http://www.super.cz/vtipky/16709-kolo-pro...
Ale ono lehokolo je opravdu pro lenochy! Když jsem teď začal jezdit na lehokole tak jsem zjistil, že jsem (zatím) do kopce o dost pomalejší A JE MI TO ÚPLNĚ JEDNO!!! :-) A ještě si libuju že na vrcholku nejsem udýchaný!
No, teda nevím nevím, jestli je tady vhodné rozvádět tuhle kacířskou myšlenku o tom, že do kopce jseš pomalejší... :-)))
Kdo se chce povalovat, jezdit pomalu do kopce, uzivat si, at si poridi lehokolo.
Kdo chce zavodit do kopce efektivne a bez bolesti, at si ho poridi taky.
Kdo chce trpet, muze dal setet na zabradli.
;-b
Asi jsi nepobral, na co jsem narážel... :-)
Asi ne. ;-( A nejak to v tom nevidim ani ted. ;-( Podas mi vysvetleni? ;-)
Svýho času tady málem tekla krev při bitvě, jestli je do kopce rychlejší povaleč, nebo zábradlista. Takže když teď tohle neopatrně napíše povaleč... :-))
No - tak to ja vim. Ja tam taky patrim. No a? My prece priznavame pouze, ze to jde _I_ pomalu, ne _JEN_ pomalu! ;-)
Ale dulezite je to _BEZBOLESTNE_!
Šmánkote !!!! Všimnul sis, že se nehádám ??? Všimnul sis těch smajlíků ?? :-(
A ja se snad hadam?
Hmm... Ale mohli bychom. Ze Ty si sedis na zabradli? =D
njn, já jen že z tvých příspěvků cítím obhajobu leháče, aby nedej bože na něm smítko špíny nebylo...
Plánoval jsem na jaro, že si zajedeme půjčit leho a okusit poležení za jízdy. Tyhle úlety mě ale od toho odrazují. Nerad bych, kdybych tomu propadnul, dopad jako nějaký fundamentalista a na každý podobný povídání nereagoval svatou válkou. Ale třeba to nutně nesouvisí... :-)
Začal jsem naprosto neškodnou poznámečkou, která navíc ani leho nepomlouvala, nepoškozovala, ba ani ho v žádném ohledu nezlehčovala. Nakonec jsem ani netvrdil nic o jeho pomalosti - ale právě naopak, varoval jsem před tím tvrzením ! A stejně je z toho tahle bramboračka. :-((
Kurna a kdo se hada? Vubec nic neobhajuju. Proste jen konstatuju, ze se mi pohodlneji lezi, nez sedi. Vic nic.
Ale i tak - kdyby to tak nedrhlo, dal bych v kazdem terenu prednost turisticke Vydre. ;-)
A sam uz jsem se taky presvedcil, ze jsou mista, kam leho nepatri:
Maly vytah, uzke schodiste, interier mensich vozu, prudke stoupani v sypkem materialu, ...
Nastesti se tomu vsemu bud muzu vyhnout. ;-)
tenhle flame jsem tu rozdmýchával mimo jiné já... ale s Murphym souhlasím, když nespěchám, tak taky jedu na lehokole do kopce pomaleji než na klasice...a to právě proto, že i v pomalém tempu je to pořád pohodlné (na klasice je pohodlnější kopec vyjet rychlejc a potom odpočívat).
No a aby se to ještě víc zamotalo: mezi nevýhodama lehokol bývá občas uváděno, že se na nich nedá jezdit do kopce pomalu kvůli rovnováze!
Byly by asi vhodné postranní lyžiny, že?
8-)
Navrhoval bych radsi stranove airbagy. Navic by mely tu vyhodu, ze by se daly nafouknout pro snazsi prekonani vodnich ploch.
Ty airbegy jsou dobré když v kopci usneš ;o))
(což se na zábradlí stát nemůže) :o)))
... což se na zábradlí stát může ...
Zažil jsem na vlastní kůži. Kopal na chatě sklep a při návratu (orvanej "jak samice") je do vsi 2 km sjezd. Spánek, polospánek, mdloba? Čjort znájet. U závor pod kopcem teprv začal vnímat.
Brrrr!
Tusim, ze Vasek zminoval mikrospanek na klasice na valcich. ;-)
Tak, probral jsem se na zemi, ani pedaly mi nevypnuy :o))
No teda rozbít si v "plný rychlosti" hubu o hrnky a talíře, nebo vázu a video - to musí bejt sranda... :-)
Tohle si prave mysli fura lidi, ze pri sjeti z valcu dotycny kdovijak vystreli kupredu a rozpleskne se o protejsi zed :o)
Ve skutecnosti pri jizde na valcich maji krome samotnych valcu moment setrvacnosti jen roztocena kola, takze pri sjeti na podlahu se tech nejakych 1500-1800 g zastavi na fleku behem zlomku vteriny. Clovek se jenom polozi na bok a hrozne vyleka, tot vse :o)
Zrovna nedávno jsem tady v tématu o hlaďáku psal letošní zážitek, kdy jsem na úpatí čtyřsetmetrovýho kopečku vytuhnul - a mezi prvními příznaky bylo to, že jsem se musel pořádně hlídat, abych nešel za jízdy do limbu. Radši jsem slez a šel to rozchodit.
Když si nakousnul tu rovnováhu ve výjezdu, tak se hned zeptám, jak je to v reálu u zkušeného jezdce.
Jakou nejmenší rychlostí dokážeš bez problémů jet více metrů v kuse? Jestli tam opravdu nějaký ten limit není. Na klasice v náročných výjezdech totiž klidně praktikuju to, že v místech, kde to jde jedu co nejpomaleji (a v podstatě nechávám aspoň trošku klesnou tepy z toho předchozího úseku a sbírám síly na následující), abych měl sílu na následující prudký úsek v kterém nelze tak pomalu jet (jsou tam nějaké překážky nebo povrch, že tu malou rychlost nelze udržet kvůli technice přejezdu překážek/povrchu nebo je tak prudký).
A nemám problém jet rychlostí 3km/h (v extrému bych dokázal i stát na místě, myslím bez slezení z kola; zastavení a slezení z kola je nežádoucí z důvodu obtížného znovurozjetí v takovém místě).
A jen poznámku k tomu rychlejšímu vyjetí na klasice. To určitě neplatí pro každého, pro mě určitě ne. Nejraději vyjíždím na klasice kopce v základní vytrvalosti, tedy také zcela na pohodu. Náladu jet kopec rychleji někdy mám, ale i tak se většinou hlídám dle tepáku, abych nejezdil moc velkou intenzitu, protože jinak na delších vyjížďkách se pak moc rychle utavím a na konci trpím (a následně musím mít více dnů volna, což nechci, když chci jezdit).
Tedy většinou vyjetí kopce ve vyšší intenzitě je proto, že je to náročnější výjezd v terénu a v základní vytrvalosti ho prostě vyjet nejde vůbec (a nerad tlačím).
http://www.youtube.com/watch?v=KrD8h5IfV9I
Ten jezdec na Maxovi nebo Hardcorovi je tusim Ales a toho bych za dostatecne zkuseneho povazoval. Stejne moc neverim, ze bys takovou rychlost prilis vyuzil v praxi - mozna tak na "stani" na semaforech. ;-)
Tohle video jsem viděl. Jenže jedna věc je tohle provádět na rovném asfaltu (na rovném asfaltu na klasice vydržím stát na místě třeba hodinu, do kopce i když je na klasice stát lehčí při pěkném povrchu, tak v terénu už to i ve výjezdu je těžší) a druhá v prudkém výjezdu v terénu.
Minimální rychlost stačí samozřejmě i o trošku větší než na tom videu.
Tohle už zde bylo taky už mockrát probírané. Horáku se leho nevyrovná a nikdo z nás to myslím ani netvrdí. Nemožnost tolik pracovat s těžištěn, jako je na horáku, zkrátka není. Není až takový problém jet kolem 4 km/h a to i v "běžném" terénu (tedy takový, jaký bys zvládnul třeba na trekovi).
Jen zišťuju co nejvíce informací, které mi zajímají pro případné pořízení lehokola.
Stále jsem tuhle variantu zcela nezavrhnul, i když už jsem definitivně odsunul, že nebude hned.
4km/h je už celkem v pohodě. Je jasné, že to nemůže být technicky náročný terén, tam by tak pomalu nešlo jet ani na klasice na fullu. V náročných pasážíš je nutné často výrazně zrychlovat na větší překážky.
I v tom videu v pokusu o nejpomalejsi jizdu je videt, ze i ti zrejme nejzkusenejsi "povaleci" s tim maji co delat, o stani na miste rec byt nemuze. Coz je normalni a je fakt, ze se to stejne nijak v praxi nevyuzije. Jenom to ukazuje na znamou vec, ze na lehokole proste nemuzes zdaleka pracovat s tezistem jako na klasice, a to na MTB jeste lip nez na ziletce. Oni musi proste vsechno ukocirovat riditky.
Pro ev. rypaly- to nerikam proto, ze bych chtel jedno nebo druhe vyzdvihovat nebo poplivavat, proste je to jedna z nevyhod, vsechno ma svoje + i -.
Ja kdybych uvazoval o lehokole, tak vylozene o nejake ultraziletce :o), ale ted mi nezbyva cas si ani poradne zajezdit uz s tim, co mam :o(
To, že se řídí v podstatě jen řídítky je mi jasné a i jsem viděl více videí v akci jak to probíhá pro pomalou jízdu a že i zkušený jezdec na lehu nejede tak rovnou stopou jako na klasice. Jen jsem si chtěl ověřit, kde jsou ty hranice rychlosti v praxi.
Informací jsem už získal opravdu hodně (kromě diskuze hlavně díky Murphymu), teď už bude případně následovat praktický test.
Místo 140mm fullů lehokolo v žádném případě nebude, tam zůstávám u klasiky a je jasné, že leho alternativou být nemůže.
Uvažuju o něm právě jako náhradu na asfalt a lehčí terény.
Stejně se mi ale moc nelíbí oboje kombinovat dohromady, to mi od toho pořád dost odrazuje (myslím i pro případ, že by mi leho po řádném otestování sedlo, což také zatím není jisté).
Já bych ti klidně kombinaci lehokolo - horák doporučil. Osobně jsem jezdil na horáku, treku i silničce, ale čistě amatérský pro potěchu. Pak jsem si asi před 3-4 lety pořídil lehokolo a horák (silnička i trek) stojí zaprášený v garáži. Když ale na horáka občas sednu a vyrazím do lesa, tak zjišťuji, že mi nohy nějak "zesílily" a jezdí se mi líp. Jde zřejmě o to, že na lehokole se šlape jinými svaly, než na klasice, tudíž mi nohy "zesílí" i tam, kde je klasické kolo moc nevytrénuje - a je to poznat.
Lehokolové "žiletky" už dělají číňani a francouzi si je nemůžou vynachválit. Dokonce jsem už četl i názor, že měl Optimu i Challenge, ale Performer je zdaleka nejlepší lehokolo z těch co měl a vypadaj fakt pěkně. Dokonce i cenově jsou zajímavé, jen nesmíš koukat na evropský prodejce.
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
Zajimalo by me, jak je to s rizenim. Zatim jsem slysel, ze vsechny vylozene sportovni verze maji spodni rizeni a ne horni (kvuli aerodynamice?).
Potom se mi jeste nejak nezda to krizeni retezu tak tesne za temi prevodniky, asi to vliv na funkci nema, kdyz to tak vyrabi, ale nechapu to.
Všechny vyloženě "sportovní" verze mají horní řízení. Spodní řízení je o pohodlí, kdy máš ruce přirozeně svěšené podél těla a přitom na řídítkách. Samozřejmě každá varianta má svá pro i proti.
Křížení řetězu ti vůbec nevadí, podstatná je tahová linie řetězu, ta spodní linie je úplně jedno kudy a jak vede (teda skoro, samozřejmě, že nějaké extrémy dělat nelze).
tedy já kdybych šel do leho žiletky tak spíš něco jako je nazca
www.panoramio.com/photos/original/3542485.jpg
a nebo tohle, to mě na spezzi fakt zaujalo:
http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZZI/#z58.jpg
Fuego je pěkný kolo a karbonová M5 je už o něčem jiném. Zaujmout to může, ale cenově je to někde jinde, za prvé materiálem a za druhé tím, že je to lehokolo. Pokud karbonové kolo, tak se koukni na
http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/1/1497/1497023...
Jenže pokud tě lehokolová "žiletka" jako je Performer vyjde do 30 a tebou zmiňovaná kola začínají na 5O (u té M5 to bude daleko víc), není asi o čem diskutovat, navíc ta Nazca má pomalu základní osazení.
jo ale je nízká a má odpruženou prdel... A jel jsem na ní vím jak jezdí atd.
Tady to neznám a je to zbytečně vysoký. Nebo to aspoň vypadá na 26" kola. Pletu se?
Ale stejně nemám ani na jedno, takže je to asi fuk :-)
Jo jsou to 26" kola, ale posez bude stejný, ne-li nižší než máš na svém Azubu.
to jo, ale kdybych chtěl rychláý kolo, tak si nebud pořizovat něco s e stejný,m posezem jako mám na azubu.
Ale právě něco nízkýho jako anzca, Baron, ninkův oceláč apod.
Nazcu Fuego z hlavy nevím, ale Baron má sedlo 34cm nad zemí a Oceláč MkII 40cm, takže nic extra nízkého. Moderní definice lowraceru říká sedlo do 12 palců, což je cca 30cm. Optima Baron v podstatě vynalezl kategorii lowracerů, ale striktně vzato dnes do ní už ani nepatří:-).
Na klasice jsem byl do kopce z naší party vždycky první, všichni mě obdivovali jaký sem vrchař. Takticky jsem celé ty roky zamlčoval že k těmto obdivuhodným výkonům mě nutí strašná bolest prdele. :-) Měnil jsem sedla jako na běžícím páse a pořád žádné zlepšení, jezdil jsem 10 000 km ročně a ani tzv. mozol nepomáhal. Teď mám lehotříkolku, žádný mozol, žádná bolest prdele, zad, zátylku a zápěstí. Jsem sice o hodně poslední do kopce, po rovině těsně poslední a z kopce poslední ještě těsněji. Už nezávodím, nemám důvod, nic mě nebolí a konečně jsem své partě řekl pravdu o mé vrchařské genialitě. :-)
Musel jsi na to mít. Buď naježděno, nebo máš na to talent a vlohy. Ani sebevětší bolest prdele nezvýší výkon, když na něj nemáš. Znám to - jezdil jsem chvíli závodně a nechal jsem toho, protože jsem na to prostě neměl. Kamarád, o 2 roky mladší, téměř vychrtlý, jezdil kopce s prstem v nose a já chcípal daleko za ním. Trénovali jsme přitom stejně intenzivně. Tak to prostě je.
Přesně tak. Zadek ho mohl pouze donutit, že se neflákal a jel na sebe větší intenzitu.
Jakmile je ale trošku větší výkonností rozdíl mezi dvěma jezdci, tak ten lepší i když pojede základní vytrvalost (tedy pohodičku), tak tomu horšímu ujede i když ten horší pojede maximální intenzitu co zvládne.
Tak, neflákal sem se a tím si zvyšoval nenápadně ale jistě fyzičku o proti kámošům s party. :-) Všem profíkům bych sebral sedla, to bys viděl nárůst výkonosti, i taktika by šla stranou. :-)
Tohle ale tak nefunguje. Pro co nejlepší zvyšování výkonnosti se stejně 900% kilometrů v tréninku najede právě v základní vytrvalosti.
Tedy dalo by se zjednodušeně říci, že ideální trénink je z velké části poměrně slušné flákání (co se týče intenzity, jiná věc je, že je třeba hnusně a má se jet na trénink).
Když se místo toho jezdí kopce pořád především ve velké intenzitě, tak to vede pouze k tomu, že zlepšování je menší nebo dříve dojde ke stagnaci.
I na svojí nic mov výkonnosti tohle platí. Čím déle ze začátku roku se udržím jezdit základní vytrvalost a vyhýbám se intenzitám, tím lépe (a navíc dříve) mi to danou sezónu jezdí.
Presne. Kdo nedela nic jineho, nez ze silove "hrne" do kopcu, muze si vypestovat jenom castecnou schopnost vyjizdeni nekterych kopcu silou. Kdo trenuje rozumneji a podle urcitych vyzkousenych pravidel, stejne bude obecne do kopcu rychlejsi (ale hodne je pro kopce dano uz i fyziognomii).
Nerizene jezdeni vysokym vykonem spis vytvori kratkodobou castecnou a nestalou formu. Zdravotni aspekty nezminuju vubec.
Závodně jsem nejezdil, vychrtlý nejsem, spíše naopak. Asi to bylo těma silově najezděnýma kilákama, prostě jsem vydržel jet třeba i 3km v kuse ze sedla a bylo to pro mě příjemnější než šmrdolit frekvenčně v sedle. Zajímavé bylo, že jsem si vypracoval "styl" při kterém jsem měl při jízdě ze sedla menší tepovku než v sedle při stejném kopci a menší rychlosti.