Chystám se rozšířit stáj o horské kolo (HT), aby silničce nebylo v chodbě v noci smutno. Spíše na polní cesty, šotoliny, rozbité lesní asfaltky. Ne bahno, písek, sjezdy, hardcore.
A důležité - jako tahoun vozíku weber monoporter na cyklocestování po Evropě(na slickách předpokládám). Při procházení webů jsem narazil na horská skládací kola, např. Dahon Matrix (www.azub.cz) nebo montaque swissbike (www.montaque.cz). Možnost složit kolo a cestovat zpět vlakem a autobusem bez problémů a strachu o kolo (máš ho u sebe jako zavazadlo) je lákavá. A tak bych se rád poradil. Máte někdo něco takového? Máte nějaké ohlasy nebo zkušenosti? A co na ta kola říkáte?
1) Spis http://www.montagueco.com/ , nez www.montaque.cz , ne? ;)
Co takhle od Azubu Jetstream?
http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon...
Dal bych prednost celoperu pred klasickym tvarem.
Mensich kol bych se nebal. Videl jsem, jak se na tom da jet, kdyz se pendlovalo na vode pro auto.
Na Matrixu jsem sedel jen na osazenem Bionxem. Vaha baterie a motoru delala sve. Nevim, jsetli je volitelna vidle, ale ta Matrixi mne neoslovila.
Svoje znalosti cerpam odsud:
http://www.testudo-sport.cz/
Najde se tu par kousku na mrknuti a neco na svezeni. Matrix by asi meli jen po predchozi domluve.
Nebo zkus primo Azub.
Treba si misto skladani taky lehnes. ;-)
Co třeba tohle:
8-)
http://www.paratrooper.cz/
Proti Dahonu to ma jednu nespornou vyhodu. Muzes si k tomu levne poridit originalni drzak na zbran.
Jinou vyhodu nevidim. ;-)
Ale zato mi tam chybi zadni odpruzeni. Tak nejak mi prijde, ze pero na 20" bude porad prijemnejsi, nez 24" nebo 26" HT.
Právě podmínka tahání jednostopého vozíku vylučuje zadní odpruženou vidli (jednostopý vozík má tendenci trochu kroutit rámem kola, proto jen HT). Dále vozík je připřažen vlastní vidlicí k zadní ose rychloupínákem, myslím že menší kola než 26" nelze, aby nedřel břichem o zem. Jetstreema na 20" ne z těchto důvodů.
Nehazej flintu do zita. Ted jsem mluvil s Alesem Zemankem - Pouzivaji Monoportek i za 20" trikolkami a vyslovne jsem se ptal na Jetstreama - taky lze.
A jestli neveris, zavolej si do AZUBu sam. ;-)
Jestli to říkají kluci z Azubu, tak tomu věřím, ale asi to pojede čumákem dolů. A Jetstreema nechci, má jen 8 převodů a ten plnopřevodovej je příliš drahý. Taky nechci zadní odpruženou vidli, vím co mi vozík dělá se silničkou která má pevnou zadní stavbu. Vybírám prostě horské kolo, HT, 3x9, a možnost složení mne zaujala, tak se ptám.
Mám známého - borce co koukne na předpověď a vyjede za rozbřesku po větru na výlet třeba i přes 250km a pak se vrací vlakem. Má ale pevné kolo. I když věřím, že současní výrobci mají spojení rámu zmáknuté, mám k tomuto druhu kol určitou nedůvěru. Může to být tím, že jsem jel zatím jen na "klasické" skládačce :-).
Urcite bude skladaci kolo co se tyka ramu mene tuhe, nachylnejsi na vznik ruznych vuli v miste spoje a bude vazit vic nez pevne kolo podobneho typu. Proste neco za neco.
Pokud výrobce použije S&S spojku tak nikoliv, ale zase sebou musíš vozit spešl klíč. Jen ta váha trochu naroste, to zase jo. Mám ji na grenspeedu v místě největšího namáhání a naprostá spokojenost.
Greenspeed asi nebude typickym prikladem skladaciho horskeho kola, ale na druhou stranu bych rad vedel, co to je ta spojka S&S, mas nejakou fotku? Diky.
Vsechno se da udelat hodne festovne, to verim, ale za cenu slusneho narustu hmotnosti a jak sam rikas- taky ztizeni te stezejni funkce- moznosti pohotoveho slozeni kola. Ja bych do podobneho kockopsa nesel, ale dokazu si predstavit, ze to nekomu muze vyhovovat.
Až tak velký nárůst hmotnosti to není, proti jiným systémům je dokonce lehčí. Viděl sem na netu i horáka který měl tyhle spojky dvě, je jasné v kterých místech. Vyfocenou ji nemám, ale když dáš do vyhledávače greenspeed gto, určitě ti něco vyjede, greenspeeďáci si na té švýcarské spojce docela zakládají. :-) Myslím že pro Básníka, který chce horáka na cestování, je tento systém ideální.
něco je tady - http://www.greenspeed.com.au/OldWebPics...
ale jak to funguje ? :-)
http://www.sandsmachine.com/spec_ssc.htm
aha :-)
Nádhera...kdepak se to nechá koupit? Myslím teda mimo Kanadu...
...ehm...vlastně USA
pár skládacích horských jsem viděl ale to skládání bylo spíš tak jako že do kufru auta. Takové to pidizavazadlo co jde z městské skládačky z toho udělat nešlo.
Ale třeba něco takového existuje, nevím, moc jsem se o to nezajímal.
Ale ty spoje budou náchylnější na poškození, bude to těžší atd. atd. Pokud to chceš používat opravdu jako horáka, tedy težký terén, tak osobně bych do toho nešel. Ale nemám to podložené zkušenostma, takže mi to třeba někdo vyvrátí. Ale jestli to chceš používat asi jako treka, tak jo, to bych do toho šel. Tam by to bylo asi fuk.
Jo jo, kéžby někdy někdo začal dělat nějak rozumně skládací leho, aby se to fakt dalo složit a ne jen přepůlit.... :-(
Tohle by ti nestačilo ??
http://www.fastfwd.nl/assets/images/deelbaar01.jpg
připadá mi to moc velký na to, abys eto dlao vláčet busem nebo vlakem, ale nemáš další obrázky a nějaký povídání? Prosím prosím.
Děkuju!
Tady něco najdeš ;o)
http://www.fastfwd.nl/index.php?id=31
Dík!
ty jo on tam má vůbec zajímavý věci!
viděls tohle?
http://www.fastfwd.nl/index.php?id=33
tříkolka s řiditelnejma ZADNÍMA kolama!
na něčem podobným jsem nikdy nejel.
Stejne je to jen prepulene.
Navic, treba to je jen fotka po havarii. ;-)
Do slusneho rozmeru je slozitelna klasicka skladacka Brompton. Jenze cim mensi je finalni balicek, tim omezenejsi pouziti, mensi kola, horsi odpruzeni, ...
No, vlastně jsi to vystihl. Chci ho používat spíše jako trekohorákotreka. Jako soft horáce.
Dokázali byste někdo posoudit, jestli na kroucení rámu jednostopým vozíkem bude odolnější skládací konstrukce matrixu nebo montaque?
Štve mne, že azubáci matrix zdražili, byl za 18 a něco a teď je za 20. Stejně na něho zatím nemám. :-(
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx...