Praha 5 by mohla být pro cyklisty vstřícnou a progresivní městskou částí - mohla mít vyznačené levné cyklotrasy, pro cyklisty průjezdný Anděl, všechny jednosměrné ulice pro cyklisty průjezdné v protisměru, předem připravenou projektovou dokumentaci pro investiční akce (např. pro pohyblivý most na Císařské louce, propojení stezek na Slivenec budoucím „ekoduktem“, propojení Prokopského údolí do „Centralparku“ na Praze 13 atd.). Poslední záznam o jednání o cyklostezkách a trasách byl z dubna 2003 - Rada a zastupitelstvo by se mely po letech spánku probudit a spolufinancovat některé akce, na které přispěje magistrát jen zčásti.
Rada vedená i v minulém období panem Milanem Jančíkem nebere zjevně vážně své sliby programového prohlášení 2003-2006, že (cituji) „Vybudujeme systém propojených cyklostezek od Smíchovského nádraží a ostatních okrajových stanic metra (Radlická, Jinonice) na celém území městské části“. Požádám v roce 2007 pana starostu o mapu „propojených cyklostezek“ nebo alespoň o projektovou dokumentaci územních studií, do kterých měly údajně odbory dopravy, životního prostředí a územního plánování „cyklostezky“ a „cyklotrasy vyznačovat. Slib asi nepsal v roce 2003 projektant - cyklostezky jako samostatné cesty vedené většinou mimo vozovku jsou často zbytečně drahé (nejlevnější stojí prý cca 3 mil. Kč/km). V mnoha místech Prahy 5 by stačily alespoň cyklotrasy tj. vyznačené pásy na vozovce, dobré nájezdy na chodníky a levné svislé značení… Celý článek najdete na http://www.prazskastetka.cz/view.php...