Jaký je Váš názor na tyhle brzdy http://kolokolo.cz/_/formula/brzdy-formula-oro...
Nemám přesně tyto, ale K24, což je v podstatě to samé, akorát se u nich dá štelovat citlivost.
Nevím ale co by si chtěl o těchto brzdách slyšet. V podstatě bezúdržbové, jednoduchá výměna desek, na odvzdušnění jsou také v pohodě. Mám na nich asi 9 000 km a ještě sem se kvůli nim nezabil, takže dobré :-))
Mám Oro K24, brzdí dobře, výměna desek jednoduchá. Co se týká odvzdušnění, dost lidí říká, že je to jedna z nejhorších brzd co kdy měli.
Spíš bych řekl, že je to věc celé řady Oro, nejenom K24.
Nesmíte to tak řešit, vždyť to neodvzdšňujete po každé vyjížďce, ale jenom jednou za čas.
Píšu jen to co jsem slyšel a četl z různých stran.
Osobně jsem to ještě, ťuk ťuk, ale řešit nemusel ;-)
To ja uz parkrat ano, ale vazne snad 3x za tech x tisic km. Kvuli tomu nebudu kupovat odvzdusnovaci sadu, mineralni oleje po lahvich apod., ale rad to necham na servisu.
Pro mne je treba fajn pouzit jediny inbusacek a prehodit s nim desky behem snad ani ne minuty. Ale i kdyby to vlastne melo trvat dyl, nezabije me to a vzdycky bych radsi resil napred u brzd jejich funkcnost, silu a davkovani, odolnost proti vadnuti atd.
ORO jsou podle mě možná nejlepší brzdy dané cenové kategorie. Mám je na všech svojich kolech (i když K24 s karbonovými pákami, ale to není až takový rozdíl, liší se jen o nastavení délky mrtvého kroku páky a materiálem pák).
Přesto se u nich najde několik drobností, které bych jim vytknul:
- expanzka má hraniční velikost, tím myslím, že mohla být navržena nepatrně větší; způsobuje to dvě věci
V extrémních sjezdech v horách se zahřátím kapaliny mírně mění chod páky (páka lehce zkracuje krok). Nepatrně se tohle děje u každé brzdy, u ORO je to o trošku výraznější; projevuje se to ale pouze v dlouhých náročných sjezdech v horách (na Plzeňsku kde bydlím to neregistruju vůbec, na to tu nejsou kopce).
Druhý důsledek je ten, že je brzda jednak velmi citlivá na přesné naplnění kapalinou a pak pro zcela nové a zcela sjeté desky už neudrží úplně stejný krok páky, což by správně měla. Pro hodně sjeté desky se krok páky nepatrně prodlouží, protože díky menší expanzce to není brzda už schopna zcela kompenozovat. Na brzdý výkon to nemá vliv.
- páky jsou poměrně náchylné na chytnutí vaklu. Každá hydra chytí v čepu páky mírný vakl dříve nebo později a na funkci brzdy to nemá žádný vliv; u ORO je to právě spíše dříve, ničemu to ale nevadí
- odvzdušňování je skutečně náročnější než u jiných brzd, třeba oproti Shimanu o dost, pokud se to dává do servisu, tak je to fuk, i když i tady ne vždy, protože malé servisy, co nemají s ORO zkušenosti nejsou často schopny ORO správně odvzdušnit
Ještě doplním, že celkově mám na těch K24kách kolem 15tis. km a zatím bez jediného servisního zásahu (samozřejmě až na výměnu desek, těch už bylo několik), tedy ani žádné odvzdušnení (je to ale na trojech, nejvíce mají ty nejstarší asi 6,5tis. km).
A nebyly ježděny v žádném extrémním bordelu.
Na ten krok páky při sjetých deskách jsem pozapomněl, to mám také, ale není to nic výrazného, co by extrémně vadilo, důležité je, že to stále brzdí dobře.
Ohledně to vaklu na páce, buďto ho tam nemám, nebo je tak malý, že jsem si ho nevšiml a nevadí mi.
S tím odvzdušněním to zase není taková tragédie. Nejhorší je dostat všechny případné bublinky ze třmenu. Sice to odvzdušnění trvá trochu déle a musíš si s tím více hrát, ale jinak to není nic nepřekonatelného.
Já třeba mám vakl na páze na úplně všech brzdách, co doma máme, takže kromě na těch ORO i na jedněch XTčkách a jedněch J7.
Na ORO se udělal pouze o trošku dříve, možná tak po 3tis. km, na těch ostatních až tak po 5-6tis. km.
Při brždění to nevnímám vůbec (to asi ani nejde). Poznat to je pouze když se vezme páka a zkusí ve směru vaklu (tedy kolmo na směr brždění).
S odzvdušněním to mám jednoduché, protože jsem z Plzně, tak ty nejstarší se teď chystám hodit k Bartoníčkovi, kde to technik umí perfektně (kamarád tam už s ORO byl a technik ho nechal na celou operaci koukat, měl se zadní i nějaký problém a technik mu tam řešil i nějaké zbroušení pístku).