Zdravím příznivce CD,
v neděli jsme se vypravili na kole z Rožmitálu pod Třemšínem do jihočeského městečka Blatná.
Je to asi 45 km. Na zpáteční cestu jsme si zjistili vlakove spojení, abychom se stihli nejak v rozumnou hodinu vrátit. Vlak z Blatné jede nejprve na Březnici, tam se musí přestoupit do vlácku na Rožmitál. Jízdné pro 2 osoby stojí 64 Kc, 2 kola (od ledna 2007) již 52 Kč. (dříve 40 Kč). To by ještě šlo. Akorát,že CD jsou tak mazaný, že jízdné na kolo platí pouze do vyložení kola, takže pokud se musíte přemístit (ne vlastní vinou) do jiné soupravy, která navazuje, zkásnou Vás hrdě o dalších 52 Kč. Pro představu vlak trasa Březnice-Rožmitál jede 10 minut.
Nakonec bylo k tomu všemu ještě zpozdení 25 minut, takze musím konstatovat, že po tom, co videla paní průvodcí urcitou nespokojenost v nasich vyrazech, prohlásila, ze nám dalsí jízdne na kola odpoustí, ale ze príste uz to budeme platit.
Nelíbí se mi v tomhle smeru "marketingové uvazovaní CD", nebot to cele nemá zádnou logiku. Platíte za kolo 26,- Kč at jedete z Ase do Ostravy nebo Prahy na Karlstejn. Platíte stejne, at jste v pantáku, kde mají udelaný jiz prostor na kola, nebo at jste v motorácku, kam se kola sotva vejdou. A to, zebych musela platit jízdne znova, jen kvuli tomu, ze díky nim musím prelézt do jine soupravy, to uz mi normální neprijde vubec.
Chápu, že vydelávat se musí nezytne na "všem" a na "všech". Takže, ačkoliv vlakem ráda jezdím, zůstanu raději nakonec cyklistou.
Nevěš hlavu, dá se to obejít, když si pořídíš za 60Kč dvoudení "legitku pro kolo". Je pravda, že dáš sice 60, ale pak si s kolem přestupuješ kolikrát chceš a celý víkend.Co už zase není tak špatný,ne?
Ještě lepší je jezdit na kole v pohraničí. Ve zpáteční jízdence Egronet za sto korun je doprava kola ve vlaku zdarma, jízdenka platí celý den a dá se na ni jet až sto kilometrů za české hranice /Zwickau, Plavno, Weiden, Hof atd). Nastoupit a vystoupit můžu kdekoliv na trase.
Ano, to nám pak paní průvodčí také vysvětlila. Jen mi jde o princip. Ten jejich system placení nemá žádnou logiku.
Samozřejmě si přístě tu dvoudenní pořídím.
Musim si k tej predplatenku na kolo (napr.za tych 60 Kc) este aj dany vlak 2 hodiny dopredu rezervovat, alebo budem moct potom kedykolvek pocas vikendu nastupit do vlaku bez nejakeho financneho postihu? Dik za odpovede :)
Pokud to není vlak s povinou rezervací, pak rezevovat nemusíš.
Jinak k úvodnímu příspěvku. To mě štve velmi, ať chci jet kamkoliv dál, vždy musím alespoň 1x přesedat, bydlím na lokální trati, kdysi jsem proje za 20 Kč republiku s kolem napříč.
Třeba jednou někdo, kdo to vymýšlí, pochopí, že cestující nejsou jen substrát.
Pro upřesnění: vlak s povinnou rezervací se pozná tak, že má v jízdním řádu symbol kola v obdélníčku nebo symbol kufru v obdélníčku.
Mne ten soucasny system prijde jednoduchy, prehledny , logicky a levny. Pokud to jel motoracek 10 minut, pravdepodobne se to dalo stihnout za 20 minut po vlastni ose a usetrit za jizdenku za kolo i za vas. Platit za kazdy vlak ma urcitou logiku, vetsina problemu vznika prave pri vykladani a nakladani. Pokud by se melo zacit platit za km, tak se to tim urcite nezlevni, takze bych radsi moc nevolal, ze se da odvezt kolo z Chebu do Ostravy za 26 Kc.
...ale co když nechci jezdit dva dny , ale pouze den jeden ? a pisatelka píše, že pokud ne vlastní vinou musíš přestoupit, tak není logická jim ještě za to platit. a dále - jet ve staré, panťáku (např směr Benešov...) je opravdu lahůdka... Zaplatíš a stále vadíš.. všem - když máš velkou tašku, batoh atd. nic se neděje, zaplatíš si, hlídáš si kola a ještě jsi na obtíž. To mne opravdu štve...
Od června 2007 existuje i jednodenní kolenka za 50 Kč - viz www.cd.cz/kolo.
Asi tak:-) Spíše mi šlo o logičnost cele záležitosti.
Není moje vina, ze musím přestupovat, abych dojela např. z Blatne do Rožmitálu. Prostě to tak je.
I mě nebaví přenášet kolo z jednoho vlaku do jiného:-(
To je jako bych v Praze v metru platila 1x 20 Kc na trase C, pak 20 Kč při přestupu na A a pak případne 20 Kc na B-éčko:-( A to už nemluvím o tom, že v klasických starých \\\\\\\\\\\\\\\"motoráčkách\\\\\\\\\\\\\\\" to není s kolem zrovna optimální. Když se sejde víc cyklistu, není to pomalu kam dát, nedej buh, kdyz nekdo drív vystupuje. Taky jsem zažila, že ve smeru na Dobrís odpojili jeden vagon - v nedeli a sup se vsema kolama do jednoho. Nádhera. Takze nejspís by sluzby mely odpovídat, tomu co si zaplatíme. Kasírovat umí kazdej blb. Bohuzel nejezdím tak casto Elephantem, který je na kola \\\\\\\\\\\\\\\"luxus\\\\\\\\\\\\\\\".
Já souhlasím, také mi přijde současný systém ajko nešťastný. Ale tady brečet nemá cenu, piš na ČD. Podle mého by se mělo při přepravní vzdálenosti platit dle kilometrů, u delší přepravy jednorázově.
Co se týče podmínek přepravy cykloturistů - bohužel naposledy se větší množství nových vozů kupovalo za bolševika, kdy přeprava cyklistů nebyl problém, takže vozy na to nejsou uzpůsobeny. Každá přestavba drážního vozidla je bohužel velmi nákladná a z příjmů za jízdné se nemá šanci zaplatit - až bude stát nákup a modernizace drážních prosrtředků více podporovat, tak se situace zlepší.