Ahoj,
potřeboval bych poradit. Měnil jsem plášť na zadním kole, po namontování kola zpět řetěz dře u unášeč přesmykače, pokud je na prostředním převodníku ne, ale na největším a nejmenším jo... Nechci se ptát hloupě, ale nevíte někdo, jak tohle odstranit?
Dík. Pavel.
Nasazenim kola se vubec nemuze zmenit nastaveni presmykace, takze si myslim, ze jsi mel povolenou jeho objimku a manipulaci s kolem se ti presmyk pootocil. Reseni- povolit lehce objimku a nastavit voditko presmykace tak, aby slo pri pohledu shora rovnobezne s retezem.
Trochu me mate to, ze ti to najednou skrta jenom na nejmensim a nejvetsim prevodniku, potom je potreba vystelovat staveci srouby voditka presmyku v horni i dolni poloze, aby se tak nedelo. Prip. i povolit lanko, jestli je moc napnute a nepusti uz presmyk dolu.
Jak píše Vašek. Nebo zkus odpojit lanko, smyk ti hodí řetěz na nejmenší placku, zařadíš největší pastorek, napneš řetěz a seřizovacím šroubkem (bližším rámu) nastavíš levou koncovou polohu ramínka. Pak uchyť lanko, přeřaď na největší placku a nejmenší pastorek a udělej totéž vzdálenějším šroubem. Musíš přitom ale napínat lanko, protože při pohybu ramínka ven šroub povoluješ. Se střední polohou ramínka si vyhraj regulováním délky bowdenu štelovací objímkou na řazení. Snad je to srozumitelný. ;-)
Dík za radu, pokusím se jet podle Vaškova i Tvýho návodu. Mám ještě probém s tím pískáním kola při roztočení, o kterém jsem před chvílí psal, můžeš se mrknout, třeba k tomu něco taky víš. S pozdravem Pavel.
Nikde jsem tu o pískání nic nenašel. Pokud se ale jedná o zadní kolo a pokud plášť ani ráfek o nic neškrtá, může to být suché ložisko u kazety nebo v náboji. Pískat může i gumové těsnění na nábě. Při jízdě se zátěžé někdy trochu píská špatně uložený plášť v ráfku, nebo vítr v uších.