reklama
Město: Brno

Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

Do jisté doby se u nác běžne neviděl nikdo na fdrahém kole, přeto se kradli, je to jeden z takových klasických českých ručiček. Co je druhého to vezmu, jeho chyb že to nemá zabezpečeno.... Alespoň tak to u nás vypadá. Není to ovšem výsadou nás Čechů, stává se to i v zahraničí.

Dnes je velká polularita nových a kvalitních kol mezi cyklisty a to nejen mezi profesionály, ale i mezi amatéry a nadšenci. S tím ovšem přichází ono nebezpečí krádeže. Dnes není možné kolo někde jen tak opřít i když na něj vidíte nebo odběhnete na 5min pryč, tak vám jej mohou ukradnout. Mě se to už stalo a vím, že nejsem sám. Řešení takových situací s Policii ČR nemá smysl, protože váš případ většinou odloží. Takže jak na kolo a jak jej zabezpečit?

V nadsázce tvrdím, že asi železnou koulí a řetězem. Ale vážně, je potřeba minimálně kvalitní zámek, který propletu mezi kostrou kola a třeba předním kolem a uzamču to k nečemu (stojan na kola, dopravní značka a pod). Když jsem byl v Holandsku, tak sejm tam viděl i věc, co u nác moc lidí nepoužívá a to ej dvojí jištění kola, nejen klasický zámek (motané ocelové lano), ale i zámek zadního kola stylem uzamčení pohybu kola. Zámek vloží pevně mezi výplet železnou překážku a případný zloděj na tomto kole na 100% neujede. Toto řešení doporučuji a sám si jej brzy také namontuji.

Dodnes mi tu ovšem chybí klavitní registrace kol v nějakém centrálním registru a označení kol tak, aby se při případné krádeži a nalezení v některé zastavárně dala jasně odhalit. Bylo mi řečeno že něco podobného mají strážníci městské policie v Brně, sám bych ocenil mít tuto možnost registru na všech pobočkách policie. I když stejně nevěřím, že by to pomohlo, já osobně svoje nově zakoupené kolo zdokumentoval na fotografie a uložil.

Rád bych se dočkal doby, kdy budu moci nechat kolo volně stát a nebát se o něj, když zajdu do obchodu nakoupit a pod... Kdy to bude a bude to vůbec někdy?

[ Zpět ]
Datum: 27.12.2006
Autor: JiFi
  • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

         

    omluvte procím drobné chybyčky v textu, prstíky mě dnes nějak zlobily, tak se omlouvám

    [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2006
    Autor: JiFi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

         

    Mám kolo Registrované policií ČR, aj tam mám takovou bílozelenou samolepku....ale nevěřím,že by to případného zloděje odradilo...
    Kolo často používám k cestám do nákupáků(protože když jsem kolmo,nenakoupím tolik kravin jako když jsem Twingmo),zamykám jej jedním normálním kolozámkem.Ale už se mi párkrát stalo,že mi někdo prošacoval a vybral brašničku.Přesto jsem se ještě nedostal do stadia,že bych před odchodem od kola sejmul vše:brašna do rámu,světlo,zvonek,brašna na rezervní duši,pumpička,fláhev...ještě tak kompjutr...

    [ Zpět ]
    Datum: 28.12.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pirduch ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

           

      Jak jsi to udělal, že máš kolo registrované Policií ČR? Já ho mám registrované jen městskou policií a myslel jsem, že žádný celorepublikový registr zatím neexistuje? Dej prosím vědět, docela mě to zajímá.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.12.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek Hanke)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

             

        Není to celorepublikové, je to otázka jen některých okresů. V podstatě to samé jako u MP, jen ta nálepka vypadá jinak :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 31.12.2006
        Autor: Aladin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

               

          Takže ve výsledku zas k ničemu, ach jo :(

          [ Zpět ]
          Datum: 01.01.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek Hanke)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

               

          Přesně tak. Registrace kol je věcí Městské policie. Požádáte-li o to Policii ČR, kolo vám samozřejmě také zaregistrují, ale záznam se objeví ve stejné databázi, jako byste ho registrovali u MP. Takže rozdíl je opravdu jen ve vzhledu té samolepky a v tom, jestli se rozhodnete navštívit státní, nebo MPčka.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.03.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Tlapousek)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

           

      když jsem se ptal na PČR právě na tuto ochranu, tak mě řekli že to nemají. Asi se fakt zastavím do Brna, protože tady ty okrsky nestojí za nic.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.01.2007
      Autor: JiFi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Morální úroveň spoluobčanů aneb krádeže kol

         

    nekteri nadsenci si kola natreli na ruzovo a maji vlastli regist - kdyz se nekomu ztrati ostatni to hned vi a mohou se kouknout po bazarech.
    jinak v ostrave jsou specialni stojeny - mohou odmontovat kola, riditka, sedlo ale ram zustane. Jinak lepsi nez lanko je normalni silny retez z visacim zamkem. dva zamky apd.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.01.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (pavelm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Kola a jejich zabezpečení

         

    Hned na začátku se přiznám, že nerad jezdím na plečkách, takže se bojím jezdit s kolem "uživatelsky" (na poštu, nakoupit, do hospody a tak). Na takové provozní kolo vlastně ani nemám místo. Problém je v tom, že dobré (a tudíž drahé) kolo je většinou také lehké a tu lehkost, co zaplatíme pak odpálíme těžkými zámky. Co dělám já, když už musím kolo někde nechat na max. půlhodiny, víc se fakt bojím): nemám rychloupínáky, uvažuji o speciálních šroubech PitLock (jsou na obě kola a sedlovku). Zamykám dvěma zámky, jeden z nich jsou policejní želízka, druhý je obloukový zámek. Ovšem např. Trelock a Kryptonite (s "trubičkovým klíčem) jde otevřít za 2 vteřiny (neprozradím jak, jistě chápeš).Lepší je údajně ABUS. Ty obloukové zámky se dají ještě jakžtakž uvézt,na rozdíl od řetězů. Trelock je dělá i jako takový malý nosič (10kg). O registraci kol si iluze nedělám, policajti to stejně flákají; to spíš budoucnost vidím v nějakém systému jako mají auta (DefendLock) nebo třeba se něco objeví s nějakými senzory a sledováním přes GPS a mobil či net (když už to montuje Nike do dětského oblečení, jak jsem se někde dočetl). Takový systém zapuštěný do sedlové trubky v rámu by se vyplatil (minimálně v prvních hodinách po krádeži, pak už jsou z kol torza).

    [ Zpět ]
    Datum: 04.01.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kola a jejich zabezpečení

           

      uvedl jsi tu zajímavé možnosti zabezpečení kola. Vyzkouším, uvidím, v Holandsku to měli řešené někteří i opravdu normální řetězem a zámkem, viděl jsem to několikrát ve městě. Drsné řešení, ale nepraktické. No něco vymyslím, nejraději bych si tam dal spíše jen takovou sirénu do rámu, při větším pohybu by se spustil řvoucí alarma já bych věděl,mže si někdo hraje s mým kolem.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2007
      Autor: JiFi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kola a jejich zabezpečení

             

        Kup si zámek s alarmem, já ho používám v kombinaci s normálním.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2007
        Autor: Aladin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kola a jejich zabezpečení

               

          co to stojí? zatím sjem to nikde neviděl

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2007
          Autor: JiFi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kola a jejich zabezpečení

                 

            Asi tisícovku
            http://run.to/alarmy/

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2007
            Autor: Aladin
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kola a jejich zabezpečení

                   

              Díky za link, kouknul jsem na to a asi si to fakt pořídím...

              [ Zpět ]
              Datum: 06.02.2007
              Autor: JiFi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kola a jejich zabezpečení

                     

                Bacha, jednou jsem na to omylem šáhla v obchodě a ten jekot mi málem způsobil zástavu srdce. :o))

                [ Zpět ]
                Datum: 15.02.2007
                Autor: Jitka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kola a jejich zabezpečení

                       

                  Jituš, no to chápu, ale ono je to právě účelem udělat takový rachot, zloděje to odradí... :-D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 16.02.2007
                  Autor: JiFi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kola a jejich zabezpečení

                       

                  Já jsem taky chvíli rozdýchával, když jsem to doma zkušebně spustil. Ale o to asi jde :)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.02.2007
                  Autor: Aladin
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kola a jejich zabezpečení

                         

                    Hele, zajímáš se ve městě o auta, u kterých spustí alarm? Jdeš se podívat, kdo ten poplach způsobil? Nebo by ses šel podívat jen na to svoje, kdyby začalo ječet?
                    No vidíš a tak to bude i s tou sirénou na tvém kole. Zloděj se omluvně usměje na kolemjdoucí a ti si ani nevšimnou (nezaregistrují) kdo to byl. "Takovej obyčejnej chlap ..." "Možná to byl cikán, ale nevim to jistě ..."

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kola a jejich zabezpečení

                           

                      S timto argumentem castecne souhlasim. U aut je to bohuzel bezna smutna praxe. Ale troufam si rict, ze pokud budu mit kolo uzamcene dobrym zamkem + k tomu jeste pripojim alarm, zlodeje to odradi. Zacne mu to rvat a co udela? Bude se snazit pred lidma prepilovavat zamek nebo ho rozbijet pomoci tekuteho dusiku a kladiva za dlouheho revu alarmu? Toho si rozhodne nektery z mene lhostejnych kolemjdoucich vsimne. Vetsinu beznych zlodejicku to podle me odradi.
                      U aut je to jina situace. Zlodej otevre zamek behem chvilky a pokud uz je v aute, co na tom, ze houka alarm. V aute ho nikdo nevidi, tam je schovany, nemuze tudiz videt ani to, ze se snazi nastartovat vytrzenim startovacich kabelu apod... (i kdyz to uz se mu dnes taky nepovede).
                      Navic vetsinou od toho kola jeho majitel nebude nikdy prilis daleko (napr. typicky priklad pouziti ve meste - nakup v supermarketu). Rozhodne uslysim i uvnitr supermarketu, ze mi venku rve alarm o sile 130DB - zvuk o intenzite houkajici sanitky.
                      Dalsi priklad - budu nocovat v kempu pod stanem, kolo se mi bohuzel nevejde do stanu, ani nebude moznost ulozit ho nekam dovnitr do budovy. Zachovam se tedy tak, ze ho zamknu poradnym zamkem ram, predni kolo, zadni kolo a navic na ram pripevnim alarm. Pokud se s kolem nekdo v noci pokusi manipulovat, cely kemp bude razem v pohotovosti, vystrelim ze stanu a milemu zlodeji zprerazim obe hnaty. Nema podle me zadnou sanci to ukrast.
                      Horsi bude, kdyz v noci bude foukat vitr a rozhoupe zamek s alarmem ;).
                      Ja do toho alarmu (pokud se da jeste sehnat) tedy rozhodne pujdu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 18.02.2007
                      Autor: Kubajs
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kola a jejich zabezpečení

                             

                        Předloni? V "Cykloservisu" udělali pokus: kradli svoje kolo. Velké pákové nůžky - stříhali zámek. A reakce kolemjdoucích? Někteří se zájmem přihlíželi (ale "nic neviděli"), ostatní otočili hlavu jinam a ... nic neviděli ... Budou si pálit prsty, sedět na policii, svědčit u soudu? A co když ten hajzl má nůž a bodne? Víme, jak to u nás u soudu chodí ... Útočníka pustěj´, nic se mu nestane a já (při mém štěstí) budu mít komplikace, můžu i umřít ...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 18.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kola a jejich zabezpečení

                             

                        Naprosto souhlasím, tady jde hlavně o to, vědět, že si s kolem někdo hraje... a pokud houká, tka houká pořádně, já si sirénu také pořídím, a pak můžeme houkat společně na Moravském náměstí každý čvrtek v měsíci :-D

                        [ Zpět ]
                        Datum: 19.02.2007
                        Autor: JiFi
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kola a jejich zabezpečení

                           

                      Nepočítám s tím, že by někdo reagoval. Mám to kvůli sobě, třeba když spím ve stanu nebo sedím v zahrádce u jídla...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 18.02.2007
                      Autor: Aladin
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kola a jejich zabezpečení

                             

                        Spíš-li ve stanu, mně stačí udělat"cvak" a mám kolo, zatímco ty řvoucí hračku a oči pro pláč ...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 19.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Kola a jejich zabezpečení

                               

                          Hmmm, teď to nějak nechápu. To si myslíš, že mě to neprobudí?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 23.02.2007
                          Autor: Aladin
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Kola a jejich zabezpečení

                                 

                            Probudí, ano, ale nebude-li další zámek nebo odebrané přední kolo ...
                            Za jak dlouho se vybabráš ze spacáku?
                            -začne ječet: budím se, "proboha, někdo mi krade kolo" cca 5 vteřin, honem rozepnout spacák (nezasekne-li se zip) 2 vteřiny, vyřítit se ze stanu 13 sekund "ku.va, ňák se to sesunulo, ale kdyby to někdo krad´, už by 10 vteřin jel (minimálně), takže by měl náskok 33 metrů (při rychlosti 12 km/hod) ..."
                            -

                            [ Zpět ]
                            Datum: 25.02.2007
                            Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Kola a jejich zabezpečení

                                   

                              Ty jsi ale pesimista... :-) Lepší náskok 33 metrů, než kdyby mě vzbudil ráno budík. To už bude kolo dávno přestříkané a prodané.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 25.02.2007
                              Autor: Aladin
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Kola a jejich zabezpečení

                                   

                              Kontrolní otázka: jakou rychlostí letí kulička z ložiska wystřelená ze sportowního praku? ;-))

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.03.2007
                              Autor: Rigger
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Kola a jejich zabezpečení

                                     

                                Předpokládám, že máš prak pověšený na krku a kuličky v hrsti ... B-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 04.03.2007
                                Autor: AV
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Zkušenosti z Holandska

         

    V Holandsku se běžně ztrácejí kola nebo jejich části každý den a nepomůže jamkékoli zabezpečení ani registrace na Policii. Příklad: zamknu kolo za rám - nemám přední kolo a stejně to funguje i opačně. Tolik vychvalované zabezpečení zadního kola v úvodním článku je také k ničemu, kolo lze odnést (a to doslova) a pak je to už sranda. Píši z vlastní zkušenosti, mám takhle dvě kola od souseda a jedno jsem už nechal stát venku, protože to byla herka (a světe div se, vydrželo tam týden bez uzamčení - dál nevím, jel jsem domů). Proto také Holanďani jezdí na takových kolech, která by tady byla neprodejná - zrezlý rám, kolo do osmičky, žádné převody, plášť popraskaný, suchý řetěz - nic nevadí, hlavně že to jede. Horské kolo nebo něco podobného jsem tam neviděl, nejlepší kolo bylo něco jako náš Favorit. Takže, možná to zní šíleně, ale pokud používáte kolo k nákupům nebo vyřizování věcí (pošta hospoda ats.) a nemáte ho stále na očích, doporučuji poučit se z Holandska, nekupovat drahé kolo, sundat rychloupínáky, taštičky, pumpičky, bateriové osvětlení (možno předělat na dynamo) a pořídit si kvalitní zámek. Možná se vám někdy ztratí, ale ojetý Favorit nebo Liberta se dá sehnat kolem 800,- a to není tak moc. A nákup vám odveze stejně, jako kolo za 20.000,-. No, a na sport můžete mít klidně Scotta, ale bez dozoru bych se od něj nevzdaloval. Lidi jsou všude stejní, nedělejme si iluze a o svého Scotta můžete přijít i tak, že vás v centru Bruselu obstoupí skupina sportuchtivých Arabů.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.08.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Lada0284)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zkušenosti z Holandska

           

      :D Jo Láďo máš pravdu. O kolo můžeš přijít kdykoliv, já jen uvedl, že je možné to tomu zloději trochu ztížit. Nové přendí kolo mě nestojí tolik, kolik bude stát rám a záleží hodně na stylu uzamčení kola. Tak jak jej zamykám já, tak to jeste nikdo neukradl. Samozřejmě, ukradnout se dá vše, nikdy není záruka 100%. I proto je spíše taktičtější cesta apelovat na zastupitele a státní správu, aby začalo budování úschoven na kola.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.08.2007
      Autor: JiFi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zkušenosti z Holandska

             

        Žádné staré nemoderní kolo netřeba kupovat . Doma mám dost ojetin.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.12.2007
        Autor: Howgh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

156 cyklistů (11 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024