Proč lanovka na Petřín nepřepravuje kola? Ten kopec je jediná zásadní překážka při cestách spojujících západ Prahy s centrem, protože v jednom směru je to 100+ metrů výšlap, což je opravdu hodně. Kdyby šla využívat lanovka, bylo by o jeden pražský kopec méně a dost lidem by to IMHO umožnilo jet na kole. Dolů je to ok a cestou domů si počkají na lanovku.
Když si tu lanovku představím (jestli si jí dobře pamatuju, protože raději chodím pěšky), nic přepravě kol nebrání.
Z mého pohledu je to velký problém, taky by se mi lanovka líbila. Přesto je přístup kol k horní zastávce snad dokonce zakázán.
Za největší problém vidím davy turistů, fronta tam nekončí..
Před dvěma lety se v rámci prověřování možností rozšíření přepravy kol řešila lanovka, pilotní projekt autobusů či tramvají na Barrandov.
Lanovka neprošla především z kapacitních důvodů (dělalo se na to i sčítání frekvence), i přístupy (nástupiště) nejsou úplně šťastné.
Autobusy byly odmítnuty z důvodů bezpečnostních (pohyb ve vozidle), tramvaje z důvodů bezpečnostních (manipulace s kolem na schodech, pohyb ve vozidle). Těch pár nízkopodlažních tramvají zatím nedává moc šanci ke změně názoru.
Obecně panuje strach z omezování obyčejných cestujících (ruku na srdce, v metru jsem už potkal takovejch mameluků a nešiků s kolem, že se obavám nedivím). A tak zbyly "jen" pokroky v metru a přívozy.
Ty argumenty na tramvaje a autobus jsem slyšel. Ale jaktože v Brně to funguje? Aspoň v těch nízkopodlažních (autobusy, tramvaje) by to měla už být samozřejmost.
Napad z Stuttgart:
<http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number...
Napad z Severni Amerika:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Translink-B8017.jpg>
Jo ty nosice vpredu autobusu (fungujici odkaz je http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Translink-B8017.jpg) jsem zazil v Minneapolis, jezdilo to zkusebne jen na vybranych linkach, zamysleli rozsirit i na ostatnich linkach. U nas jsem slysel, ze se argumentovalo tim, ze autobus takto vybaven by pri prejizdeni chodcu vice ohrozil jejich zdravi (zda se, ze v Americe nemaji autobusaci v popisu prace prejizdet chodce).
Smarja to je system, tak snad bude fungovat aspon tenhle odkaz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Translink-B8017.jpg
Já sem to ve Phoenixu viděl taky, měli to všechny busy místních linek (kromě těch expresnějších), ale tam nemají takový výtluky na cestách, jezdí pomaličku a pořád rovně...
No tak především se mi zdá, že autobus přejíždějící chodce ohrozí jeho zdraví jaksi nezávisle na nosiči s koly vpředu.
Tady je link pro informace - bohuzel, pouze v Anglictina - na bicycle rack on bus in USA: http://www.thunderheadalliance.org/site/images...
Zarizeni ma vyuziti ve nacpana meste, nejen ve venkou.... a bez problemy s pesi, myslim protoze ridici/ky autobusy jsou professionalni.
Z Sportworks Northwest (manufacturer):
http://www.sportworks.com/busrack_video.asp
Dalsi linky pro priklad nosice v jine meste:
From Hampton Roads Transit, Virginia (Flash): http://www.hrtransit.com/BikesOnRacks...
From the Port Authority of Allegheny County (Windows Media Player; Pittsburgh, Pennsylvania and surroundings): http://www.portauthority.org/PAAC/Portals/0...
From Charlotte, North Carolina (Real Player, click on “view demo”): http://www.charmeck.org/Departments/CATS/Riding+CATS/Bike+Racks.htm