Celoodpružený rám na výlety po našich horách, dovču v Alpách, občas nějaký ten amatérský závod. Ale který je lepší? Rozdíl mezi dvěma Gianty je jasný, spíš jde o to kde a jak si vůči nim stojí to erbéčko?
http://www.racebike.cz/12-iq-ram.aspx
http://www2.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes...
http://www2.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes...
O tom RB nevim krome recenzi z netu nic, ale jde spis o model v kategorii Trance (pokud ho chces porovnavat konkretne s temihle 2 modely od Giantu). Zkratka Trail Bike, kolo vic na turistiku, zabavu, teren, - nez XC raketa jako druhy jmenovany lehoucky Anthem.
Taky si musím postesknout, že v zájmu designu všichni výrobci (snad právě vyjma RB) naprosto nesmyslně křiví všechny trubky. Kdyby horní rámová trubka toho GIANTu byla rovná, daleko líp by se to kolo nosilo na rameni. Tuto vlastnost je dobré zachovat i u celoodpruženého kola, když si chce říkat horské.
Zajímavá alternativa je taky tohle:
http://www.x-bikes.cz/?id_zbozi=2737&id...
Nedokážu posoudit, zdali má 29palců u celoodpruženého kola smysl.
Prohnutí horní rámové trubky není kvůli designu, ale kvůli funkci a konečně to řeší dnes už hodně výrobců a je méně a méně rámů, kde to dořešené není.
Je to kvůli snížení horní rámové trubky, aby v terénu nad ní šlo pracovat s těžištěm.
U fullu, kde se čeká ježdění opravdu v terénu je tohle hrozně důležité.
Kdyby horní rámová trubka Giantu byla rovná, tak v kritických místech bude o takových 5cm méně místa, což je proklatě velký rozdíl a bylo by to mnohem horší.
Taky to u Anthemu neřeší (chrtí speciál na závody, kde to není tak podstatné, na závodech skutečný terén téměř nehrozí) a Trance X, který je laděný právě více do náročnějšího terénu se to řeší.
Obecně, čím vyšší zdvih, tím je větší nutnost tohle vyřešit.
Docela chci vidět jak budeš RB tahat na rameni, když tam překáží tlumič :-)
jako správný cyklista mám úzký rachitický hrudník a tenké ručičky, takže se nebojím.
Az das do ramu jeste drzak na bidon s flaskou, budes si muset hrat na Akta X, abys svuj rachiticky hrudnik a rucicky nekudy prostrcil.
Kazdopadne tohle je tema, co kazdy resi po svem. Kdyz se z kola uz seseda, v naproste vetsine pripadu se tlaci a kdyz uz se musi nest, nejaka poloha se uz najde vzdycky, je to o zvyku a prijde to casem samo.
Ta horni ramova trubka byva podle mne prohnuta ani ne tak z duvodu moznosti prace s tezistem (nevim kde bych musel jet tak, abych sedel v takove hloubce pred sedlem) jako spis proto, ze je potreba obcas obkrocmo sesednout v narocnem terenu nebo v pricnem svahu a mista pod rozkrokem neni nikdy dost. Coz v pripade vyssiho stredu slapani u fullu plati dvojnasob.
http://www.horydoly.cz/foto/bobrcup_2008...
Pro práci s těžištěm nejde o to, že bys musel být tak zadkem nízko, ale o to, že je třeba mít možnost vytočit i kolena přes horní rámovou trubku.
Já to třeba na svojí technické úrovni v podstatě ještě nepotřebuju a nevyužívám a horní rámovou trubku níže ocením hlavně pro to vystupování třeba v technickém výjezdu, kde při došlapu na zem hodně pod sebe se to sakra hodí, ale hodněkrát jsem to už viděl u technicky zdatnějších jak se pak pracuje s těžištěm a to jak za jízdy v technických pasážích (to už spíš skoro trialových) nebo i při větším skoku.
Já třeba kolo na rameni netahám nikdy, i když u některých z mojich kol by to šlo dobře.
Jak psal vasek, když to jde, tak tlačím a když musím ho už zvednout, tak se mi lépe nosí tak, že v natažené ruce ho držím za spodní rámovou trubku. Takto lze nést každou konstrukci.
K porovnávaným kolům jsem se nevyjadřoval, protože to RB jsem nejel a protože je to dost specifická konstrukce, tak bez praktického vyzkoušení ho hodnotit nebudu raději vůbec.
Jen napíšu, že tenhle systém uchycení tlumiče se mi vůbec nelíbí a do jakékoliv nestandardní varianty bych nešel.
U Giantů je to pak jednoduché. Anthem je chrtí záležitost a na závody výborná volba. Trance X na pohodové ježdění v terénu taky výborná volba, jen chce mít ověřené to, že nebude vadit pedalkick na tam Trancu X (na Anthemu se ještě téměř neprojevuje díky menšímu zdvihu). Někdo pedalkick nevnímá ani na Reignu, kde je znát ještě více (třeba díky tomu, že nejezdí skoro nejlehčí převody) a někdo to pozná i na tom Anthemu.
Já třeba jezdím hodně lehké převody včetně nejlehčího 22/34 a jsem na pedalkick hodně citlivý a ještě jsem neseděl na jediném vpp, kde by mi nevadil (nejel jsem ale ještě na novém Blur LT II, kde je systém oproti předchozímu dost přepracovaný a měl by mít na vpp extrémně nízký pedalkick).
"jakékoliv nestandardní varianty bych nešel" - pokud by se autor ridil touto pouckou, musel by vyradit z moznosti prave i oba Gianty.
Giant po prepracovani uchyceni zadni stavby, kdy hlavni cep a spodni cep tlumice presunul do jednoho mista zacal pouzivat jednak trochu nestandardni roztec tlumice, ale hlavne nestandardni spodni oko tlumice, ktere je podstatne vetsi, nez v normalnich tlumicich a neni vyplneno vlozkou.
Na tohle jsem u Giantu zapomněl, tohle u některých modelů je, vlastně se tohle nedávno řešilo na BF pro Cypher. Netuším teď jen na kterých modelech to není, jeslti to je i u Reignu.
Každopádně tohle se mi taky vůbec nelíbí, i když pro to RB je to ještě horší (způsob uchycení tlumiče).
pro pristi sezonu to vypada na vsechny modely, aspon co koukam na Reign, Regin X i Glory...
taky me to trochu stve. Chci ted porizovat prave zminovaneho Cyphera, jenze jedinej tlumic co na to davaj je Float R. Chtel bych aspon RP2, jenze sehnat ho samostatne bude zrejme nemozne.