Stavím lehokolo a chtěl bych znát názor leho veřejnosti. Řízení jsem nechtěl mít tak na vysoko, proto ten kardan. Ten bude zakritován at je to na pohled víc zajímavé. Zatím jsem se projel jenom kousek při domě, tak jízdní vlastnosti příliš ohodnotit nevím.
http://vlado-k.rajce.idnes.cz/moje_1_lehokolo/
Libi. ;) Ja osobne bych kardan krytoval jen v pripade, ze by Ti trhal nohavice. Libi se mi priznane technicke detaily.
Jen mi prijde skoda ztraceneho mista mezi predni vidli a hlavovym slozenim. Mas tam prostor na odpruzenou. V Azubu maji v bazaru za 300,- nekolik kusu nepouzitych lowendu. Kdyby sis shtel priplatit, zeptej se Jurimira. Sice jsem to s nim probiral, ale nepamatuju si, za kolik tu MEKSku ma a ta uz by byla pouzitelna.
ta MEKSka fakt není za tři kila. Ani kdybys přidal nulu, tak to nestačí...
Jeste je jedna moznost:
http://www.tuning-test.cz/
Ptal jsem se a MOZNA by se neco dalo vykouzlit - nejaky upraveny Suntour. Pry tak kolem 2000,- Zkus tam pripadne poslat dotaz.
Ten system kardanky mi tam pride uplne zbytecny, kdyby jsi zmensil rozvor, muzes mit riditka na primo. Tohle mi pride jako skrabani se levou rukou za pravym uchem, proc to delat slozite kdyz klasicke reseni je davno vyzkousene.
Treba cetl tohle:
http://lehokolo.com/download/getprimal.pdf
Ja mam spodni rizeni. A musim rict, ze prave to kormidlo z ohnute trubky se mi nejak moc nelibi. To by mohl byt duvod pro mne.
Tak to jsem do dneška nečetl. Stou prední vidlí souhlasím, ale zatím jak prototyp bude stačit. Až se celek víc osvědčí pak určitě pude odpružená. A tu kardanku jsem použil proto, že ty zvýšený a protáhlé řidítka my připomínají jako bych řídil malotraktorek. Tento spůsob je my víc sympatický.
Myslim, ze tri stovky korun neni tolik a alespon na otestovani bys ji tam mohl dat. Kdyz jsem zkousel neodpruzenou predni a bez naslapu, odpadavaly mi na hrbolech nohy. ;-)
V plánu je, tak možná ji dám i dřív než si budu namlouvat že už nic netřeba předělávat na konstrukci. Teď je to ještě dost časté řezání a broušení, proto používám jen co najdu v šrote. Pokud možno co nejmenší prvotní náklady na vývoj.
V tom pripade mi rekni, ve kterem srotaku jsi nasel kola. Kamarad se do toho taky pousti, ja se mozna pridam. Docela by se nam hodila. ;-)
Jo - z ceho mas lehlo? Nejaky laminat?
No jo kola jsou nový to nepopírám, ale ty jsem mnel už rok odložený na stavbu ješte jedné tříkolky. Tak proč je nepoužít. Ten šroták mám doma. Vlastní dlouholeté zásoby. A sedlo jsem laminoval sám, jen je vystužený alu plechy tak je těšší než jak bych chtěl. Ale i na tom už pracuji.
Na jednu stranu řešíš vystužení laminátu hliníkem v úspoře desitek gramů a na druhou stranu tam dáš kardanku navíc s podpůrnou trubkou, což bude možná víc jak kilo.
hliník v laminátu asi nebude za účelem odlehčení... i vladoSK to tak podává (tedy že je to kvůli tomu těžší)
No dyt jo, ja tomu rozumim , ze tam ten hlinik nechce, aby ta sedacka byla lehci a na druhe strane tam nacpe spoustu tezkeho materialu.
To je fakt že tam jsou některé dekagramy navíc. Je to mé první lehokolo co stavím a první na kterém jsem se svezl. To je prototyp a pak se bude postupně vymýšlet jak udělat nové a lehčí. Sedačka byla taky prototyp k tříkolce, to jsem ještě nevěděl jak pracovat z laminátem. Proto ten hliník. Byla slabá pevnost.
Jasne Vlado, nechtel bych, aby te nejak odrazovalo to co jsem napsal. Vím, že váha je asi největší problém lehokol, obzvlášť těch domácích staveb, ale i Azubu. Pokud ale vynecháš ten kardan, ušetříš mnohem vic váhy, něž třeba tou zminenou upravou sedacky. Jinak preji hodne zdaru se stavbou.
Já jsem rád za každou připomínku, víc pak přemýšlím co a hlavně jak to vylepšit. Na továrenské spracování nemám, takže od domácí stavby mne to neodradí.
ježišiXte, ty starej blázne! Vždyť jsi dal kotoučovku na radiální výplet!
A je to problém? Já se tomu až tak nerozumím, tyhle špice jsem mnel a na Slovensku my nikdo z obchodníků nechtěl sehnat potřebný rozměr. Jinak by byl trojitej výplet.
Při popojíždění na dvorku, kdy si teprve zkoušíš jestli se to točí, se tomu nic nestane. Snad. To záleží na tom, jak máš ten výplet došponovanej. Jestli je už vyladěnej na vysoké Cé, raděj bych neriskoval ani na tom dvorku. Totiž ... dráty který směřují přímo na střed, nemůžou přenést kroutící moment z náboje na ráfek (je nulové rameno kroutícího momentu) Náboj se musí alespoň o pár stupňů pootočit, aby se špice vychýlily z radiálního směru. No ale s dotaženým výpletem to pootočení bude možné jen trošku, kolmá vzdálenost mezi prodlouženou osou špice a středem náboje (čili rameno momentu) vznikne dejmetomu jenom 3mm, jenže u kříženého výpletu je to normálně dejmetomu 30mm. Ze vztahu Mk=R*F je pak zřejmé, že daný kroutící moment vzniklý při brždění se bude přes špice přenášet desetkrát větší silou... teda pokud to vydrží ;-)
Dík za vysvětlení. Zas vím o něco víc. No budu asi muset napsat do Velogrossu a doufat že budou mít čas se zaobírat malou objednávkou.
I v malých servisní krámcích mi byli ochotní objednat jednu krabici o 100kusech přestože jsem hned prohlásil že si z toho vezmu jen půlku. Nebo se můžeš zkusit podívat jestli tvoji délku nemá náhodou v nabídce
http://www.cyklosvec.cz/?oddeleni_id=50
Ahoj.
Byla by nějaká detailní fotka toho kardanu? Z čeho jej máš udělaný (použitý)? Já jsem tady před časem rozproudil debatu na téma kardan, tak mne to zajímá. A netradiční řešení se mi taky líbí - teď zrovna testuju na LWB řízení s řetězovým převodem místo táhla - a ono to docela funguje.