reklama

Komponenty pro tandem kolo

Plánujeme pořídit z jara tandem kolo. Zajímá mě zda má někdo zkušenosti s výběrem komponentů na tandem kolo:
- přední vidlice
- odpružené sedlo pro zadního spolujezdce
- použití nášlapných pedálů (jsem na ně zvyklý z normálního kola)
- převoz dvojkola na střeše auta

pokud se sejdou i další zajímavé tipy taksem s nimi :)

[ Zpět ]
Datum: 21.11.2009
Autor: xibex
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    Predni vidla - chtel jsem tam puvodne pevnou, ale byla mi doporucena S - Epicon, vzduchova a jsme spokojeni, predni jezdec je jak na fullu. Necele 3000.

    Odpruzene sedlo jsme zkouseli pre par tydny a nasledne jsem ho koupil, muj motor tvrdi, ze je to vyrazne zlepseni, hlavne tedy nemusim dozadu hlasit kazdy hrbek. Teda, vlastne se jedna o odpruzenou sedlovku, Suntour s paralelogramem, cca 900 korun.

    Naslapy neni problem, pokud jsou na ne oba zvykli.

    Na prevazeni jsem s kamaradovou vydatnou pomoci svaril spesl drzak dle vlastni konstrukce, funguje prikladne, tedy, kolo z nej jeste nespadlo. Kdyz tak udelam nejake fotky.

    Zajimavy tip? Pouzij kola z normalniho kola. Ja to tak delam, kdyz jedu na tandemu, tak moje normalni kolo kola nepotrebuje => slusna uspora penez. No ale musi to byt poradna kola, ne nejake 28 dratu, 1,5 a jeste zeslabovane. To asi nee.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.11.2009
    Autor: m
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    Jeste mne napadlo...
    Sedlovka predniho jezdce klidne vyssiho prumeru - hur pak pujde protocit silou druheho jezdce, obcas se to stane.

    Brzdy staci bohate vecka, dokonce bych rekl, ze z hlediska omezeni namahani predni vidlice jsou i vyrazne lepsi. Staci dve brzdy. Bohate, tak jako tak je brzdna draha podstatne delsi. Treti brzda je jen na obtiz, je to prace navic na ramu a montazi a serizovani a muze byt v jistych situacich nebezpecna.

    Kdybys mel Rohloffa, tak se da vyrazne usetrit na tandemovych klikach, kterym se s normalnim razenim nelze vyhnout. S Rohloffem lze realizovat jednostranne vedeni retezu. Ja to tak mam a docela bych veril, ze druhe takove kolo u nas neni. Levne, spolehlive, ucinne. (Levne pokud uz mas toho Rohloffa :-)

    Vyplati se koupit nejake kvalitnejsi plaste, nas to letos docela vytrestalo.

    Nejake fotky u nas na webu....
    http://damika.cz/foto/2009_04_13/index.php

    A takhle to vypada natezko :-)
    http://damika.cz/foto/2009_08_04/slides/2009_08...

    [ Zpět ]
    Datum: 21.11.2009
    Autor: m
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Původně jsme chtěli pořídit horskou tříkolku, nicméně po vyzkoušení, a poté vyzkoušení dvojkola, je to celkem jasná volba.

      Vypadá to že půjdeme do Tandemu od Mrázka.

      http://www.tandemservis.cz/katalog.php?order=5

      Kolo jsme vyzkoušeli, rám je solidní, ale nevím co ty ostatní komponenty, jak vidlice tak přehazovačky budou dostávat mnohem víc zabrat než u normálního kola.

      Tak náboj Rohloff vypadá zajímavě, až na tu cenu. Kdysi jsem o tom něco četl, ale osobně jsem neměl tu čest.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.11.2009
      Autor: xibex
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Mohu jen potvrdit, co tu m napsal. Třetí brzda se využije opravdu velmi zřídka, rohloff se vyloženě vyplatí.
        Když si spočítáš tandemové kliky místo normálních a pak to domlouvání někde v kopci, kdy je potřeba přehodit je rohloff lepší. Začínali jsme s klasickou přehazovačkou takže vím o čem mluvím. Protože je to fakt kupa peněz, doporučil bych alespoň při objednání rámu počítat s tím, že tam jednou ten rohlík bude - tedy excentry na obou středech.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.11.2009
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          V tuhle chvíli neočekávám že bychom na tandemu najezdili nějaké extra porce kilometrů, navíc povětšinou povezeme jště sviště ve vozíku nebo na sedačce.

          Nicméně pokud se to mojí ženušce zalíbí (na klasickém kole nejezdí, tak proto tandem) tak do budoucna se mi to jeví jako velmi zajímavé řešení - výhody to má poměrně jasné.

          Ještě by mě zajímalo na co si dát pozor tak aby kolo bylo do budoucna dopnitelné na Rohloffa. Co se týče těch excentrických středů ovlivní to nějak provoz s klasickou přehazovačkou?

          [ Zpět ]
          Datum: 22.11.2009
          Autor: xibex
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            Myslím, že excentický střed nijak nemůže ovlivnit provoz s klasickou přehazovačkou, se zadním středem se v případě klasické přehazovačky nebude nijak hýbat, takže jako kdyby tam nebyl. A až tam jednou dáš Rohlloffa, ušetříš na napínáku a řetez bude elegantně napínán excentrem.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.11.2009
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    No ono taky dost zalezi na co to chces pouzivat a taky jak moc chces pustit zilou.. Napr pokud jen na jezdeni vicemene po silnici, Epicon muze byt skvela volba. Pro nase ucely ale vhodny nebyl, 32 mm nohy se mi nezdaji az tak vhodne na takovou vahu jakou tandem miva, obzvlast pokud se s nim jezdi i v nejakem terenu. My si poridili upravenou RST Storm Air a nemuzu si ji vynachvalit. Akorat stala skoro 3krat tolik nez za co se da sehnat Epicon.. Navic tak mame 20mm pevnou osu a to taky neni oproti 9mm rychloupinaku uplne k zahozeni.

    Odpruzena sedlovka dozadu je samozrejmost, podle cenovych moznosti mas v podstate 2 moznosti - v pomeru cena/vykon skvelou Suntour SP8-NCX http://www.srsuntour-cycling.com/SID... ci idealne Cane Creek ( http://www.canecreek.com/component-seatposts ) - ale ta uz stoji x-krat vic..

    S naslapama bych problem nevidel, po par kilometrech se szijete a bude to jak na normalnim (my teda mame jenom vpredu klipsny a vzadu nic, ale nepochybuji ze i s naslapy to bude zcela bez problemu).

    Co se tyce prevozu na strese tak na to musi byt proste prodlouzeny nosic, ktery si muzes budto zbastlit sam (nic nerealneho) nebo koupit, ale cena je tak 2 az 3 tisice.. My sme v nouzi narychlo privrtali do sebe 2 uplne obycejny nosice a taky to par set kilometru (1500+) vydrzelo - ale moc v duveru sem v to nemel tak si ted budto splacam neco trosku bytelnejsiho nebo pujdu do http://www.autocentrumhakr.cz/336757-nosic-kol... - jeste uvidim.

    Dalsi zajimave tipy? Na razeni bych se primlouval za SRAM X5 ci X7 (my mame packy X5 a prehazku&presmyk X7), nemam osobne nic az tak proti Shimanu ale mimo jine je SRAM indexovani na tak dlouhy lanko k prehazce proste vhodnejsi.
    Rafky jsme vzali 36 der. Jumba od Remerxu, vypletli to s DT Swiss Alpine III ( http://www.bottico.cz/admin/modules/vyrobkysk... ) a drzi to dokonale - zatim slaby 2000 km bez jedinyho (ani mirnyho) rozcentrovani - a to sme tomu davali napr na balkanskych sterkobordelech v plne polni fakt zabrat.
    Kliky nam k ramu dodal Bares, za nejakych 4500,- Kc prevlozkovany silnicni Truvativ Elita s prevodnikama tusim 53-39-30 a dost ty zuby navic ocenuju, da se to v mirnych dlouhych klesanich (ci skororovinkach) fakt paradne rozjet. Po Rohloffovi sem taky pokukoval, ale ta cena je na tech mych cca 2000 km rocne proste moc. Navic sme s pritelkyni v razeni fakt sziti a nemame s tim sebemensi problemy, sice razeni docela casto hlasim, ale zaradit v zaberu se nam "povede" fakt vyjimecne.

    Co se tyce brzd tak nevim jestli bych souhlasil s vyse psanym nazorem, ze bohate staci V-cka. Ja tam hodil Avid Code 5 s 203 mm kotoucama. Kdyz pominu klasicky pojem davkovatelnost, tak si myslim, ze napr v 50ti km rychlosti proste V-cka nemuzou 170ti kilovy kolos zastavit stejne jako solidni kotoucovky (za ktery ja ty svoje Cody povazuju :) ). Prehrati kotouce se nam zatim stalo jenom jednou, a to pri asi 15ti km sjezdu v Cerny Hore po sterkovym humusu, kde jsem to tak jeste to tak neovladal a nechtel jsem to nejak hrotit a riskovat, tak kvuli neustalym zatackam v kombinaci s tim sterkovym povrchem jsem musel zaprve brzdit neustale a zadruhe temer vylucne jenom zadni - tak to asi ve 2/3 se ten zadni kotouc uvaril. Ale po chvilce cekani a chladnuti to bylo zase ok. Kdyz k tomu pripoctu snizeni vykonu V-cek v desti, blate, snehu, myslim ze se s V-ckama zit da, ale kotouce nejsou jen vyhozeny penize. Jo, treti brzdu mame, ale ani ne tak na brzdeni pri jizde, ale spis pri (ne)manipulaci s tandemem, typicky kdyz ridic sleze z kola a tandem drzi jenom zadni jezdec - zejmena pri vetsim nalozeni docela pomaha, kolo pak necestuje i se zadnim jezdcem kam chce kolo ale stoji kde chce zadni jezdec (zejmena pokud ten zadni jezdec je silou neprekypujici nezna polovicka) :-)

    Celkove jsem se pri stavbe tandemu ho snazil spise lehce predimenzovat (co se odolnosti apod tyce), stalo to trocha penez i vahy navic (napr vidlice, kola, brzdy), ale myslim ze vzhledem k ty relativne enormni vaze (vetsinou tak 150 az 180 kg dle nakladu) to neni uplne spatna volba.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.11.2009
    Autor: Koťas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      No vidíš, na použití třetí brzdy jako pomocné při stání jsem zapomněl, přitom ji tak používáme nejčastěji. Skoro vždy nasedáme tak, že nejprve topič - nasedne, zabrzdí a pak si teprve sedne pilot a až do signálu jedem/jedem drží topič tandem zabržděný.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.11.2009
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      No jinak chtel jsem ti (Xibexi? :-) - snad jsem to vysklonoval dobre, treba ja su v 5. padu "KotasU" a ne "KotasI" :-) ) neco poslat pres soukr. zpravu, ale nejak se mi to technicky nedari - pres tvuj profil se mi ta moznost nenabizi (u nekterych jinych uzitatelu mi to vsak jde) a nikde jinde jsem nic podobneho nenasel.. Jako bonus mi uz ani nejde znova zobrazit to cos mi poslal ty :-) Takze rad odpovim, ale zatim moc nevim jak :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 24.11.2009
      Autor: Koťas
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Asi má zakázáno přijímat soukr. zprávy... Nebo povoleno přijímat jen od přátel ;-) Tohle všechno se dá nastavit...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.11.2009
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Tohle jsem snad už pořešil :)

        [ Zpět ]
        Datum: 24.11.2009
        Autor: xibex
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Díky za tipy, vezmu to postupně:

      *) použití

      Cyklování s mojí ženuškou + tak ze 70% času i se svištěm (až ještě povyroste) na sedačce nebo ve vozíku.

      Jak jsem psal můj zadák je necyklista takže zpočátku, než tomu zcela propadne :), budeme jezdit klasické cyklovýlety do okolí Prahy typu:
      - Karlštejn, Cukrák, Okoř, Do Zoo, Kačák, Polabí, atd.. (to bych řekl nám na rok vystačí).
      - Případně vyrazíme prostě jen na odpoledne podle vody a zpět
      Většinou to jsou cyklostezky, případně nějaké lesní cetičky, občas kořen žádný velký offroad.

      Do vlaku se s tím buhužel nesmí takže v další fázi bychom se mohli někam vyvést autem a zdolávat terén rozumné obtížnosti.

      *) zatížení
      Můj hrubý odhad je že posádka kola i s děckem dá dohromady tak 180-190kilo. Rozhodně v první fázi nehrozí to že bychom se vyžívali ve šlapaní do pedálů i při jízdě z kopce. Bezpečnost a "klid v duši" u topiče bude na prvním místě.

      *) Vidlice
      Zde je podle webu rozdíl v ceně asi dvojnásobný 3500 vs 7000 oproti standardně nabízené.
      http://www.ebikeshop.cz/zbozi/2001-odpruzena...
      versus
      http://www.bike-eshop.cz/sr-suntour-2009...

      [ Zpět ]
      Datum: 24.11.2009
      Autor: xibex
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Rada pro topiče. Pokud ve sjezdu má blbý pocit, doporučuju opřít se hlavou o pilota. Tím přestane koukat dopředu a mít tendeci řídit či brzdit, a jako bonus je tam lepší kontakt s pilotem při klopení zatáček. Prostě sedím, hlavu mám opřenou o pilota a nehnu se ani o kousek jinak než se hne pilot.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.11.2009
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          Aha, tak my nejprve budeme muset projít fází že se nebude bát rozhlížet :) a pak začneme optimalizovat :). Co jsme byli na zkušební projíždce tak jsem měl pocit že moc nepozná jestli jedeme rychle nebo pomalu. Ale prostě máme zatím obecně respekt z kopců (směrem dolu ona) směrem nahoru pak já :))

          [ Zpět ]
          Datum: 24.11.2009
          Autor: xibex
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            Mimochodem, když jsme se při zkušební projíždce pokoušeli vyject pár kopečků, kde šel převod skoro až na 1-1, měl jsem poměrně intenzivní pocit že šlapeme jakoby "proti sobě" => jeden už tlačí dolu a ten druhý ještě jakoby dojíždí předchozí otáčku.. To ale předpokládám je jednak tím že jsem už na kole bez nášlapných pedálů dlouho nejel a druhak tím že nejsme vubec sehraní.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: xibex
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            V pohode, to prijde samo. I muj topic (takhle sem se o pritelkyni jeste nikdy nevyjadril :-) ) se ze zacatku z kopcu a zatacek a obzvlast zatacek v kopcich dost bala a ja je jezdil doost pomalu, ale casem mi zacala i v podvedomi verit, zjistila ze to fakt docela jde a ted uz uplne v pohode, na asfaltu jezdim skoro jak kdybych jel sam (tedy mnohem rychleji nez kolik by jela sama). Dulezity je proste aby si v ridice vypestovala duveru - a to se casem vypestuje samo ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: Koťas
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        *) vlak
        No, s tim vlakem bych to nevidel tak cerne, nevim kde by to melo byt zakazany, ale ja nejakej ten rok zpatky tandem vlakem vezl zcela bez problemu - vlak ale musi mit takovej ten nakladni vagon kam se tandem odevzda - tusim ze to je ten symbol kufriku ci co (nekde v jinym vlakne to je popsano ponekud lepe)..

        *) vidlice
        Tady jsem to s tou vidlicou uplne nepochopil, odkazy vedou na uplne jiny vidlice. Ale obecne ohledne nejbeznejsich DH vidlic pouzitelnych na tandemech: Suntour ma pruzinovou Duro (cena kolem tech cca 3500,-), vzduchovou Durolux (cena tak kolem 6000,-) a rekneme ekvivalentem Duroluxu od RST je ona RST Storm Air (cena taky tak kolem 6000,-). K tomu bych jeste jako moznou alternativu pridal "obycejneho" (mysleno jako ne-DH) Epicona (cena tak od 3000,-?). Kazda ma nake to + a - (prekvapive,ze? :-)).
        Epicon ma zcela dostacujici citlivost, ale tuhost nejak zavratna nebude a na tak velke vahy to nemusi byt uplne ono..
        Duro toho uz snese mnohem vic, ale pruzinu obvykle nejde na tak velke vahy optimalne naladit.
        Durolux / Air Storm je sice v tuhosti taky v pohode, ale je to prece jenom DH vidlice a tak v seriovem provedeni mivaji nic moc citlivost a take mivaji az moc velky zdvih, typicky kolem 160mm.
        Je spousta spokojenych uzivatelu jak s Epiconem, tak s Durem, a ja verim ze funguji dostatecne. Ja to zkusil nejak zkombinovat a tak sem si nechal u Milana z Tuning-testu upravit Storm Air (snizeni zdvihu na tusim 120mm a rekneme "vyladeni" citlivosti) a pocit z toho mam dobry, akorat to bohuzel nemam moc s cim srovnat, takze jestli to byl krok idealnim smerem netusim..
        Snad jen poznamka k vidlicim na konec, a to ze vselijake serepeticky typu zamykani vidlice nebo nedejboze nastavovani vysky zdvihu na tandemu opravdu nevyuzijes - sam jsem po tom docela dost pokukoval, docela nerad poridil bez toho a zjistil, ze vsici ti co me od toho odrazovali s tim, ze je to fakt zbytecnost, meli pravdu :-)

        Jo, jinak se mi hafo libi ta veta "... takze zpocatku, nez tomu zcela propadne" - paradne napsany! :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 24.11.2009
        Autor: Koťas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Vlak

               

          Co se přepravy vlakem týče potvrzuji. Aby to bylo možné musí mít vlak symbol kufr. Mám tady pověšenou odpověď z ČD centra Č. Budějovice, když jsem se na to ptal na stránkách ČD dne 26.1.2009.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.11.2009
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vlak

                 

            Pravda, k tomu je již spousta diskusí.

            Jako nevýhodu vidím to že se nemůžes sebrat, vyrazit na výlet a v podvečer naskočit do vlaku co zrovna přijede a být v pohodě.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: xibex
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vlak

                   

              To jo no, nevyhod se par najde (krom toho vlaku treba parkovani u/v obcerstovne, ulozeni doma v panelaku apod), ale vyhody (aspon pro nas) jednoznacne vedou ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 24.11.2009
              Autor: Koťas
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          Výňatek z přepravních podmínek:
          "Jako spoluzavazadlo nelze přepravit tandemové a vícemístné kolo." ;-)
          Takže s tímhle podle jejich předpisů jedině do hytláku. Obecně to ale vždy záleží na konkrétním průvodčím, takže věřím, že to někdo povolí i do obyč vagónu...

          [ Zpět ]
          Datum: 24.11.2009
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            když jsme si nový tandem vezli domů, tak jsme ho dokonce v několika vlacích přepravili v uličce, neboť žádné vlaky s kufírky v potřebném směru nejezdí. Akorát, že tandem vychází od schůdků ke schůdkům, takže vždy ve stanici jsme ho museli posunout na opačnou stranu než se nastupovalo. Ale bylo to dost přemlouvání průvodčích, takže od té doby se tandem vlakem nesvezl.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          Upravený Storm Air byla rozhodně dobrá volba. V originále bez úpravy by se tomu chodem v podstatě žádná vidlice nevyrovnala (ještě možná tak VAN 36, ale pružina pro tandem nepřichází v úvahu).
          Jen to DH označení pro Durolox a Storm Air je opravdu trošku přehnané. To nejsou ani náznakem sjezdové vidlice, k DH mají opravdu sakra daleko.
          A moc nechápu, jak může být někdo spokojený s Durem, to musí jezdit opravdu jen asfalt, ale ani tam to nebude ono, při váze zatížení tandemu bude mít Duro ve sjezdu sag klidně i 50%, což je na prd (i když na tandemu to bude dělat menší škody než na klasice) a na dorazu musí být každou chvíli i při projetí větší díry na asfaltu.

          Snižování zdvihu díky té délce tandemu bude opravdu zbytečné. To co řeší u klasiky snižování zdvihu, tak u tandemu tyhle problémy se vůbec neobjeví.

          Jinak celý ten výběr dalších věcí pro tandem mi přijde, že jsi měl opravdu dobrý. Takhle nějak bych tandem přesně řešil taky.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            Jaký by měl být hlavní význam poladění vidlice a případné snížení pro tandem kola ? A jaké jsou hlavní požadavky na vidlice pro tandem oproti normálnímu kolu.

            Po dnešní testovací jízdě mám dojem že vidlice si akorát trošku sedne když nasedneme. Při jízdě pak o její aktivitě prakticky nevím, a trochu jde dolu při brždění..

            [ Zpět ]
            Datum: 28.11.2009
            Autor: xibex
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Komponenty pro tandem kolo

                   

              Hlavně je potřeba pro zatížení na tandemu dostatečně tuhá vidlice, tedy právě lépe použít vidlici kategorie, co má 35-36mm nohy + pevnou osu.
              I na normálním kole se tohle využívá pro náročnější terény a vyšší zdvih. Na tandemu s tou extrémní váhou oproti klasice tohle chce i bez těch pořádných terénů.

              Pak musí mít vhodný průběh na tu váhu, tedy aby po nasednutí sag nebyl větší než dejme tomu 25-30% zdvihu a aby nechodila po dorazech (to nutně nemusí být cítit pokud to nejsou extra velké rány do dorazu, ale každopádně časté chození po dorazech vidlici ničí a navíc při větším dorazu je to i nebezpečné pro jezdce, že to nemusí ustát). Tohle může zajistit pouze vzduchová vidlice, protože do pružinové se nedělají pružiny na váhu větší než 100kg.

              Poladění se netýká tandemu, ale obecně platí pro každé použití. Po úpravě je vilidce citlivější a tedy lépe žehlí. Tohle je na klasice naopak důležitější právě kvůli menšímu zatížení. Ale samozřejmě i na tandemu je to velké plus, když je cilivější.

              A snížení proto, že 160mm zdvihu už není vhodné na běžnou turistiku bez pořádného terénu a zvláště ne na HT. I když na tandemu by ten zdvih asi až tak nevadil.
              Po snížení na 120mm ten zdvih ale stačí a navíc na nižším zdvihu je vidlice o to tužší a tedy další plus pro to velké zatížení na tandemu.

              [ Zpět ]
              Datum: 28.11.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Komponenty pro tandem kolo

                     

                Paradne napsany, rek bych uplne presne.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2009
                Autor: Koťas
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Komponenty pro tandem kolo

                     

                Koukal jsem ještě na vaší starší podnětnou diskusi

                http://www.nakole.cz/diskuse/8437-vidlice-pro...

                nicméně podle:
                http://www.tuning-test.cz
                je RST Storm Air - existuje verze pouze pro kotoučové brzdy standart post mount. Osobně jsem celkem přikloněn těm hydraulickým V-čkům

                [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2009
                Autor: xibex
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                       

                  No nevim, to je skoro to samé jako lankové hydrauliky :-) Od něčeho něco a funkce nic moc...

                  Dej tam kotouče, nevím proč se jim bráníš... Brzdit to bude ažaž a patlání s tím bude mnohem menší než s těma hydro V-čkama. O tom, že kotouče jsou o dost méně háklivé na vycentrování kola, asi už také víš...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.11.2009
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Komponenty pro tandem kolo

                         

                    Přesně tak, hydraulická v-čka je slušný paskvil systémů dohromady, který združuje všechny zásadní nevýhody. Klasická v-čka mají aspoň jednodušší řešení problémů, když se něco pokazí a o tuhle jedinou výhodu v-ček se přijde a zůstanou jen nevýhody.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2009
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Komponenty pro tandem kolo

                           

                      No trošku moc kritiky bez konkrétních argumentů :)

                      Meli jsme je na zkušebním kole a fungovaly solidně. Přikládám odkaz na komponent:

                      http://www.stopbike.cz/shop/produkt.php?id...

                      Jaké jsou zjevné nevýhody toho kousku ?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.12.2009
                      Autor: xibex
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                             

                        Majitele kotoučovek neskutečně s*, že to brzdí líp:-P

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.12.2009
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                             

                        K tomu snad není třeba nic psát. Od hydrauliky to má tu nevýhodu složitějšího řešení případných problémů.
                        A pořád to má nevýhody v-ček, z nichž jen zdůrazním jednu, která na tandemu nabývá velmi na důležitosti a to riziko přehřátí ráfku a následné bouchnutí duše. Já u tohoto byl dvakrát přítomn v reálu i u klasiky, ale tam to přeci jen chtělo opravdu extrémnější sjezdy + těžšího jezdce.
                        Na tadnem bych dnes nic jiného než slušné hydry + 203/203mm kotouč nedával (na tandemu určitě i 203mm kotouč dozadu, zadní brzda tady odbrzdí mnohem více než na klasice, nekoná se takové odlehčení zadního kola při větším brždění).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.12.2009
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Komponenty pro tandem kolo

                               

                          Potvrzuji, bouchnutí zadního kola při brždění jsem na tandemu zažil osobně. Ještě během demontáže se na ráfku nedala udržet ruka.
                          Pro úplnost dodávám, že to bylo v kopci z Březin do Děčína, teplota vzduchu okolo 30 st, za tandemem naložený vozík, celková hmotnost jezdců okolo 170 kg.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.12.2009
                          Autor: petrp
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                 

                            Moc brzdíte :-)
                            My to meli pri letosni dovolene vic jak 220 kg a jedine co to odneslo byl zadni plast, to vsak vinou nedostatecně kvalitniho materialu - utrhla se patka od zbytku plaste a pak to bouchlo.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2009
                            Autor: m
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Komponenty pro tandem kolo

                               

                          Prestoze proti hydram nic nemam, budu Ti tady oponovat. V podstate souhlasim s tim, ze hrozi prehrati rafku a bouchnuti duse. Imho vsak nikoliv narustem tlaku, ale propalenim. To je jedno, stat se to muze, me se to stalo pouze jednou na solo kole vpredu pri nejakem sjezdu v Beskydech a byla to jednoznacne chyba jezdce - moc jsem brzdil. Take je pravda, ze zadni kolo na tandemu ma na rozdil od jednoosoboveho kola vyraznou schopnost brzdit, protoze se temer nenadlehcuje.
                          Ale pouziti opravdu vykonnych kotoucovek ma podle mne jedno riziko - muze zpusobit destrukci brzdy, vidle, nebo ramu. Dle meho jsou ty brzdy tak vykonne, ze v pripade, ze za ne vezmes hodne, tak jsou schopny vyvinout takove sily, ze to povede k destrukci vyse uvedeneho. Na normalnim kole to nehrozi, protoze jezdec uz by byl tou dobou davno katapultovan pres riditka. Ale tandem na predni nepostavis. V jednom cloveku teda jo, to jsem zkousel, ale ve dvou ani nahodou. Takze je mozno vyuzit veskery potencial (predni) brzdy a to je podle mne skutecne riziko, protoze treba pri nalozenem tandemu ta decelerace ani nemusi byt velka, takze se na kole udrzis, ale muzes snadno prekrocit pevnost nekterych casti. A to bych zazit nechtel, stacila mi ta bouchla zadni guma, meli jsme co delat. Jinak ovsem proti kotoucum na tandemu zadna vyhrada, jen tohle riziko mne presvedcilo, ze vecka, pres vyrazne nizsi ucinnost, budou lepsi volba. Proste musim myslet vice dopredu. Ze bychom kvuli tomu jezdili pomaleji se mi nezda :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 02.12.2009
                          Autor: m
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                 

                            Jasně, že duše nebouchne kvůli nárůstu tlaku, ale od lokálního přehřátí materiálu od ráfku (někdy to bývá i ventilek, kterej se v místě, kde už je guma odtaví).

                            S tím problémem namáhání materiálu souhlasím, ale v případě, že se použije dostatečně dimenzovaný materiál jako právě pořádná 35-36mm vidlice, tak si myslím, že to nehrozí.
                            Ono i na klasice když se opravdu umí brzdit včetně perfektní práce těžiště lze vyvinout dost velkou sílu (a třeba ve velké rychlosti typu 50km/h+ s pořádnými plášti to na přední nepostavíš, samozřejmě když se tomu těžištěm snažíš zabránit). To namáhání bude menší než na tandemu, ale když tohle na klasice přežije lehčí méně pevný materiál, tak ten dostatečně dimenzovaný na tandemu musí taky.
                            A ještě je tu jeden rozdíl, který sám zmiňuješ a to dobrá účinnost zadní brzdy. Tím se to rozloží na obě brzdy a to namáhání se snižuje (rozloží se na vidlici a rám).
                            Na klasice při extrémním brždění je zadní kolo na hranici ztráty kontaktu s terénem, takže zadní brzda nebrzdí v tu chvíli vůbec.
                            A tedy všechno namáhání co dokáže jezdec ustát aniž by letěl z kola je na přední brzdě.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2009
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                   

                              To je prave otazka, co je v takovem pripade "dostatecne dimenzovany material". Jasne, ze sjezdove komponentyj sou na tom v porovnani s vecmi pro XC mnohem lepe, presto se domnivam, ze treba u tech vidlic zadny z vyrobcu na ferovku nenapise "Ano, toto je vidlice vhodna pro tandem a kotoucovou brzdu." Je to proste na zvazeni, zda postavit kolo z lesenarskych trubek anebo nejak normalne. Kdyz budu mit super odolny ram a vidlu a i ta brzda s kotoucem to ustoji, dostavam se k nabojum, vypletu a rafkum. Nemuze se treba takovy naboj roztrhnout? Staci 32 dratu? Udrzi sest sroubu kotouc? Atd. Proste se na to musi jit s rozumem.
                              Proto take na pocatku bylo me tvrzeni, ze vecka bohate postaci. Brzdna draha bude delsi tak jako tak a ty otazky, ktere ted resime ja neresim, protoze s veckama proste takove sily nejsem schopen vyvinout. Navic, brzdi to prekvapive dobre i kdyz rozhodne mene nez slusne kotouce. A jsme na zacatku :-)

                              U me teda jeste jedne duvod pro vecka - mam je na normalnim kole a kola z toho normalniho kola (to zni zajimave:-) pouzivam jak na singlu, tak i na tandemu. Proto byla volba jasna. Tandema jsem stavel s tim, ze vlastne poridim jen ram a interface mezi jezdcema a kolem - riditka, sedla, pedaly, kliky. Razeni jsem mel vymysleno rohloffi, tak proc bych nepouzil i predni kolo, ze ano. Take nebylo nutne porizovat razeni a saltry a dalsi ptakoviny, vyslo to cele docela levne. S veckama :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.12.2009
                              Autor: m
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                     

                                Pořádná kola zcela žádný problém. Ono když vezmeš třeba váhově těžkého sjezdaře, tak tomu také pořádně pokouří.
                                Ono když vidlice kategorie 36mm stejně často mají povolený kotouč 210-220mm, tak tam musí být pořád rezerva.

                                6 šroubů kotouč udrží naprosto v pohodě. Trošku jsem sledoval takový paradox a to gramaření v DH a běžně byly k vidění takové úchylárny jako použití jen 3 šroubů (což mi přijde za ušetřené gramy úchylné, zvlášť při váze DH kol, ale jsou tací co to dělají) a na tom 203mm kotouč a ono to vydrží (když docházelo k problémům tak k ohnutí kotouče v případě superodlehčeného).

                                A pořádná odolná kola taky žádný problém. Osobně bych dal raději 36 drátů nebo FR/DH zapletená kola, i když myslím že 32 pořádných drátů (tím myslím typu 2,3/2mm) to udrží taky.

                                Ono také jde o to, že na tandemu je sice výrazně větší váha, ale na druhou stranu s ním nikdo nebude předvádět to co se předvádí dnes v DH.

                                Jinak jsem viděl i tandem jen s kotoučema a to jen se 160mm kotoučema a taky jezdily. Ale ti si stěžovali, že občas ty brzdy uvaří (což je logické).

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2009
                                Autor: Mlok
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                       

                                  Já jsem potkal tandem, kde na každém kole byly kotoučovky i véčka. Pilot brzdil kotoučovky, topič véčka. Bohužel moje neznalost němčiny mi neumožnila s majiteli promluvit, navíc byli kdo ví kde, tandem byl přicvaknutý k zábradlí. Ale to by byl ten správný experimentální stroj pro řešení sporů jaký zvolit brzdný systém.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2009
                                  Autor: petrp
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                         

                                    Jo, aby topič hrabal do přední brzdy, to chybí k dokonalosti...

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2009
                                    Autor: Joe-CUBE
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                 

                            A možná trošku přeceňuješ výkon i dobrých hyder. Já se svojí velmi dobrou hydrou + 180mm kotouč dokážu ustát ve větší rychlosti na asfaltu téměř maximálí sílu na páce dvěma prsty (na tohle je samozřejmě se dobře předem připravit aby se neletělo přes řídítka a nárůst síly je nutný postupně, při okamžitém stisku přední nestihne dojít k zatížení předního kola a půjdeš do smyku).
                            Tedy i na klasice dokážu zatížit soustavu téměř maximální silou pro 180mm kotouč. S 200mm už jsem se to neodvážil zcela na max, ale také poměrně blízko.
                            A to mám 32mm vidlici a vše v pohodě.

                            Takže bych to při vhodném výběru materiálu viděl v pohodě.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2009
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                   

                              Tak to mi vysvetli, ja s veckama brzdim predni brzdu jednim prstem a take dosahuji max. ucinku. :-) Je to jedno ovsem jako rozbor problematiky vidim tuto konverzaci pozitivne.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.12.2009
                              Autor: m
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                     

                                Co znamená, že dosahuješ maximálního účinku tím jedním prstem?
                                Pro zajímavost pro srovnání jak to pak dopadá v praxi.
                                Mám ve zvyku občas brzdit na krev, i když neumím abych si to potrénoval a baví mi to.
                                Jedeme sjezd v terénu na tvrdém neklouzavém povrchu, tedy kde lze brzdit téměř jako na asfaltu.
                                Kamarád jede 50-60m za mnou, tedy zdá se to na kole odstup jako kráva. Jedem rychlostí kolem 60km/h.
                                Já jdu ostře na brzdu (ale ne na maximum, brzdil jsem jen jedním prstem), on dle následného vyjádření to viděl a okamžitě reagoval (tedy dejme tomu, že ujel kolem 15m, to je skoro celá 1s na reakci, nejspíš měl rychlejší, ale třeba ne).
                                Má v-čka a brzdil co dokázal (na přední brzdě dva prsty).
                                Zastavil až dalších 20m přede mnou, byla tam široká cesta, takže mě minul ještě ne v tak malé rychlosti.

                                Já jsem v tomhle případě brzdil jen jendím prstem, dvěma prsty na přední dokážu ještě výrazně ostřejší brždění (u jednoho prstu i přes výborně brzdící brzdu mi limituje stále síla prstu), on co to šlo vším co mohl (má dvouprstové páky).
                                Tedy měl brzdou dráhu cca o 50m delší než já, což je strašně velký rozdíl, mohlo to být klidně 2x tolik (nevím přesně na kolika metrech jsem zabrzil já).

                                Co je potom maximální účinek, když i tak, že brzdil zcela na maximum měl mnohem delší brzdnou dráhu než já když jsem ani na maximum nebrzdil.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2009
                                Autor: Mlok
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                       

                                  Tak jak jsi napsal vyse - prestoze teziste jde dozadu, kolo jde na predni.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2009
                                  Autor: m
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                         

                                    A mluvíš o velké rychlosti? Protože postavit kolo na přední při 10km/h zvládne každá brzda, která aspoň trošku brzdí.
                                    Ovšem v 50km/h+ je na to potřeba mnohonásobně větší brzdná síla a na v-čkách nemáš sebemenší šanci.
                                    Tady je problém, že si to každý zkusí v malé rychlosti a z toho pak mylně usuzuje, jak dobře mu brzdí brzdy.

                                    A také samozřejmě záleží na konkrétním kolu jakou má geometrii a jak moc umožní jít za sedlo. S chrtím posezem s delším představcem s nízkopoloženými řídítky to je hned (na předním).

                                    Pro srovnání, na současných svojich kolech v situaci, kde jsem kdysi na chrtím HT měl starosti i když jsem byl za sedlem co to šlo, tak dnes to samé ustojím aniž bych se o milimetr hnul v sedle. A když jdu za sedlo, tak ustojím o několik tříd více.
                                    Dané zcela jinou geometrií (větší rozvor + krátký představec + výše řídítka, tedy můžu mnohem více za sedlo + položenější hlavový úhel).
                                    A ještě také dost dělá větší zdvih vidlice. A to nemám ještě ani sjezdové kolo, kde je to dovedeno do mnohem větší extrémů a tedy umožní to ještě ostřejší brždění.

                                    Problém u takových kol u bržděn na krev není vůbec to, že se to postaví na přední kolo (ve větší rychlosti), ale to udržet se na tom kole jako jezdec, protože síla tlačící na řídítka je obrovská.

                                    Nejzajímavější jak co brzdí je právě srovnávní délky brzdné dráhy, tam se pak vše ukáže (jako celek geometrie + výkon brzdy + umění jezdce brzdit).

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2009
                                    Autor: Mlok
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                           

                                      Jinak ještě doplním jednu věc. To brzdné zatížení na tandemu zase tak hroné nebude, protože si naprosto nedokážu představit opravdu brždění na krev na tandemu (tím myslím dosáhnout tak velkého spomalení), jaké si dovolím na klasice.
                                      Myslím, že vůbec nebudou moci být oba jezdci na tandemu v pozici, v které by se na kole udrželi při takovém brždění (přední jezdec myslím na to vůbec nemá ani prostor), navíc jako zadní jezdec který to nemá pod kontrolou bych si to nedokázal představit už vůbec.

                                      Tedy nepůjde předvést tak velké spomalení jako u klasiky a tedy to bude výrazně snižovat to namáhání všech dílů od brzdy (i tak asi může být o trošku větší než u klasiky, ale ten rozdíl se tím značně zmenší).

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.12.2009
                                      Autor: Mlok
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                             

                                        U nas to tak presne je, uplne nejvic na krev jsem prakticky jeste nezabrzdil. Jen cvicne jsme to zkouseli, ale stejne ten pokus musim dozadu ohlasit, protoze jinak by me zadni jezdec z toho kola slitl. I tak kdyz s tim pocita tak ma co delat. Kdybych to udelal neplanovane tak ho jistojiste sestrelim.. Je to jak v mhd, musi se brzdit sice mohutne, ale "plynule" - jakmile na to ridic busu zarve a zastavi na fleku, vsici prolitnou celym busem az na kabinu..

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2009
                                        Autor: Koťas
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                               

                                          Presne.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2009
                                          Autor: m
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                             

                                        To spomaleni bude samozrejme mensi, ale predevsim kvuli vyssi celkove hmotnosti.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2009
                                        Autor: m
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                           

                                      K tomu prvnimu odstavci... co je to velka rychlost? V 50 jsem to urcite nezkousel, mam se rad, ale ve 30 to jde v pohode.

                                      A k tomu poslednimu - mas uplnou pravdu, akorat bych tomu umeni jezdce prikladal tak 50 a vice %.

                                      A jdu domu, dnes me ceka vzacna navsteva - clovek, ktery mi poprve predvedl Rohloffa :-)

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.12.2009
                                      Autor: m
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                             

                                        Velká rychlost je aspoň těch 50km/h+, spíš ale klidně ještě o dost více.
                                        Ne že bych praktikoval to, že jedu třeba 65km/h a hned v prvním pokusu zkusím vzít za brzdy, co to jde, sebevrah nejsem.
                                        Jak často brzdím ostře, tak v těch větších rychlostech jsem postupem časem velmi opatrně pomalinku zvyšoval, co si můžu dovolit.
                                        Kontrolu jak se chová zadní kolo mám vždy dle zadní brzdy, kterou přibržďuju jen velmi lehce a když se zvyšuje plynule síla na přední brzdě, tak dříve než se zadní zvedne, tak je tam kontrolní bod, kdy jde zadní do smyku (akorát chvilku předtím než začne ztrácet zcela kontakt se zemí).

                                        Možná ještě kromě geometrie kola a jezdce dělá poměrně dost vidlice. Když je vhodná geometrie a k tomu vidlice s vyšším zdvihem, tak energii snažící se otočit kolo podle osy předního kola pobírá vidlice tím, že jde do zdvihu (při těhle extrémních pokusech jsem schopen 140mm vidlici bržděním poslat kolem 8cm do zdvihu).
                                        Tohle mám hekzy porovnané z praxe z HTčka, které jsem jezdil s pevnou i odpruženou a s tou pevnou i při stejné geometrii bylo mnohem snažší to postavit na přední.

                                        A jedna příhoda, kterou jsem měl kdysi ještě s cantíkama a do dnes si to pamatuju, jak to bylo hrozné s jejich bržděním.
                                        V Dolomitech na asfaltovém sjezdu, dlouhá rovinka, velký sklon (mělo to tam tak 16%), jede se něco přes 80km/h a daleko před sebou vidím, že autobus zastaví a blokuje cestu. Nevím přesně jak to bylo daleko, ale mohlo to být klidně 300m, možná i víc.
                                        Jdu okamžitě na brzdy, postupně přední mačkám až celou rukou co to jde.
                                        A přesto prvních cca 5-6s se rychlost téměř nesnižuje, jak kdybych pomalu neměl brzdy.
                                        Až když to pomalinku kleslo pod 60km/h, tak to začalo znatelněji zpomalovat.
                                        A zastavil jsem cca 2m před tím autobusem (asi by šel objet v protisměru, moc provoz tam nebyl, ale i tak to nebyl dobrý pocit), na to jak byl extrémně daleko...
                                        Dnes odhaduju, že bych na kotoučích zvládnul tak čtvrtinovou-třetinovou brzdnou dráhu.

                                        Tohle je dnes na kotoučích samozřejmě úplně někde jinde a i v tak velké rychlosti musím dávat pozor na příliš velkou deceleraci, abych neletěl z kola.

                                        A k tomu umění jezdce a vlivu na brždění. Souhlasím s tím, že je to velmi podstatné. Ten vliv ale bude závislý i právě na tom umění brzdit.
                                        Tím myslím, že když někde brzdit neumí + pracovat při tom s těžištěm, tak vliv může být klidně 90% a geometrie kola ho nezachrání.
                                        A naopak když to už umí velmi slušně, tak vliv geometrie kola může být 90%, protože se špatnou geometrií (co se týká maximálního brždění, na chrcení na závody může být dobrá) mu sebelepší technika brždění nepomůže.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.12.2009
                                        Autor: Mlok
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                 

                            Tak je to vlastnost daného systému a musí se s tím počítat. V případě velkých kopců počítám i s tím že přijde vhod záložní brzda u zadáka, která v případě V-braků bude kotoučová.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.12.2009
                            Autor: xibex
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                   

                              Záložní jedna brzda není u tandemu vůbec od věci. Tu bych na zadní kolo (vzadu není problém mít obě, není to tak limitované jako vepředu u odolnějších vidlic, které dnes na v-čka už nejsou) dal asi i v případě kotoučů.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.12.2009
                              Autor: Mlok
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                     

                                Ja bych ji tam, po zkusenostech co jsem ziskal behem prvniho roku, nedaval. Jedinym prinosem - ovsem vyznamnym - je to co psal Petr a myslim i Koťas. Jinak je to potencialne nebezpecna vec.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.12.2009
                                Autor: m
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                       

                                  No, ale je to diskutabilni, pokud se zadni jezdec dokaze zcela 100% ovladat, proc ne.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.12.2009
                                  Autor: m
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                         

                                    To je o dohodě jezdců, tedy nejlépe ve stylu, že na ni normálně nesahá a jen v případě, že přední jezdec zařve, tak pomůže.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.12.2009
                                    Autor: Mlok
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                           

                                      Tak nejak to mame, krom toho drzeni pri manipulaci s tandemem to fakt nepouzivame, zadni jezdec na to proste nesaha a ani nema potrebu, kdyz se ji zda ze jedu moc rychle tak proste rekne ci zacne mlatit do zad :-) Ale jako nouzovka mi to prijde dobry, uz mockrat mi na kole napr praskly lanka (sice u Vcek ale to je fuk, proste odesla brzda) a kdyby se neco podobnyho stalo tady tak pri ty vaze to bude o neco vtipnejsi.. Je to takova zaloha, jistota a taky pocit klidu pro zadniho. V nasem pojeti mi to neprijde ani trosinku nebezpecny (kdyby to bylo na prednim kole tak mozna, ale na zadnim fakt v klidu).

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.12.2009
                                      Autor: Koťas
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                             

                                        Nam se to prave jednou stalo malem osudnym, vice vecer, ted musim fakt letet.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2009
                                        Autor: m
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                             

                                        Tak abych to dorekl... U nas to funguje podobne, vcetne toho mlaceni do zad. I jako nouzovku si to umim predstavit, akorat nevim jak se do takove nouze lze dostat, proste pokud se o kolo staram, tak lanko prasknout nemuze a ani jiny defekt brzdy se mi nestal co na kole jezdim. No a v konecnem dusledku i ta pomoc druheho jezdce pri kritickem brzdeni je diskutabilni, protoze alespon na nasem kole je mozne zadni kolo uvest do smyku kdykoliv včetně pripadu plně naloženého tandemu s vozikem pouze jednou brzdou. Takze ta pomoc neni potrebna.
                                        Nyni, v cem spatruji nebezpeci brzdy u druheho jezdce. Pokud druhy jezdec pri vyssi rychlosti (40 km/h a vic) zabrzdi treba i jen zlehka v trochu ostreji projizdene zatacce, zmeni se rovnovazne pomery odstredive sily a zemske pritazlivosti pusobici na naklonene kolo a efektem muze byt bud pad dovnitr zatacky, nebo zmenseni polomeru zataceni vedouci ke zmene planovane stopy pripadne nasledny smyk predniho kola. Tandem totiz ridi mozek ridice, koriguje nakloneni kola vzhledem k rychlosti a zvolenemu polomeru zataceni. Pokud mu nekdo ty rovnovazne pomery neocekavane narusi snizenim rychlosti, prvni (a jedinou moznou) reakci je zmenseni polomeru zataceni tak, aby se odstrediva sila zvysila a nepolozila kolo i s jezdci na bok. Takze pootoci riditkama ke stredu zatacky. Dal, pokud to udrzi predni guma, tak se to srovna za cenu zmeny stopy klidne o metr, pokud to predni kolo klouzne, zalehnete.
                                        Nam se toto stalo letos zacatkem leta ve sjezdu, ktery perfektne znam, navic pri zavode (takova regionalni sranda akce), a kousicek pred cilem, takze jsme to kalili co to slo. Prestoze Darinka dodneska tvrdi, ze na svoji brzdu nesahla, jsem presvedceny, ze, ac podvedome, to udelala. V leve zatacce, v protismeru auto. V tu chvili jsem se vterinu videl pod tim autem, nastesti to neuklouzlo a tak jedinym efektem bylo, ze jsme to auto minuli tak o metr a dole jsem dosta vynadano, ze jsem jel tak hodne stredem.
                                        Takze to je moje zkusenost a druhou brzdu zadnoho kola bych priste ozelel. Proto jsem take psal, ze je to o sebeovladani.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.12.2009
                                        Autor: m
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                               

                                          Ano, je to o sebeovládání. Proto se často nedívám, abych do toho nešáh'. Ale i tak víš jaký je to pocit, když si představíš jak sedíš vzadu, pilot klopí zatáčky a ty přemýšlíš o tom jestli to ta pneumatika udrží a neuklouzne.
                                          Řeknu ti, že i teď, když to píšu mám divné šimrání v břiše. Darinka je moc statečná holka. :)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2009
                                          Autor: petrp
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Komponenty pro tandem kolo

                                               

                                          Neslo mi to dat pod tebe Petre. ...Po pravde receno, vsichni "topici" na tandemech maji muj uprimny obdiv. Zkusil jsem to a vim, ze kdyby se mnou nekdo jezdil jako ja, tak ho bud prizabiju, nebo se zblaznim strachy.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.12.2009
                                          Autor: m
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Komponenty pro tandem kolo

                         

                    Jojo, lankove hydrauiky jsou na p* :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.12.2009
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                       

                  V téhle kategorii vidlic se nic na v-čka asi už nevyrábí (tedy mě se nevybavuje žádná vidlice téhle kategorii, která by byla na v-čka).
                  Jak už jsem reagoval na Jardu, tak ale hydraulická v-čka je asi nejhorší varianta z brzd, co lze použít. Tomu bych se obloukem vyhnul.
                  To už i mechanický kotouče jsou lepší volbou.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2009
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Komponenty pro tandem kolo

                       

                  Jee, moje zacatky.. Pani, to je nostalgie :-) A patri tu fakt velky dik Mlokovi, ze me s tou vidlici nasmeroval na spravnou cestu - tu vidlu jsem fakt resil dlouho a furt nevedel do ceho jit, az sem kuli tomu nabral snad 2 mesice zpozdeni (bez konkretni vysky vidlice se nemoh ani delat ram)..

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.12.2009
                  Autor: Koťas
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Nášlapné pedály tandem

         

    Tak po dnešní testovací jízdě mám dojem že se na dvojkole bez SPDček nebo aspoň "klipsen" v nějakém trochu variabilním terénu nedá v téměř jezdit.

    Při jakémkoliv stoupání kde bylo potřeba víc podřadit se někomu znás smekla noha, při poposedávání v sedle se nám také stávalo že jsme si navzájem docela "škodili".

    Možná je to odvyknutím na klasické pedály u mě, možná i nevhodnou "měkkou" obuví, ale dnes jsme oba měli pocit že to není zdaleka ideální.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.11.2009
    Autor: xibex
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nášlapné pedály tandem

           

      To bych řekl že je věc zvyku. Nikdy jsme neměli nášlapy ani klipsny a pár km už jsme najezdili. Pravda že většinou po silnici.
      Co se týče změny v sedle. Já se klidně na tandemu otočím a přehrabuji se v brašně, či fotím něbo něco takového a pilot to zvládá aniž bych ho musel předem upozornit. Takže to je věc treningu.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2009
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    A jsem trošku zvědavý, tak se zeptám, co vás tandemisty vedlo k pořízení a ježdění na tandemu?
    Jel jsem na tandemu jen krátkce a to mi stačilo. Pro mě jsou jeho omezení jezdců noční můra.
    A není to rýpání, opravdu mi to zajímá jaké výhody pro tandemisty jsou rozhodující, aby převážily nevýhody tandemu.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.11.2009
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Tak to je asi na větší diskusi, nicméně mě napadá přirovnání proč jezdit na double kánoi, když se můžeš na kajaku vyřádit mnohem víc :)

      U mě je to jednoduché, v mládí jí nějak zanedbali :=))) co se kola týče, takže tohle je jediná varianta jak něco na kole podniknout spolu.

      Navíc klasický problém u různě výkonnostních párů-cyklistů je, že jeden ujíždí tomu druhém, nebo ho nebaví pomalejší tempo, nemožnost jezdit pořádný terén atd..

      U mě velké plus je to že když ti partner/ka odpadne tak jí/ho můžeš vysadit na vlak/bus či MHD a nějak to doplácat sám. Já tím zabráním manželské krizi (protože jí přece nemůžu přetěžovat) a ona bude dřív doma a nachystá mi svačinku :))

      Z technického hlediska na tom osobně nic pozitivního nevidím, i když pro někoho to může být naopak velmi zajímavé.

      Přijde mi že se dá najít spousta praktických nevýhod. A výhody na druhou stranu jsou hlavně pocitové :)

      moje shrnutí:
      -cena
      -potřeba speciálních komponentů
      -uskladnění
      -manipulace po bytě/baráku
      -přeprava vlak/auto(speciální držák nutnost)
      -váha min. 20kg
      -přední jezdec nemůže mít batoh
      -složitější údržba(podle mého odhadu)
      -provázanost nastavení výšky sedla a výšky řidítek zadáka (u většiny rámů)
      -horší obratnost při jízdě
      -delší doba naučení se např. řazení, synchronizace obou, řešení krizových situací, ...
      -většinou asi společný majetek udělaný na míru který se blbě dělí na půl

      +pro mě to že můžu s partnerkou vyrazit na kolo
      +prostě jedete spolu
      +dá se dobře pokecat
      +u dvou šílenců si dovedu představit solidní svištění po rovinkách a z kopce dolu :)
      +nadřeš se na tom celkem slušně, řekl bych víc než na normálním kole
      +většinou asi společný majetek udělaný na míru který zoceluje parnerský vztah.
      +je to trochu exotika => zajímavé historky, zájem ostatních

      [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2009
      Autor: xibex
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Napsal jsi to i za mě. Ještě jedno plus, to co ty uvádíš jako nouzovku (partnerka dojede vlakem) my děláme zcela běžně, že někoho někam odvezem či naopak ho vyzvedem třeba u autobusu končícího v sousední vsi.
        Upřímně, tandem jsem kupoval nejprve proto, že jsem ho už tak od 7. třídy chtěl (moji milovaní Tři muži na toulkách jedou mj. i na tandemu) a pak teprve jsem odhalil k čemu je to dobré. :)

        [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2009
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Suprove sepsany. Asi me nenapada zadnej dalsi bod (at uz + ci -). Snad jen lehce doplnit, ze spousta minusu se da bud docela slusne eliminovat ci uz samo o sobe to jsou jen drobnosti, ktere se pod velikosti vyhod zcela ztrati :-)

        Jinak za nas - alfa omega tohoto rozhodnuti byla vyrazne odlisna vykonnost. I partnerku kolo bavilo, rada na nem vyjizdela a tak, ale akcni radius byl nesrovnatelne mensi. Tempo jizdy samozrejme taky, nejak extra me to nevadilo, proste sem s ni jel pomaleji, ale vetsinou to dopadalo tak, ze sme nekam dojeli, ja se ani nezacal potit a partnerka strhana jak pes :-) Pak jsem ji zacal tahat do kopcu (tlacit rukou za sedlo/zada jak se to dela vetsinou spis detem), vyjeti do kopca nezabralo ani polovinu casu, ja si konecne trocha protahl nohy, ale dost to obesirala ta ruka, bylo to na nu moc. Parkrat sme cvicne zkusili tandem a bylo jasno - hafo ho chcem ale vubec to nemame cim zaplatit (oba studentici co sou radi ze si obcas zaplati par piv) :) Ale po asi 2 ci 3 letech sem to nakonec nejak splacal a vubec tech horko tezko spachtenych penez nelituju
        ~ mame mnohem vetsi akcni radius
        ~ mame mnohem vetsi tempo takze konecne stihame ostatnim kamosum a nemusi na nas porad cekat
        ~ paradni rozlozeni vynalozene energie (oba makame zhruba stejne, podobne se unavime a pritom to oproti drivejsku fakt vali)
        ~ diky tomu vsemu muzu s pritelkiny jezdit i na vetsi akce, kam driv taky chtela jet ale nezvladla by to fyzicky (a uplne zapadneme to davu)
        ~ muzeme si v klidu povidat, stale se slysime, nemusime (ac treba na prazdnych okreskach) najizdet nebezpecne vedle sebe
        ~ je to docela sranda, me ten muj stroj strasne sedl a ridi se me fakt suprove, je to zas neco jinyho/novyho
        ~ jeste snad ze partnerka se bala technictejsich useku a proste moc nezvladala situace narocnejsi na rizeni, tedka to odridim ja a ona uz mi duveruje takze projedem i to, kde by ona driv jela bud desne pomalu nebo dokonce tlacila

        [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2009
        Autor: Koťas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Taky souhlasim prakticky se vsim. U nas nejvyznamnejsim duvody je, ze do cile, pres rozdilnou vykonnost dojedeme vzdy spolu. Mame radi veci jinak a tohle kolo do toho zapada. Jezdi to pekelne rychle a Darinka se neboji, ostatne i na solo kole jezdi z kopce dost svizne, takze si to umime uzit. Pokud neni moc kopcu, dosahujeme vyrazne vyssich prumeru nez kdyz jedeme oba sami.
        Minusem je, ze to fakt stoji nejake prachy, ze to do kopce je nekdy dost drina, rozhodne vetsi nez na solo kole. Taky je to narocnejsi na koordinaci a pozornost, musi se vice myslet a koukat dopredu.
        Ale celkove, pres nase pocatecni obavy o smyslupnosti te investice, se nam uz davno potvrdilo, ze je to suprova vec.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2009
        Autor: m
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        Heh, a jak jsi psal o tech silencich, tak sjez do Hardeggu jsme na tom dali s max. 82 Km/h.
        :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2009
        Autor: m
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          Ti vaši andělé strážní, to je taky pěkná šichta. :)

          [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2009
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Komponenty pro tandem kolo

                 

            Ani ne, tohle byla vyjimka, normalne jezdime normalne. Ale tenhle kopec znam z drivejska a pro podobne testy se hodi - je primerene prudky a relativne bezpecny.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2009
            Autor: m
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    ++Díky diskusi o brzdách, a google průzkumu jsem v tuhle chvíli téměř jistě rozhodnut zkusit ty hydro Včka HS33, alespoň bude srovnání.

    ++Jako záložní dáme dozadu kotoučovku - kde počítám použití hlavně při nastupování.

    ++Zadní sedlovka odpružená model zde doporučovaný bude OK.

    ++řazení, páčky nejspíše SRAM X5/X7 - ostatně mám to i na svém kole

    ++nášlapné pedály dopředu ano, dozadu asi taky. Co mám já tak je z jedné strany SPD a z druhé strany vyndavací pedálek. Hodí se když je potřeba jenom někam popoject.

    Otevřené téma zůstává vidlice, která tedy musí být kompatibilní s V-brzdama.
    Varianta je buď
    - SUNTOUR DURO DJ-D 130
    - Suntour Durolux
    - Suntour Epicon

    zajímá mě co bude potřeba podstoupit když se rozhodnu třeba za 3 roky vidlici vyměnit za jinou - jak moc je to provázáno na geometrii rámu?

    Máte nějaké další tipy na co dát pozor?

    [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2009
    Autor: xibex
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Pokud časem budeš měnit vidlici a dáš +- stejný zdvih, tak to nebude žádný problém a geometrii to nijak nenaruší.
      Navíc u tandemu bude vliv změny výšky vidlice menší než u klasiky, takže pokud dojde k mírné změně, projeví se méně. Změny do 2cm výšky vidlice bych se nebál vůbec.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.12.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Nemyslim, ze by ty hydraulicke rafkove brzdy (nejsou to vecka) byly nejlepsi volbou, ale pokud se pro ne rozhodnes, pocitej s tim, ze jsou schopny pri brzdeni docela snadno roztahnout vidlici. Davaly se tam kvuli tomu podkovy. Myslim si, ze hydraulicke rafkove brzdy byly slepou vyvojovou vetvi stejne jako treba Biopace. Nicmene, brzdit to urcite bude :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 03.12.2009
      Autor: m
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Komponenty pro tandem kolo

             

        podkovy tam jsou a to dokonce dvě u každé brzdy

        [ Zpět ]
        Datum: 04.12.2009
        Autor: xibex
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Komponenty pro tandem kolo

               

          No, to tak nejak koresponduje s tim co jsem napsal. Aspon je nemusis kupovat. Tak se potom pochlub, az to bude doma, zajima me jak ten Mrazek jezdi. My tedy mame taky Mrazka, ale z Cernosic, ne Boba Mrazka.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.12.2009
          Autor: m
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    Dyz uz se tu tak krasne bavime - tak jaky byste doporucili retez (na 9 speed)? Ja jsem zacal se SRAM PC 971 (vicemene jsem to nijak neresil), ale ted uz potrebuju novy a uvazuju o Campagnolo Record C9 ( http://www.kupkolo.cz/produkty/Retezy_40/9_217... ) - fakt se to pozitivne projevi na vydrzi nebo to budou vyhozeny prachy?

    [ Zpět ]
    Datum: 04.12.2009
    Autor: Koťas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Komponenty pro tandem kolo

           

      Popravde receno, o C9 uvazuju taky, jdou o tom retezu az neuveritelne povesti, ale pri mem dlouhodobem testu retezu se prakticky ukazalo, ze se vyplaci kupovat nejlevnejsi retezy a vcas je menit. Bude to asi jedno, zda u tandemu nebo u solokola.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.12.2009
      Autor: m
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Komponenty pro tandem kolo

         

    Jaké používají sedlo vaše tandem spolujezdkyně?

    [ Zpět ]
    Datum: 06.12.2009
    Autor: xibex
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

350 cyklistů (10 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024