Zajímalo by mě, pokud se vás to týká, proč nejezdíte (za příznivého počasí) na svém kole do práce, do školy nebo na nákupy každý den. Nebo pokud jezdíte, tak co vám nejvíc cestu komplikuje. A prosím, co nejkonkrétněji. Díky
- není kde zaparkovat kolo (čím starší mám kolo, tím méně to řeším)
- Někdy vezu věci, keré se na kole blbě vozí
- co je příznivé počasí?
- (někdy mi nevadí že jsem mokrý a zacákaný ale jindy pořebuji vypadat i trochu slušně)
- nejedu pokud prijdu rano ke kolu a je pichle a specham
jezdim celkem dost,
Tak mi nejvíc vadí
1. bezohlední řidiči, především autobusu, to jsou jedním slovem hovada
2. chodci, kteří si myslí, že srážka s kolem nebolí
3. semafory
4. špatné cesty
Jezdím do práce z Poruby na Fifejdy a manžel na NH, ten jezdí za každého počasí, já jen když neprší, nesněží a nepadají kroupy:-)
Řidiči autobusů se dají velmi jednoduše řešit. Stačí několik dvě tři důrazné stížnosti na dopravce s uvedením konkrétního spoje a času (podle toho je řidič snadno dohledatelný). Je přitom nutno upozorňovat, že teď si člověk sice stěžuje na toho konkrétního, ale je to nutno řešit se všemi (vstřícný tón -- že to podceňují, že odstupy musí být větší, že je potřeba mezi nimi dělat osvětu atd.) Takto s naprosto minimálním úsilím jsem donutil DP Praha, aby se autobusy minimálně na Praze 4, začaly chovat vůči cyklistům mnohem mnohem lépe.
Jde o to, že to těm řidičům řeknou, pak jednoho dva na základě tvých stížností potrestají a ti řidiči si to už mezi sebou řeknou, takže se pak snaží víc všichni.
Spíš netuším, co se dá dělat s kamiony...
Hlavní můj důvod proč nejezdím do práce na kole je ráno: a to že mám práci na 6h a dokopat se k jízdě na kole tak brzy to je příliš, většinu roku je v tuhle dobu tma a zima, radši si dojedu mhd domů a pak se jdu projet někam.
A to si představ, že já vyjíždím na kole do práce už o čtvrté ráno. Jelikož chci na 13,5km dlouhé trase využít pouličního osvětlení, tak jezdím po hl. silnicích, takže pokud se chci vyhnout tomu největšímu náporu, musím obětovat část spánku. Ale když musím nechat kolo kvůli počasí doma a jet busem, jsem z toho malinko nervózní
:-)
Týjo, tak to seš dobrý borec, já ujedu hodně aji 100 za jeden den, běžně tak 30km, ale ráno jsem rád že žiju, a že mám aspoň jedno oko otevřené, po ránu jsem prostě mrtvý na tohle.
Právě proto, že mám práci na šest, tak jezdím na kole, protože MHDou mi to trvá o 10 až 15 min déle. A za další mě vytáčí čekat na tramvaj a pak se v ní odpoledne mačkat se studenty s batohy na zádech.
1.důvod, pracovní povinnosti to většinou neumožní
2.v Ostravě to je na mnoha místech více než životu nebezpečné, neexistuje souvislý systém stezek, je skoro nemožné se dostat z centra do Poruby, pokud to neobjede člověk přes Mongolsko
Můžeš mi konkrétněji lokalizovat nebezpečná místa pro cyklisty v Ostravě? Díky
S tim dostanim do centras poruby to mas pravdu. Bud to clovek frci pres svinovske mosty a to vzhledem k rychlosti aut a pripojovacim pruhu neni moc prijemne. Nebo se projede pres Dubi (myslim tak 2km navic) a pocka si aspon 5 minut u zavor. A krizovatka u vodarny taky nic moc.
Ja teda jezdim z vyskovic do centra a to je celkem v pohode, nejhorsi to je asi pres frydlantske mosty.
Pro informaci: z důvodu vážné nehody cyklisty v podjezdu pod dálnicí je dopravní značkou uzavřen vjezd na železniční přejezd a následně do podjezdu v Dubí směrem od Svinova. Zákaz z druhé strany (od rybářství) jsem nezaregistroval.
Zákaz tam bude, dokud se nezruší tamní staveniště dálnice (termín do konce roku).
A kdo ti to rekl?
Ja jsem si se Svinovem mailoval a duvod jsem se nedozvedel. A z reditelstvi dalnic tvrdi , ze je podjezd pro cyklisty bez problemu prujezdy. Texty nize:
From: Kremitovský Pavel, Ing.
Sent: Friday, January 18, 2008 8:45 AM
To: '[email protected]'
Cc: Budinská Jana, Mgr.
Subject: FW: Dostavba podjezdů pod dálnicí?
Pane Matějka,
na Váš dotaz ze dne 11. ledna 2008 uvádím následující:
Podchod pro pěší pod dálnicí D47 ve Svinově bude dokončen teprve letos (pěší trasa), momentálně tam je proveden makadam se zadrťováním, pro cyklistiku ideální povrch.
Problém je v navázání na komunikaci Ryšových, kde je několikacentimetrový schodek (ale opět nic pro „kolaře“ nepřekonatelného) a přejezd přes rozbité příčné drény na začátku a konci podchodu. Ve vlastním podchodu je zámková dlažba.
Trasa pro pěší a cyklisty je vedena stále jako provizorní a takto byla i označena, vandalové značení rozebrali. Na obou koncích podchodu jsou při jedné straně uloženy silniční panely, aby nám tam nevjížděla auta. Prostor mezi panely a hranou trasy v podchodu je široký pro minimálně 2 cyklisty.
Pokud jde o komunikaci u Hošťálkovic (pod mostem přes ul. Broskvoňovou) , tak je provedena dle PD a dokončena bude také letos. Oproti původní projektové dokumentaci jsme na kontrolním dni stavby prosadili z bezpečnostních důvodů doplnění řešení o silniční zábradlí podél celé trasy pod mostem, protože zbytek plochy je celý v těžké kamenné dlažbě do betonu (požadavek Povodí Odry, při rozlití blízké řeky Opavy tudy má proudit mohutná vodní masa, alespoň do doby dokončení druhé etapy Severního spoje).
S pozdravem Vám a ostravským kolařům
Ing. Pavel Kremitovský
náměstek ředitele pro projekt D47
Ahoj Pavle, uz jsem psal na ostravskecyklojizdy.wz.cz, dopis je to sice pekny a z casti pravdivy ale pro silnicni kola je to tam minimalne na defekt v horsim pripade na osmu pokrouceny rafek a pad... a to nejenom v podchode ale i v jeho bezprostrednim okoli -> sjezd z asfaltky až po druhou stranu k závorám, vali se tam dlazdice, hrebiky, hrube ostre kamenivo, drevene pražce, a ty pricne spary jsou fakt hluboke a siroke... Ja vim je to jedno misto z tisice takovch v ostrave ale kdyz se o tom ted mluvi je to tam frekventovane, vy stim muzete touto formou neco udelat a my tam pravidelne jezdime proc na to neupozornit?!
ty panely se tam válí kvůli autům. jinak 100% souhlas
jezdím tam do práce téměř denně, ty panely se tam ÚDAJNĚ válí kvůli autům, ale jsou tam záměrně položené tak aby se tam dalo osobním autem projet. A také tam auta vesele projíždějí, když se pozorně zahledíte, tak jsou tam vyleštěné koleje od aut. Takže význam těch panelů není jiný, než nebezpečná past na nepozorné cyklisty.
A ještě k té značce zákazu vjezdu před přejezdem, s dodatkovou tabulkou: MIMO SPOLKU RYBÁŘU A OCHRANCU VOD SVINOV, tak kdo asi potřebuje tím podchodem projíždět? Už je to jasné? Je to prostě Kocourkov Svinov.
Myslim, ze prvne byli ty panely na sirku a ted jsou na delku. Daleko vetsi past je ten pulmetrovy schod.
Naprosto stebou souhlasim. Na ten podjezd uz si peknou dobu stezujeme. Proto jsme taky byli na otvirani dalnice s transparentem Ostravu i pro kola. Proto jsme taky psali Rediteli Dalnic, obvodu Svinov, na Magistrat a vyse vidis odpovedi. Na te Jarni cyklojizde na to jiste upozornime a uvedem to do toho dopisu.
Taky za prejezdem muzes oficialne na kolo nasednout a pokracovat, tudiz podjezd projet.
Odpoved Vedouci odboru Svinov:
Dobrý den,
informovala jsem se o Vaši problematice u správce místních komunikací a
Policie ČR - DI Ostrava. Bylo mi sděleno, že se v současnosti jedná pouze o
provizorní dopravní značení, které bude upraveno až po dokončení všech
staveb v místě. Nezakládá se na pravdě, že s kolem se zde neprojede.
Cyklista v případě že s kola sesedne a ten kousek kolo vede, stává se
chodcem, který zde má volný průchod.
S pozdravem
RNDr. Yvona Heroutová, vedoucí odboru, SMO - ÚMOb Svinov
Na ÚMOb jsem telefonicky mluvil s T. Mužíkem, který se vyjadřuje k dopravnímu značení v obvodu Svinova.
Právě ty položené silniční panely se staly za snížené viditelnosti příčinou nehody cyklisty, pokud jsem Bc. Mužíka správně pochopil.
A schválně jsem psal, že vjezd na přejezd je dočasně uzavřen dopravní značkou, aby bylo jasné, že se nejedná o fyzickou zábranu.
Reakce pani Heroutové mě trochu mrzí, protože to je klasický příklad české pohádky o koze a vlkovi. Otázkou bude, jak se na zraněného cyklistu bude tvářit jeho pojišťovna, až se zraní za touto značkou. Ale to je otázka pro právníky. Osobně příště využiju cca 150 m vzdáleného kanálu pro Porubku, kde vede i úzký chodník, a vyhnu se tak nejen projití kolem zákazové značky, ale i několika minutového čekání před závorami. Výsledek bude stejný, ale alespoň nebudu mít blbý pocit za krkem :)
Rád bych od jara začal. Ale obávám se, že to neklapne. Zatím jsem totiž nenašel "bezpečnou" cestu z Bohumína do OV Mariánských hor. Takže mé nadšení bohužel povadá :(
Z Bohumína do Mariánských hor jezdím odbčas přes Antošovice na Koblov, dále pod Landekem přes Petřekovice a Lhotku, pod Hošťálkovicemi podjedeš dálnici a přejedeš odru. Vezmeš to kousek proti řece a pak se dáš na chemičku, před chemičkou podjedeš koleje a si tam. :o))
Celé je to nějaká cyklostezka, ale na denní ježdění to asi moc není. :o/
Jo, tuhle trasu jsem viděl na mapě. Vypadá super, ale právě kolem té chemičky je to (ne)pěkně o zdraví. Jezdím tudy každý den autem a je tam docela frmol. A jinudy to asi není lepší, co? Ještě mě napadlo jezdit přes Přívoz a dále nějak centrem, ale to je asi taky na houby.
Lepší to bylo po dálnici, než ji otevřeli. Já bych se té chvilky pod chemičkou moc nebál, ono ten sajrajt stejně dýcháme celý život, jen trochu víc naředěny.
S tím Přívozem nevím, na kole jsem se tam ještě neodvážil.
Tak jsem jel vcera odpoledne z centra do vyskovic kolem CEZ Areny. Na ulici kolem byl zakaz odboceni a dal zakaz vjezdu mimo dopravni obsluhy a VIP. Rikal jsem si, ze snad na kole budu moci projet. Hned co jsem zabocil uz mne staveli meststi policajti. A zacali kam jedu, ze je tam zakaz apd. obcanku, zapsani identifikacnich udaju do blocku, kontrola obcanky pres visilacku na stanici. Nakonec mne asi po 10 min. Za tu dobu projelo asi 5 dopravnich obsluh a VIP. Nakonec mne pustili bez pokuty a mohl jsem jit 400 m kolem kola.
Udělal jsi chybu. Měl jsi vézt kolo kolem zákazu a nejlíp po chodníku a pak teprve na něj nasednout a jet. Jsme v Česku, tak proč se nechovat k policajtům stejně, jak oni se chovají k nám.
Kdo to mohl tusit, kdyz tam je dopravni obsluze a VIP vjezd povolen, ze tam budou policajti zastavovat cyklisty. Nevite zda jde pro kolo dostat nejakou karticku dopravni obsluha?
Díky za informaci a předpokládám i zařízení povolení průjezdu cyklistů kolem ČEZ Arény, jak je uvedeno na ostravskecyklojizdy.wz.cz
To se uvidí, jak to vyresí. Ale slibili, ze na to budou priste myslet.
Tak jsem dneska po ceste do prace nekdei pichl. Kdyz jsem prijel zdalo se mi kolo nejake meke a ted uz je prazdne... Tak pojedu domu asi tramvaji, protze jsem si nevzal naradicko
To je chyba, já mám jedno doma a jedno v práci. :-)
Ja myslim, ze by stacilo mit lepeni a spravny klic.
Kamarád našel nedávno hřebík v zadním kole na chodníku u křižovatky U vodárny. Na kole jel místo teho, aby ho vedl, tak jak mu přikazovala značka "Cyklisto, veď kolo". Tak jsme si jen říkali, že nejspíši přitvrdili při vynucování dodržování předpisů :))
... ano to je můj případ, abych nekecal, tak téměř každý den. Jen, když vezu něco neskladného, nebo musím být slušně oblečen tak na kole nejedu. Ostravou a širokým okolím se dá na kole jezdit celkem slušně, jen to chce velkou trpělivost při hledání těch nejvhodnějších tras. Nejlepší by bylo přitlačit na ty naše radniční pány aby cyklostezkama propojili ty slibené koridory kolem řek Odry a Ostravice, koridory řek jsou ty nejpřirozenější oblasti pro cyklotrasy.
Tak jdem na ne tlacit, ale jak? Myslim, ze kdyz budem vice videt - muze to pomoct. Proto planujem na 20.3. Jarni cyklojizdu. Vic: www.ostravskecyklojizdy.wz.cz
Otázkou je, na koho tlačit. Odbor dopravy na Magistrátu i ostravská Policie jsou vzniku cyklostezek nakloněni, ale na stezku musí být v ulici prostor, stezka musí být podle normy a hlavně na ni musí být peníze. Peněz je jako všude málo a když jsou tak se raději dají na chodce či na vozidla, protože těch je víc. Podle mě jsou dvě cesty, aby nás bylo taky hodně.
1. cesta tlačit na zastupitele ÚMObu: dostatečně před volbami udělat z cyklistiky politické téma, kdy se jednotlivý zastupitelé a kandidáti budou hádat, kdy víc udělal pro cyklisty, a rychle se před volbami budou snažit svou „schopnost“ dohnat svými šedými kontakty na stavební úřady a stavební firmy. Tak se to před lety vyplatilo v Mladé Boleslavi.
2. cesta tlačit na obchody, úřady, hospody: dožadovat se bezpečného uložení kola, aby si cyklista mohl v klidu nakoupit, vyřídit si věci či se mohl pobavit. K Havránkovi můžu jet na kole si zahrát squash, protože kolo mi zamknou uvnitř v jedné místnosti. U Tesca v Hrabové sice měli obyčejné stojany, kde i kola stála, ale v současnosti před ně postavili stánek… takže smůla. Kdyby obchodníci pochopili, že tak přitáhnou další zákazníky, tak by se třeba začali o zázemí cyklistů víc starat a my bychom měli jednodušší život.
Sejít se na cyklojízdu u radnice Magistrátu po pracovní době úředníků mi přijde dobré jen jako orientační bod a pro novináře (přijdou nějací?). Spíš bych navrhoval třeba jet po velkých obchodech, u každého se zastavit a zeptat se, zda má bezpečné stojany pro cyklisty, nebo zda má obyčejné stojany, ale třeba pokryté kamerami. A pokud má, tak mu třeba udělat útratu :-) a novináři by dobrému i špatnému obchodu mohli udělat dobrou nebo špatnou reklamu.
Diky za tipy Jozko. Do toho objizdeni mesta bychom se klidne mohli dat, jsem pro. Jen nevim zda na te jarni jizde - pokud by nas bylo moc, bylo by to asi slozitejsi s domluvou a hlasenim akce.
Domlouvam schuzku ohledne stavby cyklostezky podel ulice Vystavni, na kterou letos magistrat uvolnil penize. Chtelo by to dohlidnout aby to bylo pro cyklisty pouzitelne. Pokud se trochu vyznas tech normach a vykresech, moc bys pomohl kdyby jsi se pridal. Termin zatim neni stanoveny - asi 1 tyden v breznu.
Cyklojízdy v Ostravě připravují Ostravští kolaři. Tým Arbustus s Ostravskými kolaři konzultuje Malou Rudnou, ale co je to za skupinu? Dle webu jsem pochopil, že je to nejspíš parta nadšenců do kol, žádné oficiální sdružení či společnost.
Je to spíše takové upozornění městu, že jsou tady cyklisté, kteří chou jezdit, a ty cyklojízdy zpravidla vedou pár km, takže není to náročné a je to pro všechny kdo má právě čas.
Opravdu nejsme zadne ofiialni sdruzeni, je to zatim spis takova neorganizovana nadsenecka aktivita, presne jak je to na webu. Proste nas pred rokem a kousek napadlo udelat cyklojizdu na podporu cyklisticke dopravy v OV. . Nic moc organizovaneho, takze obcas ani sami moc nevime, kdo vsechno Ostravsky kolar je. I kdyz o nejakem zalozeni obcanskeho sdruzeni uz jsme uvazovali. Ze bychom Arbustusu neco konzultovali to je trochu nadnesene, spis slo o informacni schuzku. Kazdopadne cim vic lidi se prida tim lepe.
Zatím jsem se žádné cyklojízdy neúčastnil, tak přesně nevím, jak jízda vypadá a co se při ní dělá, ale co takhle ověsit řidítka zvonečkama a rolničkama, ať je cyklisty v ulici nejen vidět ale i slyšet.
A když ozvučení, tak sehnat dvojkola a "spolujezdec" by mohl hrát písničky na harmoniku, na trubku nebo na cokoliv, při čem z kola nespadne. I když to už je na hranici pravidel chování v silničním provozu.
Vse co píšeš je na jarní cyklojízdě vítáno.
Nejvíce mi komplikuje cestu do práce na kole výstavba dálnice D47, cesta podél řeky Odry zdevastovaná náklaďáky.
Myslím, že před výstavbou dálnice bylo spousta řečí, že podél této dálnice povedou cyklostezky, možná ještě nejsou hotové, ani dálnice nemá všecky sjížďáky hotové, snad se ještě nějakých úprav dočkáme.
Bydlela jsem v Klimkovicích a jezdila jsem na kole do Mariánských Hor - nejpříšernější byla križovatka Na vodárně. Nyní bydlím v Havířově a jsem v pr....hledání nějaké rozumné, bezpečné stezky mě dovedlo až sem...ale bezvýsledně....
Zdravím přátelé, tak jsem si projel výše zmiňovanou cestu přes Svinov a Dubí a musím potvrdit že přes přejezd je zákaz vjezdu z obou stran. Podjezd pod dálnicí je už ve 100% ale osazen přenosnými značkami zákaz vjezdu mimo vozidel stavby. Bohužel jsem byl nucen kvůli staženým závorám využít ten podchod u Porubky a tam je to mizerné. Navíc most za podchodem se momentálně opravuje a musí se projít tím korytem i pod dálnicí a pak náspem vyšplhat na ul. Ryšových. No ale pořád lepší než čekat 20 minut u závor. Jinak jelikož jsem jel z Vřesinské, docela mi chybí cyklostezka na ul. Nad Porubkou, dá se to sice projet po chodníku, ale je to o hubu.
Zdravím všechny, netuším, zda ještě toto vlákno někdo čte, ale zkusím přispět. Na začátek můj celkový pohled - v Ostravě je cyklista nepřítel! Do konce minulého roku jsem jezdil z Mar.Hor do Mor.Ostravy, z Přemyslovců na Sokolskou tř. Cyklostezky po trase nejsou, v Mar.Horách půl bídy,dá se jet po bočních silnicích, potom zadem souběžně s Varenskou, ale u pivovaru sranda končí. Je nutno překonat dvě frekventované křižovatky (ul. Hornopolní a Cihelní) a pak vzít kolo ro ruky a pkně jej přenést nadchodem přes koleje. Ani potom žádná cyklostezka, zde je kritický bod překřížení Nádražní ulice. Prostě každodenní dobrodružství.
Stěžuj si.
A to myslím vážně. Pokud si jezdil z Mariánek na Moravskou, tak si potřeboval jet nejspíše po ulici 28. října. Ta patří kraji. Neobracej se na Správu silnici Moravskoslezského kraje, která cyklisty moc v lásce nemá, ale obrať se rovnou na Kraj a konkrétně můžeš zkusit Ing. Libora Částku, vedoucího oddělení silničního hospodářství, který podle mých informací cyklistům nestraní. Nebo to rovnou pošli na hetmana. Si volič a teď před volbami je ideální čas na heslo: „pro občany (a voliče zvlášť) - vše“ :)
Pokud jezdíš přes vodárnu, tak piš stížnost rovnou dvakrát, protože to je opět na bedrech SSMSK.
Ostrava, resp. Magistrát cyklistům nestraní, ale pořád je tu víc motoristů a chodců a podnikatelů, kteří dostanou před jakoukoliv snahou o zlepšení pro cyklisty přednost. Příkladem nechť jsou vyhrazené pruhy pro cyklisty na Michálkovické a reakce po jejich nastříkání :(
No a letos jezdím do Opavy.Je to poměrně daleko a tak mi to vychází jen jednou dvakrát týdně. Podotýkám, že mám silniční kolo. Základní bojový úkol zní ve zdraví se dostat z ul. Přemyslovců do Vřesiny. Pak už je to standardní jízda na silničním kole přes Kyjovice a P.Polom. Takže opět - z Mar.Hor žádná stezka, takže kolem Benátek na Vodárnu a tam se zapojím do provozu (tohle je opravdu kritický bod!), projedu křižovatku a sjedu na Dubí, po cyklostezce (spíš pro horská kola), podjet dálnici, přejet koleje (a doufat, že nebudou posunovat...
Zajímala by mě Tvá cesta v úseku Benátky – Dubí.
Nejspíš jedeš po chodníku, pak slezeš před značkou „Cyklisto,veď kolo“ ;) , přejdeš Mariánskohorskou po přechodu a pak kam? Nebo jedeš po silnici a sjíždíš až na sjezdu do Nové Vsi a pak pod mostem a na lávku přes Odru? A tu cyklostezku (spíše pro horská kola) myslíš v kterém úseku?
P.S.: a doufám, že ctíš zákazy vjezdu pod dálnicí a přes přejezd :))
Kolem Benátek vede klidná cesta, která končí chodníkem podél ul. 28.října. Dříve jsem najel na chodník, po něm k přechodu, tam jsem slezl a přešel a pak opět po chodníku až ke sjezdu na Dubí. Ovšem ten chodník je v dezolátním stavu, na silniční kolo to není.
Tudíž teď sprostě vjedu na silnici, dojedu si před všechny auta k semaforu a nechám se unášet provozem až na sjezd do Dubí, pak pořád po silnici za Boříka až k cyklostezce na most před řeku (k mostu a kousek za ním jsou panely a kamínky), za ním po asfaltu kolem PPL...
...co se týký podjezdu pod dálnicí, zákazová značka je mi nad zákon, čili před podjezdem slezu, hodím kolo na ramena, přešplhám protihlukovou zeď, přeběhnu dálnici a jedu dál :-D
Včera jsem po přečtení Tvého příspěvku spadnul smíchy u počítače ze židličky. Po dnešní zkušenosti na úřadě ve Svinově, mě napadlo, jestli to opravdu nemyslíš vážně, bo by to odpovídalo. Ale možná jsem přecitlivělý a zaměřený jen na cyklisty a dost dobře nechápu problémy obyčejných občanů ze sousedství.
A jaká je Tvoje zkušenost se svinovským úřadem?Tzv. obyčejný občan snad protestuje proti průjezdu kol, když mu vede kolem baráku šest kolejí a čtyři proudy dálnice??
Už dlouho chtějí cyklisté v Ostravě na ulici Polanecká něco, co by upozornilo na zvýšený počet cyklistů (vede zde mezinárodní cyklistická trasa). Při šířce Polanecké by se tam, kde jsou domy, vešly dva jízdní pruhy, dva vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty a ještě jeden komfortní parkovací pás pro podélné parkování. Šel jsem to navrhnout na odbor, který má dopravu na starosti.
Bohužel obvod tento návrh vidí jako snížení počtu parkovacích míst v ulici, kde parkují občané z přilehlých vilek (většina jich má samozřejmě dvorek, to jen na okraj). A když už by bylo připuštěno, že jeden legální parkovací pás stačí na poptávku místních po parkování, tak zas je pás umístěn na opačné straně ulice, než kde mají své dva domy dva místní zastupitelé.
A aby toho nebylo málo, tak věta, že to sníží počet parkovacích míst, platí i pro úsek pod dálničním mostem, kde v současné době nikdo nebydlí (nemá kde) a potřebu tam zaparkovat má tak jedině řidič, který se potřebuje vyčůrat do křoví.
...ve Svinově si užiju 100 m cyklostezky a pak opět po hlavní až na kruháč u oblouku, pak dolů přes světelnou křižovatku se 17.listopadem, no a pak už to jde. Budu si muset najít práci, která leží na některé ze 144 km cyklostezek v Ostravě, jak se chlubí MMO. Někdy si vezmu foťák a projdu cyklostezku z Mar. Hor do Hrabůvky přes Vítkovice. Myslím, že z toho bude zábavné čtení. Hodně bezpečných km po ostravských (ne)stezkách přeje Pavel