Za prvé se omlouvám, že to píšu do Prahy, protože,jak se zdá, Ostrava - stejně tak i Brno - je taka mala dědina, že nestoji za to uvadět ji v seznamu měst.
--Cyklostezka podél Opavské v Porubě: cyklistův sen nebo noční múra?--
Už jste viděli (nebo jeli) tu novou cyklostezku podél Opavské v Porubě?
Na první pohled vypadá jako luxusní stezka - dělený chodník na půl, všude přejezdy pro cyklisty - před nimi zpomalovací práh na auta, na frekventované křižovatce světelný přechod...
Avšak stačí se jen projít (projet) a zjistíte, že pruhy nikdo nedodržuje (jak by taky mohl, když nikde nejsou piktogramy, kdo kam patří) a navíc stezka vede po nejfrekventovavnějším chodníku v Porubě.
Mi se teda zdá, že stezka nemá smysl.
Nejhorší úsek začíná přechodem přes ul.k 17. listopadu. Pruhy jsou vyznačeny tak, aby si jich nikdo nevšimnul(pouze dvě řady žlutošedých dlaždic). Navíc v jednu chvíli jedete uprostřed chodníku(chodci zleva i zprava). Nevím, kdo vymyslel stezku na už tak přeplněném chodníku..
Jako použitelný se mi zdá být pouze úsek od křižovatky na Vozovně po Interspar - kolem polikliniky. Ovšem zde stejný problém - pruhy jsou už sice jasně vyznačeny, ale piktogramy nikde.(Zrovna, když jsem šel kolem, zabrala celý chodník školka na procházce) - ale není to tak hrozné.
Ovšem za Sparem je to vrchol. Světelný přejezd přes křižovatku, ale když chodci mají zelenou, cyklisti stojí na červené (Zrovna dneska zastavilo auto před přechodem a řidič nechápal, proč cyklista nejede... Nakonec jel na červenou.). Neznám nikoho kdo by tu červenou dodržoval. Ovšem 2-metrová stezka za přechodem mluví sama o kvalitě stezky. Chodci pokračují, kam pojedou cyklisti nás nezajímá.
Myslím, že je to snad nejNEpoužitelnější cyklostezka v Ostravě.
Nebo snad ne? Co si o tom myslíte vy?
PS:Stezka ještě není celá dokončená, tak se snad něco málo zlepší.
Příště bych Tě prosil o uvedení článku do kategorie Ostrava. Po Praze nejezdím a tak si její články moc nečtu. A předpokládám, že ani Pražáci se o Ostravu moc nezajímají.
Stezku jsem bohužel nejel, takže s Tebou nemůžu polemizovat o konkrétních věcech a ani nevím, zda už je zkolaudovaná, aby si ji mohl hodnotit.
První dotaz bych na Tebe měl, co vlastně chceš? Patříš mezi ty cyklisty, co jezdí ve vozovce a křižovatek se nebojí?
Je už stezka vyznačená svislými značkami "stezka pro chodce a cyklisty s rozděleným provozem"? A máš na kole zvonek či nejsi němý?
Máš nějaký realizovatelný nápad, jak v Ostravě zlepšit podmínky pro cyklisty?
Předpokládám, že nejsi vzdělaný v městském dopravním inženýrství a požadavky českých norem na světelně řízené křižovatky neznáš. Tak jen laicky: už ze zákona o silničním provozu vyplývá, že vozidlo odbočující z jedné komunikace na komunikaci křižující musí dát přednost chodcům, kteří tuto druhou komunikaci přecházejí (necituji přesně). Potíž je v tom, že o jedoucích cyklistech se v zákoně nemluví, takže cyklista jedoucí ve stejném směru jako chodci zelenou mít nemůže. Je to obdobný problém, jako když stezka pro chodce i cyklisty končí přechodem pro chodce a přejezdem pro cyklisty. Chodec i cyklista se zastaví na konci stezky a rozhlednou se, přijíždějící vozidlo je uvidí a přibrzdí či zastaví. Správně by se měl rozejít chodec, protože má na přechodu přednost. Pak se rozjede vozidlo a nakonec jede cyklista. Má to smysl? Je to otázka vyzrálosti všech účastníků silničního provozu. Pokud Ti to smysl nedává, obrať se na svého poslance, ať zákon změní a projektanti budou moci navrhovat vhodnější řešení.
V jednom s Tebou v článku souhlasím. Stezka ještě není hotová. Teď se pracuje na dokumentaci pro územní řízení pro další úsek mezi Intersparem a benzinkou u Tesca, kde stezka už existuje. Bude i propojení na stezku na ul. Třebovická. Jinak se těším, až si ji projedu a budu moci argumentovat přesnějí.
Do Ostravy jsem to nedal, protože to nejde.
Zkus si založit nové téma a jsi v pasti. Asi chyba nového nakole.cz.
Dobře, je pravda, že jsem to přehnal, ale ten úsek mezi 17.listopadu až na křižovatku s Vozovnou je fakt hrozný. Možná tak dobrý na náhodný průjezd a ne každodenní dojíždění.
Doufám, že tam nakreslí aspoň ty piktogramy. Že tam nebudou jsem usoudil podle toho, že u Intersparu, kde stezka je už pěkně dlouho, taky nejsou.
Asi bude nejlepší, když někomu napíšu a zeptám se.
Zvonek samozřejmě mám, jinak by to nešlo. Stezka již je vyznačena svislými značkami.
Jinak patřím mezi ty cyklisty, co cyklostezky POUŽÍVAJÍ a nikdy by nejeli přes Svinovské mosty...
Jstli to bude odbočovat i do Třebovic tak to je super, je to tam nedodělané.
A jinak nevíš jestli ta stezka(trasa) povede tudy:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=141738400+135184672+5760-2176+128-1824+12256-3328+896-2560+832-192+1632+2304@x=141751680@y=135179328@z=15
nebo celou dobu chodník?
Jinak neříkám, že všechny cyklostezky jsou nepoužitelné. Třeba ta v Polance je super(až na ten přejezd), pruhy ve Svinově taky a ta po hlavní třídě v Porubě taky není špatná.
Nemáte někdo fotky?
Jinak ten problém se světlama je víceméně legislativní. Viz http://www.prahounakole.cz/2009/07/29/anketa...
Klidně to můžu vyfotit, až zase půjdu kolem, ale nevím k čemu budou pražákovi fotky ostravské cyklostezky??
No, řekněme amatérský zájem? V Praze fotím infrastrukturu už přes rok (viz http://www.prahounakole.cz/mapa_klobouk/object... ), ve volném čase se tím snažím zabývat do hloubky. Takže dost věcí z těch fotek dokážu vyvodit třeba o tom, kdo a proč to asi zmrskal (zda o své vůli, nebo kvůli normám a legislativě, to se z toho pozná), a co by se na tom dalo spravit. Případně to můžu poslat dál lidem, co do toho vidí profesně a dovedou se k tomu vyjádřit opravdu fundovaně.
Ale abys to fotil jenom kvůli mně, tak to samozřejmě být nemusí... :-)
Ja jsem byl z useku mezi vozovnou a intersparem nadsen z toho, ze pri odboceni doprava jsou zpomalovaci prahy pro auta a ne pro cyklisty. Asi bude zalezet v kterou denni dobu clovek jede, ale zda se mi to lepsi nez hlavni trida. Dobre taky je ze stezka neni z penez na cyklodopravu, ale dela se to v ramci opravy kanalizace a revitalizace chodniku.
Ted je treba prosadit cyklostezku na svinovskych mostech...
Tak zpomalovací prahy jen pro auta ještě do Prahy nedorazily, tiše závidím.
A ano, cyklistická infrastruktura by samozřejmě měla vznikat v rámci běžných úprav městského prostoru automaticky, tak je to správné!