Čau,
plánuju pořídit novej šaltr XT, ale v nabídce je jich asi 6, a tak jak se v nich vyznat?? Teda, je to veskrze jasné, dvojice inverzní,normál a shadow, ale ztratil jsem se u Shimana v GS a SGS, vždycky nabízeli normální a krátké ramínko, zde pokud vím tak jde o krátké a dlouhé ramínko? Chci prostě normální přehazku, ani super krátké ani dlouhé ramínko.
Další věc je tech. Shadow, je to k něčemu?? Přehazka je krytá, ale tím pádem složitější kce, tak jestli to není náchylnější na horší chod kvůli nečistotám atd...
Díky!!
Shadow = lepší vedení lanka, podobně jako má SRAM SGS - je ramínko které potřebuješ (pobere rozdíl 22 zubů)
Shadow saltr je predne konstrukcne jiny, je bliz kolu. Tim, ze netrci do strany se snizuje riziko jeho poskozeni nebo urvani, nebo ohybani patky.
to je pravda ale možná vetší přínos je ta záležitost s lankem a taky má tento model silnější pružinu..
Nevim, co je vetsim prinosem, ale hlavni uvedeny duvod Shimana pro vznik tohoto systemu bylo prave priblizeni prehazky ke kolu a tim mensi riziko jejiho poskozeni. Ze je i jinak vedene lanko je dalsi vec, kazdopadne ja nemam problemy ani s klasicky vedenym lankem ani s pruzinou.
Shadow není inverzní.
SGS je s dlouhým ramínkem, umožňuje rozsah 45z, tento typ ramínka je schopen při správné délce řetězu napnout řetěz při jakémkoliv zařazeném převodu tak, že nebude prověšen.
GS (střední ramínko) rozsah 34z, s tímto typem ramínka dochází při kombinaci zařazení nejmenšího převodníku na klikách (22z) a pastorků 11-20z na kazetě k prověšení řetězu.
Krátká ramínka mají silniční šaltry...
Je to tak, jen dodám z praxe k použití středního vodítka. Vychází to mnohem lépe v reálu než, že by nešel převod 11-20z.
Záleží na použité kazetě, zda 11/32 nebo 11/34.
Pro 11/32 a HT (není třeba dávat dešlí řetěz pro propružení zadní stavby) to vyjde většinou tak, že se přijde pouze o 1-2 nejmenší pastorky pro 22 převodník.
No jezdim na kole par let, radit umim, ale nechcu zrusit retez, kazetu nebo prehazku ze spatne zaradim, coz se stane...
takze 22-11 je normalni vesak jo, a hodne? Jde o HT. Tak co mi doporucite? Diky!!
Ke zničení ničeho dojít nemůže. Na ty převody co nevyjdou (třeba 22/11 + 22/12), tak pouze dochází k tomu, že je řetěz prověšený a škrtá to o část ramínka přehazky.
Abys to nějak zničil, tak bys po tom, co omylem takový převod zařadíš takhle musel jet hodně dlouhou dobu a to bys slyšel celou dobu že to rachtá.
Doporučit se nic nedá, to záleží na každém, co preferuje. Střední vodítko lépe napíná řetěz, menší šance, že v terénu přehazku zničíš o překážku.
Já třeba používám střední vodítka i na fullu s kazetou 11/34, kde to vychází o něco hůře.
Já tedy dávám schválně o něco kratší řetěz než by měl být. Dávám nejkratší řetěz, který umožní přehodit bez zničení na velká/velká, ale už nemám rezervu na propružení (při cca 2/3 zdvihu bych něco při převodu 44/34 urval) a ani dobře nechodí tenhle převod ani bez propružení, protože bych měl mít pro funčnost tohoto převodu aspoň o 2 články delší řetěz (s fullem pro rezervu na pružení spíše o 4 články).
Díky tomu, že používám kratší řetěz, tak i na 11/34 kazetě + full mi vychází, že mi nejde také pouze nejmenší dva pastorky na malou placku.
Jak to mám já na fullu, tak už je to lehce rizikové, 44/34 jsem ale ani omylem už pár let nezařadil, tak mi to netrápí.
Na HT s 11/32 kazetou bych si dal osobně jednoznačně střední ramínko.
Pokud ale chceš mít funční všechny převody, abys nemusel nikdy nic řešit, tak dej dlouhé.
Hlavně pokud bys dával jakékoliv vodítko, tak nikdy nedávej kratší řetěz než jak vyjde bez protažení přehazkou na velká + velká (tohle zajistí, že máš nejkratší možný řetěz, který zaručí, že omylem nic neurveš, platí pro HT, u fullu by musela být ještě ta rezerva na pružení). Správné pravidlo pro funční převod velká + velká je bez protažení přehazkou na velká + velká + 2 zuby (tohle je pro HT, na fullu ještě + rezerva na protažení řetězu při pružení).