Ahoj, jezdim na kole ulici Pod Táborem v Praze(mezi Hrdlořezy a Malešicemi) jedná se o poměrně frekventovanou silnici, s úzkými pruhy a rozbitou krajnicí, takže jízda na kole je zde značně nepohodlná a nebezpečná. Podél této silnice vedou široké chodníky, které nejsou chodci skoro vůbec využívány. Chtěl bych někde navrhnout úpravu, aby bylo možno jezdit po chodníku(tzn. vyznačit pruh na chodníku/stezka pro chodce a cyklisty). Prosím tedy o radu na koho se obrátit a jakou formou. Nejlépe kdyby byl nějaký odkaz na vzotový dokument, jak postupovat. Díky. Honza
omlouvám se za titulek, původně tam bylo "Jak a kde navrhnout cyklostezku" nebo tak něco, ale nějak se to při ukládání ztratilo. Prosím admina,jestli je to možné o přejmenování.
Hmm, tohle asi není na pořadu dne... Přitom je to úžasná spojka od Hloubětína a Černého Mostu do celé jihovýchodní Prahy (Malešice, Strašnice, ale i Vinohrady, Nusle, etc.) - v mapě Prahounakole ( http://www.prahounakole.cz/mapa_klobouk/index... ) to mám jako páteřní doporučenou C9 (pravda, pro lidi, co nemají rádi provoz, trasovanou po pěšinách přes trať a vedlejšími uličkami, přímo po chodníku vede jen trasa "posledního řádu").
Celoměstská trasa (A43) je tam sice plánovaná, ale jako "výhled". Tedy někdy za 20 let? :-/ Pokud jde o městské části, tak to je na hranicích P-9 a P10?
Pro úsek na P-10 bych zkusil kontaktovat městskou část (R.Rogner, viz http://cyklopraha10.rogner.cz ), tam jsou rozumní. P9 je (podle mých informací) trochu zabedněná - i když podnět (nejspíš na odbor životního prostředí) nic nezkazí.
V současnosti radím jezdit dál po chodníku (viz http://www.prahounakole.cz/2008/08/07/jak-do... ). Sám tam tedy "drsně" jezdím v pruhu s auty, hlavně dolů. Nahoru je kritický úsek od vjezdu k Zeměměřické průmyslovce po železniční podjezd, tam za silného provozu jedu po pravém chodníku.
Ahoj, řeším to podobně, nahoru jedu většinou od průmyslovky až za most po chodníku a právě proto, že jsem tam nikdy nepotkal chodce, mě to napadlo. Dolů většinou jedu po silnici, ono se to tam pěkně rozjede, auta to tolik nezdržuje a nemaj tak nutnou potřebu mě předjíždět. Nahoru je to občas horor a když zdržuju za zády plnej autobus, tak mě to taky nebaví.
Máš nějakou představu, jakou formu má takový oficiální podnět mít? S jednání s úřady jsem totálně nezkušený, potřeboval bych nějaký vzor, aby to prostě mělo nějakou úroveň.
Ahoj, taky taková místa znám a kdyby byla nějaká jasná procedura, kde to navrhnout a kdo se tím bude zabývat, určitě bych pár podnětů podal. Bohužel jsem si téměř jist, že se takovéhle věci ve městě nijak systematicky neřeší a tedy by to asi bylo na složité zkoumání a přesvědčování případ od případu :(
Přitom moje zkušenost je, že úřady se s občanem baví nějakým kysele povýšeným způsobem, takže místo, aby to vzali jako podnět, tak vám za měsíc pošlou dvoustránkový elaborát o systému městských tras a o tom, že vámi navrhované řešení není vhodné (například proto, že cyklistika je rekreační záležitost). Vadí mi obsah samotné věci i celý ten přístup.
Konstruktivně: Pište všem možným, na odbor dopravy na městské části, starostovi, policii, posílejte kopii na [email protected], ptejte se na parkování kol ve všech institucích, které navštěvujete atd. Prostě když bude slyšet, že je zájem, věci se možná budou do budoucna hýbat více.
Ahoj, zdá se že už máte nějaké zkušenosti s jednáním s úřady o těchto věcech(i když negativní), nevíte o nějakém vzoru nebo návodu jak takový podnět co nejlépe formulovat? Když už se tím budu zabývat, chtěl bych maximalizovat šanci na úspěch a myslím, že vhodná forma by tomu mohla napomoci.
Dík