Ahoj , tak se mi dnes stalo že mi spadnul řetěz z největšíko pastorku a seklo se mi zadní kolo , ale jel jsem do kopce takže se nic nestalo . Ale s čím mám problém : před nedávnem jsem sundal s kola ten kryt na drátech co zamezuje spadnutí řetězu za velkej pastorek ( prasklej ) no a teď už asi 3hodiny googluju po ruzných cykloobchodech a nikde ten kryt nemůžu najít . Kdybyste mohl alespoň někdo říct jaký je jeho odborný název nebo odkaz kde bych ho našel . Předem dík za odpovědi :-)
Nez se to tu rozjede, nechces tema smazat a zalozit znova s prominutim s trosku inteligentnim nazvem?
Tvuj problem nema co delat s tim chranicem proti spadnuti retezu, ale s vystelovanim prehazovacky. Kdybys spravne vymezil staveci srouby, nikdy by ti retez nemohl spadnout nahoru ani dolu. Vetsinou se tyhle plastova chranice nevozi vubec a presto nikdy nic nespadne, pokud je saltr trochu serizeny.
Název je náhodou dobrý. Každý se třese aby si přečetl jak může pomoci :-)
Ale s tím řetězem ve špicích. Všechny své kola si stavím a servisuju sám a troufám si říct, že dorazy na šaltru a přesmyku dokážu nastavit dobře. Taky jezdím celou sezonu bez toho, aby mi řetěz sletěl mezi pastorek a špice. Dorazy ho tak prostě nepustí. Přesto se mi to vyjímečně stane. Nevím čím to je - možná řazení v záběru, možná drobná nerovnost na cestě, možná kombinace obého a nebo něco úplně jiného. Je to prostě duch stroje.
Nemám ten pocit.. vlákna s "nesmyslným" pojmenováním většinou ani neotvírám.
A přesně z tohodle důvodu mají na Bike-Forum.cz něco čemu se říká DESATERO a tam se píše: "Dříve než položíš dotaz, použij funkci hledat. Pokud už zakládáš vlákno s dotazem, pojmenuj ho inteligentně aby někoho oslovilo a současně posloužilo až někdo další bude mít stejný problém jako Ty a bude hledat."
Pokud jsou dobře nastavené dorazy, tak přesně jak píše níže hekynen to může dělat ohnutá patka, případně i ohnutá samotná přehazovačka (patka bude častější případ).
Prvního bika jsem měl cca před 15 lety, najeto na bikách dost desítek tisích kilometrů a řetěz za pastorky mi nespadnul nikdy (ten plastový kryt jsem nikdy nevozil).
A největší pastorek přitom jezdím naopak poměrně hodně.
Problém nemusí být v dorazech, může být i zohlá patka...
V neděli jsem se taky dvakrát "zakousl" (v bahýnku jsem kašpárkoval na Svatý kopeček v Mikulově), stačilo lehce poštelovat lanko tím štelovacím bazmekem na šaltru (promluvil odborník:-)) a už to drželo...
Nevím jaké máš kolo. U kvalitnějších silničních kol, kde je držák přehazky nedílnou součástí rámu platí, co napsal výše Vašek. Je-li držák částí přehazovačky sevřený ať už rychloupínákem nebo obyčejnou osou k rámu, může se stát, že při opravě dotáhneš kolo trochu jinak a poloha přehazovačky se změní. Pokud to nezjistíš a neupravíš dorazy, může se stát co popisuješ. U horáka ( i když ho nejezdím) si dovedu představit situaci, kdy se během drsnější jízdy v terénu přehazovačka může přihnout nárazem i když je upevněná přímo na rámu a stane se to také. Sám ten kryt nevozím a "někde" ho (v plechovém provedení)mám. V případě, že jsi z okolí Prahy, mohu Ti ho dát.
" U kvalitnějších silničních kol, kde je držák přehazky nedílnou součástí rámu"
hmm ..... právě u této kategorie kol nebývá držák na přehazku nedílnou součástí rámu ale je to obvykle část výměnná (snad s vyjímkou Ti a CrMo rámů) to jen pro pořádek.
Jinak si myslím že pokud bys přitáhnul upínak tak abys to poznal na řazení/dorazech tak Ti ložiska pěkně poděkují...
No myslím, že má drak pravdu, to že mají výměnou patku je snad u horáků, ale ne u silniček (to jen pro pořádek) :o)))
Sorry ale lepší silničku mám doma a pár jsem jich už taky viděl a patky výměnný jsou (dneska standard) ;-) Pokud žiješ v pravěku, tak tomu rozumím :-) to se jetě nedělalo...
Ok, už to tak moc nesleduji i když v poslední době po ní zase trochu pokukuji, jenže mě trochu odrazuje to bolení prdele, zad a krční páteře, tak furt nevím, ale budu ti tedy věřit ;o))
Trocha karbonu , pohodlný sedlo a vyladěnej posed by to mohlh zpravit :-) Koukal jsem a máš pěkný leháče, poklona.
Děkuji, pokud se dobře povede ta poslední stavba a silniční VeloGauč bude dobře fungovat, bude to vyřešené a přestože mám silniční cyklistiku rád, k zábradlí se už nevrátím. Jen tak mimochodem jsem teď schválně prohlížel dá se říct "lepší" kola (Fondriest, Colnago, Cervello,Specialized) a výměnné patky jsem tam nenašel, ale třeba na Meridách a levnějších Scottech ano, tak nevím jak to je. V čem je vůbec přínos výměnné patky ??
mám Spešla Allez 08, patka výměnná...
No, představ si hodíš tlamu a ohneš přehazku i s úchytem na ní, dovedeš si představit jak ji ohybáš zpět ? Je z duralu (i na kolech z karbonu) a tak těch ohybacích cyklů moc nevydrží, nemluvě o tom že pokud máš třeba Campu 11 speed tak už to nikdy nenarovnáš pořádně zpět a nebude to slušně řadit. Jediný řešení: výměna. Pokud by nešla vyměnit, tak by to znehodnotilo celej rám třeba za 30K....
Tady je třeba jeden odendavaci:
http://www.kolokram.cz/popup_image.php?pID=1568...
http://www.kolokram.cz/popup_image.php?pID=3707...