Určitě vyplatily a to myslím hlavně cenově :-)
Takže koupíš nová kola, protože určitě nemáš náboje na kotouče.
Dále je otázkou, zda má vůbec rám navárky na kotouče (může mít, ale trekingové rámy ne vždy mají jako bikové).
A pak možná budeš muset taky vyměnit vidlici, pokud nemá navárky. A pokud navárky má, tak pravděpodobně má nějakou úzkonožku (tím myslím 28mm vnitřní nohy), která bude nadšená z toho jak se bude pod hydrou kroutit.
A když k tomu přičteš nějaké slušný hydrauliky, tak zjistíš, že upgrade bude stát více než célé tvoje kolo. A to se vyplatí :-)
Jinak pokud nevozíš pořádně široké pláště (nemusí ani projít rámem nebo vidlicí), tak vyloženě oceníš vyšší brzdnou sílu kvalitních hydraulik. Oceníš to možností mít neustále zablokovaná kola, v tomto případě půjde zablokovat častěji i přední (což na biku při správném brždění na tvrdém neklouzavém povrchu jen tak nejde).
Tedy samá pozitiva a jistoty :-)
Ale vyplatily by se, kdybys s nimi koupil nějaký pořádný bike.
K těm nákladům bych ještě připočetl montáž těch brzd v servisu ;-) Což v případě hyder dělá tak 300-400 Kč za jednu, v případě že je budou i plnit...
Pochybuji totiž, že by si to jiřík dělal napoprvé sám... I když, i takové střelce znám, třeba sebe :-D
Jestliže máš vidlici s návarky a kola už máš vypletená na nábojích pro hydry, tak bych pro ně celkem byl - brzdové destičky např. od BBB se dají sehnat za 300,-/pár, což je určitě levnější než cena za probroušený ráfek a vypletení nového u véček.
Jestli ale budeš muset dávat taky kola na nový náboje, tak už to je dost cenově nevýhodné, když k tomu uvážím vstupní náklady na pořízení hydr. brzd, byť nějakých levnějších.
Jestli najede do 2000 ročně a dost asfalt jak píše tak ty ráfky hned tak neprobrousí, to by musel jezdit jenom s kopce a brzdit. Ale s novým kolem a horským k tomu spíše hydry.
Já jsem míval kdysi (cca před 12-15 lety) když jsem ještě nejezdil v počátcích biku moc terény výdrž ráfků kolem 20tis. než jsem je probrzdil.
Tedy probrzdil jsem pouze jedny ráfky na jednom biku, později už jsem to na dalším kole už do přechodu na kotouče nestihnul.
No já jezdím všude, v létě i v zimě, teď mám na kole najeto něco lehce přes 20tkm a ráfky mám obroušený cca z poloviny.
Tak si myslím, jestliže tazatel najede ročně nějakých 2tkm, tak než stihne zbrousit ráfky bude mít koupené dávno další nové kolo.
A hlavně véčka opraví každej kdekoliv a kdykoliv.
Hydraulikami dáváš potenciálnímu zloději nepřehlédnutelné avízo, že máš dost peněz a že, ukradne-li ti ho, budeš mít bez problémů (až na nasratost) na nové ...
A myslíš, že ti šmejdi něco takovýho řeší ??? Jako že jsou to lupiči gentlemanové a že nad chudými se smilují ? Prdek ! Jediným kritériem je atraktivnost, dostupnost a následná prodejnost. A za kolo s hydrama (pokud to pozná) dostane možná o dvě stovky víc...
Taky jsem o tom uvažoval, děsně mi vadí jak "chroustaj" špalky po ráfku po projetí bahna, nebo písku. Teď měnim celý kola (probržděný ráfky, vyběhaný náby), tak by to bylo vhodný, vidle i rám přípravu maj. Jenže bych musel měnit i řazení a brzdový páky, tak jsem se na to vybodl. Na těch mých cca.3tkm véčka musí stačit, s účinností nikdy problém nebyl - jezdim pomalu a opravu zvládnu i v daleko v lese :o)
nema to cenu kamarade pokud nejzdiš rychle zavody na xc nebo neřadiš na pořadem full kole nekde po kopcach.Na krossove kolo bych to nikdy nedal.Zlate V bzdy poštelujuš je ihned vycentruješ si podle nich kolo,sou lehoučke.Ja jezdim XC mel jsem V brzdy a koupil sem ssi Avid elixir...mocny brzdy ostry jak prase.ale vždycky kdyz ssundaš kolo(třeba pichneš) tak ti bude koutouč dřit o desičky ne si třemen zase sedne.nehlede na zavzdušněni ktere casem taky prijde
Proč by mělo přijít zavzdušenění? Zavzdušnění není žádná vlasnost hyder, ale buď to způsobí špatná manipulace (to chce ale už velkou šikovnost) nebo závada (špatné těsnění, apod.).
A pokud po zpětném vrácení kola se brzda rozhodí, tak je to pouze rukama a ne vlastnost kotoučovek. Pokud se to nedaří, tak stačí udělat na nepohyblivé části osy značku, aby se vracelo kolo stejně natočené dosedacími plochami na vidlici nebo zadní stavbu.
Já s tím nemám problém na žádném z pěti kol, na kterém kotoučkovky doma máme a to ty nejstarší mají už 5 let.
A když sečtu všechny hydry na roky dohromady, co je máme (nebo měli) doma, tak jsem téměř na 20 letech a zavdušnění za tu dobu žádné, dokonce nebyla ještě jediná výměna kapaliny nebo oleje (u těch nejstarších se ale už preventivně chystám). Jediné, co jsem dělal, tak na dvou z nich jednou rozhýbával pístky.
A Avidy obecně mají velmi ostrý nástup, až by se to dalo nazvat horší dávkovatelností. S tím je třeba počítat a komu to nesedí, tak si nemá kupovat Avidy. Já nemám moc rád chování Avidů (jezdil jsem 2 roky J7), ten nástup na počátku je na můj vkus až moc ostrý.
Za sebe tedy můžu říct, že s v-čky byla starost mnohem větší. Občas měnit probržděné ráfky, po větším bordelu čistit ráfky a špalky jinak by šel ráfek do kytek mnohem rychleji.
Měnit jednou za rok až dva bowdeny a lanka.
Špalky nepočítám, to je +- stejné jako desky, i když raději seřizuju kotoučovku po výměně desek než v-čka.
Problém je pouze když má někdo smůlu na vadný kus u hyder, to pak těch starostí může být výrazně více než u v-ček.
Přesně jak píše Mlok.... Co mám hydry (6let) tak jsem ještě nezavzdušnil. Jediný co s brzdou dělám je že v ní měním destičky (10 min ráce) a občas kotouč a jednou ročně vyčistím.
Pri cisteni jednoho hooooooooooooooooooodne zahnojeneho pistku jsem jednou zavzdusnil... ;-( Ale byla to kombinace rukou a prace hodne hluboko v noci.
Na lehu mam BB7 a jsem maximalne spokojeny. I kdyz ucinnost je o trosku mensi. Ty jsem cele rozebral a zavzdusneni zadne - ze bych uz byl sikovnejsi? 8-D
Tak až se ti ty tvé bb7 podaří zavzdušnit, tak u mně máš lahev :-)
Stačí naříznout lanka :-)
Tak mám ještě lepší nápad, to bude přesně jako zavzdušněná hydraulika.
Vymění lanka za gumová :-)
A kde je ten vzduch? Dam tam gumova s bublinkami!
Vzduch tam v bowdenu vždy nějaký bude, s tím se není třeba dělat starosti.