Náhodou jsem se dostal na návrh rozpočtu Prahy 6, ke stažení na
tam v Odd. 22 § 19 – Ostatní záležitosti pozemních komunikací
Spadají sem běžné výdaje ve výši 300 tis. Kč na pořízení stojanů na kola na vybraných místech Prahy 6, na cyklogenerel ve výši 500 tis. Kč (...)
Jsem rád, že se vytváří generel, překvapilo mě, že se staví stezky za desítky milionů a přitom není generel. Nebo to je nějaký nový? A další otázka, kolik stojanů se pořídí za 300 tis.? Čekal bych, že koupí takový ty spirály..
Tady je ten odkaz http://www.praha6.cz/aktuality/aktualita.php?ID...
No tak Magistrát samozřejmě něco jako generel (plán budoucích tras) má, ty cyklostezky, co se teď staví, se nestaví úplně nahodile. Tohle spíš měl být generel té městské části, jako lokální zpracování a rozšíření toho celoměstského systému. Podobný si zpracovávají i jiné MČ. To je asi dobře, že se na tom bude dělat.
Ohledně stojanů na magistrátu teď již panuje naprostá schoda, že městské stojany mají být standardní stojany typu převráceného U, jak je známe odevšad, kde cyklistika funguje. Doufejme, že P6 si dá říct a nebude instalovat nějaké spirály či jiné haluze :) Jinak teď instaluje stojany také magistrát, viz http://www.prahounakole.cz/2009/01/14/informace... .
Tak, tak, nepochybuji o tom, že půjde o zhuštění celoměstského projektu páteřních tras [ http://doprava.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?typ=2... ], podobný jako si dala dělat třeba Praha 11 [ http://www.praha11.cz/cs/jizni-mesto/jiznim... ] . Jenom aby to nedopadlo jako na Praze 5 [ http://www.prahounakole.cz/2008/12/09/oponentni... ].
To je přesně to, co sem myslel. Já si totiž myslim, že sem je v centru viděl víckrát a možná i někde jinde v Dejvicích, no každopádně sem zvědavej. První sem se divil tý ceně za generel, ale zase sem si říkal, že pokud to udělaj pořádně, budou se věnovat přepravním tokům, rozložení obyvatelstva a cílovým bodům, tak to není moc, bude to stát dost času, proto sem se ptal i na to, jak je to podrobný...
To je dobre , ale meli by se podivat jak takovy stojan vypada , ono opravdu funkcni stojan pro bicycle je veda .
Viděl jsem to v reálu, jsou to obrácená "Učka", správně vysoká, ale poměrně krátká ("nohy" jsou od sebe nějakých 40-50 cm). Rozhodně ale použitelnější než čerstvě vzniklých 50 metrů spirál před novostavbou národní technické knihovny. (i když zase ty jsou dobře umístěné).
Nejfunkcnejsi stojany na kola jake jsem kdy videl ma Seattle Bellingham , Vancouver , Portland a LA v USA , NYC nic moc a z Europy asi Nemecko , Holandsko je des a bes co se tyce parkovani bicycle a navic se tam krade vic nez v CZ . Ja byl tenkrat lucky ze jsem mel na kolo zamek s alarm ...Ani Sydney nebo Melbourne v Australii co se tyce stojanu na kola nezustali o moc pozaduco se tyce designs ......