Kamarád něco vyráběl
http://www.lehojack.estranky.cz/fotoalbum...
Kick Bike Street Racing Milenium
Velmi rychlá koloběžka na galuskách s úžasným designem i barevným provedením (chrom ). S blatníky, integrovaným stojánkem i nastavitelným představcem a rohy. Co jsem ale musel řešit, byla velmi nízká světlá výška. Nejříve jsem uchytil prostě kolo o něco níže v zadní vidlici, čímž sse zvedlo stupátko o něco výše. Ale to nestačilo. Tak jsem se rozhodl, že si nechám udělat větší zadní kola na užších galuskách, aby se stroj nejen přizvedl ale i ještě více zrychlil. Nepřej si vědět, co to bylo za martýrium to zadní kolo postavit = ráfky na zakázku, dráty na zakázku, atypické pláště a nakonec jsem narazil na největší oříšek - zadní naboj s atypickou roztečí.:-() Takže fakt děs. Ráfky jsem si nechal udělat ve firmě Delfi, dráty ve Hvězdonicicích, zadní náboje u firmy Velobel a nakonec mi to v Delfi pláště přes importéra Schwalbe do ČR. Pak mi to celé vypletli a složili ve firmě Delfi. Od té doby má každoročně kolobrnda nalítáno cca. 500 km a nedám na ní dopustit.
http://www.kickbike.cz/
zekoupena zde:
http://www.tretroller.de/roller.htm
Přidával jsem taky gumu na stupátko, aby mi neklouzala noha, světlo dozadu na blatník s blinkrem a přední brašnu na řídítka(jezdím s ní denně do práce, tak na krámy co si beru s sebou). Dále jsem pak přidělal kus rozřízlézo starého plástě na dolní rámovou trubku pod stupátko, abych , když někde přeci jen škrtnu nebral rámem .(doporučuji všem!!!) - jednoduše přiděláno eleltrikářskými rychlospojkami. Takže koukám, bylo toho dost, co jsem na ní vylepšil ;-)))))))))))))
Koukal jsem na obe - i na tu od Holfiho. To jsou ale zavodaky. ;-)
Dam na rajce fotky, jak jsem tunil ja.
Ale rovnou bych vyjadril podiv nad tim plastem. Ja osobne skrtam ramem porad - na obrubnik jen nadhazuji predni, pak klouzne ram a zadni vyskoci samo. Kdyz vezmez tim plastem, nezadrhne se ti cely stroj? Mozna je to velke kolo ve predu stabilnejsi co se tyce prepadu, ale mne neco malinko cuknout za spodek, tak dal bezim, pripadne klouzu. Zvlast kdyz jedu kolem 20kmh.
Kolik se da jet po rovine na tech vasich potvorach? Predpokladam, ze rychlost je stejne limitovana kmitem nohy, takze by se prilis nemela lisit od rychlosti behu. Pletu se?
Mám dole na tom rámu sjetý MTB plášt´ s střední vodící souvislou drážkou, takžee klouzat by se na tom dalo. Ale já se nekloužu ja na tom jezdím.;-) Na klouzání máme boby :-))))))))))...to je for;-)
Co se týče rychlosti, tak po rovince to dá tak 25 km/h no a samozřejmě s kopce se dá jet běžnou rychlostí kola - i někde k 40 km/h. Do kopce zase samozřejmě výrazně pomaleji - podle toho, jak rychle a jakou frekvencí dokážeš prohazovat nohy na odpich. Ale to samo znáš jako kolobrndista ...;-)
http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/
Upravy:
- delsi predstavec
- osvetleni
- odrazova 3m folie ruzne po tele
- klaxon
- bezdratovy tachometr Tchibo (9,90 EUR)
- GPS
- zasterky
- kos + rychloupinak na blatnik ;-)
- posunute uchyty predniho blatniku
- brasnicky Testudo
- chranice kotniku
- vymena brzd Tectro za Deore
- vymena pevnych os za rychloupinaky
- duse Schwalbe se zahnutymi ventilky
Pridal jsem jednu fotografii stupatka ze spodni strany. Takhle prekonavam obrubniky a tu a tam i kameny v prirode. ;)
Maximalni rychlost doporucena vyrobcem tusim 32kmh.
Maximalni dosazena uvadena na strankach vyrobce (netusim, ktery typ) 108kmh.
Muj rekord z kopce 57,7 kmh.
Po rovine pres 20 kmh na delsi vzdalenost (10 km) povazuji za namahave, optimum kolem 12 kmh.
Kolobky Mibo dělá Břeťa Michálek v Rožnově na Valachách. Zden42 by ho mohl taky znát. Těch 108km/h mu věřím, Břeťa je tuhý borec, zažil s koloběžkama hodně a jen tak nepovolí.
Jinak odřené břicho (spodek rámu) ke kolobce patří. Musí být nízká, aby byla pohodlná, protože čím je vyšší, tím víc neproduktivně a zbytečně namáháš při každém odrazu nohu co stojí (neodrazovou). Pokud nechceš dřít, tak přes drobné překážky a hrany se skáče.
Já s kolobkou skončil, když jsem ve 40km/h hodil tlamu, pomlátil se a sedřel co se dalo (i kůži ze zad). Ztratil jsem důvěru, tohle mi kolo nikdy neudělalo, tak se držím kola.
Prozradis mechanizmus padu? Osobni chyba, nebo problem teziste prilis vepredu?
Ve sjezdu jsem byl sbalenej do klubíčka a už jsem chtěl zpomalit ještě na rovném úseku před zatáčkou (kolobka neměla brzdy, brzdilo se podrážkou paty o zadní kolo, ale vlastně se moc nebrzdilo), tak jsem se napřímil, abych nabral více vzduchu (zvýšil aerodyn. odpor). Řídítka s předním kolem chytly nevysvětlitelnou směrovou vibraci, takovej třes, nedalo se to udržet, a už jsem šel na asfalt. Naštěstí nejelo žádné auto, protože jsem se válel po asfaltu po celé šířce silnice. Před zatáčkou jsem sice opravdu zabrzdil, ale jinak než jsem chtěl. Chvíli jsem seděl v příkopě a kontroloval funkčnost končetin, byl jsem trochu otřesenej, a potom jsem se belhal domů. Nakonec jsem domů přijel na koloběžce, protože pořád bylo snadnější jet než jít. Příčinu té vibrace nechápu dodnes, asi byla široká řídítka s přední vidlicí nějak nevyvážená nebo trochu povolenej střed (hlavové složení).
Jo, byla to kolobka samodomo, ne Mibo. Ale takové koloběžky tenkrát mívali všichni a jezdila se na nich i valašská rolloliga, takže celkem ověřenej prototyp.
Břeťu i jeho firmu znám. V Rožnově jednu dobu mít koloběžku byla takřka nutnost, jinak by člověka považovali za méněcenného :-) Taky jsem ji měl. Na rozdíl od některých jsem se jí brzo zbavil. Považuju osobně koloběžku za slepou vývojovou větev. Ani pěšky, ani na kole. Přes všechny kotoučové brzdy, kola 26ky, dizajnové inovace na rámu - pořád je to kolobka. Mechanismus pohybu je pro mě nepříjemný, jízda s kopce je při vyšších rychlostech nebezpečná, sbalit brašny a jet na více dnů natěžko je pro mě nemyslitelné. Jako dopravní prostředek po městě a na krátké a nenáročné výlety budiž. Ale to je mi stejně milejší kolo. Nic proti kolobkám nemám a znám u nás staré cypy co kolobkám propadli a jezdí na nich stále. Břeťa byl na ní až v Santiágu De Kompostela či jak se to píše. Já jsem ovšem kouzlo kolobky neobjevil. To takový ležák...:-)
MIBO jsou nejlepší kolobky v Evropě a vědí to i na svazích v Rakousku a Švýcarsku... kromě toho to jsou jediné koloběžky, které zvládnou závody FASTFOOT http://fastfoot.celadnazije.cz . Osobně mám Dextra v plné palbě a jen mažu lanka...
Vidím, že většina rámů nemá sedák... na jednu stranu jsou to trubky navíc, na druhou zasednutí a jízda setrvačností je dobrá na oražení, menší odpor vzduchu. Stupačku jsem dal z duralového plechu, který má z druhé strany proražené díry majzlíkem proti skluzu. Rukojeti jsou placaté žebrované - tlumí nárazy. Brzdy obyč myslím Sh. Acera, ráfky nějaké obyč co cykloshop dal. Pláště spíše silniční s běhounem. Snížený rám, ale občas lítají jiskry.
Se sedakem je to nestabilni, co jsem slysel, nebo musi byt tak nizko, ze to neni pohodlne. Kdysi jsem mel jako dite se sedackou prave tesne nad zadnim kolem. Mozna by pomohla vetsi kola, ja mam 12".
Mas se sedavou zkusenosti?
Spíš ve fázi zkoušení. Na tomhle rámu je zadní brzda upevná na vidlici shora, takže zadní vidlice ční nad zadní kolo - nainstalovat sedačku se samo nabízí. Jezdil jsem předtím bez sedačky a nechyběla mi. Zkouším, co to provede se sedačkou. Je fakt, že ten posez je takový nejistý - uvidím, jestli se někde nevymelu.
Snad to někdy vyfotím - zatím je to takový nevzhledný svařenec. Před roky se to stavělo z obdélníkových profilů, kola 12 palců, řidítka a vidlice BMX 16. Vypadá to jako dětská, ale jezdí na tom i dospělí - prý se na tomhle typu závodilo na brněnském okruhu. Teď je to ve fázi prodlužování/vyztužování rámu a přidělávání brzd, aby jízda nebyla hazardem. Pokud by někdo věděl o nějakých amatérských soutěžích, tak bych se rád zúčastnil - nemusí to být zrovna akce typu Král Šumavy. Ani nevím, kolik dálkových a výškových kilometrů se dá na kolobrndě dojet - jezdil jsem spíš kratší cesty.
Na sportlifu už několik let zkouším koloběžky, u stánku kostky i miba trávim čím dál víc času :-) Můj favorit sou kolobky od kostky, nejlíp 20 palců přední kolo :-) Ale kdy budou peníze, to fak nevim... :-) Jinak dneska sem byl v brně v koloběžkovim krámku a i ta K6 je pěkná..
2x 12" ma tu vyhodu, ze ji v MHD casto nechaji - proste hracka z hrackarstvi. A v -15 a hustem snezeni jsem s ni uz dvakrat dojizdel i taxikem. Vejde se totiz za predni sedacky bezneho osobaku. Vetsi kola samozrejme znamenaji i vetsi rychlost - tedy z kopce. Mibo mi od pohledu prijde nejfestovnejsi. Taky mam pocit garantuje nejvetsi nosnost. Nebo ostatni taky maji do 150 kg?
Využiju tohoto tématu: kolega z bývalýho zaměstnání má skládací minikoloběžku s velkou nosností, na pohled má trošku větší kolečka než ty běžné laciné minikolobky, on má asi 200cm/90kg, a je schopen na tom jezdit několikakilometrové trasy. Máte někdo tip na konkrétní typ?
Dají se na minikolobkách měnit kolečka? Jakou životnost kolečka můžou mít?
Mohl ses podivat u mne v aute. Mam starou zeleznou skladaci.
Zivotnost kolecek je skoro neomezena - tady dokud nejedes z prudkeho kopce a dlouho. Staci parkrat sjet do -4 patra garazi a ... Takhle jsem ubrousil asi 2mm... ;-(
Bezne ji pouzivam na dojezd z auta do cile, kdyz je v ceste vhodny teren. Hlavne bacha na tloustku plechu riditek od vidle nahoru. Jednu hlinikovku jsem takhle ulomil asi na 1 cm vysokem obrubnicku.
Zkus se podívat na www.koloběžka.eu s háčky i čárkami. Pro lenochy http://kolobezka.com/dnload/kat_k6.pdf
to je můj favorit... :-) Když sundáš řídítka, tka se dá docela slušně složit :-)
http://mibo.cz/fotogalerie.php?folder=images...
To mi prijde mozna lepsi, ne?
Dej si pozor na brzdy. Kdyz to vyrobce umoznuje, vyplati se priplatek. Ja se spokojil s Tectro a po vymene celisti se nestacim divit, jak to taky muze fungovat... ;-)
No složená K6 je delší, ale zase není tak neforemná, koukal sem i na jinou mibo skládací a to byla šílená potvora.. Taky jsou mibo těžší a oškivější :-) I když kdybych chtěl hezkou kolobku, tak to bude Kostka... Ale ty jsou strašně těžký..
Jinak váhám, jestli si nekoupit rám a vidli a zbytek si dovybavit... Ale nejsem šikula :-D
Stejne budes muset minimalne kola koupit od nektereho z vyrobcu. Moc tim neusetris.
Co se Ti nelibi na Mibu? Mne se libilo, proto jsem do nej sel. ;)
Nevim, prostě se mi nelíbí, ale fakt ti neřeknu proč...
To byla jen varianta, necham si ji poslat celou :-) Nebo si pro ni dojedu :-)
Něco málo o kolobkách z naší tvůrčí dílny:) www.lindnerovi.cz/kolobky
Neboj, znám, máš jediný pořádný recenze na webu a to oceňuju :-)
Na těchle malých kolobkách vás budou brzy´ pěkně bolet záda. Ten trvalý předklon není na kolobrndě vůbec nic příjmného. To je tak na tom dělat nějakou městskou akrobacii nebo se prohánět po schodištích ale na nějaké delší ježdění to vidím jako dost nepohodlné.
Já s tim taky počítám, chci ji mít jako městskou kolobrndu + na kratší trasy "po vsi" a okolí.. :-) Já mám totiž takovej plán, že bych se dovezl do Jenče koloběžmo (cca 5 km po asfaltu a kousek šotoliny, většina mimo dopravu) a pak jel vlakem skoro až ke škole. Ptž našim busem jedu do školy hodinu, takhle bych to měl půl hodiny vlakem + 5-10 minut z vlaku ke škole a hlavně se potřebuju hejbáááát!!!
Mám skoro 190 cm a záda mě nebolí. Nebude to tím, že naopak musíš být předkloněnej? Jak se chceš pořádně odrazit se vzpřímenou postavou? Vysoký kolobky jsou pro holky na machrování v parku.
Už jsem na vysoký kolbce "namachroval" ;-) 1500 km po městě a ještě mám štelovací představec (výškově). Nemůžu si to vynachválit.;-) Ano. Jezdím namísto shrbený pěkně vzpřímený až mírně prohnutý a kolobrnda mi slouží jako výtečné "cvičidlo" na protahování zad.
Taky aby ne, když se pořád povaluješ :-)
Ahoj, chci vás pozvat na největšý amatérský závod koloběžek. Akci podpořirila i firma MIBO a zapůjčila několik strojů. Vše proběhne tuto sobotu 31.7.2010 od 14:00 ve Skiareálu Opálená na Čeladné. Vše na stránkách http://fastfoot.celadnazije.cz a nebo na facebooku http://www.facebook.com/event.php?eid... . Koloběžky a vybavení na místě zdarma!! Je připravena i exhibice horských kol a pár dalších ěpeků!!