dřív/před r.89/ byly v každé galusce, k lepení jsem používal lepidlo v kovové tubě /název už nevím, je to, bratru, 25 leta víc, ale stálo,myslím, celou jednu korunu!/ a záplaty jsem stříhal ze staré, samozřejmě, latexové duše.latexové duše jsou extrémně lehké, prokazatelně snižují valivý odpor, ale - propuští vzduch, silniční galdu je nutno hustit před každou jízdou a s tím lepením? nevím, jaký je momentální stav se záplatami či lepidly, ale na malé dírky kraluje jednoznačně tmel, který se do galusky dává preventivně nebo po defektu. v "nové" době jsem koupil latexové duše italjáno vittoria do MTB plášťů, drahý byly jako svinja, ale hned chytnuly nějaký defekt nebo já nevím, snad jsem na nich ani nevyjel, tak jsem je nahradil klasikou, dlouho ležely v dílně /vlastně jsem ani nevěděl čím je zalepit, o nějakém tmelu jsem v tu dobu nevěděl/, po krátké době zvláštně ztuhly, proč?, to jsem nepochopil. no a nakonec letěly do popelnice a další životní etapa se uzavřela.
takze na silnici bys taky spis doporucil tu bezdusovou sadu?
no ,abychom se do toho nezapletli, na silničním kole jsem nejel těžký roky, vím, že se objevují bezdušové systémy , ale rozvíjejí se pomaleji než u MTB,tlaky, na které se hustí jsou u silnice někde jinde než u MTB,potřebuješ speciální ráfek, plášť, vyřešit se to jistě dá, ale kolik lidí, třeba tady na foru, je skutečně vozí? proto zůstává zatím galuska volbou č.1 pro profíka nebo fajnšmekra, už vzpomínaná Vittoria dělá galusky stále s latexovou duší /ale i jiní výrobci/ a třeba naše Tufo používá galusku bezdušovou, kousky pro závodní nasazení se pohybují kolem 1500 za kus. pro všechny ostatní je tu nepřeberná nabídka klasických plášťů s klasickou butylovou duší, tato kombinace totiž nabízí snadnou možnost opravy jednoduchou výměnou duše za pár kaček, galuska na tom tak dobře není - ano malou dírku zalepí tmel, větší /proříznutí/ nespravíš a galda letí do popelnice.
Tak, jak ti pise vladaza. Bezdusove systemy jsou pro silnici jeste skoro v plenkach, takze se pouzivaji bud galusky nebo plaste. K plastum- lidi na nich i zavodi a to i na dost vysoke urovni, dnesni plaste vubec nejsou o nic horsi nez galusky. A taky ty dobre vubec nestoji ani min penez :o)
ok, dik za prispevky. tak asi budu jezdit jako dosud, s normalnima plastema a obyc.dusema...¨
Na notubes sem nasel tohle:
http://www.notubes.com/product_info.php...
to vypada zajimave, ale pisou, ze se to da pouzivat jen s bezdusovkama Hutchinson. To podle me nemusi bejt pravda....
U silničních plášťů se do toho výrobci moc nehrnou, protože je problematické jak vyřešit ten mnohem větší používaný tlak. U klasického bikového řešení by při takovém tlaku jako se používá u silničních pláštů vystřelily z ráfku.
U bikových plášťů a širších ráfků bývají omezení na tlak dokonce ještě o něco větší než pro dušové bikové pláště, takže třeba 2,3 pláště na NoTobuse ráfkách bez duší mají omezení na maximální tlak 40psi, tedy už dost málo. U bikových to ničemu nevadí, protože je cílem možnost to vozit právě na co nejnižším tlaku a ne to foukat na max.
To omezení co je tam uvedené pravda je, nelze použít téměř libovolné pláště jako u bikových plášťů s NoTubes sadou (i když i tam je omezení, že některé dušové pláště nelze použít).
Neni 40 PSI precejen trosku malo?
Ja byl zvyklej na 50 - 60
40 čoklů je kolik "normálních" jednotek? Myslím tím staré poctivé atmosféry...
aha, nejdřív oslov strejdu gůgla... :-))
no to je převod... 1 atm je přibližně 14,696 psi... Zlaté hospody, teda báry...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tlak
http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp
Ne, vůbec. Pro lehčího jezdce a 2,3 bezdušový plášť je to naopak pořád hrozně moc.
Vozím pro 70kg a NN a RR 2,25 UST pláště 25/30psi (přední zadní). Větší tlak nemá žádný smysl. Na asfaltu valivý odpor téměř neklesá s větším tlakem. Pro měkké povrchy s větším tlakem valivý odpor naopak dokonce roste a významně.
Pro optimální trakci jsou menší tlaky ideální. Jediný problém může být prorážení, což bez duší je téměř eliminováno.
50-60psi je do terénu pro pláště 2,1+ přefoukaný plášť, který zcela ztratí svoje vlastnosti a místo trakce máme horskou kozu.
ok. a existuje vubec merak na galuskovy ventilek?
Buď jak už psal vasek nebo samostatný měřák:
http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo-doplnky...
Na galuskový ventilek se používá ten měřák včetně té redukce, co je na tom obrázku.
40 pséků (=2 a 3/4 báru) je už docela dost (na notubes). Já foukám 1 1/2 až 3/4; prostě pod dva, takže limit 40 hafanů je zcela dostatečný...
Uz jsme se ti divili na Rozkosi, pod 2 bary ti to prece nemuze vubec jet a hlavne bych mel strach o poskozeni rafku i samotnych plastu.
Ja vozim tak 2,3 baru, jestli nekdo vazi kolem 80 kg a vic, prijde mi 2 a 3/4 baru na plaste 2,1" uplne v pohode (s NoTubes, s dusi pochopitelne vic).