Stavba cyklostezky z Ústí nad Orlicí do České Třebové za zhruba 20 milionů korun zdárně pokračuje. V úseku v Dlouhé Třebové se již pokládá asfalt. Součástí cyklostezky jsou také čtyři mostky přes řeku Třebovku, které propojují jednotlivé části cesty. Ke kvalitnější jízdě cyklistů i bruslařů by mohlo přispět i nové veřejné osvětlení a asfaltový povrch na silnici v Benátkách. Původně zde neměly proběhnout žádné úpravy, mikroregion však přidal městu finanční prostředky. Proto bude, v úseku od Pazoušky až po první přechod přes řeku, proveden penetrační nástřik.
Předpokládá se, že milovníci jízdy na bruslích budou využívat zejména nové úseky za řekou, které pro ně jsou jako stvořené. Celá cyklostezka bude otevřena až za několik let, po skončení rekonstrukce kanalizační sítě v Benátkách. Pak se zde vybuduje zcela nový kvalitní povrch. Na zprovozněné cyklostezce z Ústí nad Orlicí do Letohradu byly zaznamenány problémy mezi cyklisty a bruslaři, kteří k sobě nejsou ohleduplní. Protože zde došlo k několika střetům, budou na cyklostezky umístěny provozní řády. Kromě cyklostezky z Ústí nad Orlicí do České Třebové se v současné době ještě pracuje na zhruba pětikilometrovém úseku do Bezpráví. Obě vznikající cyklostezky by měly být brzy hotové. Podle Renaty Šedové by se mohly zprovozněny již koncem tohoto nebo v průběhu příštího měsíce. Počítá se také s třemi kompletně vybavenými odpočívadly na Lhotce u hřiště Sokola, v Kerharticích u mostu a také na konci cyklostezky v Klopotech. Intenzivně se připravuje vybudování dalších 10 km propojení z Brandýsa nad Orlicí do Chocně. Pokud by plány Regionu Orlicko – Třebovsko, který realizuje celý projekt, vyšly, mohl by se další úsek začít budovat v létě příštího roku. Pokud nebude žádost o dotace úspěšná, pokračovalo by se až v roce 2009.
Pokud jsem zažil, tak z UnO do Třebový vede pohodová silnice bez většího provozu. Nač tedy lejt další asfalt do krajiny? Kvůli inline bruslařům!
A co třeba takhle vozíčkáři? A starší cyklisté a děti také jistě rádi využijí možnost se bezpečně projet na kole. Stezka je lepší než sebeklidnější silnice. A bruslaři by měli mít také možnost se mít kam jet projet...