třídu lépe a já ještě byl úplně mrtvej, tak mi ještě s nejvýkonějším z naší party ujeli v tom kopci skoro o 0,5 hodiny nebo kolik to přesně bylo.
Proti Glockner je to sice i přes prudší úseky rozhodně snažší výjezd (je prostě pořád výrazně menší to převýšení), ale na pohodu se to dalo jet i přesto, že jsem byl naprosto odvařený z předchozích dvou dnů a na začátku vyjížďky měl problém jet po rovině prvních pár kilometrů při objíždění přehrady pod začátek kopce.
Oproti tomu právě ten den předtím, kdy jsem jel hřeben po červené z Bílého Kříže na Bumbálku, tak to se s těmi asfaltovými výjezdy nedá vůbec srovnat. Je to tam jeden prudký výjezd v terénu za druhým, kde někteří tlačili třeba i 7-8 výjezdů (já nedal akorát ten úsek z Konečné, který je ale totální masakr - vyjet ale jde).
A jak jsem se snažil dát všechno, tak jsem pořád jezdil výjezdy tepově nad ANP a často blízko maximálky. Měl jsem ten den celkově dvě hodiny času nad ANP a přes půl hodiny v pásmu 10 tepů pod maximálkou (tedy hodně nad ANP).
Na těch asfaltových výjezdech, pokud jsou do těch 15% a jsou na kole dostatečně lehké převody je to pouze o tom se hlídat a jet rozumnou intenzitu.
S Sv.Jure mám podobnou zkušenost, ráno krásné počasí a nahoře mlha, pršelo..., ti co neměli nic na sebe to u chatky otáčeli, viz foto: http://www.cyklistikakrnov.com/fotogalerie/09...
za dva dny jsme to jeli znova tentokrát za slunného počasí až na vrchol. Ty poslední dva km je to pěkná stěna, ale 16 to nebude. Už 10% kopec je hodně prudký
Fotku z vrcholu mám velmi podobnou :-)
A to zrovna na vrcholu asi 5 minut nepršelo než začalo znovu.
http://data.mlok.net/fotky/svjure.JPG
10% právě kopec pro lehké převody není vůbec (pokud se jede pohodové tempo). Vím co jsem kdy jezdil cca rychlostí na jaké převody. A teď už 4 roky vozím gpsku a často dle traclogu koukám, jaký byl reálný sklon kopce.
Takže dle toho i zpětně dokážu +- odhadnout sklony kopců, co jsem jezdil před gpskou podle toho jaké jsem tam jel převody a rychlost.
A jel už jsem více asfaltových výjezdů i 20% (např. před pár týdny Tanvaldský Špičák, kde je 20% v závěru těsně před vrcholem).
A Sv. Jure jsem ten závěr jel na nejlehčí převod na biku a k tomu i dost pomalu.
Bylo to snažší než třeba ten Tanvaldský Špičák s těmi 20%, ale oproti např. 12% kopců mnohem prudší.
Těch 16% to v nejprudších místech bude mít tedy skoro určitě. I když s jistotou to říct samozřejmě nemůžu, když jsem tenkrát ještě neměl gpsku.
A třeba spodní část výjezdu z Polska na Kralický Sněžník, tam je 16% dost dlouho souvisle + je to terén, i když ne nijak technicky náročný. A tohle bych řekl bylo jen nepatrně horší než ten závěr na Sv. Jure, kde ale byl asfalt po celou dobu.
A těch 20%+ stoupání v terénu jsem jel už taky hodně (samozřejmě v tomto případě už to často nedám), např. právě v tomhle vláknu zmíněný výjezd z Konečné po červené na hřebenovce v Beskydech. Ten jsem ale taky dal asi jen do 1/3 (má to necelý kilometr souvislého stoupání s 20% + terén, který není úplně lehký, jsou tam šutry).
Docela mi zajímal můj tehdejší odhad, takže jsem chvilku hledal a našel na netu gps záznam z té trasy a zkouknul.
Vybral jsem první prudký úsek, co mi přišel pod ruku a hned má těsně přes 16%:
http://data.mlok.net/gps/svjure.jpg
Pak jsem zkouknul ještě další 3 prudčí a mírně delší pasáže než ten v tom odkazu a ty měli 15%.
Samozřejmě průměrné stoupání i v těch posledních 2-3 kilometrech je nižší, protože tam jsou i mírnější úseky a to i třeba jen 7%.
Ja jo :-) GG jsem uz taky vyjel, vlastne Edelweisspitze, ale kopec od nas z Trebky na Morinu je rozhodne vyzivnejsi. Asi ze ho jezdim denne. Jinak je to jak napsal r. - s jasnou hlavou to lze vyjet v pohode. A je to pekny zazitek, dost zalezi na pocasi.
Na Hochtoru aspoň je na co se dívat. Mě se zdají horší takový relativně nenápadný kopce, který nejsou v žádným seznamu nejvyšších sedel a na mapě nad nima člověk mávne rukou. Mendelpass, passo di Tonale, Hirschbichl, Col de Montgenevre nebo Ramon. Ani jeden nemá přes 2000, ale všechny mě děsně vytáčely:-p
U toho Montgenevru mezi kamiony se ani nedivím a Mendolu to chce jet z té "správné" strany :). Jinak máš ale v zásadě pravdu. Třeba když zůstaneme u toho Hochtoru, tak od jihu z Lienze se musí překonat sedlo Iselberg, což je poměrně prudký a pěkně nezáživný kopec a představa, že ztratíš výšku a až pak začne to hlavní stoupání na Hochtor taky moc nepřidá.
Doufám, že na vrcholu bude adekvátní uvítání!
http://www.youtube.com/watch?v=wOur8qXvpnk
Vytahuji na světlo bóží.
Tož, KDO teda pojede? Kvůli zajištění ubytování (pension, kemp)...
Já bych, s dovolením, také jel. -).
Doufám,že to slíbené místo v autě platí.
"Chceme s Hekym v červenci na Grossglockner"
To jako sem?: http://xirius.sweb.cz/000069%20copy.jpg
No, to z vás bude mít náčelník bikerů radost. To by nedal snad ani on.
Hele, ty už bez čepice ven nechoď :o)))
Heeeej, počkéj. Grossglockner je odjakživa kopec a vy chcete jen do nějakého sedla. Tak co:-)))
Mno, je fakt, že já vlastně ještě nevím, kam to jedu. Snad se mi už zítra podaří koupit mapu :o)))
Já jen vím, že ráno vstanu, sednu na kolo a pojedu do kopce... Furt a pořád do kopce, pak kousek z kopce a pak zase furt a pořád do kopce až tam budu.
No a pak se otočím a pojedu furt a pořád s kopce a až mě budou bolet ruce od držení brzd, tak si odpočinu a pak zase pojedu furt a pořád s kopce...
A až budu dole, tak chcípnu :o)))
Ještě počítej nahoře s takovým (na alpský měřítka) ďolíčkem. Klesneš a zase nastoupáš 150 až 200 metrů. Tam i zpátky. :-)
Dyť píšu "furt a pořád do kopce, pak kousek z kopce a pak zase furt a pořád do kopce"
Jó takhle. Jen nahoru a hned zpátky dolů. Původně se tady ale psalo o dvojhupu. :-)
No tak takové ambice já opravdu nemám :o)))
To je pro mladé a neklidné, my mladé a klidné se spokojíme s méně náročnou variantou :o)))
Chci se jen vysápnout nahoru a to JEDNOU !!! a sjet zase zpět do kempu, kde chcípnu :o)))
Po pravdě se ale více obávám toho sjezdu, ten bude na ruce a můj brzdný systém rozhodně náročnější.
Brzdy jsou v pohodě, není to žádný extrém nahoru, takže ani dolů. Ze zatáček se občas dokonce i "musí" šlapat. Dolů jsme jeli v hustým dešti, chvilkama i s krupkama v koloně aut a motorek a úplná pohoda, ruce v pohodě. V Orlickejch na rygolech je to s brzdama náročnější.
Já se teda nechci plést mezi silničáře, ale kdybyste bral někdo bika tak tady máte bikerskou alternativu:
http://www.schymik.de/passdb/index.php?id=111...
Jen za ní neručím, nejel jsem to a o stupni S4 v téhle databance vím svoje.
Hele, myslíš silničáře jako po silnici, na silnici nebo po silnici na silnici?!?
Já teda budu budu sekce na MTB, ale rozhodně se budu držet po silnici :o)))
Po téhle otázce už nevím co myslím. o)))) Silničáře jako.........
Ale jestli to dobře chápu, chceš jet asfaltový Hochtor na biku a ještě novém!
To je ztráta tváře a navíc můžeš tak dlouhou souvislou jízdou po asfaltu nového bika poškodit.
Myslíš psychicky poškodit ? Že by pak to kolo mělo do budoucna zábrany jak po znásilnění ? :-))
To ne, ale jde třeba o to, že horské kolo má jinak vypletená kola. To znamená, že, když s ním jedeš po asfaltu něco tak naprosto šílenýho jako je Hochtour tak hrozí, že se Ti výplet úplně zhroutí a budeš mít na kopci dvě osmy jako hrom.
U novýho bike navíc hrozí, že si špatně zajedeš na asfaltu vidlici a ta Ti pak bude v terénu dávat rány. Mezi bikery se tomu říká "opruzená vidle". Ve specializovaném servisu Ti ji za 2 tácy přetáhnou.
Měla bys zvážit tu cestu terainem.
Teď už bez srandy - to o tom jiném výpletu mě docela zajímá (pořídil jsem si horáce nedávno, jetého). S tou vidlí to trochu chápu, i když, do kopce zamčená a dolů minimální hupy. V terénu dostává hned od začátku zabrat mnohonásobně víc. A rozdíl je tak akorát v množství prachu.
Opravdu se zhroutí výplet? Je jasné, že to nemůže jet tak vydržet. Nezhroutí se z toho asfaltu ale biker dříve než ten výplet?
Obojí je možné, zhroutí se výplet i biker.
U bikera může hrát kromě asphaltu roli i faktor řídkého vzduchu - 2000 m.n.m. !!!
Na VelkémZvoníkovi zavedli, pro bikery na asfaltu, speciální kyslíkové stanice po 50 metrech a po 100m sedí mehanici s centrklíčem. Jenom v tomto počasí mají bikeři malé omezení. Protože je asfalt měkký,musí si pod kopcem ořezat špunty na pneumatikách.
Pravda je taková, že žádnej biker by tudy nikdy nejel.
Pro překonání hlavního hřebene Taur jsou předepsány tyto bikerské trasy:
1) Krimmeltauern pass - doporučuji 100% bikerský zážitek se sjezdem/sestupem do Arnthalu.
2) Pfitscherjoch - pro bázlivé, starší apod. 3) Birnlucke (alternativa k Krimmeltauernpassu)- neznám nikoho, kdo by to dal - na mapě je něco jako zančka "nur fur geubte"
4)Z Mittersillu nahoru na Felbertauerpass http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.40807...
Minulý týden jsem tam poslal jednoho vidláka, ještě se nevrátil.
Podle mne je nejhezčí Krimmeltauernpass - foto.
Zajímavé čtení o Grossglockneru najdete na tomto odkazu. Třeba autorku někdo dokonce i znáte.
http://andysbike.blog.cz/0707/rakouske-alpy
Rekapitulace zájemců:
pro_pa 1 x
radka 2 x
ronda 1 x
malej-jarda 1 x
Radius 1 x
crow75 1 x
hekynen 1 x
-------------
celkem 8 x
(jako vždy má celkem nejvíc)
Ještě někdo nebo je to vsjo?
Seznam vodepsanejch bikerů.
Uffff, ještě že nejsem biker :o)))
Ne, ty jsi 2x vodepsaná bikerka....
Že tě strčím na BL :o)))
No ježibaba chtěla strkat Jeníčka do pece. A ty ne nějakej BL. Co to je za novoty?
A ve kterém termínu nakonec pojedete ?
Druhý víkend v srpenci.
Fajn, tak až tam budete, zastavte se za mnou na kafe. ;-)
Rozšíření: ronda 2 x
Takže celkem 9
To druhý je moje maličkost.
Půlka srpna je dobrý čas na umírání :-)
Nechces na to Eco? Slajdovat dolu uz umis perfektne... 8-)
To jako, že bych nahoru na svém treku a tam budeš čekat a uděláme střídání strojů? To by asi nebyl šťastný nápad, když chci druhý den zase zpátky přes kopec a ve zdraví dojet :-)
No zrovna ty se teda nerouhej... :o)))
Ne že zase budeš chytat lelky a zkoušet tvrdost místního podloží :o)))
To není rouhání, ale víra, že to dobře dopadne jako s "dědečkem" malého Velkého muže, který odešel umřít a když ho to přestalo bavit, tak se vrátil k ostaním členům kmene a svým ženám, že umírat bude až jindy :-)
Ahojte,jestli mohu,rád bych se přidal :-),jel bych z Trutnova,mám držák na 2kola-uzamykatelný,nechtěl by se někdo připojit,ať nejedu sám :-))
"Rád bych se přidal" anebo "přidám se"? :-)
:-),jasně,přidám se...,pokud jsem četl dobře,tak nocleh je v kempu,začal bych plánovat :-)),jen tedy přidal by se někdo,mám volné místo i pro kolo :-)
Nečetl jsi ouplně dobře, protože "všichni" chtějí do pensionu ;-)
Když už je řeč o penzionu - zabývá se z nás někdo vyhledáním nějakého penzionu nebo se každý postaráme o svoji postel sám?!?
Já se doborovolně přiznávám k tomu, že jsem zatím nic nehledala.
A já se navíc přiznávám k tomu, že se díky jazykový nevybavenosti jen těžko o postel takhle na dálku postarám. Na místě ještě, ale takhle těžko. Takže, pokud bude někdo od té dobroty, pochopitelně přispěju na telefony atd... Bylo by asi taky blbý, kdyby měl každý nocovat někde jinde.
Jo, měl bych jeden tip do Zell am See, ale jestli zrovna funguje, nbo má volno netuším. Bydlel jsem tam před čtyřma rokama "na zahradě" pod stanem. Ale co kolega říkal, s majitelkou byla pohodová řeč.
Podle časopisu 53x11 č. 3, kde je o přejezdu Glockneru článek, to z Brucku přes včechny vyhlídkové body zpět do Brucky vychází na 97 km a 3940 m převýšení.
Uf, pěkná dávka.
Tak jsem zakoupila mapec a začínám do toho hledět a po prvním ohledání bych to viděla tak, že sekce "matky s dětmi" nebude plýtvat drahocenými silami a přiblíží se kuosek autem.
Pokud se pojede od Brucku, tak určitě do Fuschu (anebo ještě o kousek dáleji...).
Co jsem zatím našla, tak od kasy nahoru a zpět by to mělo být asi 30 km.
Pokud se začneme sápat z Heiligenblutu, tak tady i sekce "matky s dětmi" půjdou do pedálů pěkně od počátku...
No a co se týká výbavy, tak zatím balím zimní rukavice :o)))
Zkus tyhle:
http://www.jankopka.cz/main/poradenstvi_navleky...
Ty jo, tahle akce je pekelně lákavá, ale asi budu šetřit na nový řetěz, kazetu a bůhví, co ještě, co sem v poslední době zrasil... ale zase mám trochu i potrénováno :-D I s vozíkem mám asi 60 km :D
Budem už vcelku banda :-),otázečka,už je rozvrhnuto,kdo jak pojede...nebo každej jede za sebe včetně bydlení..
Chci jet,ale cestu absolovovat sám se mi nechce,hledám spolucestovatele :-))
ohledně ubytování čekáme jak se vyjádří zástupce pro věci organizační tj. Hekynen (jak podotkl výše crow75)
Cestu si každý nějak plánuje a případně domlouvá s ostatními osobně, takže pokud můžeš nabídnout nějaké místo, nebo se chceš k někomu přidat, je třeba to jasně napsat, třeba se někdo ozve.
Čekám na vyjádření pensionu (přímo v Brucku)...
Jestli můžu doporučit, tak my jsme loni spali v Penzion Praga ve Furthu (mají to Češi)
Foto: http://picasaweb.google.cz/cyklistikakrnov...
a tady album s výjezdem na Glockner: http://picasaweb.google.cz/cyklistikakrnov...
Tak, máme odpověď. Bydlíme (sice ne v Brucku, ale je to kousek) :-))
...v návaznosti na Vaši poptávku Vám mohu nabídnout ubytování v domě Grinzing v Zell am See:
Termín: 13.08.-15.08. 2010 (2 noci)
Počet osob: 9 dospělých
Apartmány GRINZING / Zell am See
http://www.rakousko-ubytovani.cz/apartmany...
1x apartmán pro 2-4 osoby + 1x apartmán pro 4-6 osob
Cena: 6.960,- Kč / pobyt
Příplatek na místě:
1,25 Eur / dosp. osoba / noc / pobytová taxa
55 Eur / app / záv. úklid
NEBO
2x apartmán por 4-6 osob
Cena: 7.800,- Kč / pobyt
Příplatek na místě:
1,25 Eur / dosp. osoba / noc / pobytová taxa
55 Eur / app / záv. úklid
Navrhoval bych vzít spíše ten 2 x pro 4-6 osob, je to rozdíl cca 100 Kč na osobu, ale budeme mít přeci jenom více prostoru (tento má dvě ložnice, celkem by tedy byly k dispozici čtyři ložnice).
Pokud mi to do zítra rána nerozmluvíte, objednávám zítra variantu 2 x pro 4-6 osob ;-).
Za mě souhlas.
Zítra se definitivně rozhodne, zda budu 1x nebo 2x.
A myslím, že tě plně můžeme prohlásit za organizačního referenta :o)))
Můžu být nástěnkář?!? :o)))
Je to celkem jedno, jestli za tebe 1x nebo 2x, náhradníci jsou ;-).
Bude nás devět nebo deset (plus volal mi Murphy, že by možná dorazil taky). Zítra podělím cenu (vezmeme ty dva větší) devíti anebo desíti. Pokud přijede někdo další, tak si nachystá drobné, případně si to vybereme v naturáliích :-))
Jen ještě upozorňuji na poplatek 110 EUR za úklid (obou aprtmánů) plus 1,25 za osobu a noc poplatek obci.
Hele, úklid snad zvládneme sami, ne?!?
Je to položka ceníku. Takže je to asi jasné... :-/ V Rakousku to tak bývá dost často, že se platí za úklid...
Uvidíme na místě, třeba se to podaří nějak "vošéfovat"; třeba by šla vyjednat nějaká "množstevní sleva" (ale já německy teda nešprechtím)...
upřímně mi moc ta cena za úklid nejede :-(,né že bych byl skrblík ale....,koukal jsem na kempik taky ve stejném místě.
Vypadá moc hezky,okolo nádherné taury :-),tak nevím,
Díky moc za vyjasnění :-),tímto tedy nabízím volné místo,cestu můžem domluvit !! :-)))
Ty nejedeš, tréninkově, po ose?
Není času na víc :-),potrenuji po Krkonoších a zajedu si Drtiče..:-)
Drtič? Kopřivnický Drtič? Letos?
Tak to se tam uvidíme... ;-)
Bikerská Sodoma - Gomora, voni jedou Drtiče, jeden z opravdových bikerských závodů.
A pak budou v Alpách a nevěděj nic chytřejšího než se hrabat po asfaltu mezi autobusama, fuj tajbl.
A jak je to tedy s temi bikerskymi cestickami na GG? Jaka je realna obtiznost? "Lana nutna"? 8-)
Když přes Taury, tak jinudy. Viz podrobně shora.
Jinak okolo Glockneru by mohla snad být bikerská tahle trasa, ale nejel jsem to:
http://www.schymik.de/passdb/index.php?id=111...
No, se svoji nemcinou si moc neprectu. A kdyz na to pustim automat, tak si nic neprectu tim spis... ;-(
Nejedna se mi o OKOLO, ale s ostatnimi vyjet po silnici a dolu terenem. Na mapach to moc nevypada...
Nechci být nějak nepřející nebo zlá, ale předem upozorňuji, že osobně nehodlám trávit exhumaci svých ostatků po výstupu na GG tím, že tě budem hledat nebo lepit dohromady.
Pokud se někde hodláš zrakvit, tak se o tom chci dozvědět až tady z diskuze jako veselé dobrodružství z dovolené :o)))
Jo a preventivně platíš podíl na ubytování ještě před výjezdem na GG :o)))
Možná by nebylo od věci, pokud by to zaplatil celé a my mu naše podíly dávali až po akci.
Srandicky, srandicky, ...
Da se to tedy nekudy sjet mimo silnici? (volny pad nepocitam)
J8 nevím, vzhledem k tomu, že s sebou beru Karkulku, která je pro cesty mimo asfalt nevhodná, tak to neřeším.
To jeste muzes prehodnotit, ne? Nebo - nekdo tu nedavno daval pekny odkaz na silnickare v terenu...
Což o to, když to organizačně a finančně zajistíš, tak nemám problém. Nahoru vyjedu na Karkulce, ty tam necháš dopravit bike a věci na něj, dolů pojedeme terénem a ty zase zajistíš dopravu Karkulky a věcí dolů.
Ňama problema :-))
Musi to byt cele kolo? Nestacila by Ti vymena plastu? ;-)
Radius jede taky na silnicce?
No, hl;avne porad nevim, jestli budu mit moznost s vami jet...
Vzhledem k tomu, že je to plánováno po asfaltu do kopce i z kopce, tak není jediný důvod proč by měl Radius nechat Rudého barona doma :-)
Až si budu chtít něco sjet, nebo vyjet na biku, tak si to naplánuji a pojedu. Když si naplánuji výjezd na Karkulce, nehledám důvody, proč si tam brát bike, zvláště, když bych měl jet nahoru po asfaltu. Vezmi si silničku a máš po dilematu :-)
Safra kluci, vy mi dáváte... No nevim nevim... kdyby bylo místo v autě, ale zítra mizím na ukrajinu, tak ještě nevím, jestli se vůbec vrátím :-D
http://www.bike-holidays.com/html/cze/gute...
Aktualizace rekapitulace účastníků:
pro_pa 1 x
radka 1 x
ronda 2 x
malej-jarda 1 x
Radius 1 x
crow75 1 x
hekynen 1 x
robbe-tu 2x
-------------
Celkem 10 x
Jestli počítám správně:-), tak nás nakonec je deset. V pátek 30.7. to zaplatím (7.800,- Kč; úklid a pobytová taxa se hradí na místě) za všechny (takový já jsem důvěřivý dobrák; doufám, že ne důvěřivý blbec;-)), za každý kus budu chtít (minimálně:-)) 780,- Kč, číslo svého účtu pošlu obálkama... Plus teda zvýším počet účastníků na deset (objednávka je na devět).
Máme na výběr?!? :o)))
Jak si sama řekla (napsala) - žádná demokracie! :-))
Ajajaj, ale dobrá, podíváme se na to trošku optimističtěji...
Jako jediná žena v týmu si platím 780,- Kč za víkend s devíti chlapy - yo, to by šlo :o)))
Ale pošli mi to svoje číslo účtu rychle než začnu přemýšlet nad tím, jak nevšední zážitky od toho víkendu očekávám :o)))
V případě neúspěchu akce předpokládám, že bude zaslána adekvátní část i s úroky zpět :-)))))
Neúspěch akce = příliš velké teplo, příliš velká zima, nevyjetí, vyjetí pomalu, zataženo, špatný výhled, moc turistů, velký sklon trasy, velké zpocení se, malé zpocení se, žízeň a nedostatek piva v místě, daleká hospoda, jiný neuvedený problém.
Každá z těchto položek, která nebude naplněna ke spokojenosti znamená zkrácení platby o 20 %, v případě, že zkrácení bude vyšší než platba, dostanu o příslušná procenta více zpět.
Právě mi dorazil ubytovací voucher a pokyny. Potřeboval bych vedět, v kolik kdo cca dorazí. Chtějí vědět, v kolik dorazíme. My (skupina BV) ta bude od cca 13-14 hod, chceme se ještě trochu projet, na pensionu budeme kolem 17-té hod. Anebo jinak, ubytovávat se budeme (budete) až po 17-té hodině :-).
Přesné pokynu pošlu opět obálkami; ale jen těm, jejichž platba mi už dorazila na účet :-p
Otázka "v kolik" (mi) může nerozhodným jedincům přivodit trauma. To o té sedmnácté hodině už zní líp :-)
Hradecká sekce pojede asi tak, aby tam byla hned dopoledne. A odjíždět bude (po raním sbalení) až v neděli navečer. Alp není nikdy dost... :-)
Pokud někdo chcete zajistit pojištění, pošlete mi obálkou rodné číslo.
Pojištění - cca 35,- Kč na den (je to pobyt kratší než 3 dny a ten je o pár korunek dražší než standard)
Zahrnuje: léčebné výlohy, repatriaci, následky úrazu, odpovědnost za škodu a zavazadla (zničení, poškození, krádež - POZOR, nekryje to prostou ztrátu!!!)
Kdo bude mít s sebou silničku ?
To budeme jenom dva ?
Bohužel ano. Ostatek je sekce s dětmi :-)))
Hele, nerejpej...
Sekce "matky s dětmi" má náááááhodou pečlivě připravený program striktně zaměřený na odpočinek a přežití, při němž, jen tak mimochodem, zdoláme dvě dvoutisícovky :o)))
V programu, samozřejmě nechybí bazén, galanterie a pizzerie :o)))
Jo a ta slíbená káva u Borůvky :o)))
Ano, už na vás čekám, ale najdete mne v domě Wildbach. Je to druhý dům v Leogangu vlevo při jízdě od Saalfeldenu. Blueberry je kousek dál.
Jak jsi zjistil, nezastavili jsme se.
Nezapomněli jsme na tvoje pozvání na kávu a ráno jsme zajížďku ještě zvažovali, ale pak jsme se v autě tak nějak zakecali a úplně jsem na odbočku na Leogang zapomněla...
Takže snad to vyjde příště, až naše návštěva u Zell am See nebude tak blesková.
Ahoj, nevadí.
Ale až si příště uděláte víc času, tak zkuste také "Túru pěti gondol" neboli "Big 5 Bike Challenge".
Více informací zde:
http://www.leoganger-bergbahnen.at...
Tak opět změna účastníků:
radka 2 x
ronda 2 x
malej-jarda 1 x
Radius 1 x
crow75 1 x
hekynen 1 x
robbe-tu 2x
-------------
Celkem 10 x
(vypadl nám pro_pa, namísto něho jede 1 x "radka")
Bohužel máme asi v teamu černou ovci; robbe-tu se "přihlásil" 2 x, nicméně platbu doposud neprovedl; a na obálky nereaguje. Pokud nezaplatí, tak budu muset od každého dovybrat ještě dalších 200,- Kč. Charita opravdu nejsem... Díky za pochopení.
Tak už jsem mírně zhexhumovaná a hlavně vysprchovaná po tom saunování v autě :o)))
A moje dojmy?!?
Zkrátka a dobře viděla jsem a už vím, o čem to je. A opět jsem si ověřila, že k těm opravdu vysokým horám budu nadále jen s úctou vzhlížet, protože moje závratě prostě ty závratné výšky odmítají.
Počasí ráno bylo nic moc a vyráželo se v několika vlnách
- Ronda s Lelkem za ranního kuropění
- malej Jarda a crow75 někdy před osmou
- heky a Radius = silniční sekce, vyrazila krátce za nimi
- já jsem dala chlapcům ještě hodinku náskok a pak jsem vyrazila rovněž - autem... Ano, čtete správně a řeknu Vám, že toho vůbec, ale vůbec nelituji. Navíc byli jsme dva a měli jsme 4 kola, takže by to šlo rovněž uznat, ne?!? :o)))
No a Gross
- krpál je to fakt hustej
- a provoz je tam dost hnusnej - motorkářský zmtky bych tam vůbec nepouštěla
- automat na diplomy nefungoval, takže pamětní list jsme, bohužel, neměli možnost získat
- někde mezi 1200 a 1600 metry n.m. se držely mraky a to, co se objevilo nad nimi, to bylo tedy úžasné... Ačkoli by pro mé závratě asi bylo milosrdnější, kdyby to mraky zase skryly... :o)))
Vyjela jsem jen na Edel... prostě pod tu první vyhlídku. A tam bylo vymalováno - začala se mi motat hlava, chtělo se mi blinkat a bylo jasné, že musím co nejrychleji dolů nebo se tam za chvíli už nebudu schopna dostat...
Závratě se začaly rozjíždět v plném proudu...
Odpoledne jsme pak na kolech objeli jsme Zell am See a zkusili jsme vyjet na Psí vršek. Některým z nás ale došel v 850 metrech dech a tak byl prostor konečně napsat semestrálku z programováníi :o)))
Pro kluky byl ale víkend myslím úspěšný
- nejvíc najel a nastoupal ronda - ne, ne, neřeknu, nechť se pochlubí sám :o))) Sice večer tvrdil, že je jakýsi přetažený, ale vidět to na něm nijak nebylo :o)))
- někdo dojel jen na Ede..., někdo na Hochtor a někdo až pod ledovec
- no a malej Jrada při cestě dolů zabrzdil v Brucku hlavou o silnici... Taky si počkejte, až sám řekne co a jak :o))) Jen vám teda můžu říct, že podle prvních zpráv jsem si myslela, bůh ví jak se nerozsekal, ale když jsem ho pak viděla, skoro bych nepoznala, že boural :o)))
Takže to je tak v rychlosti. Byl to krátký víkend, ale dojmy jsou rozhodně nezapomenutelné a jsem velmi ráda, že jsem měla možnost si na ten Velký Zvon "sáhnout" :o)))
Hele Edelveisse mě docela uspokojilo. Páč tady v BV nejsou kopce na tréning a letos jsem taky toho moc nenajezdil. Pro mě to bylo super :-)))
Uznání a palec hore silničářům, jestli jste to jeli se silničními převody, tak klobouk dolů. To musel být těžkej záhul.
Silničářům jsem jejich převody opravdu nezáviděl.
Já jel na crossu většinou převod 22x24, někde i 22x28 - nejlehčí co mám. Spíš mi vyhovuje v kopci točit.
Cestou nahoru jsem potkal dva co jeli natěžko s brašnami na kole a další dva s vozíkem. Všechny na bajku.
Před tvým vykonem taky smekám, s vozíkem a převody co tam máš, to taky musela být dřina.
Už se těším až si o tom v klidu přečtu.
Pravda... To "jen" se mi tam vloudilo nějak omylem. Mě osobně Edel taky stačil :o)))
Resp. mě pod Edelviessem :o)))
Fuj, ještě teď se mi chce blinkat, když si vzpomenu na ta závratná panoramata.
Příště tam jedu jen za podmínky, že až nahoru bude mlha, to se mi špatně dělat nebude :o)))
Já se omlouvám sem byl včera trochu přetaženej a tak sem reagoval podrážděně. Ono řídít v pátek auto 500km., v sobotu vyjet na glokner a v neděli řídit dalších pětset kiláků domů... No prostě sem se večer ožral :-)))
Ty jsi se včera zvládl ještě ožrat? Já byl rád, že jsem se večer dotáhl na pivo, dal tři kousky a odplazil se do postele... ;-))
Závidím ti tolik zbylé energie k dojití na pivo, já věděl proč si vezu plechovou zásobu :-)
No já před tím pivem ještě zvládl sebe nakrmit (polévka a omeleta se zeleninou, bramborami a sýrem) a (hlavně) vyprat a vyžehlit (sušička je fakt opravdu skvělá věc!)... No a to pivo mám 50 metrů za rožkem; nejhorší bylo vylézt těch 53 schodů cestou zpět... :-D
Opravdu super akce.
Dojeli jsme s Hekynenem na Hochtor, tam si dali salámovou pizzu a frčeli zpátky. Dolů jsme stihli sjet ještě než se počasí zlomilo. A na závěr jsem se svezl i pár kilometrů sanitkou do Zell am See.
Nic moc jen dva stehy v horním rtu a pár odřenin v obličeji. Přilba taky na odpis.
Zkrátka mi těsně před kolo vjeli auto a ani nevím jestli jsem o ně zavadil nebo tak moc brzdil, a už jsem letěl hlavou napřed.
Kromě téhle malé "mušky" se to myslím vydařilo. Zážitek opravdu nezapomenutelný, hory a příroda v okolí vůbec nááádherné.
Zdar, píšu až takhle pozdě protože jsem ještě byl lehce vytočit nohy na žiletce(po 7 hodinách v autě to dost bodlo).
No a Glock ? Jedním slovem -MALINA-
Ona je ta zkušenost dost obtížně sdělitelná, navíc to byla moje první akce v Alpách na kole.
Musím poznamenat že pro alpskou cyklistiku jsem ještě málo potrénoval a převod 34/25 mě poněkud omezoval.
Teď se probírám fotkama, tak dám lehkou ochutnávku a pak zbytek..
..no ale myslím že určitě dáme "Alpské" repete ;-)
Tak už i já Rondou jsme se předchvílí vrátili. Bylo to náááádherné.
Já osobně jsem splnil svůj plánovaný cíl a nejenže splnil, ale i hodně překročil, přes Edelweis na GC a přes Hochtor k ledovci France Josefa a co jedál a nejvýš za ledovec jak to na treku půjde. Nedá mi to a musím se pochlubit, že navíc od chaloupky u jezera až na Edelweis celých 1800 výškových m jsem dal bez jediného zastavení a také i zbývající 4 soutání, takže nádherných 124 km a 3700 m převýšení.
Gratulace přijímám bez uzardění :-))
Jen malá vada na kráse, stejně jako předloni, když nás nechal alpský "krakonoš" pokochat se krásami jeho zahrádky, tak nás pěkně šupem spláchl z Hochtoru až dolů k mejtnici, prostě nám nedopřeje vychutnat si sjezd.
A ještě něco se nám vydařilo, v Kaprunu jsme strávili pěkné odpoledne, je tam muzeum veteránů auto a moto, především malá a lidová vozidla výroby od r. 1945, a je jich opravdu hodně, nádherné kousky.
http://www.rajce.net/a3812109 tady jsou nějaké fotky. Jen nevím proč mi nejdou uložit na rajčeti všechny. To mi hlava nebere.
pěkné fotky, my tam byli loni začátkem září a to už nad cca 1800 m ležel sníh, člověk se hned vrátí časem.
Před deseti lety,jsem tam byl poprvé. Musím pohledat fotky ledovce, abych se podíval kolik ho ubylo. Když řádí kolem Nás, to globální oteplování :-)))
Bohužel ubývá a víc než hodně.
Na fotce z roku 2009 je cedule, kde byl ledovec v roce 2005 a jasně je vidět kde byl vloni.
Ty jo, takže když jsem tam byla, byl mnohem výš. To abych se tam zavčas ještě jela podívat, dokud tam nějaký ledovec vůbec je.
O proti roku 2000 tam vloni bylo na dně tuším o 35 metrů míň ledu. Tehdy byl led v silné vrstvě až k ústí údolí a tam jsme pod něj lezli, abychom se podívali jak taje. Dneska je půlka údolí kamenitá.
Tehdy jsem kroutil hlavou nad tím, že kabinková lanovka vede jen do půlky kopce a zbytek musí zájemci o led stejně sestoupat pěšky. Zdálo se mi to jako něco mezi fórem a podvodem. O pár let později tam tu pěšinu osázeli cedulema s letopočty po pěti letech, aby bylo vidět jak led ustupoval. Pak už mi to bylo jasný. Od tuším šedesátých let to je už o víc jak stovce metrů a císařpán se asi klouzal bez potřeby někam sestupovat...
Záznam z Roxu... První pík je Edlvajs, druhý je Hochtor... Franzka Pepíka dodám někdy příště :-))
Taky přidávám záznam z Roxky. A pár fotek z mobilu. Vrcholek s (zatím) prima počasím a pak jedna fotečka z Lelkem zmiňovaného muzea verglů z Kaprunu.
Asi jsem našplhal nejvíc metrů, ale když tady čtu ty převody ostatních, tak já jsem to měl jen jako nedělní projížďku po parčíku. No ale splnil jsem si to, co jsem chtěl a jsem vcelku spokojený. Akorát toho "focení" cestou zpátky už bylo víc, než bych chtěl, takže pro příště mám co pilovat a proč se tam vrátit.
Víc fotek z muzea by nebylo? :-)))
Bohužel. Měl jsem sebou jen mobil. Takže jsem to zmáčknul jen párkrát. Mají tam kromě těch běžnějších veteránů hlavně dost různých motokol a skútříků. A především poválečných minivozítek. Na ty mě nalákali především. Jestli chceš, můžu ti poslat jednu PPSku, sice z jiného muzea, ale taky dost zajímavou. Tohle kaprunský muzeum ale řele doporučuju. Je ve sklepě jednoho z hotelů, hůř se hledá, otevřený je denně a vlezný je sedm éček.
Měli jsme se tam stavit Já blbec sem se s kluky o tom nebavil. Zajímají mě takovéto libůstky. Tak příště :-)
Aspoň je další důvod se tam někdy vrátit. -).
Obdivuji Tě, že se Ti chtělo jet až do Pockhornu. Já bych neměl morálku ani na to vyjet nahoru a vrátit se stejnou cestou zase zpátky.
Není co obdivovat, když to pustíš bezhlavě dolů, tak pak už nic jinýho nezbývá (i když jsem se předem koukal na alternativní dopravu :-))
A cestou nahoru jsem si i krapet nadával. Ta "odvrácená strana" mi připadala i podle budíku o dost drsnější, delší strmější úseky. A pak se přidala i voda a fukejř. K tomu míň atraktivní krajinka. Ale stálo to za to. :-)