Nedavno jsem uvazoval, kdy se po praze kolo vyplati proti autu a MHD. Bylo by super udelat seznam prikladu typicke doby jizdy autem, na kole mezi ruznymi body Prahy. Ja vim, ze treba dejvice-karlin je kolo o neco rychlejsi nez auto, dejvice vodickova vyrazne atd. Ale uz treba dejvice chodov je lepsi zvolit metro nebo auto. Do toho casu auta je pochopitelne nutne pocitat i jeho parkovani.
Napadlo mne, ze tohle by meli mit nejak zmaknuty messengeri. Obcas prijede na kole, kdyz posilam jinam tak mopedu a kdyz jeste jinam, tak autem.
Jake jsou vase zkusenosti? Je jasne, ze situace se lisi dle urovne zacpani prahy, jde mi o orientaci.
dENĚ JEZDÍM Z kOBYLIS
Pardón, začal jsem zbrkle a s "hrubkou" a místo smazání to odeslal :)
Deně jezdím z Kobylis na Karlovo nám. Asi 3* týdně na kole, 2* autem, MHD vyjímečně. Na kole cca 30´ tam a 40´zpět (do kopce). Autem do 6:30 cca 20´ potom 45´ a více (parkování mám zajištěné), zpět 17-19:00 45´a více. MHD cca 35´.
Moje trasa: Praha 8-Bohnice (nad ZOO) - Praha 4, Michelská. Kolo: do práce: 35-40 minut, domu: 45-50 minut (bohnický kopecek:-), Autem: do práce 35-40 minut, domu i 1 h:-(( MHD: no to je snad nejhorsí, 3 prestup:-( 45 minut minimálne, kdyz vse jede.
Hele a nepořádají se každý rok závody z okrajových bodů??? MHD vs. auto vs. kolo??? Teď snad ke dni ze mě nebo někdy podobně... Když to budeš hledat na netu, najdeš...
Kolo v kombinaci s metrem je prakticky nepřekonatelné. Jsou malé vyjímky, třeba Barranďák ale je jich strašně málo....
Zkusim ozivit starsi vlakno - do metra s kolem se ale muze jen o vikendu a v noci, ne? Jakoze mimo vsednodenni spicku? Nebo to pletu?
Jasne ze si to muzu najit u DPHMP :)... no ale... vsak vite...
Nikolivěk. Od nevímkdy, ale nějaký ten měsíc to už bude, se s kolem může na KAĎOU POSLEDNÍ PLOŠINU, KAŽDÉHO VOZU a doba omezena není. Dřív to bylo jen o víkendu a v prac dni od 17:00 do 5:00, ale tohle omezení bylo zrušeno. Teď platí neurčité "v době zvýšených přepravních nároků" a o těch rozhoduje zaměstnanec DP. Ještě se mi ale nestalo, že by mě z metra s kolem vyhodili. Stačí dodržet, že na té poslední (ne první, ale opravdu jen poslední) plošině budou max. 2 kola, a mělo by to být OK.
A navíc, lidi, v metru přepravujete kolo zadara. je to taky nová vymyšlenost od nevím-kdy. Dřív to bylo bráno jako spoluzavazadlo a platila dětská jízdenka. Nyní jezdíme GRATIS! :-)
A jinak mám ozkoušenou trasu Řepy-Petřiny (přes Bílou Horu) na kole do 15 minut. (záleží na tom, jak rychle vyfuníte druhý nejvyšší kopec Prahy) Hromadnou dopravou přes denně zacpaný Vypich 25-35 minut.
ja mam vyzkouseny tyhle trasy:
Bohdalec - Vyton - Koleje Strahov (cca 10km): kolo 30m, MHD 35m + 15m chuze
Bohdalec - Pankrac (4,5km): kolo 15m, MHD 10m + 10 chuze
Bohdalec - Pankrac - areal Hamr v Braniku(cca 9km): kolo 30m, MHD 30m + 20m chuze
u kola musi clovek taky pocitat nejakej cas navic na oblikani, parkovani, zamykani, pripadne sprchu.
Ale myslim ze oproti MHD se kolo vyplati vzdycky. Metro nepocitam, tam muze clovek i s kolem :-)
Oproti autu uz se srovnava hur, zalezi jak je Praha zacpana. obecne plati ze kdyz je zacpana je rychlejsi kolo, v opacnym pripade vyhrava jednoznacne auto.
Kolo ma tu vyhodu, ze cas je prakticky konstantni, to u MHD a auta je to kolikrat loterie.
Moje trasy:
Bohdalec - Budějovická (5 km): el. koloběžka 17 min., auto 17min. - 1 hod (průměr 25 min.), MHD (2autobusy a pěšky) 45 min.
Bohdalec - Hradčanská (11 km): el. koloběžka 45 min., auto 17min. - 2 hodiny (průměr 35 min.), MHD (metro, autobus): 55 minut.
Na kole a koloběžce je hlavní výhodou naprostá přesnost jízdního času. MHD bývá rychlejší než kolo jen na přímých dlouhých nezacpaných trasách (povrchová), nebo metro na delší vzdálenosti bez přestupů. Auto bývá rychlejší jen v řídkém provozu mezi 20:00-6:30, jinak je podstatně pomalejší. Na vzdálenost 5 km bývá kolo rychlejší takřka vždy, u 10 km to začíná být podobné s normální dopravou.
Jízda po Praze = velké fetování exhalátů. Alespoň já se značně zadýchám i na minikopečku. Takže ušetření času = zkrácení života o několik vteřin....
Takhle cyklostezky s minimem stání v křižovatkách, to by bylo...
No když budu sedět v autě, ty exhaláty fetovat delší dobu a povětšinu na frekventovanějších silnicích a jako bonus omezím fyzickou aktivitu na šlapání pedálů spojka, brzda, plyn, tak si ten život zaručeně prodloužím :)
No já jako kardiak bych na kole v exhalacích chcípnul.
Ale ono už autem pomalu po Praze jezdit nejde, zavádějí poplatky za parkování atd, takže se možná dočkáme doby, kdy auta prostě zakážou. Což by po pravdě bylo nejlepší.
jezdím občas, z Modřan podle vody po stezce ke Kotvě a trvá mi to 45 minut, když je ucpaný baranďák, tak MH to vyjde i déle. Zpátky je to horší, než se dostanu k Mánesu zase na stezku mezi auty, jednosměrkami a turisty
Jezdím ze Stodůlek (Luka) do Průběžné ulice v Pze 10. Autem do práce cca 20 min, na kole 45. Zpátky autem 50 min, na kole 55 min. Metro vychází na 50 minut.
Jednoznačně volím kolo.
kolik Ti to vychází když jedeš s kolem metrem na Karlovo nám? Čas by pak měl být okolo 35min (door 2 door)
20minut autem je utopie, to bys musel porušovat předpisy a jet absolutně vylidněnou Prahou. Čas by mohl být tak 30(door 2 door)
Pokud započítám i docházku na zastávku a případný zpoždění tak moje trasy vypadají následovně:
sídl. Písnice (P-4) - sídl. Košík (P-10): kolo 20-30 min.dle nálady); MHD 30-40 a víc (dle zácpy),
Ládví - Košík: kolo 45-60 min., MHD 50-60 min. Ládví - Jinonice: kolo 45-50 min; MHD 30-45 min. Opačně ty trasy dopadají trochu jinak, ale často kombinuju kolo a metro, takže je v součtu kolo většinou rychlejší.
Denne jezdim Veletrzni palac-byvaly Koospol u Dzbanu. Autem cca 20 minut, MHD 30 minut kdyz mi to neujede, na kole si to dost prodluzuji abych se vyhnul provozu, takze 15 km tam 40 minut, nazpet z kopce 30 minut.
Moje kazdodenni trasa je Flora - stary Sporilov (vecer zpet), na kole 15min (holt jsou tam kopce a ty ja moc rychle neslapu), autem srovnatelne, kdyz to dobre jede, tak je auto o kousek rychlejsi, kdyz ne, vyhrava kolo. MHD + pesky to dela tak 30-45min, podle toho kdy autobus prijede. Na kole vetsinou autobus predjedu, pripadne i dojedu dalsi ...
Písnice(Libuš)--Nuselský most asi 35-45 minut kdykoliv. Autobusem (od doby, kdy odjíždí ze zastávky, nikoliv od doby, kdy si usmyslím, že pojedu) asi 50min mimo špičku (idos+pěšky), interval 10 minut. Ve špičce i přes hodinu a půl. Vídeňská se ve špičkách téměř nehýbe. Autem nevím, ale ve špičce zaručeně moc.
A to jezdím vpodstatě z okraje města až do centra. Nikdy bych si nemyslel, že by kolo mohlo dojet v přijatelný čas, nebo být alespoň s MHD (zvlášť kvůli metru) srovnatelné, dokud jsem to nezkusil. Klíčové je najít si dobrou trasu: http://klobouk.fsv.cvut.cz/~vrf/praha_cyklo/ .
Já jezdím Zahradní Město-Dlouhá ul. (u Staromáku). Na kole cca 35-40 min. MHD i s chůzí 45 min. Autem by mě to nikdy ani nenapadlo, zvlášť ve špičce. Na kole si tu cestu do práce ale mnohem víc užívám než v přeplněném autobusu a v zácpě, která je teď už na Praze 10 téměř denně.
Moje trasy jsou:
Tak ještě jednou: Moje trasy jsou tyto (časy ode dveří ke dveřím):
Orionka (Flora) - ČVUT Dejvice: MHD (nebo vlak) 27-35 min., kolo 23-32 min., auto nevím, ale odhaduji na 25-hóóódně moc.,
Orionka - Kunratice: MHD 35-50 min., kolo 28-33 min., auto 17-70 min.,
Orionka - Uhříněves: MHD (nebo vlak) 40-60 min.- v pátek jen vlak, autobus ani nezkoušejte, kolo 33-37 min. - v pátek kvůli kolonám aut až 45 min., auto 25-80, v pátek i víc,
Orionka - Prosek: MHD 35-50 min., kolo tam 32, zpět 28 min. auto je opět loterie mezi 25 a 50 min.
Hodně záleží na době, kdy se jede a hlavně na trase, kam se jede. Např. závod s autem na trase Palmovka - Vinoř nemám šanci na kole vyhrát, ale na cestě Vinohrady - Kunratice už je to reálné. MHD na kole proti mě nemá šanci, ale vyjímky se najdou. To tam ale musí být buď dlouhý kopec (Bohnice, Barrandov, Řepy) nebo to musí být daleko (Řepy, Klánovice, Vinoř), ale v každém případě musí být volná silnice, protože jinak můžu kolonu na kole předjet a ani tím neporuším předpisy.
Ahoj, jezdim casto Pankrac - Balabenka neco kolem 30-35minut tam a tak 45-50 zpatky (proti proudu + zacpane chodniky odpoledne + kopec na Pankrac). Jezdim po naplavce kolem Vltavy, uplne bez aut (krome useku Karluv most). MHD (40 min vcetne chuze) se to vubec neda srovnat. Clovek se aspon projede a odfiltruje spoustu neprijemnech reseni z prace ci z domova...;)
Když jsem ještě pracoval v Praze (do předloňska), jezdil jsem ca 3x týdně trasu Horní Počernice - Dejvice (~19 km). Zpočátku "turisticky", podél Rokytky a přes Troju za ca 1:20, nakonec "rychle", tedy po Poběbradské, přes Libeňák a Holešovické nádraží - s časem pod hodinu.
Je to dlouhá štreka, navíc ze značné části kopírující metro. Ale i tak jsem dosahoval časů o jen málo horších (metrem ve špičce 40-50 minut podle toho, jak se stihnou přestupy).
Srovnání s autem nemůžu nabídnout, odhaduju, že ve špičce to tu hodinku dá taky - zvlášť dneska. Na Poděbradské od Libně se mi často stávalo, že jsem na křižovatce s Kbelskou dohnal ty, kteří mě předtím předjeli a teď čekali v koloně (samozřejmě, ve stoupání na Hloubětín mě potom "dali" ;-) ).
Teď jezdím 1x týdně Horní Počernice - Ondřejov (ca 30 km), tam 1:45, zpátky 1:30 (výškový rozdíl ca 240m dělá své).
Zo Suchdola do Nuslí (Kloboučnická)í je to časovo zrovnateľné ako MHD trojkombinácia autobus, metro tramvaj a kúsok pešo alebo autobus, metroA, metroC, bus.
40minút-50.
Nadruhej strane je to príjemnejšie skoro polovicu cesty jazdím okolo Vltavy Sedlec-Dejvice, Klárov-Výtoň.
Horšie je, že väčšina ciest tvoria "kočičí hlavy" a úplne nepochopiteľná je cyklostezka po nábreži pred Výtoni- je to snáď pre horské kola. Keď spravovali nábražie mohli nechať aspoň jeden pruh pre cyklistov. Miestami radšej jazdím po chodníkoch - primerane rýchlo. No a samozrejme najhoršie sú križovatky na Prašnom moste, a pod Synkáčom. Inak je to celkom fajn cesta do práce.
http://www.blesk.cz/Clanek81138.htm
kdyby to vzal na kole po levém břehu, dal by to do 15 minut.
Vždyť jel po levém,....?? :)
jezdim z hloubětína na Dědinu - 19 km 55 min (ufff Evropska), s MHD je to srovnatelne i s autem, pokud jedu na osmou. Na sestou autem jezdim 25 min.
Ty jo, to je takový hezký ranní výjezd, ale kdyby tam bylo lepší napojení stezek, byla by Evropská příjemnější... Když počkáš ještě 10 let, tak budeš mít metro třeba z Hradčanský až na Dědinu :-D
Jinak by mě zajímalo, jakej bych měl čas, když bych jezdil na kole na Chodov, a to už teĎ vim, že to bude autobus, metro, metro, autobus :-D
Jinak třeba Středokluky - Žižkov (kde je má nová škola) bych měl dát do hodiny a půl a je to něco přes 20km...
Teď sem 14 dní jezdil Stodůlky - Komořany.
Jezdím po cyklostrase prokopákem, přes baranďák na druhej břeh a pak stále proti proudu řeky. Pokud spěchám, tak sem tam za 40 minut, pokud se neženu (což dělám čím dál více), tak o pár minut dýl. Cesta zpátky je taky o trošku delší, protože jednak je odpoledne, když je hezky, na stezce dost lidí a druhak je to od mostu dál do kopce, ale to už nikam nespěchám :)
MHD dle jizdního řádu minimálně 40 minut (když člověk chytne spoj kterej slušně navazuje) a minimálně dva přestupy, ale osobně sem to nikdy nejel.
Autem nemám tušením, nevlastním.
Poslední měsíc jezdím pravidelně trasu Dejvice (kousek od Hadovky) - Třeboradice. Vzdálenost je podle mého tachometru 17,5 km.
Cestou tam jedu přes Stromovku do Holešovic, nechám se vyvézt 2 stanice metrem nahoru na Ládví a pokračuji přes Ďáblice a Čakovice do Třeboradic. Vzdálenost tam je 14 km na kole + 3 km metrem, doba jízdy včetně svezení metrem mi vychází 50-55 minut.
Zpátky jedu přes Ďáblice, Kobylisy, pak prudkým sešupem do Tróje, přes lávku a Stromovku. Vzdálenost je podle mého tachometru 17 km. Cesta mi trvá kolem 1h (55-65 min) podle toho, jaké zvolím tempo, jak fouká vítr a jestli na trojské lávce dodržím značku "cyklisto, veď kolo".
MHD jsem jel jen asi dvakrát, doba jízdy mi vychází na 1h 10min (v dopravní špičce).
Ještě k mé trase: Nepříjemný je úsek přes dálniční most ze starých Ďáblic na okraj Čakovic, za mostem se ale dá odbočit ulicí U Červeného mlýnku a pokračovat podél zadního parkoviště Glóbusu. Z druhého konce parkoviště odbočuje pěšina do ulice Za Tratí, která vede směrem k třeboradické teplárně. Ještě před teplárnou odbočuje vpravo podél potoka úzká pěšinka do Třeboradic.
Dubec -> Nusle (Prazskeho povstani), cca 15Km
na kole: 40 minut (Dubec-Dolni Mecholupy-Skalka, odtud kopiruji Vrsovickou po leve strane se to da velmi dobre projet bez provozu az k Edenu a pak jeste kousek a jedu Moskevska-U Seradiste-Parkem kolem Botice-nahoru parkem Jezerka a jsem temer u cile, coz je kancelar hned u metra Prazskeho povstani)
autem v 7 hodin: 20 minut
MHD: 50 minut
Jezdím skoro každý den z Břevnova od Střešovické nemocnice do Braníka.Přes Malovanku,Petřín,Ujezd,Železniční most a Podolí .Cesta tam 25 min,zpátky 35 min.Autem to mám tak hodinu a tram. taky! Škoda,že už bude za chvíli sníh :-((