Technický skvost ukrytý pod kabátem jednoduché elegance – i tak může vypadat dětské odrážedlo.
Je to skutečně velmi hezký stroj, nicméně:
"Odrážedlo Kokua Like a Bike Jumper lze pořídit za cenu 4.280 Kč, která zcela odpovídá nadstandardnímu vybavení tohoto stroje."
No, nevím, nevím jestli trochu lepší pláště a elastomer popř. měkčené sedlo a lehčí rám na druhou stranu chybějící brzda by se dala ocenit na téměř 3x až 4x vyšší cenu běžného odrážedla a dokonce téměř 1,5 násobek ceny obdobného šlapacího kola s podstaně lepší výbavou a rovněž zajímavým designem:
http://www.hoby-sport.com/eshop//produkt.php?id...
No, já jsem obvykle na předražené výrobky trochu háklivej, ale v tomhle případě mám pocit, že je ta cena celkem v pořádku.
Zkusil jsem si představit třeba odrážedlo Davídka, které bych chtěl dovybavit stejnými komponenty. Dostal jsem se hravě skoro ke 3500,- Kč, a to jsem ještě nezačal uvažovat o tom odpružení. Plus nápad, plus netradiční řešení, plus fakt, že se jedná o věc pro fajnšmekry, který za to ty prachy klidně dají... Prostě na rozdíl od firstbiku tady mám pocit, že ta cena celkem odpovídá.
Jiná věc je, že nevím, jak moc ty vychytávky dítě na odrážedle ocení, ale taky neříkám, že to jdu koupit... :-)
V některých věcech se dokáži považovat i za fajnšmekra, ale přestože se mi to odrážedlo desgivnoě velmi líbí, za tu cenu bych to fakt nekoupil. Pochybuji, že až bych ho chtěl prodat dál za takové 2 - max. 3 roky lehce otlučené, tak bych za něj dostal od nějakého dalšího "fajnšmekra" aspoň 1000 Kč ,- a to se u takovéto věci počítá. Prostě podle mého to ztratí 70% hodnoty z 4300 Kč oproti 70% hodnoty z nějakých 1250 Kč za běžné nové odrážedlo.... a to je sakra velký rozdíl. A navíc pokud by tomu bylo jako v mém případě a musel bych ta odrážedla koupit hned dvě najednou, tak by ta ztráta hodnoty byla hodně propastná. Bohužel odrážedlo nekupujeme na nějakou dlouhou dobu ale jen na to, aby se děcko naučilo držet rovnováhu a pak se většinou samo hrne na kolo za vidinou vyšší rychlosti, "menší" dřiny a většího dojezdu.
To ano, pořizování odrážedel a všeho 2x (u nás často 4x, protože věci kupujeme pro dvojčata na dvě adresy) donutí cenu hlídat víc.
Moc se mi líbí jednoduchost těch odrážedel (ale tuhle cenu bych za ně nedala), u těhle prcků je každá věcička navíc problém.
Protože možná nákup teprve chystáte, doporučuji Kettlera. Měli jsme Kettlera a Trottera - u Trottera nam brzda nám první 2 roky jen překážela - navíc se nějak hnula a brzdila i když neměla, i když jsme to vždy spravili, za chvíli to bylo zpět. Klakson odpadl ihned. Rám chytal ve svarech rez, ačkoli bylo kolo pod střechou - Kettlera jsme měli často úplně venku a nebo jen pod střechou - i v zimě a po 3 letech vypadal lépe než téměř nepoužívaný Trotter. (Trotter byl tehdy z Dvěplusdvě, skoro stejný, jako nynější Davídek a Terezka, jen neměl nafukovací kola.)
Na Kettlera sedli kluci ve dvou letech a jezdili hned čistě (na zahradce i s nohama nahoře - asi měsíc po 2. narozeninách), na Trotteru dlouho zápasili se směrem jízdy, klátili se na něm.
Setkala jsem se s tím, že děti, které na odrážedle jezdit nechtěly, nešlo jim to atd. na tom našem jezdily s chutí.
Kamarádka zase má prcka drobnějšího, Kettler byl jediné kolo, se kterým si poradil.
Není tak krásný, jako většina těch nových odrážedel, ale má vychytanou konstrukci a dětem to jde prostě líp. (Z českých ten tvar připomínal Azub, pokud ho nezměnili.)
KAWASAKI měla kamarádka pro dvojčata jako odrážedlo(design nadchnul tatínka natolik, že bylo rozhodnuto), bylo tehdy v akci asi za 1.190,- Kč, běžná cena byla asi 1.590,- Kč. Teď jsem ho našla jen zde: http://www.fahrrad.de/fahrraeder...
Ani já bych za to ty peníze nedal - hlavně proto, že mi právě ty fajn vychytávky přijdou u odrážedla úplně zbytečné. Ale znám lidi, kterým se to líbí, a ty prachy za to klidně rádi dají - takže proč ne?
Fakt se musím ozvat. Píšete tu, že byste to nekoupili kvůli vychytávkám jako jsou pláště, sedlo, hlavový složení, náboje, výplet a chránič představce. Tyhle věci ale jen odpovídaj cenové kategorii odrážedla. Ano je drahé, ale jediné s odpruženou zadní vidlicí. Zkusil jsem si z freestyle 26 kola sundat pedály a bylo jasno. Bez opory nohou schytá každou nerovnost bederní páteř, takže hloupý sjetý obrubník nadělá podle mě mnohem víc škody, než je rozdíl ceny oproti běžným odrážedlům. Odrážedlo máme 3/4 roku a 2,5letá dcera na něm ujede v kuse bez problému 6km. To by na 12 kole nezajela ani náhodou. Na odrážedla bude jezdit tak nejspíš do 16 kola. Nepovažujte odpružení u Jumpera za frajeřinu, je důležité. Tohle odrážedlo je jediné ve své kategorii, takže se moc nedá porovnávat, ale my ho koupili za 3600,-. Navíc teď v zimě na něm měla dcera lyžičky a byla sama schopná jet po červené sjezdovce na Medvědíně.
Hele, tahle odpověď asi neměla být zrovna pod mým příspěvkem, ne? :-) Já jsem to odrážedlo přece nijak zvlášť nekritizoval, to Martis. :-)))
Dobrá, pokud nepovažuješ zadní odpružení u odrážedla za zbytečnost, tvoje věc. Já svým dětem podhušťuju pláště (vzhledem ke své váze je ani moc natvrdo mít nemusejí) a domnívám se, že je to proti nárazům chrání dostatečně. Nemusíš souhlasit, nikdo tě nenutí... :-)
Nechápu ale jednu věc: že by tvá dcera neujela 6 km na dvanáctce kole? Proč? Pokud je na něj ještě malá (což ve 2,5 roku nejspíš je), pak je to sice jasné, ale srovnáváš nesrovnatelné. Pokud je na něj už velká dost, pak se spolehni, že by na něm zvládla i víc.
Dvě z mých dětí na dvanáctce kole jezdily dvojnásobné i větší vzdálenosti, a výhodou bylo, že na něm mohly jezdit do čtyř až pěti let a jejich "tempo" dokázali udržovat i dospělí na kolech. Což u odrážedla imho moc nehrozí, rychlost i pravidelnost jízdy je úplně jiná.
Odrážedlo je podle mě vynikající jako dopravní prostředek (doslova) na krátké vzdálenosti (do školky, na hřiště, na nákup) nebo na dopravní hřiště. S dvanáctkou kolem ale můžeš vzít i prckovy starší sourozence a vyjet na regulérní celodenní cyklovýlet, který si všichni posvém užijí, i když se pojede pomalu a nebude to zrovna 100 km.
Takže já na tvém místě bych zase nezavrhoval dvanáctku kolo - ale celé je to o tom, na co a jak chceš kolo používat. :-)
A ohledně sjezdovky: to je právě jedna z těch vychytávek pro fajnšmekry, o kterých jsem psal - odrážedlo s lyžemi. Proč ne, když se to někomu líbí. Ovšem naše stejně staré dítě posíláme na sjezdovku raději na lyžích, a nenapadá mě jediný důvod, proč bych se měl trápit, že naše odrážedlo na lyžičky asi postavit nepůjde, když dítě může normálně lyžovat. Aspoň má změnu a baví ho zas něco jiného, ne?
Omlouvám se za nahodilé umístění reakce prostě nakonec.
Je to fakt Martis je ten pod kterého bych to měl psát.
Odkaz na kolo od insportline je zajímavý. Kolo ale váží 10kg. Naš holčička z odrážedla občas spadne a já jsem rád, že je její odrážedlo lehké.
Děti z okolí se rády vracejí z 12 kol a půjčují si naše odrážedlo, protože fakt funguje. Prostě je uděláno pořádně.
Opotřebení odrážedla je minimální, trocha odření laku, ale nic co by se nedalo zaleštit. Sháněl jsem nějaké z druhé ruky, ale nakonec jsem objednal nové. Prostě je zatím nikdo neprodával.
Brzdy mi fakt chybí. Když se nahoře na kopci řekne dítěti, ať drží brzdu, bude jí držet až dolu. Samo ale brzdí nohama. Brzdu bych ocenil ve sjezdech kam bych s jiným odrážedlem moc nejezdil. (kvúli odpružení a geometrii řízení)
Geometrie řízení: Řídítka i osa předního kola musí být umístěny před osou otáčení řidítek. Stejně jako na kole, nebo na motorce. Dítě se rozpírá mezi sedlem a řidítky, díky posunu řídítek dopředu je stabinější. Vhodný posun kola vpřed zase prodlouží rozvor a s náklonem osy hlavového složení opět stabilizuje odrážedlo v přímém směru. Tady je podle mě firstbike úplně špatně.
Podhuštění pneumatik je znova u Kokua Jumperu lepší, než kde jinde. Pláště Schwalbe Big Apple jsou vyvinuty pro nízký valivý odpor při malém nahuštění. (navíc jsou lehké)
Tohle odrážedlo můžu jen doporučit. My s ním počítáme tak do 4 let. Žofie na něm jezdí opravdu rychle, po rovině klušu, z kopce musím vyvinout fakt úsilí abych jí na známých úsecích cesty stačil.
Pokud vás děsí cena odrážedla, zkuste možná sehnat odpruženou sedlovku a budete mít s nejdůležitějším komponentem konstrukce Jumpera pokoj.
Jsem masér, tak si bederní páteře svého dítěte vážím. Zkuste si jako já z kola sundat pedály a zjistíte, jak je odrážedlo vlastně neohrabané. Jedině pohyb nohama je na něm člověku přirozenější, než točení pedály.
Divím se, že je v testu méně informací, než jsem měl před koupí odrážedla. Tak sem raději píšu co vím. Kokua Jumper není nejdražší odrážedlo, ale je podle mě nejlepší.
Díky, v tomhle tvém příspěvku je opravdu dost informací, které člověk v recenzích nenajde. To je fajn.
K těm brzdám mám zajímavou zkušenost: myslím, že každé dítě to s nima má jinak. S napětím jsem čekal, jak se s nimi dvaapůlleté dítě vyrovná (tedy s tou jednou, co má namontovanou vzadu). Jeho starší sourozenci odrážedlo neměli, na kolech ale brzdili dlouho pouze protišlapem, ruční brzdu ignorovali i v mnohem vyšším věku.
Kupodivu malej brzdí především právě ruční brzdou, a to hned asi od druhé jízdy. Na pokyn "nezapomeň brzdit" kývne a dole ukázkově zabrzdí. Nohy používá až tehdy, když už nízká rychlost kola ohrožuje stabilitu.
Tohle mě fakt překvapilo, zpočátku jsem se domníval, že na první rok brzdu odmontuju.
(Je ale fakt, že jsem mu ji musel pečlivě seřídit, aby ji malou rukou dokázal dobře zmáčknout.)
S tou odpruženou sedlovkou fakt dobrej nápad;-) To mě nenapadlo ačkoli na tandemu je máme. Sám mám velké problémy s bederní páteří, takže odpružené sedlovky děckám fakt vyzkouším.;-) jen musím trochu počkat,až povyrostou,aby došáhla na zem.;-)
Jinak prostě naše děcka jezdí na Monz mini Viper a jsou spokojená a vyřádí se fakt dokonale. Po dvou měsících ježdění jsou ovšem kola obouchaná ze všech stran a jedno plastové zadní madlo jsem již lepil a nahřátím svařoval.;-() Prostě, kde to opřou tam to opřou, strkají to vidlí do stojanů sami a padni kde padni, tomu se prostě na odrážedle člověk nevyhne... Samozřejmě s tou bederní páteří máš možná pravdu. Přinejmenším důvod k zamyšlení...;-)
Pokud bych dal na doporučení výrobce, že na odrážedle smí jezdit děcka až od třech let, myslím, že už by jim odrážedla byla pak už skoro malá. Nejpozději příští rok na podzim plánuji u děcek přechod na kolo.
Také má své nevýhody. Přišej sem na 2. Sedlovky délkou nenavazují, delší je zapuštěná pořád o 5 cm vyšší, než na max vytažená krátká. A brzdy. Myslel jsem že jsou nesmysl, ale teď bych je ocenil.
Odrazedlo muze byt treba ze zlata, ale muj nazor je, ze pokud nema kvalitni brzdu, tak je to dost nebezpecna sranda anebo hodne kratkodoba zalezitost. Sam jsem odrazedlo synovi (3,5) poridil a rozhodne nelituju. Davno drzi rovnovahu, jezdi dlouhe useky, nenadre se, bavi ho to. Nevim jak u vas, ale kolem nas neni jenom dokonala rovinka. Obcas prijde dokonce i kopec....Ve 2 letech syn brzdil nohama, ale dneska jezdi tak rychle, ze by mu nohy rozhodne nestacily. Perfektne pouziva rucni brzdu. A naucil se to opet sam, kdyz sam chtel.
Ve 2,5 letech Žofie brzdí nohama, ale brzdu namontovat musím. Nejjedndušší je nejspíš nechat navařit čepy na Véčka. Škoda pěknýho laku a práce navíc. Nikdo mi nechce vyplést 12 ky kola na bubnovouu, nebo kotoučovou nábu. Souhlasim, že brzda je nutná, i když zatim Žofie ubrzdí na asfaltu všechno. Naučil se sám? To je povzbuzení. To tu brzdu určitě namontuju.
Dobrý den, uvažuji o zakoupení kokua jumper a srovnávám s dalšími (specialized hotwalk, skibi atd), vychází z toho nejlíp kokua (kvalitním provedením), akorát bych se chtěla informovat jaká je výška řídítek a jestli jsou řídítka výškově nastavitelná, nikde jsem tyto informace nenašla. Děkuji za odpověď.
Dival jsem se, ze Kokua ma i drevena odrážedla,
ale cena je nejaka divoka, prijde mi, ze treba na http://www.drevanek.cz jsou podobna dřevěná odrážedla, ale cena je daleko přiznívější.