reklama
Město: Brno

Cyklostezky v Brně na začáku roku 2007

Nové „zelenější“ vedení radnice města Brna by mělo posunout dosavadní klopotné budování sítě cyklistických komunikací do vyšších obrátek. Schválený rozpočet města slibuje realizaci cyklostezek za celkem 26,618 miliónů korun. To je největší schválená částka na cyklistickou dopravu v dosavadní historii Brna! Už teď je ale pravděpodobné, že ani letos se nepodaří naplánované akce plně realizovat. Může za to i pomalé tempo projednávání cyklistických staveb v předchozí letech. Například největší letošní akce, cyklostezka kolem Svitavy v Maloměřicích, ještě nemá vypracovaný projekt pro stavební povolení.
Ani to, že cyklistická doprava dostává zelenou „shora“, neznamená, že příprava cyklostezek bude probíhat hladce. Svědčí o tom nedávné vyjádření radních městské části Brno – střed. Ti se totiž usnesli, že sice nebrání vzniku cyklotras centrem Brna, ovšem za předpokladu, že cyklista na kole nepojede, ale bude ho vést. Každý, kdo na kole jezdí, si dozajista pomyslí něco o Kocourkově, ale jak s tímto oficiálním usnesením budou dále nakládat úředníci?

Podobný problém se nyní vyskytl v Bystrci. Část cyklotrasy podél Svratky zde vede po vozovce klidnou ulicí Pod Horkou. Místním obyvatelům se to nelíbí a prosadili na zastupitelstvu městské části, aby okamžitě zajistilo zrušení cyklotrasy v této ulici a nové vytýčení po chodnících na opačném břehu řeky podél frekventované čtyřpruhové silnice. Tam to ale není možné bez stavebních úprav, musel by se zřídit nový přejezd přes Odbojářskou ulici apod. Jako důvod k tomuto požadavku jsou uváděny časté konflikty mezi cyklisty a chodci, kteří využívají vozovku pro chůzi. Jsou zde totiž úzké chodníky a šířku silnice zužují i parkující vozidla. A místní chtějí svoji ulici jen pro sebe. Bohužel těmto výpadům vůči cyklistům nahrává i chování některých cyklistů, kteří jezdí tak agresivně, že se chodci cítí být ohrožováni.

Tyto paradoxní návrhy ukazují, že ve velké části veřejnosti není cyklistická doprava vnímána jako rovnocenný druh dopravy, jejíž rozvoj je z ekologických důvodů ku prospěchu všem. A tak i když můžeme očekávat vyšší podporu cyklistické dopravy ze strany vedení brněnské radnice, bude nutné překonávat mnoho překážek a nepochopení.

Nebudou-li tomu napomáhat sami cyklisté, půjde to jen pomalu a zdlouhavě!
více na http://www.bicybo.cz

[ Zpět ]
Datum: 31.03.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Bicybo)
  • Re: Cyklostezky v Brně na začáku roku 2007

         

    jsem velmi zvědav nakolik zelené zastupitelstvo změní budování cyklostezek k lepšímu, hlavně abychom nezezenali my zlostí, že nic nové se neděje a dál se tuneluje rozpočet.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2007
    Autor: JiFi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou
včera
V srpnu chci minimálně na týden vyrazit za dobrodružstvím, romantikou a naprostou pohodou. Uniknout vedrům…

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)
včera
Bavit se a povídat si jako nejlepší kamarádi, blbnout jako malé děti, chránit se a držet spolu jako opravdoví…

Hledám: Cyklistku / cykloparťačku

02.07.2024
Ahoj, porozhlížím se po sympatickém protějšku na společné odpolední cyklo-projížďky. Jezdím cyklo-stezky a silnice…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

256 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024