Chtěl bych se na vánoce trošku prásknout přes kapsu ale stále v tom docela plavu.
Přivítal bych rady moudřejších a povolanějších.
Tohle jsem objevil včera:
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/86884...
Tohle před pár dny:
http://www.bikestore.cc/product_info.php...
Ten Scott mne láká malinko víc.
Zrovna ted jsem se tu s nekym dival na silnicky v prakticky stejne cene :o)
Obe kola nejsou totozna, jsou jenom osazena stejnou sadou komponentu.
Pod 50 tkc uz jsem videl dokonce i nova kola s velmi kvalitnimi karbonovymi znackovymi ramy na "stare" Dura-Ace nebo na Ultegre pro pristi rok. Nove kolo ma vyhodu plne zaruky a predevsim si muzes vybrat z nekolika velikosti (a ne od kazdeho kola 1 jako v techto tvych 2 pripadech- vis, jakou potrebujes?) a navic si muzes poskladat komponenty vetsinou podle sveho prani. Jedna se ale o zahranicni obchody, co funguji i jako e-shopy, ale vetsinou v nich uz mam i nakupy za nekolik tis. €, jsou solidni.
Já bych taky radil vyzkoušet velikost fyzicky a nechat si poradit od někoho zkušeného kdo se na tebe na tom kole podívá jak na tom vypadáš (ve věci rozměrů rámu). A zkonfrontovat co ti říká a jak se cítíš ty sám.
Jinak myslím že to jsou královské peníze co píšeš, takže můžeš vybírat v pohodě a královsky. :-)))
Jo a kvůli karbonovému rámu bych taky spíše volil úplně nové kolo s úplnou zárukou.
Já měl asi poloviční peníze a šel jsem do šírera, má trochu jinak tvarovaný rám.
Ja myslel to, ze nekomu pomaham si trochu vybrat, sam uz silnicku nejaky ten patek mam. Ale velikost jsem takhle zkouset nedoporucoval, kazdopadne mas pravdu, ze pokud clovek nema s velikostmi ramu na silnici zkusenosti, mel by je zkouset sam osobne, aby vedel, co mu sedne. Plus sebou radeji jeste nekoho zkuseneho, nekdy si lidi mysli jak spravny maji posez a pritom sedi treba na podivne nastavenem kole o 2 velikosti vetsim.
U silnicky bych se zanovniho kola s karbonovym ramem v zaruce az tak nebal, kdyby byl ram poskozeny padem, poznas to. U MTB je to trosku jine, tam tech sramu z provozu byva spousta.
Tebou zmineny Sirer se hodi az tak pro lidi k 175 cm a vys, uz jsme to tu probirali, ma nesmyslne dlouhe ramy i v tech nejmensich velikostech. Ja bych si u nej treba nevybral nic.
Pokus se nepletu tak ono to nové kolo je !
Jde pouze o reklamu na Cyklobazaru.
Ne o prodej jednoho kola.
http://www.7art.cz/inpage/roadcarbon/
A pokud jde o to skládání jak někdo uvedl:
Samotný nový rám Scott CR1Pro se prodává za 33000kč.Ultegra kolem 15000.Jsme na 48000 a kde je zbytek.Netrvám zrovna na tomhle kole ale cenově mi to přijde docela slušné.
Kola by to asi jiné chtělo,záleží kolik by si za ty Mavic Ksyrium Elite připočítali.Dají se sehnat mezi 7-12 000.
Jinak jsem v tomhle obchodě viz odkaz prvě zaostřil na SCOTT CR1 Pro Contessa.Bohužel zjišťuji že jde o ženský model.
Mas pravdu, jde o skrytou reklamu.
Ad skladani- nemuzes pocitat bezne maloobchodni ceny, kdo si sklada kolo, nakupuje ve vyhodnych slevach, stejne tak jako ty si chces v podobne sleve koupit cele kolo.
Rád bych ještě rady ohledně těch kol.
Zda nechat ty Fulcrum Racing 7,Mavic Ksyrium Elite(původní kola uváděné na stránkách Scottu),či něco jiného.Nerad bych kupoval nízkou váhu na úkor pevnosti výpletu.Rád bych aby to něco na našich silnicích vydrželo.Není mi jasné ani to,jakým způsobem jsou u kterých kol ty špice (paprsky) uchyceny k ráfku.Zda jdou skrz ráfek,či jsou přichyceny jinak.Známý mi dával před časem radu ať beru kola pouze s uchycením klasickým.V případě praknutí to údajně jen tak někdo neopraví.
U těch Ksyrium Elite se uvádí :
"FORE-technologie uchycení paprsků" ???
http://www.cyklosvet.cz/zapletena-kola/mavic...
Kolo mají v mé velikosti na skladě,tudíž bych se měl co nejdříve rozhodnout.
Dík předem za rady.
ještě bych rád kohokoli poprosil zda neví o prodejně v Brně či okolí,kam bych se mohl jít na kolo Scott CR1Pro kouknout.Kvůli porovnání cen a hlavně vyzkoušení.
Milane, během zítřejšího dne bych Ti mohl zjistit dvě prodejny, kde Scotty prodávají a zda mají to,co potřebuješ. Jedná se o prodejnu Atrex na Bubeníčkově ul. a nedávno otevřenou prodejnu na Cejlu (firmu nevím, ale stěhovala se buď z Kéniku nebo z Řečkovic).
Ale důležité - uvádíš CR1, ale ony existují 3 řady (pro, team...třetí nevím). Na co se Ti mám zeptat? Hned zítra bych Ti dal vědět.
Zajímá mne zda by měli velikost L (na vyzkoušení) a samozřejmě cena.Rozdíly v různých prodejnách jsou v cenách veliké.Měl bych mít velikost L ale člověk nikdy neví.Zatím jsem orientačně kontaktoval firmu v Lysé nad Labem kde ho mají za 44tis.(S kapku horšíma kolama).
Nikde jinde jsem ho nenašel pod 55tis což je docela rozdíl.Asi bych ho tedy obědnal tam.Jestli se ještě nerozhodnu pro něco jiného.
Zajímá mě tudíž v tom Brně zda mají velikost L na vyzkoušení a cena.
Co se týká těch tří modelů CR1,tak je chápu jen v rozdílu barevného provedení a výbavy.(Ultegra,105,Tiagra).Rám by měl být stejný.
Jinak je to model 09.
http://mujsport.cz/e-shop/kola/kola-scott-09__1...
Za informace budu rád.Děkuji.
Jinak za ten web, na ktery jsi sem dal odkaz- mujsport.cz, bych jeho tvurcum 1/ urazil ruce, co nakravili do klavesnice tyhle hrubky 2/ doporucil, at jdou delat do neceho jineho nez do cyklistiky, protoze kolo na stejnem ramu neni podle osazeni jednou pro rekreacni vyuziti, druheze je pry "luxusni" a treti "vysoce vykonne" (??? samo o sobe?) a navic pro ty vymekle "profesionali" :o)
Moc Tě nepotěším, osobně jsem navštívil 2 obchody (výše zmiňované), vyslal jsem další lidi do obchodů s koly Scott (celkem 4) a výsledek je následovný:
-pouze v prodejně Atrex mají tu CR1 a to CR1 comp na tiagrách ve velikosti L (cena cca 34 000,-Kč), ale na požádání Ti dohledají ve skladech další typy (tel.č. 548 5300451).
-v Hobby sportu na Veveří by Ti také mohli objednat ve skladu (tel.č. 541 212 748)
- jinde neúspěch - nemají
Myslel jsem že neuspěješ.Model se již vyprodává.Asi si zkusím zabukovat kus v te Lysé dokud je.Již tenhle comp co uvádíš je o 5000 dražší než stejný model tam.Co se té velikosti týče tak to buď risknu,nebo se pravděpodobně vypravím kouknout do toho Atrexu.Rám je stejný jako u CR1 pro.
Jinak opravdu moc děkuji za ochotu !!!
http://www.zbozi.cz/items?q=scott%20cr1
si ho objednej, když tak ho vrátíš, ne;-)
Vyzkoušet a vrátit?
To jde?
To by mě zajímalo za jakých podmínek.
Že bych to pořádně provětral a zase vrátil?
Jinak třetí kolo o kterém jsem vážně přemýšlel je tohle :
popř. i loňský model
http://www.obchodkol.cz/prodej/kola-cube-2010...
Když už jsi mi ho tedy připoměl.Jsi fanda téhle značky?
Dle Občanského zákoníku máš při uzavření kupní smlouvy prostředky dálkové komunikace či jak to je (mj. pod to spadá uebšopa) právo do 14 dnů od smlouvy odstoupit a vrátit zboží.
Tím je kompenzováno to, že si zákoš nemůže zboží na prdejně vošahat a vyzkoušet. Jen využiješ svého zákonného práva, nic jiného.
Ale za urcitych podminek, obavam se, ze kdyby poznali, ze kolo bylo jete venku a ne jenom "osedlane" jako v prodejne, uz by to zpet nevzali. Kdo by si taky potom koupil nove pouzite kolo.
Jasně, musíš ho projet opatrně, potrénovat na krále Šukavy, pak ho odjet a pak kolo vracet by už nemuselo projít;-)
Slusny preklep, nebo to bylo schvalne? :o))
Podle me zbozi nesmi nest absolutne zadne stopy pouziti, aby sla vyuzit moznost vraceni. Tohle se pouziva pro pripady dvojiteho obvdarovani stejnou veci, nevhodnosti daru apod., nebo by to slo pouzit klidne i v pripade spatne velikosti kola. Ale i kratke vyjeti ven se na kole (na plastich) da poznat.
Silničky nesleduju, necítím se kompetentní vyjadřovat se k silničkám, zvláště v této cenové kategorii.
Přezdívku jsem si dal protože Joe bez přívlastku již bylo obsazené, a Cube opravdu jezdím, byť poněkud muzejní exemplář;-)
Predem- nedostatecne tuhosti a spolehlivosti bych se u Ksyrii snad zadne rady nebal. Na silnici nepraskaji spice zdaleka tak casto jako na biku, takze je zbytecne z toho mit strach. Nyple jsou vne rafku, do otvoru pro spice se dostavaji pres diru pro ventilek a usazuji se tusim za pomoci magnetu. Tahle technologie se nakonec pouziva i u spousty setu pro MTB a je spolehliva. Pokud nevazis pres metrak, nebal bych se, ze budes kvuli prasklym spicim muset do servisu a byl timhle limitovan.
Jestli nekde poznas hmotnost kola a jeho komponentu, pak se to projevi prave na kolech, tedy rotujici hmote. FR7 jsou sice solidni kola, ale opravdu ty nejzakladnejsi z nabidky tehle firmy, na ramu CR1 pusobi jako pest na oko. Hmotnost uvadi vyrobce 1880 g. Pokud muzes mit Ksyrium Elite, ty vazi tusim 1550 g, sel bych urcite do nich. Tech 300 g usetrene hmotnosti na kolech je cca jako 600 g kdekoli jinde.
Kola tedy OK - Vzal bych ty Ksyrium Elite.Další věcí s níž bych chtěl ještě poradit jsou pláště.
Original jsou ke kolu :
Hutchinson Equinox 23 mm, kevlarové - skládací.
http://www.rockroad.cz/plaste-hutchinson...
Zda tam dát něco jiného či nechat.
Poslední věcí je volba mezi dvou a trojpřevodníkem.Řekl bych že lepší dle sledování diskuzí v minulosti na toto téma bude ten dvoj.
Nejpozději v sobotu kolo objednávám.
Dík.
Tak jak jsi se nakonec rozhodl? Už jsi něco objednal?
Bohužel stále váhám.
Už jsem byl téměř rozhodnut a pak vyměkl.
V sobotu jdu prolézt ještě Brněnské obchody a uvidím.Načerpat trochu inspirace a na něco si sednout,či se trošku svézt.Stále si říkám zda pro mě není takhle drahé kolo do začátku zbytečnost + další náklady .Zda se na tom naučím,a bude mne to bavit.Nikdy jsem silniční kolo neměl a nevím co od toho pořádně čekat.Berany,řazení,úzké pláště,pedály,nízká váha atd.Zda bych ten karbon i sebe hnedka nerozsekal.
Další věcí je také vhodný prostor pro ustájení který nenacházím.
Hryže to ve mně dnem i nocí.
Docela zajímavě vypadá v poměru parametry-cena i tohle - třeba by to stačilo :
http://www.biketunel.cz/silnicni-kola-152/pells...
Scott má být údajně pohodlnější na delší a kopcovitější tratě.
To není BOHUŽEL, klidně váhej v klidu. Lepší déle váhat a vybírat, ono si tě to správné kolo najde. Jinak se nedej odradit a silničku k ježdění kup, je to skvělé, jenom to chce trochu zvyku oproti treku (asi 500 km u mne). Ještě jeden můj postřeh, silničku jsem místo treka koupil na cykloturistiku a výletování, ale je to úplně jinak. Ochočila si mne, je tak lehká a krásně klouže (nejede, klouže), že musím stále zrychlovat. Pořád jakoby říkala přidej, zrychli, ještě. (jako ženská :-))) ). Vracím se z vyjížděk uštvanej, zlitej potem a...šťastnej. Už vím proč se vyjížďce na silničce říká švih.
Druhá věc je ta, že polní cesty a šotoliny budou pro tebe tabu, aspoň já mám strach a tak plánuju koupit i horáce (HT) a jezdit všechno.
..nejlépe ten pocit vystihuje tohle: "je to jako letět nízko nad zemí, absolutní ticho, jen vítr.."
To znám ten pocit. V Kníničkách, jsem v začínajícím dešti najel tu druhou pravoúhlou zatáčku moc rychle a neuvědomil si, že vzadu nemám galusku, ale široký slick.
Let nízko nad zemí byl však poměrně krátký, pak hladké přistání a dojezd po prdeli až k obrubníku, asi 15 metrů. Flek na prdeli byl vidět ještě po roce.
Ja u toho teda funim a zvlast do kopcu docela hlasite nadavam :o)
Do kopce taky funím, ale jde to lépe než na treku dříve, silnička je mnohem lehčí. Z kopce se spíš modlím. A na rovině jí vyznávám lásku a ona říká přidej.
Je to vztah, no.
Víla dala udělat rozbor našeho bytu (domu) jedné sympatické citlivkyni. Nad půdorysem, kladné a škodlivé zóny a tak. Nejlépe vyšlo místo v chodbě, paní se pořád ptala co tam je, tady to úplně září, Víla říkala nevím, nic, já se smál. Tam od jara parkuje moje silnička (pokud zrovna nejsme na švihu) :-)))
Můj trek i brašnou na nosiči měl jednu zásadní výhodu. Vždycky jsem mohl předstírat ( nepředstíraně funíc),že lidé co mě předjíždí jsou sportovci a já pouhý cykloturista :-)
Na karbonové silniče to vypadá,hm no poněkud nevěrohodně ...takže v zoufalých situacích kdy mě sjíždí parta na horácích nebo dědek s vozíkem větví z lesa předstírám venčící, svačící nebo technicko taktickou přestávku.
Ale s kopce se svými 100+ se nemám čas ani modlit :-)))))
Taky v takových chvílích výrazně zpomalíš a předstíráš hovor na mobil (anebo alespoň kontrolu SMS) či nutnost zrovna právě zkontrolovat jakýsi podezřelý zvuk "odněkud" z kola? A hned, jak natlačíš plíce a srdce zpátky do hrudníku, tak mohutně, a ze sedla, vyrazíš vpřed? :-))
A jaké to silničce vyznáváš tu lásku se nepochlubíš ?
Pořídil jsem na jaře šírera 102, toho základního, je tam campa xenon 2x10 a rám alu. Nechal jsem si dát navíc karbonovou přední vidlici a sedlovku. Dost jsem laboroval se sedlem, nic mi nebylo vhod, kluci z obchodu byli ochotný půjčovat sedla a zkoušet, nakonec jsem riskl nadálku brookse B17 (objednal z Azubu) a trefil jsem se, dobrý. Celkem asi 23.000. Je to v pohodě, jsem spokojenej, ale je to samozřejmě základ. Jsem hobík, jezdím i pracovně, nezávodím, tak dobrý. Dělá mi to radost.
Rozhodl jsem se pro tohle kolo, protože se mnou v krámě mluvili a debatili i když nevěděli že nakoupím, a dále měli výběr cenový i velikostní a pomohli mi si vybrat. Nechali mne projet po dvoře, seřídili to, koukali jak na tom sedím a poradili. Dokonce mi i pro moje použití poradili jít do základního kola, ne dražšího, prostě nesnažili se prodat za každou cenu.
..rozhodni se podle toho kolik už máš v cyklistice nainvestováno :-) Jestli jsi zvyklej na nějakou kvalitu (třeba máš mapř. MTB za 50t) tak nekupuj výrazně horší ani na tu silnici. Mohl by jsi být zklamán...
Já jsem třeba po silničce znovu zatoužil před rokem když jsem to valil z Lednice do Brna. U mě ale nehrozilo že na tom nebudu umět páč jsem na tom dřív 15let jezdil :-))
Byl jsem obkouknout Brněnské obchody a tedy nic-moc.
Atrex na Bubeníčkově jsem nenašel.
V Hobby na Veveří mají pouze kola horská.
Ulice vodní-asi osm kol hlavně Meridy.
Šírer má pouze výprodej Šírerů na Campagnolu.
Svorada v M-paláci-extra kola-extra ceny.
A nakonec Cyclosport u Shoping parku- údajně největší prodejně kol v Brně.Zde měli asi dva Pellse a několik málo merid.Celkem asi 10 silničních kol oproti přeplněné prodejně kol horských.
Tož teda fakt nevím.
Poklepal jsem si na karbon,podržel se několikla řidítek a to je vše.Pořízení silničního kola mne láká čím dál více,a v hlavě z toho mám čím dál větší chaos.
V pátek jedu do Znojma, tak jestli to budu časově stíhat, podíval bych se tam, co která prodejna konkrétně nabízí v téhle cenové relací (asi 40 -50 tisíc?) a dám vědět.
Na případný nákup bys to neměl až tak daleko.
A byl jsem v Břeclavi u Beneše (na bývalém cukrovaru)? Ten by taky mohl něco mít.
To je normál. Krám plný horských kol, pár treků a jedna silnička. Silničky se prodávají méně a jenom na jaře (říkali u šírera v Budějicích když jsem kolo kupoval). Tam teda měli silniček celou cenovou i velikostní řadu, tak se vybíralo dobře.
Jinak Milane teď před vánoci už bych jenom koukal, pokud budeš mít čas, a nekupoval pokud nemusíš. Před vánoci je plno lidí a vyšší ceny, chaos. Šel bych na to pak znova v půlce ledna, až se vše uklidní. To je moje rada.
Oni se zatím ale mohou ty letošní modely vyprodat.Slevy oproti novým modelům jsou dost značné.Já si to chtěl pořídit k vánocům.
Šírery jsou docela pěkné vzhledově.Hlavně ty 2010.Rád bych ovšem něco pohodlného určeného na delší tratě.Včera už jsem málem objednal toho Scotta.Chybělo fakt málo.
Celou dobu se tady bavis o Scottovi, porad o nem chces neco vedet a na neco se ptas a nakonec ho "skoro objednas". Tak az budes zase neco chtit, ozvi se :o)
Proč ne, když se mu líbí? Akorát jak trefit správou velikost, to je klíčové.
doporučení výrobce:
rám S/52 cm: postava cca 163—173 cm
rám M/54 cm: postava cca 171—181 cm
rám L/56 cm: postava cca 178—188 cm
rám XL/58 cm: postava cca 192 cm—203 cm
Snad by měli vědět o čem mluví ne?
Měřím 186cm,tudíž bych bral 56.
Asi ano. Asi. Jenom výška postavy je dost všeobecný údaj, protože i při stejné výšce se může lišit vzájemný poměr délky nohou, trupu a rukou a o dost, prostě někdo má hodně dlouhé nohy a jiný krátké nohy a dlouhý trup. Já jsem se silničkou neměl zkušenost a tak jsem byl rád, že mne na tom skouknul někdo, kdo silnici jezdí a umí na tom sedět. Je fakt že něco málo se dá "poštelovat" vodorovným posunem sedla (skoro nic) a délkou představce na řídítkách (trochu ale měníš jízdní vlastnosti kola), ale to je jenom takové doladění. Pořizuješ hodně dobré kolo za dost peněz, ale nejde jenom o to aby to kolo bylo skvělé, ale aby i tobě perfektně sedlo, ne?. Dát to jenom podle výšky postavy je podle mne trochu risk. Třeba vyzkoušet naživo, nebo aspoň podobný rám, ať máš představu o velikosti. Jestli tady nikdo z tvého okolí nejezdí silnici treka (jako že asi ne), zkus se přihlásit na www.cyklodiskuse.cz, tam přispívá hodně silničářů, a prohledat to trochu tam. Jsou tam i brňáci. Jde o to abys na tom chvíli seděl. Podle mne. Nebo to riskni a přeju ti ať to vyjde.
Předozadním posunem sedla ne že se nedá poštelovat skoro nic, ale vůbec nic.
Předozadní poloha sedla se nastavuje správně vůči středu/pedálům a tím je pevně daná (i když bude pro každého jiná) a nelze s ní řešit prodloužení/zkrácení posedu.
Vítej. Zkus poradit Milanovi něco přesnějšího než jen výšku postavy, ať neobjednává silničku tak naslepo. Ty se v rámech vyznáš.
Pokud vyloženě neví, ať zkusí aspoň
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE...
Pokud ale kupuje první silničku, tak nejlépe vyzkoušet s někým zkušeným v reálu.
Já měl u silniček s geometrií vždy docela problém pro moje krátké ruce, musím si hodně hlídat, abych bral rám s vyšší hlavou, který je současně krátký (což je kombinace, která se špatně hledá).
Nejsem si teď jist zda je ta poslední věta myšlena Vašku jízlivě či nikoliv.Já za rady samozřejmě děkuji a vážím si jich.Jde ovšem o ne zrovna levnou věc a já jsem člověk příšerně nerozhodný.Lze tudíž snad chápat že to nebude hned.Včera už to bylo ovšem na 99%.Brouka mi do hlavy vloudil momentálně Básník plně spokojen s nejnižším modelem od Šírera.Opravdu si nejsem jist zda by ten CR1Pro nebyl až zbytečně profi.Zda by nestačilo vzít CR1Team.
rozdíly jsou tam v :
SH Ultegra - SH 105
Mavic ksyrium - Mavic Aksium
7,9kg - 8,2kg
46tis - 36tis.
-dizajn rámu+.
http://scottusa.com/cz_cs/product/2423/11864...
http://scottusa.com/cz_cs/product/2423/11880...
Pokud se celou dobu ptas na kolo za 45 tkc, pak se nediv, ze reaguju takhle, kdyz po tolika vyzvidani a radach uz o jednotlivych komponentech najednou zvazujes neco vyrazne levnejsiho. Jisteze by ti stacila i Shimano 105, ale na tu ses neptal. Jiste ze by ti stacil hlinikovy ram, ale na ten ses taky neptal. Na urceni vhodne velikosti ramu pro svou vysku a proporce ses taky neptal. Ono jde radit jenom tomu, kdo poradit chce a hlavne ma vubec aspon trosku predstavu co chce, nebavi me ti rikat co by sis mel tak asi vubec prat vedet.
Víš Milane postupuješ nestandartně. Standartní a osvědčený postup je jiný. Pokud na silničce začínám, koupím dobrou jetou třeba do 15 tisíc, odjezdím na ní jednu sezónu, nasbírám zkušenosti které ti nikdo neřekne v diskusi a pak vidím, co dál. Buď si ji nechám a vyhovuje, nebo ji střelím, nebo z ní udělám tzv. zimáka s blatníkama a koupím novou super tzv. jednici na teplou část roku bez marastu. Takhle jít rovnou do skvělého drahého kola je nestandart a trochu risk že koupíš něco co nechceš, a taky se hůře radí.
Nemusí kupovat nejdřív něco levného a časem teprve pořádný stroj. To je mrhání penězi...
Pořádné kolo může koupit i teď, ale podmínkou je vědět co přesně chce, co to všechno má umět, a hlavně, jakou konkrétní geometrii kola potřebuje. Nějaké malé dodatečné doladění komponentů (sedlo, sedlovka, představec apod. drobnosti) se dají pořídit později za pár korun.
Zatím tu ale stále operuje jen se svou výškou, se kterou si ale pro správný výběr kola rozhodně nevystačí... Vybrané kolo by fakt bylo nejlepší si od někoho půjčit a pořádně ho projet. A úplně nejlépe několika hodinami jízdy, protože teprve pak se pozná co je kde špatně... Záda ze šatně vybraného kola mohou bolet okamžitě, nebo také až po 2 hodinách jízdy, kdy je člověk už pěkný kus od domova a návrat pak asi bude docela zajímavý (pokud to nevzdá a nezavolá si o odvoz nebo nepoužije vlak) :-)
Postup dobrej, jen je trochu problém najít někoho kdo má ten konkrétní nebo alespoň podobný model kola a je ochoten ho zapůjčit. Ostatně kolik znáš lidí co maj doma silničku za 50tyček a klidně ji pučí někomu kdo na tom neumí ? Já nikoho :-)
Pokud nejsi nejaky super zavodnik a jeste k tomu vylozene silovy jezdec, je kvuli kopcum asi lepsi bud kompakt (nejcasteji 50/34) nebo mozna prave trojtalir. Ja jsem z vlastni zkusenosti prave pro ten kompakt, sam jsem ho vymenil misto originalniho 3-talire. Pro a proti viz diskuze o tomhle tematu v historii a vyhledavani. I kdybys chtel nekdy vyslapavat nejprudsi kopce v Alpach, klidne si vystacis s kompaktem a event. si jenom dokoupis jinou kazetu specialne pro tohle.
Plaste neres, klidne vem ty co jsou na kolech, stejne je relativne brzy sjedes a muzes zkusit jine. Ja jezdim na Michelin Pro-Race 2 (ted se dela uz i verze 3 a jsem hodne spokojeny, pripominaji pri jizde galusky.
v podstatě "tě závidím" ... já jsem za tyhle peníze + tučný přídavek před pár lety pořídil Roubaix celokarbona, ale mix 105ky a Ultegry a až postupem po zubu času to "nadlepšuju"....
Možná bych zvažoval ten bazar, ale zase třeba mám co prvomajitel u Spešlů celoživotní záruku na rám a nevím jak je to u Scottů... tak aby jsi na to měl všechny záruky?
Známý si takhle koupil novýho karbona Wiliera a při první vyjížďce mu praskla zadní stavba ... a byl rád, že to má v záruce
Uz jsme to tady taky parkrat probirali. Pojem "celozivotni zaruka" je slusny marketingovy mytus, nejedna se o zaruku na ram dokud jeho majitel nezemre :o), ale bezne jde o zaruku po celou dobu zivotnosti ramu, kterou vyrobce zpravidla omezi na 5 let. Stejne dlouhou zaruku na vyrobni vady poskytuje prakticky kazdy vyrobce, jenom to nenazyva tak honosne. Musel by ses zeptat konkretne sveho prodejce, na kolik let ti slibi tuhle "celozivotni" zaruku a potom jeste doufat, ze svuj slib dodrzi, bude-li to potreba, pokud to nebude uvedeno na papire ve smluvnich podminkach.
Pokud by byl ram spatne postaveny a slo by tim o vyrobni vadu, praskl by stejne uz po par jizdach pri nesetrnem prejezdu nejake nerovnosti- karbon unavou netrpi, aby se to projevilo treba az za 3 roky.
Zaruka se jinak dava na vyrobek a ne na jmeno majitele, pokud nejde o nejakou specialni prodlouzenou formu zaruky podminenou registraci s osobnimi udaji.
tak to se omlouvám, já to nečetl... jen jsem váhově cyklický cyklista takže mě už záruka pomohla.... prosedl jsem sedlovku :-)
Jinak tu záruku mám doma a je vázana na jméno to jsem si jistý , musím se na to kouknout na souvislosti , ale slovo celoživotní tam určitě je _:-)
O tomhle prave mluvim, slovo "celozivotni" tam je uvedeno, ale je to vazano na dalsi podminky, napr. clovek ve finale zjisti, ze "celozivotni" = prave tech na 5 let jako u skoro vsech jinych vyrobcu.
přečtu znova a nechám se překvapit, přesto bych s nákupem přes bazar byl dvakrát opatrný pokud se jedná o kolo nové .....
Nemusi to tam byt ani presne uvedeno, na kolik let vyrobce hodnoti takovy "cely zivot" ramu :o) a podminky, za jakych je reklamace platna (nekdy pri jedinem prokazanem zavodnim pouziti o zaruku prichazis apod.). Potom by ses musel informovat konkretne u sveho prodejce a radsi si to jeste nechat vytisknout, aby neslo jenom o slovni ujisteni. Pri prokazovani ev. kauzy by se pak clovek mohl divit. Marketing je ale mocny, jak koukam :o)
No tak jsem si početl : V ČEŠTINĚ JEDNA VĚTA :-)
firma Specialized poskytuje tyto záruky :
Rám Specialized z materiálu Co-Mo - doživotní
PAK DLOUHÝ ANGLICKÝ TEXTÍK
Specialized warrants to the original owner for the lifetime of the original owner of each new Specialized bicycle or frameset that the bicycle frame or frameset when new is free of defective materials and workmanship. The lifetime Limited Warranty is conditioned upon the bicycle being operated under normal conditions and use, and properly maintained. This Limited Warranty does not apply to paint/finish or components attached to the bicycle/frameset such as front forks, wheels, drive train, brakes, seat post, handlebar and stem, or any suspension related parts or components. Paint/finish, components attached to the bicycle/frameset such as front forks, wheels, drive train, brakes, seat post, handlebar and stem, or any suspension related parts or components are covered under the limited one (1) year warranty. This Limited Warranty is void if the bicycle or frameset was not purchased new or not properly assembled by an authorized Specialized dealer ...
TO OVŠEM PONĚKUD ROZMLŽUJE DALŠÍ ČÁST
Every Specialized bicycle and frameset has a useful product life cycle. The length of that useful product life cycle will vary with the construction and materials of the bicycle or frameset, the maintenance and care the bicycle or frameset receives over its useful product life cycle, and the type and amount of use the bicycle or frameset is subject to. Use in competitive events, trick riding, ramp riding, jumping, aggressive riding, riding on severe terrain, riding in severe climates, riding with heavy loads, commercial activities and other types of nonstandard use can dramatically shorten the useful product life cycle of a Specialized bicycle or frameset. ALL SPECIALIZED BICYCLES AND FRAMESETS SHOULD BE PERIODICALLY CHECKED BY AN AUTHORIZED SPECIALIZED DEALER for indicators of stress and/or potential failure, including cracks, deformation, corrosion, paint peeling, dents, and any other indicators of potential problems, inappropriate use, or abuse. These are important safety checks and very important to help prevent accidents, bodily injury to the rider, and shortened useful product life cycle of a Specialized bicycle or frameset.
TAKŽE MĚ PROSÍM NEZVĚTE NA ZÁVODY :-)))))
Tohle je ti platne jak mrtvemu kabat. Je tam napsano tolik relativizujicich a limitujicich faktoru, ze ti vlastne nemusi uznat prasknuti ramu po jedine vyjizdce, kdyby chteli.
Uvadi mj. ze kazdy ram ma (volne prelozeno) urcitou zivotnost zavisejici na konstrukci a materialu, z nehoz je vyroben (takze nic o nekonecne dlouhe dobe), stejne tak jako ze kazde kolo Specialized musi byt pravidelne prohlizeno autorizovanym servisem tehle firmy.
Jinak receno- opakuji, ze jde proste o marketing a zalezi pouze na tvem prodejci nebo na prijimacim technikovi autorizovanem firmou Spec., jestli by te v pripade ev. uplatnovani reklamace prijal nebo vyhodil.
dyť se toho nedržím jako svaté víry , ale je to docela zábavné čtení :-)
Jinak řečeno prostě se na prodejně kouknou do kompu a uvidí jestli jsem jim tam za 4 roky nechal na ostatních produktech tolik, aby se jim vyplatilo mě nas..../naštvat :-) a případně další nákup(y) dělal jinde...
A popravdě řečeno jsem jim tam tu záruku už zaplatil
Ps :
děkuji za překlad :-)))))
Docela zajímavá je ta část o dílech... Zrovna u odpružené vidlice je to docela zmatené. Tento výrobce kola na ni, opět při "normálním používání", poskytuje záruku jeden rok. Přitom v drtivé většině případů záruku na vidli poskytuje navíc i její výrobce. Alespoň u těch "dražších" to tak je...
Jinak to s tím "1 rok záruky" bych si hlavu nedělal, to jsou podmínky v US, ale v celé EU jsou ty roky podle zákona 2.
Zaruka od vyrobce komponentu a celeho bicyklu se nescita. Ja to vidim jednoduse a logicky tak, ze kupujes CELE kolo a proto nebudes uplatnovat zaruku u jednotlivych komponentu primo u vyrobcu, ale proste tam, kde sis kolo koupil, zbytek za tebe vyrizuje prodejce jakozto zastupce firmy.
Jinak pochopitelne 2 roky, neni-li sjednano vic, jasne.
Jasně že se to nesčítá, to jsem jenom blbě zvolil slova a pak to vypadá jak to vypadá :-)
Jenom hypotetická situace - koupím kolo, prodejce mi na celé kolo (kromě spotřebáku jako je řetěz, brzdové špalky, pláště apod., samozřejmě) dá záruku 2 roky, ale výrobce některého z komponentů má tu záruku delší. Pak se případně ale stejně nevyhnu komunikaci s výrobcem nebo jejich oficiálním distributorem či autorizovaným servisem... S tím mne už prodejce za 2 roky asi pošle někam, ne ? Jasně, že slušný prodejce to asi zařídí za mne, ale jeho povinnost to už není.
Dá se vyreklamovat i plášť. Mne jednou jeden silniční téměř nejetý (pár desítek km, no, možná nějaká ta stovka dvě) se "rozlepil" (odlepila se horní vrstva) a vyměnili mi ho... Pravda, v tom obchodě jsem nechal za kola, servis a komponenty minim 150-ti násobek hodnoty toho pláště :-) On moc dobře ví (majitel), že mu tam zase pár (desítek) tisíc nechám, tak proč by se nějak extra škubal... :-))
Jisteze se da reklamovat i "spotrebni material", to se asi Jarda zase upsal :o)
Reklamovat se da COKOLIV, byla-li skoda zpusobena prokazatelne vyrobni vadou. Takze i rozsklebeny plast, pokud nebyl poskozeny treba nejakym padem. Na vysce utraty u daneho prodejce v tomhle pripade nezalezelo.
Ja se se zarukou prodlouzenou nad ramec minimalni zakonne lhuty setkal prave bud jenom u ramu (takze ev. reklamace u prodejce), nebo u takovych dilu, kde byla nutna registrace vyrobku na internetu (konkretne slo o brzdy). Tahle prodlouzena zaruka na konkretni dil byla tedy uzavrena s urcitou spolecnosti a ev. reklamace by pak mela byt uplatnena vylucne u smluvnich servisu/prodejcu uvedenych v podminkach tehle smlouvy.
Za ty prachy bych určitě stavěl.
Stěžejní komponenty jako rám, kola, kliky si vybereš dle svých specifických požadavků. To se Ti u sériově vyráběných kol málo kdy sejde..
Spousta prodejcu nabizi takovou "skladacku" a za cenu, za jakou to sam ani neslozis, i kdyz v CR jich je malo.
Navic zapocitej nutnost osobni zkusenosti se servisovanim, penize za vsechno postovne a za naradi, pokud uz teda nekdo nema vybavenou dilnu.
Ten Scott má ty "nejhorší" Fulcrumy (7 - nejnižší v řadě). Neříkám, že jsou špatné, ale je to trošku (s ohledem na zbytek kola) nevyvážené... S "trojkama" (myslím kola, ne kozy!) by to bylo už naprosto "vymazlené" kolo ;-))
Tohle je problem vetsiny silnicek, na kolech se da hodne usetrit a laik to nepozna, nekdy FR7, jindy Mavic Aksium apod. . Hlavne ze je ram z karbonu a komponenty Ultegra. Neresil bych to a casem dokoupil jina kola v nejake zajimave sleve na netu. Teda pokud by chtel nekdo prave takove kolo.
Přesně to si myslím taktéž... Nedávno se daly koupit FC3 (model 2009) za 8000 (nebo dokonce ještě za míň; už si přesně nepamatuji), což je sakra dobrá cena - naštěstí jsem oddolal (chtěl jsem na cyklokrosové pláště):-)
Jsi li silnicar zacatecnik, tak by ti asi v pohode mohlo stacit totok: http://www.teamsport.cz/kolo-giant-defy-1-model...
Na 105tce, karbonova vidle. Slusna znacka. Samozrejme nevim jak tom s velikosti.
Vracím to sem. Milane seřídil si posez? Výšku a předozadní posun sedla, to je nejdůležitější. Protože jak si na to nově zvykáš, tak budeš mít rozporuplný pocity tak jako tak, tak tím důležitější je to nastavit správně.
Já chtěl už v krámě otočit představec nahoru, ale kluci říkali ne ne je to silnička zkuste to tak, otočíme ho příště. A měli pravdu, nechal jsem ho tak a je to dobře.
S tímhle mi zatím nikdo neradil.Jak jsem sedlo utáhl,tak je.Nechám si poradit až bude od koho.Kolo mi dovezla PPL.Zatím to prohánět zřejmě příliš nebudu.Záleží ovšem také na počasí.Při suchém asfaltu a modré obloze zřejmě neodolám.
Jinak bych měl zainvestovat i do nějakého silničnějšího oblečení.V hadrech ve kterých jsem na tom dnes seděl jsem si připadal příšerně.
Asi jo, ale já třeba jezdil dlouho v chladnu v šusťákovce, zimní kalhoty jsem neměl, jen letní krátký. Dokud nejezdíš na hromadné akce kde by ses cítil blbě tak nemusíš být manekýn. Důležitý jsou ty nášlapy, hadříky až časem.
Třeba tohle :
http://www.bikedres.cz/cms/modules/fotogalerie...
nebo tohle:
http://www.bikedres.cz/cms/modules/fotogalerie...
hahaha!
Docela mne to ale zaujalo i pobavilo
To seřízení polohy sedla naštuduj, je to třeba na stránkách šíreru. Dělal jsem to podle nich a stačilo to myslím. To je důležitý aby ses nenaučil sedět blbě, dokud to nemáš zažitý.
Na to plati uplne stejna poucka jako u MTB: kdyz se spusti kolmice z predni strany kolena nohy, co je vpredu a s klikami vodorovne (rovnobezne se zemi), ma protnout osu pedalu a tedy i osu kloubu mezi palcem a malickem u nohy. Plus minus nekolik malo mm.
Vyjimka je snad jenom u casovkarskych specialu, triatlonovych kol a nekterych drahovek, kde se sedi vetsinou jeste vic predsazene.
A výška sedla tak abys propnul v dolní poloze pedálu nohu tak akorát, abys nešmejdil zadkem po sedle (nepřesýpal). A potom k tomu musí sedět poloha řídítek - délka představce a výška.
Pro vysku sedla plati taky to stejne pravidlo jako pro MTB, proste pro efektivni slapani na klasickem kole zatim nikdo nic lepsiho nevymyslel. Tech poucek zrovna pro tohle je nekolik, probira se to tu co chvili. Ja davam prednost tomu, ze si clovek sedne na kolo opreny nekde ve sklepe, na pedaly polozi paty a slape smerem dozadu. Sedlo se snazi dat co nejvys. Nekdo ho u toho zezadu pozoruje (pokud to clovek sam nepozna, ale kazdopadne je to lepsi) a mel by to patami uslapat, ale bez toho, aby se prave presypal v sedle. Proste to u mne i mych znamych fungovalo vzdycky na 100%.
Zase muze byt par vyjimek, ale nebudu to komplikovat.
A poloha- vyska- riditek uz je vyssi divci :o) a je treba zkouset, stejne tak jako delka predstavce. Kazdopadne delsi predstavec, pokud nekomu vyhovuje natazenejsi poloha- u silnicky nevadi, naopak se tim zklidni rizeni kola. U MTB je to jinak, tam je potreba zvolit presnou delku ramu, protoze ma delka predstavce potom dost zasadni vliv pro chovani kola pri jizde v terenu.
Dalsi vec je i samotne tvarovani beranu, jejich sirka, delka a drop http://www.thenew3t.com/details.aspx?i=road&...
nezda se to, ale je to docela veda, ja si u sve nynejsi ziletky nasel vhodne "berany" az asi po 2 letech a napotreti :o)
Opreny o stenu, jasne ze to nemusi byt ve sklepe :o)))
Už jsem se lekl, že si budu muset koupit ještě sklep :-))))
No jo !! Vítej taky mezi silničáře !! :-)))
Poporadku, napred musi mit ten sklep, bez nej to nepujde.
Do sklepa snad silnička ani nepatří, ne?
Mne tam ted v tenhle okamzik stoji na valcich, venku je ze silnic zrcadlo, tak proc ne sklep :o)
Zrcadlo? Tady je přes den 12 st... ;-)
U nas jsou jeste zbytky snehu, co padal az do Stedreho dne, pak se oteplilo, ale pres den bylo nejvic tak +3. Ted zase mrzne az prasti :o) vidim tam -3. A ledovka uz od odpoledne, asi vytahnu brusle i na prochazky se psem.
V neděli bylo mínus 12, v pondělí mínus 10, v úterý plus 6 a ve středu plus 10, déšť to bílé všechno spláchl, a na Vánoce bylo plus 15... Teď se taky trochu ochladilo, přes den bylo už jen plus 8...
Vim, koukam na net :o). Tech minus 15 tu bylo taky, hruza.
Pojedu do teplych krajin, chystame se vylodit v Cesku od pondelka, tak na 3 tydny. Kolo neberu :o(
To neděláš dobře, nechat kolo doma...
Ještě si to rozmysli.
A nebylo by lepší koupit tady nové a nechat je tu nastálo, abys je nemusel pokaždé vozit přes půl Evropy? -).
:o) To me jeste nenapadlo.
No nevim, je fakt, ze 3 tydny je hodne, uvidim, jestli do kufru nenatlacim treba ziletku, kdybych ji nejak rozsrouboval..
Auto máš velké dost, určitě se tam nějaké místečko najde.
Vem radši bajka. V lese (dnes) zmrzlo bláto, jezdí se super. Akorát jednou nebylo nějak moc zmrzlé a jaxi jsem s tím nepočítal, bo kolem byly kaluže pod ledem. Takže jsem si ustlal a vyválel se jak prasátko. Aspon mám konečně nějaký pádný důvod si ty hadry vyprat... :-))
Co já vím, tak se z přední strany kolene spouští olovnice (nebo jak se říká tomu zednickému závaží zavěšeném na provázku?) Nemá být palcový kloub pro běžné ježdění aspoň 1cm před osou? Nebo to co píšu platí pro spouštění olovnice z výčnělku lýtkové kosti?
Je to nezvyk, ale zvykneš si rychle. Já napoprvé byl tak vytřepanej, že jsem málem hodil tlamu asi po padesáti metrech, při otáčení jsem si brnkl špičkou boty o přední kolo a málem jsem se válel. Když jsem jel potřetí tak už jsem byl king.
Já to dnes vytláčel před barák tak,aby mě nikdo ani nazahlíd.Při příjezdu zpět do obce bo 25km mne paradoxně zkoukla při mé první jízdě snad půlka vesnice.
Projížděl jsem místem startu tzv.Štěpánskáho běhu 2min před startem.Málem jsem sejmul fotografa.Připadl jsem si jak při dojezdu etapy na TDF.
Vidíš, a napoprvé a vyhráls! :-)))
Momentálně jsem ovšem prohrál.
3x 30km mezi svátkama - a výsledek?
Záda ve stavu nemožnosti si obléct kalhoty či ponožku.Nemohl jsem ani sedět.Děs a hrůza.
Po dvou dnech zlepšení se mi to dnes opět vrátilo.Nemohl jsem dojít pěšky z práce domů
500m.(tohle se mi ještě nestalo).Zítra jdu k doktorovy - pokud se mi podaří vlézt a vylézt z auta.
Holt se začínám obávat toho,že silniční kolo není mně a hlavně mým zádům souzeno.
Snad se z toho časem dostanu.
Anebo jsi nějak blbě prochladl, zapotil se a profouklo tě to. Nic jiného v tom být nemůže. Po jízdách 30km denně mohou trochu pobolívat záda z nezvyku, ale ne tak jak píšeš. Nevzdávej to, seřiď posez s někým kdo má větší praxi, bude líp!
hmm, to není dobrý ale pravděpodobnost že sis záda namohl a ještě nechal prochladnout je značná.
Uzdrav záda, počkěj až bude dost teplo a pak začni pomalu znova a pozoruj co to s Tebou dělá..
Napiš,jakej si měl pocit z těch jízd co jsi absolvoval ?
Jaký pocit?
Docela rozporuplný.
Jasná je věc jedna.Jede to rychleji s vynaložením menší námahy oproti kolu horskému.Hlavně tedy po rovině.
Paradoxně se člověk ovšem dříve unaví jelikož to žene rychleji.
Hodně rozporuplné pocity jsem měl z jízd do kopce.Některé kopečky jsem měl problém vyjet s vypjetím všech sil na převod nejlehčí,jiné jsem doslova přeletěl na převod téměř nejtěžší.2,2km dlouhý kopec jsem dal v cca stejném čase jako na horském.
(nabalený - v zimních podmínkách)
Pokud si na ten posed mé tělo zvykne,bude muset poté následovat i zvykání na přiměřený výdej energie při jízdě.Na mém kole stávajícím již vím co si dovolit mohu a co ne.Na tomhle silničním má člověk tendenci hnát to rychleji s pocitem tím,že kolo jede téměř samo.A najednou energie nikde.
Zatím těžko říci.Ty záda jsou ovšem děs.Nemohu se vůbec narovnat.Chodím jak mrzák s pocitem že se v půlce rozlomím.
Jinak prochladnutí bych v goretex bundě asi vyloučil.Byl jsem ok.
To prochladnutí bych nevylučoval. Spodní část zad je na prochladnutí velmi citlivá a háklivá. Kolikrát i po jízdě na horáku jsem večer rád, že se otočím, jak mám záda ztuhlá a rozhodně je to od toho prochladnutí. Jednak se mi to nestává moc v létě a za druhé nyní vozím často na zádech větší ledvinku a ona působí jako izolace právě na spodní části zad a ty problémy s prochladnutím pominuly.
To že máš Goretexovou bundu nic neznamená. Jde o to, že ty svaly se neprohřejí a chlad na ně rozhodně působí, jelikož na kolo se neoblékáš tak, aby ti nebyla zima když zastavíš, ale když jedeš.
Jak píše ProPa, kombinace nezvyklé námahy zad + zima = problém. Záda se Ti spraví(2-3týdny), taky se mi to stalo...
Jinak není na škodu vydrtit některý kopcovitý pasáže ve stoje. Pocity popisuješ správně tak to chce dávat pozor aby se člověk hned nestrhal a pak měsíc nemarodil :-)
Byl jsem odeslán na rehabilitaci.
Údajně nemám dostatečně vyvinuté svalstvo.
Není to v páteři ale ve svalech.
V tomhle stavu toho ovšem příliš nenacvičím.
-Ve stoje jsem nikdy nejezdil.Tolik energie sebou nevozím abych si to mohl dovolit.Rychleji člověk nejede a po chvilce odpadne.Kopce jedině v sedě.
Tak buď rád. Páteř máš v pohodě a svalstvo zesílí časem, prostě zvolna a nepřehnat to. Silnička fakt furt pobízí přidej přidej, je to jak píšeš. A na chladno bacha, já se i v zimě zpotím (třeba právě pod tou ledvinkou, kterou chválí pro-pa), a potom zastavím a mokrej prochladnu.
Buď rád že je páteř OK, to je hlavní. Svaly dorostou a zesílí trénováním.
Jo a na začátku se vstávat ze sedla nenuť, je to ještě namáhavější na záda a ruce než v sedle a kmital bys přes půl silnice. Jízda ze sedla přijde časem, v druhé etapě. Aspoň podle mne.
Myslím si, že bolesti páteře, pokud to není úraz nebo vrozená vada či deformace, jsou většinou důsledkem ochablých a nezpevněných svalů, které nejsou dostatečnou oporou pro držení páteře. Cvičení zpravidla pomůže, ale není to hned.
Tak to vypadá že silniční kolo nebude pro mne.
Údajně mám dle odborného vyšetření srostlou chrupavku mezi druhým a třetím obratlem + kapku vychýlený kyčel.Může to být prý vrozené.
Cvičit kvůli svalům bych měl, páteři to ovšem nepomůže.Přílišné ohnutí jež mi bolest způsobylo se bude při stejné činosti vracet pořád.Momentálně chodím denně na rehabilitaci.
Flintu do žita ještě nehážu ale růžově to nevidím.
Láká-li tě stále silnička (a podle toho, že s tím bojuješ, asi ano) pořiď si silniční lehokolo. Nebudeš mít problémy se zády. Tady na tom videu se podívej jak se dá ujet 327 km za 10 hod 45 min , jak v pohodě to chlapci uhánějí a na nějaké "nadupané" mladíky to taky nevypadá.
http://www.dailymotion.com/video/x589en...
Jezdí jim to tedy pěkně.
Přijde mi to ale docela nebezpečné kvůli
větší šanci přehlédnutí od řidičů aut.
Navíc šlapat v téhle poloze by se asi nelíbylo mým kolenům.A ta silnička mne neláká,jelikož ji už měsíc mám.
proč zrovna kolenům ?, ty můžeš přetížit na klasice, lehokole, při běhu i při chůzi. silniční lehokolo může mít i vyšší posez, pak je jeho šance přehlédnutí podobná jako u klasiky, vše je v rukách Boha a v ohleduplnosti řidičů. za sebe můžu napsat, že když jedu na lehu, tak mě vozidla míjejí většinou z větší vzdálenosti než když šlapu na klasice, někdy i lehce přibrzdí aby se na toho exota koukli důkladněji, takovým mávám a vůbec se na ně přátelsky šklebím :-))
Že už ji máš vím, proto trpíš . Špatně jsem to napsal, myslel jsem, když chceš jezdit hlavně na silnici, ale samozřejmě ti nic nenutím. Jsi totiž pro mě jen dalším příkladem, proč se na žiletku vyprdnout. Já totiž po ní taky furt koukám a i když jsem kvůli páteři na silničce přestal jezdit, nějak si furt říkám, třeba už to tak bolet nebude. Ne ne, ono by to zase bolelo, ale stejně se mi silničky furt líbí. No, na jaře snad už VeloGauč žiletka bude postavený :o)))
Samostavba ? Jestli komerční věc, hoď odkaz, zajímala by mě váha a provedení. Leháč na silnici má dle mýho názoru největší smysl tak mě to zajímá.
Nevím jak dalece to přechroupá odkazy, nová verze není na odkazy moc milosrdná. Snad se odkazy uloží a nebude to bráno jako nějaký spam.
http://www.challengebikes.com/publichtml/index...
http://www.m5-ligfietsen.com/uploads/Itemizer...
http://www.optima-cycles.nl/main/nl/modellen/2...
http://www.nazca-ligfietsen.nl/xlntcms/system...
http://pulsarcycles.free.fr/performer%20hight...
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=189...
http://farm4.static.flickr.com/3645/3569178940...
Pěkný ale tu oblast co jeli znám a je to placka neskutečná :-)) S tou aerodynamikou co má leho naprostá brnkačka :D
průměr lehce přes 30 km/h na takové vzdálenosti ?!, tak to na vyloženou brnkačku nevypadá
..fakt jo, aerodynamika je svině ;-))
někdo třeba jezdí takové průměry běžně i na silničce, já takové borce obdivuji, mám taky leho /Azuba 5/, není to silniční speciál, ale líná šunka to taky není a průměr 30 km/h jsem ještě na kompu nečetl, tož tolik z Hané.
Pořídils dobrý kolo a teď tohle, to je smůla. Zkus ještě jednu věc. Otoč představec. Je skloněnej dolů, když ho otočíš nahoru, dostaneš řídítka o několik (cca 4) cm výše. Nebude to sice předpisovej závodnickej posez, ale mohlo by to pomoct, abys mohl jezdit a třeba si to postupně zvykne.
Jinak ti řeknu jednu věc a zkus se z toho poučit. Skočil jsi bez vyzkoušení do docela drahý věci a tohle je jeden z možných a předvídatelných výsledků, že to fakt nepude a budeš kolo prodávat. Píšu ti to ne škodolibě, ale protože jsem přesně takovej taky (kolo, motorka, akvárko, ježdění na koni, barák...) Prostě vždycky jsem jako kluk samotář ze vsi šel do něčeho sám jen na základě přečtených knížek, a záviděl jsem klukům co měli spoustu kámošů, u kterých si vše 10x vyzkoušeli než do něčeho šli sami. U kola mi to prošlo dobře, ale motorka, po které jsem strašně kdysi toužil, se mi splnila a nebylo to dobrý, nebyl jsem na to.
Jestli jsi to ještě neudělal, nech se skouknout na kole někým, kdo silnici jezdí, aby ti potvrdil, že dobře sedíš. Nestačí že si myslíš že sedíš dobře, fakt někoho najdi a udělej to. A potom zkus otočit ten představec. A jestli to nepomůže, zůstaň u horáce a jezdi jako dřív, děláš cesty skvěle a obdivuju tě (aspoň podle fotek co jsi sem dal).
Nakonec ani to leho jak radí Holfi není marný, máš to do Brodu do Azubu kousek a dá se to tam vyzkoušet.
podle infa, které jsem dostal na sport lifu, budou, nebo už jsou, cykloprodejny nabízející značku Specialized schopny vyladit každému zájemci posed na jeho kole, případně doporučit výměnu např, představce apod., celá sranda má stát cca 2000, což se může zdát dost, ale pro toho, kdo investuje do drahého kola a chce na něm jezdit v optimální pozici ...
Specialized umi predevsim marketing a vydelavat. Tohle by mel zvladat a byt ohotny udelat kazdy seriozni (a zkuseny) cyklomechanik nebo prodavac. Jeden takovy muj znamy, co ma nedaleko obchod (jezdil profi i Tour) mi takhle pomahal naprosto nezistne. Proste umi a chce se mu, je to jeho zivot.
každý podle chuti, kdybych na kole začínal a cítil nějaké zdravotní problémy, tak bych těch dvou litránků prostě nelitoval a udělal bych vše pro to , abych měl z jízdy /v rámci dostupných možností/ požitek / zvlášť v případě, když jsem podobnou částku ochoten investovat třeba do kraťasů/
Co se představce týče tak to špatný nápad nění.Nemyslím otočení ale jiný model.Otočení by příliš se zvednutím nepomohlo.Je téměř vodorovný.
http://kalismilan.rajce.idnes.cz/Hadanka/#1.JPG
Tenhle originál má ovšem délku 11cm.
Jsou ovšem poloviční jež by pomoci mohly.
http://www.kupkolo.cz/produkty/Predstavce_57...
Jinak výměna představce byla první věc jež jsem měnil i na kole horském.
zkopíroval se tam jiný odkaz.
http://www.kupkolo.cz/produkty/Predstavce_57...
Už zase.Nejde hodit odkaz na konkrétní model.
Jsou tam kousky s délkou 50mm což je oproti tomu mému stávajícímu poloviční délka.
Na silnicce se stane kolo vratkym, kdyz pouzijes 50 mm predstavec. Jeste jde o limit, ale uz extremni. Naopak je lepsi mit predstavec radsi delsi kvuli zklidneni stopy (narozdil od biku, ale to uz jsme probirali jinde). Nemas treba moc dlouhy ram?
Mám špatný záda.Chybu bych hledal zde.
Jakási skolióza-mírná.
Doktoři říkají prodat.
Ten rám je údajně do 188.To jsem v rezervě pouhé 2 cm od konce.Co přesně si představit pod pojmem vratký? Asi větší šanci rozbytí si huby řekl bych.Myslíš že by to bylo vratší než horák s plášti 26x 1,2 ?
Tomu posedu by to ale pomoci mohlo ne?
Z kopce bych jezdil stejně krokem.
Silnička má hrozně velký hlavový úhel (oproti biku). Tedy tím je už hodně točivá. Hodně krátký představec, který by na biku s menším hlavovým úhlem byl ok, tak u silničky nebude.
Bike bývá stabilnější než silnička vždy a to srovnávám se silničkou s vhodným představcem.
Vratký ve smyslu směrově neklidný, příliš citlivý na řídítka. Jak se na kole hýbeš, přenáší se to do řízení a s krátkým představcem budeš víc šněrovat, házet vlny. Prostě nepojedeš rovnou klidnou stopu ale budeš trochu kličkovat.
Taky bych to řešil představcem. Co takhle zkusit koupit tak 70mm, klidně s 15st. sklonem. V kameňáku seženeš i za 300. Na zkoušku. Bude ti asi vypadat hrozně, ale na to kašli. Dostaneš tak řídítka dost nahoru a uvidíš co na to záda.
Na fotkách jsem si všiml, že něco podobného máš i na horáku.
Ono u posedu na silničce někdy dělá i 1 cm strašně moc.
Ten představec (na fotce) vypadá na minimálně 6st. a spíš více (jen dle fotky těžko přesně říct).
Tedy otočení pomůže a to hodně. Pro 6st. 12cm představec otečení znamená cca 2,5cm výšky rozdíl.
Navíc otočení představce i trošičku zkrátí posed (tedy nejen zvedne řídítka), odhaduju, že pro 6st. 12cm představec to bude kolem 1cm rozdíl v délce posedu.
No úplně původně jsem ti chtěl poradit, ať si koupíš za 3-5 tisíc nějakou ojetinu na které se ti bude dobře sedět, rok pojezdíš, a uvidíš. Ale říkal jsem si, chceš za to dát 45 tisíc, tak snad víš, co děláš. No nic, příště nebudu držet zobák;-)
Dal jsem 37tis.
Za 30+ by se to snad v nejhorším prodat dalo.
Dyť samotný rám se prodával za 32tis.
Za chyby se holt platí.
nicméně i mezi silničnimi koly /resp. rámy/ se dají najít kousky s "pohodlnější" geometrií /delší hlavová trubka/ - např. Felt, Merida, Specialized, Look, holt člověk nemůže kupovat jenom podle vzhledu, osazení nebo výhodné ceny
Jestli jsi nikdy na silničce s úzkými plášti nejezdil, tak dávej větší pozor na písek a štěrk na krajnici v zatáčkách, velký pozor na kočičích hlavách, ještě větší pozor na všechny úzké spáry ve směru jízdy - mezery mezi panely, koleje, kanálová víka, ocelové rohožky, provizorní pontonové mosty nebo lávky s mezerami mezi prkny apod. prostě na všechny spáry kam se tlusté pláště nevešly, ale ty úzké se tam vejdou.
Předávám ti zkušenost, která už mě stála pár odřenin a dokonce tři zuby a krátký pobyt v bezvědomí :-)
jj, bacha na delke od kanálů. Jestli si myslíš, že takový ten mřížkovaný přejedeš a nezapadneš, tak nepřejedeš a zapadneš, mám to vyzkoušeno :-DD Ty woe, to byla držka! Ještě, že nejelo kolem žádné auto. Kolo zůstalo stát v tom kanálu, letěl jsem jen já. SPD mne naštěstí pustily...
* dekle (aka víka)
zbyčetný orpavavot - viz
http://flamendr.cz/zahada-lidskeho-mozku/
:-)
O zuby jsem přišel na provizorním mostě přes Jizeru. Ve třicítce mi přední kolo zapadlo skoro po nábu do mezery mezi panely. Ty woe, to byla držka! Škoda že si nic nepamatuju :-)
Au! Já to vzal parakotoulem, takže jsem vyvázl skoro bez oděrek... Ale docela mne to překvapilo, když to kolo pode mnou náhle zastavilo :-))
Mě to asi taky překvapilo, páč parakotoul jsem jaksi nestihl :-) Měl jsem odřené hřbety na rukou, takže jsem asi nestihl ani pustit brzdové páky. Měl jsem díru na obličeji na levé lícní kosti a vyražené tři horní zuby, asi jsem stihl aspoň zvednout hlavu, takže to nechytla mozkovna. Kolo bylo úplně v cajku až na to, že došlo k dost zásadní změně geometrie :-) Překvapilo mě, že se ohnul rám a ne vidlice.