V Ostravě se za poslední rok zvýšil počet úseků komunikací s vyhrazenými jízdními pruhy pro cyklisty. Konkrétně, k ulici 1. Máje a Bílovecké se přidaly ulice Michálkovická, Novoveská a Polanecká. Jak už to u nových věcí bývá, a je tomu tak dobře, neobešlo se to bez reakcí. Bohužel reakce jsou z drtivé většiny negativní.
Stížnosti na užití tohoto dopravního značení končí na stole Odboru dopravy Magistrátu města Ostrava, který vydal příkazy k vyznačení vyhrazených jízdních pruhů. Z tohoto důvodu se OD MMO k vyznačovaní dalších vyhrazených jízdních pruhů staví spíše záporně, i když další vhodné úseky (např. úsek ulice Polanecká mezi rampou na ulicí Rudná a stavebninami směrem k Polance) jsou vytipovány a návrhy dopravního značení se zpracovávají.
A teď se na vás obracím jako na příznivce cyklistiky, kteří jistě uvítají každou změnu vedoucí k zlepšení pohybu cyklisty v silničním provozu. Potřebujeme minimálně vyvážit reakce na nové značení, a proto vás chci poprosit, pokud jste spokojeni, ať již s novými vyhrazenými jízdními pruhy pro cyklisty nebo s kterýmkoliv jiným prvkem cyklistické infrastruktury v Ostravě, napište pozitivní poděkování na Odbor dopravy (vedoucí OD MMO "[email protected]", náměstek pro dopravu "[email protected]"). Napsat můžete i starostovi konkrétního městského obvodu, ať ví, že podobné změny jsou vnímány i pozitivně a ne jen negativně u sousedů, co nemůžou parkovat hned těsně co nejblíže vedle u svého plotu, protože tam nějací šílenci namalovali bílou čáru a symbol kola s šipkou.
Mnohokrát děkuji a doufám v brzkou změnu současného názoru Odboru dopravy.
Nejsem sice příznivec městské cyklistiky, ale pokud se chci dostat do práce, nebo prostě přes město, uvítal bych cyklistický pruh s mantinelem, protože i na pruhu třeba na zmiňované ulici 1.Máje se necítím moc bezpečně nehledně na to, že si tam kolikrát parkují auta. Takže bez ohledu na stupidní zákony a zákazy maximálně využívám chodníky, protože je mi milejší zdraví a život, než nějaké peníze za pokutu.
Každopádně je výše uvedený postup Magistrátu opravdu zarážející, kvůli stížnostem na špatně udělané pruhy (přerušování a pod.) raději nebudou dělat žádné.
Zajímavé, když bajkeři křičí, že nechtějí asfalt, cyklostezky se staví dál...
Jestli to nebude tím, že vyznačit cyklostezku nevyjde na tolik peněz a není z toho takový "vývar" pro stavební firmy, jako když můžou udělat 2,5 metru širokou cestu - "cyklostezku". :-)
Takže by to chtělo nejlíp na nějaké další cyklojízdě pořádané ostravskýma kolařema nechat kolovat petici, nebo další otevřený dopis.
http://www.ostravskecyklojizdy.wz.cz/
Co mate proti cyklostezkam? Snad je prece lepsi poradna samostatna cyklostezka nez pruh na silnici vedle aut, ne? Mi teda spis vadi delani \"novych\" cyklotras zpusobem, ze se na ceste napichaji zlute cedulky, pripadne se na rozmlacenem chodniku nakresli zlute cary jakoze jde o cyklostezku. Kazdopadne cyklostezky musi mit nejaky smysl, musi vest odnekud nekam, aby to nebylo jako napr. pred krajskym uradem, to jsou zbytecne vyhozene penize.
Opravdu se za posledni rok, staly v Ostrave pozitivni zmeny, uz jen to ze byly vyhrazeny penize v rozpoctu na cykldopravni infrastrukturu. V poslednim otevrenem dopise, jsme tyto zmeny pochvalili. V dobe jizdz nebzlo vse jeste hotove - tak jsem tam doplnil jeden list, s tim co jiz je udelano.
Jinak ja jsem jsem pro cyklopruhy kde je vhodny cyklopruh a samostatnou stezku kde je lepsi stezka.
Ted brazdim na kole svedsko a musim rict, ze ve mestech to maji dopravne celkem dobre reseno - kolem hl. komunikace vetsinou samostatna stezka s chodnikem. Ale nejsem moc na netu.
Diky moc jozko za aktivitu - mas pravdu pozitivni motivace je moc dulezita.
Proti cyklostezkám jako takovým nic nemám(e), ale nejen mi vadí, že se kolikrát stavějí cyklostezky za drahé peníze naprosto, slušně řečeno, hloupě. Vedou odnikud nikam a třeba na sídlištích zabírají poslední zbytky zeleně, mimo město se asfaltují polní a lesní cesty a vůbec mi přijde, že cyklostezky v Ostravě namají hlavu ani patu. Přesně, jak píšeš.
Se vším co píšeš jinak maximálně souhlasím.
Patou tedy základem pro Ostravu by měl být Územní plán, který je k dispozici na „http://gisova.ostrava.cz/uzemni-plan.php“ a kde jsou vyznačeny páteřní cyklistické trasy. Tato síť by měla být při přestavbách a nových výstavbách v rámci města respektována. Jenže hledej tu hlavu, rozuměj úředníky, zastupitele, starosty a bohužel občas i některé projektanty, která bude Územní plán respektovat.
Když se podíváš na území Karoliny, vede středem cyklistická trasa spojující ulici Poděbradovu s „prodlouženou“ ulicí Železárenskou. Jenže když jsem se ptal investora (Multi Dev. CR), tak mi bylo sděleno, že s jakýmkoliv vyhrazeným prostorem pro cyklisty uvnitř Karoliny se nepočítá. Oháněl se novou lávkou od Ing. Arch. Jiřičné, kde se počítá s prostorem pro cyklisty, jenže už nedodal, že lávka bude končit na straně Karoliny schody a výtahy, takže stejné mínus jako u podchodu na Stodolní.
Nejspíš se čeká na průbojnější představitele města, kteří svá slova o podpoře zdravého pohybu, čistého ovzduší a moderním městě doplní skutečnými činy. Další možnost na změnu je doba, kdy se cyklisté už na silnice s auty prostě nevejdou a začnou tu být stížnosti od řidičů a pak hlavně úrazy.
P.S.: stezka u Krajského úřadu by měla být prodloužena minimálně k budoucí Vědecké knihovně. Alespoň se o tom jedná. Tuž uvidíme rok 2009, kdy výstavba MSVK půjde do finále :-)
A nebude to moc drahe? A nebude s tim moc prace? ... Fakt az k budouci (kdo vi jestli nekdy vubec bude) knihovne? To jako fakt se konec te nesmyslne stezky vedouci odnikud nikam a po ktere nikdy zadny cyklista nejel posune az skoro o neuveritelnych asi 200 metru dal? A neni to na Ostravu moc velka investice? ???
Knihovna bude. Jestli už neběží, tak se zrovna připravuje výběrové řízení na zhotovitele. Drahé by to být nemělo, protože okolí se stejně musí upravit. A jestli bude něco stát rozšíření chodníkové plochy z 5,5 na 6 m šířky a jiná barva dlažby, tak to určitě bude pár kapek v celém moři peněz za výstavbu knihovnu. A v lepším případě by stezka neměla končit u knihovny, ale měla by pokračovat, až na Karolinu.
Co se týče stávající stezky, leží na relativně dobře pro cyklisty zajištěném spojení Mírové náměstí – pivovar, tedy nový most Čsbratrské a cíl v centru Moravské Ostravy.
A s používáním slov „nikdy“ a „žádný cyklista“, bych byl na Tvém místě opatrný, protože minimálně já ji využívám ;)
No jezdit po novem moste (kde soudruzi z magistratu opet "zapomeli" na cyklisty) po Ceskobratrske do centra na kole, to je dobry masochismus. Jinak nic proti cyklostezce u krajskeho uradu, kazdy metr v Ostrave vitam, ale myslim si, ze vzhledem k hustote cyklo-provozu jsou v Ostrave i mista, kde by se dalo investovat rozumneji.
ps. Mam takove podezreni, jestli nedelas na tom urade, a nenechal sis udelat soukromou cyklostezku do prace. V miste se nachazim temer kazdy den (pravda, par minut rano a par minut odpoledne), ale fakt jsem tam za ty roky jeste zadenho cyklistu nevidel. Kdyz porovnam napriklad s rannim a odpolednim provozem mezi Hrabuvkou a Hrabovou, tak si fakt myslim, ze by se napred melo investovat tam, kde jezdi vice cyklistu, nez co by se dalo spocitat na prstech jedne ruky.
Na zmíněném úřadu opravdu nepracuji, takže lepší komunikace pro dojíždění do práce si buduji jinde :-)) Nahoď konkrétní úsek a zkusím Ti taky něco postavit ;-) úsek Hrabová – Hrabůvka je dost neuchopitelný.
Jinak myslím, že Ostrava – Jih má zpracované dopravní značení pro stezku podél ul. Dr. Martínka přes Horní a až ke stezce k Dakotě do Bělského lesa, ale když jsem viděl ochotu tamních úředníků nechat vyznačit cyklistický přejezd u benzínky na Proskovické, kde je za hezkého počasí sakra cyklistický frmol, tak se obávám, že v Hrabůvce se teho moc k lepšímu nezmění. Ledaže by si cyklisté na úřadě stěžovali... já byl odbyt slovy, že před přejezdem si můžu z kola slézt, když nechci porušovat zákon :-(
P.S.: mě se po novém mostě jezdí dobře, protože prakticky začíná i končí řízenými křižovatkami, takže se nemusím bát, že mě někdo srazí, i když mi měl dát přednost. Na mostě mě auta předjíždět kvůli autům v protisměru nemůžou a navíc si dělám i větší odstup od zábradlí. Že se ale na cyklisty zapomnělo, Ti podepíšu i ve dvě v noci. O to víc mě to štve, když vidím, jak se až na křižovatku Várenská x Českobratrská krásně dotáhnou cyklisti po právě rekonstruovaném chodníku/stezce od Futura.
Tak v soucasne dobe bych uvital opravu cyklo?-stezky v useku, kde spolecne s Rudnou krizuje Odru. Ten rozbity chodnik zarostly v koprivach je opravdu nic moc a nebyla by to investice za mnoho mega. Vim, reka se da kousek dal prejet nad trubkou, ale to neni nic pro vylet s malymi detmi. Dale bych taky uvital dodelani cyklostezky v Privoze, v useku mezi sadem B. Nemcove a rekou Ostravici (resp. hornickym muzeem), aby se to dalo projet cele bezpecne a pohodlne.
Ja tu cyklodopravu v Ostrave posuzuji spis podle toho, kam se da vyjet s deckama na odpoledni vylet a neni to sice zadny zazrak, ale nejake 3 pekne trasy se tady uz projet daji. Ale kazi to prave takove drobnosti, muzes jet 10 kilaku po pekne trase kolem reky ale pritom se musis aspon jednou na par metrech bat o zivot nekde na frekventovane ceste.
Toz asi tak. Kdyz jedu sam, tak si cestu vzdycky najdu.
Tak uvital bych, kdybys ty problemove mista nechal spravit co nejdriv, aby to bylo v pohode nejpozdeji pristi jaro :-))
ps. te Hrabuvky je skoda, uz vzhledem k tomu, ze dostat se od Zabrehu k Ostravici (na tu super cyklostezku, co jednou povede az do Beskyd) je celkem tragedie, prujezd pres Dubinu je o nicem a podel Dr. Martinka by to mohlo byt mnohem lepsi, v podstate je to logicka prima trasa a misto pro stezku tam je.
Automobilova doprava ve meste je uz celkem na hranici unosnosti rekreacni moznosti taky nestoji za moc, ale radni maji asi jine priority, na kole nejezdi a rekreuji se asi v obchodnich centrech.
A kdyz porovname Jih s Porubou, tak Poruba sice taky neni zadny cyklisticky raj, ale na kole uz se da celkem rozumne projet. Hrabuvka je bida.
Na to spojení Sad B. Němcové, resp. od ul. Kosmova – Odra se Ti zeptám do pátku. Spojení Sad B. Němcové - Ostravice, se mi zdá, je již kvalitně vyřešen s návazností na Komenského sady. Spojení podél Ostravice k Hornickému muzeu jsem ještě nezkoušel. Pravdou ovšem je, že se dokončují projektové dokumentace k souvislým trasám (stezkám?) podél Odry a Ostravice. A např. podél Opavy od Třebovic k Děhylovu se finišuje (nebo už skončila) úprava komunikace vhodné pro cyklisty i s malými dětmi (cyklotrasa č. 5).
Jinak s těmi drobnostmi souhlasím. Ale pořád tvrdím, že i na ty drobnosti se musí psát stížnosti, ať se lidi na úřadech o problémech, které se dají řešit relativně za pár korun, dozvědí. Ono je hezké, že někdo na odboru dopravy městského obvodu má na starosti cyklistiku, ale pokud na kole po městě nejezdí, je to jako bych hodnotil kvalitu piva a byl abstinent. Takovým úředníkům pak vůbec nepřijde divné, proč cyklistům vadí slézat z kola před přechodem, když by se vedle něj vešel i přejezd.
To co pises o karoline mne celkem sokuje. Co kdybychom na to upozornili pri cyklojizde na Den bez aut? Ja tu ted 3 mesice nebyl, tak se snazim zoorientovat, co se v Ostrave deje.
Zdravím
Stačí se kouknout na stránky www.nova-karolina.cz Mluví se zde o nově vybudovaném prostoru pro pěší. Jediné místo, kde se cyklista na stánkách objevuje, je na jednom obrázku „pohled ulicí 28. října“, kde cyklista jede ve vozovce společné s motorovou dopravou …
Jinak smutnou novinkou je, že kvůli odporu ÚMOb Svinov se v nejbližší době nechystá vyznačení vyhrazených pruhů na ul. Polanecká a to i přesto, že by k vyznačení byly za určitých podmínek svolné všechny ostatní dotčené organizace.
jakákoli cyklostezka, přerušovaná co 100 m přechodem, je nanic - a podle vyhlášky po ní musím jet..... !?!
Nejezdíš Ty po ulici Horní kolem úřadu městského obvodu Ostrava – Jih? Tam to značení stezky po chodníku je vyložená lahůdka, když jsme u teho přerušování :-(
Hádejte, co se to děje na ulici Výstavní v úseku Halasova - Rudná? :-)
Začala se budovat komunikace pro cyklisty - v této části v podobě vyhrazených jízdních pruhů (červených). Na kvalitnější průjezd přes rampu Rudná x Místecká si ještě chvíli počkáme, ale na druhé straně už jako stezka mimo hlavní dopravní prostor, bude komunikace pokračovat až na Železárenskou. Celý úsek bude hotový včetně výměny povrchu na jízdních pruzích pro vozidla příští rok.
Tak to je dobra zprava, zase se o neco zlepsi dostupnost z Dubiny a Hrabuvky do centra. Jeste by to chtelo neco udelat s rychlym a bezpecnym spojenim z Poruby do centra .... no a ted ocekavam tu radu, jak na ty strazniky :-)
Kromě jiných ulic na Masarykovo náměstí ústí i ulice Kostelní, která je za křižovatkou s ulicí Biskupská osazena oproti i těm nejzákladnějším pravidlům značkou „Obytná zóna“. Dále směrem k náměstí je osazena značka „Slepá pozemní komunikace“, což je u křížení s ulicí Střelniční zdůrazněno květináči. Pomiňme, že kolo mezi květináči projede, takže i o slepé komunikaci se dá diskutovat.
Značka „Obytná zóna“ mimo jiné umožňuje vozidlům pohybovat se kdekoliv (po zpevněné ploše), protože v obytné zóně se stírá rozdíl mezi jízdními pruhy a chodníky. Takže, pokud přejedu na plochu, která vede podél domů, květináče minu, a jsem legálně na náměstí, aniž bych kdekoliv po cestě dostal informaci, že se dostávám do pěší zóny.
Zkusil jsem to dvakrát a bohužel ani jednou jsem zatím neměl možnost to probrat se strážníkem, který by mě zastavil :-)) Kdyby ale měl někdo s jednáním se strážníkem zkušenost, rád si ji přečtu.
Na MN nejezdim, nejak neni duvod, ale kdybych nahodou jel, a videl straznika, tak to zkusim a dam vedet, jak to dopadlo.
A ještě tu mám návod, jak podiskutovat se strážníky, pokud vás budou chtít kárat za jízdu na kole v pěší zóně na Masarykově náměstí :-) ale to až za odměnu za nějaký ten pozitivní ohlas.
Je těžké psát pozitivní ohlasy, když postupně nabývám dojmu, že magistrátu je úplně jedno jestli se po již značených cyklotrasách dá vůbec jezdit. Minulý týden jsem se obrátil na sekretariát odboru dopravy, zda by bylo možné zprůjezdnit cyklotrasu "J" v úseku ulice Na Hrázkách po podjezd ulice Rudné. Diky větvím stromů a kopřivám se stává neprůjezdnou. Tento týden jsem kopii této zprávy poslal vedoucímu tohoto odboru a zatím žádná reakce. Už mě napadlo, zda uvedené e-mailové adresy nejsou jen fiktivní. Pokud se v údržbě cyklotras něco změní, rád zde napíši pozitivní ohlas, ale zatím to prostě nejde.
Obávám se, jestli Ti neodpoví, že trasu udržuje městský obvod. Proto bych Ti doporučil napsat pro jistotu i na ÚMOb Radvanice a Bartovice e-adresa [email protected] tel.: 599 416 112
Tak jsem dnes obdržel odpověď, kde pan Havlásek slibuje, že do konce příštího týdne bude trasa zprůjezdněna. o výsledku budu informovat.
Jediné co se změnilo, je to ,že kopřivy už uvadají. Nezbývá než konstatovat, že ing.Ctirad Havlásek je tlučhuba, né-li přímo lhář. Toto bych si nedovolil tvrdit, pokud bych k tomu neměl důvod, ale p.Havlásek mi již dříve na dotaz ohledně černé skládky odpověděl: cituji: všechny černé skládky v R a B máme zmapovány, náš odbor výstavby řešící problematiku životního prostředí vyzval všechny majitele pozemků k likvidaci těchto skládek, skládka na ul Kopcovecká (ale i na ul. Vardasova, Na Hrázkách) je zvláště bolestivá a bude přednostně řešena. Předpokládám odstranění v průběhu února - března. Budu Vás informovat.
S pozdravem
Ing. Ctirad Havlásek
Bohužel zapomněl dodat který rok to bude, jelikož ona skládka nejen že nezmizela, ale navíc se rozrůstá, tudíž chápu, že mi pan Havlásek žádné informace nemohl poskytnout. A to je taky to jediné,co bezezbytku splnil - neinformoval. Asi by nebylo na škodu založit nové téma : Stesky.
Je až s podivem, koho živíme z našich daní.
Dnes jsem se nestačil divit. Po obou stranách stezky téměř ukázkově posečená tráva, včetně kopřiv. Škoda jen, že tomu traktoru, co tam jel asi docházela nafta, neboť cca 500 metrů zůstalo vše při starém. Už je skoro zbytečné tam cokoli dalšího dělat. Při tom chladu posledních dnů začíná téměř vše uvadat.
ing Havlásek je vůbec kapacita- u stolu ve své kanceláři je expert na vše jen odpovídat neumí.Vlastně umí ,ale jen někomu
Máš zkušenosti? Poděl se.
to by bylo na dlouho -kapacita v osobě Havláska nemá jen tak obdoby. Pravý totalitní byrokrat.
Nazdar lidi,dorazte na Cyklojízdu u příležitosti Dne bez aut. 22.9. sraz v 17:00 pred Novou radnicí.
Perfektní, jedu v 17.00 od radnice v Mariánských horách! Detaily jsou na stránkách ostravských cyklojízd (viz začátek této diskuze).