Už asi dva měsíce denně dojíždím na kole do centra. Ačkoliv se většina řidičů ke mně chová velmi ohleduplně, je téměř pravidlem, že autobusy MHD mě předjíždějí s naprosto minimálním odstupem a ten postupně zmenšují a vytlačují mě ze silnice. Každý druhý den mi to nějaký autobus udělá a to jezdím po silnici společně s nimi jen vzdálenost nezbytně nutnou. Již několikrát málem došlo ke kolizi. Mezi řidiči jsou autobusáci z mého pohledu jako cyklisty ta největší prasata (i z jiných důvodů, ale tento je zdaleka největší).
Co s tím? Myslím co s tím, aby se situace vyřešila, a také dočasně co s tím, abych nemusel s ježděním na kole přestat.
K prvnímu, zkoušel jsem psát na DP Praha, ale bez odezvy. Když toho autobusáka dojedu, tak mu vynadám, ale to je jen někdy a spíš ho asi naštvu, než že by si to uvědomil. Přemýšlel jsem zapisovat si poznávací značky a pravidelně to hlásit policii, ale asi to také k ničemu nebude.
K druhému, po té silnici jezdit musím. Přemýšlel jsem pořídit si nějaký hlasitý klakson, jenže si myslím, že když v takové situaci začnu troubit, autobusák nepochopí, že troubím já. Bude si myslet, že troubí třeba auto před ním nebo za ním a ještě víc mě přitlačí...
Nevím, jak jste stížnost na DP psal, ale jakési řešení může dopravce konat, jen když bude znát konkrétní údaje - důležité (a snadněji zapamatovatelné než RZ) je inventární číslo vozidla (čtyřmístné číslo, např. 6123) a samozřejmě čas, datum, místo.
Dopravcem PID však nemusí být jen DP (přehled dopravců třeba na www.ropid.cz).
Dobrý den,
stížnost na DP jsem psal naprosto obecně. O posílání konkrétních stížností na DP (nebo PČR) také uvažuji, jak píšu v článku. Ale nevím, zda je to k něčemu dobré. Nejedná se o pochybení jednotlivce. Dělá to strašná spousta autobusáků. Když vynadají jednomu a za dva dny mě zabije druhý, no to nepomůže ...
Ona obecně poučka o bočním odstupu od cyklisty není moc známa... Větší propagace vztahu "60 cm + 1 cm za každý km/h na tachometru" by asi obecně nezaškodila...
Jinak mám obavu, že obecné stížnosti se řeší hůře než konkrétní (i při handicapu tvrzení proti tvrzení bez důkazů).
Držím palce.
Já má příšernou zkušenost v Praze zase s tramvajema. Na místech, kde nelze cyklistu předjet (Újezd...), jsem zažil že kromně frenetického zvonění do mně tramvaj najížděla. Je to obzvlášťˇkomické, protože ta místa, kde nelze předjíždět, jsou několik desítek metrů dlouhá a rozdíl v rychlostech může být tak do 10Km/h. Pokud mně tramvaj předjede,zpravidla pak brzdí pro změnu mně. S tramvajema mám podobné zkušenosti i jako řidič, s "prasáckejma" autobudákama jsem se snad ještě nesetkal(?). Odkad máš tu zkušenost?
Mám tu zkušenost s linkama 113, 114, 171, 189, 215,
331, 333. Hlavne ulice Michelska, Novodvorska, Libusska.
Tak tam naštěstí nejezdím, čas od času projedu Nuselskou a naštěstí jsem tam prozatím nic podobného neregistroval. Ozvi se jak dopadá tvoje stížnost. Mnoho zdaru!
Jo taky mám hrozné zkušenosti s tramvajema, klidně na ně můžete trobit a blikat, stejně neuhnou a neuhnou :) Zkus to obráceně, možná bude lepší když se uhneš ty.
Hele mas pravdu stalo se mi to sice jen jednou ale stalo to zato.. v Petrovicích jsem vyjíždel z vedlejsi ulice a z prava prijizdel autobus byl asi 200m daleko a kdyz jsem dokoncil odbocovani tak po 10m byla zastavka a ten curak me dojel a zacal me predjizdet na zacatku zastavky a protoze byl dlouhej (harmonika) me primacknul k chodniku objel jsem ho a zacal jsem silene nadavat a neperestal jsem asi tri zasatvky vzdycky zastavil ja ho doje a zacal jsem znova proste si to vyslechnul cely po castech :)))
Zažil jsem to několikrát a bohužel to bylo několikrát zjevně úmyslně a dokonce jeden na mě při tom vytáhl prostředníček. Takový řidič nemá dělat co za volantem a už ne busu. Jediné okamžité řešení (pokud lze) je dojet na konečnou a trefit ho mezi světla. Ale ....
Dlouhodobé řešení by snad mohlo být založením speciální web stránky, na které by mohli všichni, kteří se setkali s něčím podobným napsat info o místě, času a příp. dalších údajích - SPZ ap. Myslím, že by se mnohé stížnosti začaly opakovat a mohl by to být dobrý podnět pro regulérní šetření.
Cyklisté zemí českých, spojte se, zlých autobusáků nešetřte, dobrých si važte! PetBike
No autobus má problém, že je o půl metru širší než osobní auto, takže kvůli tobě vždycky musí opustit jízdní pruh, narozdíl od auta. Ať už do protisměru nebo do levého pruhu stejným směrem. Což se autobusákům nechce dělat, čekat na mezeru. Výsledkem je předjetí v méně bezpečném odstupu. Jednou si to vždycky odbýt cyklista musí, ale není příliš chytré autobus na nejbližší zastávce předjet zpátky, pokud je jasné, že tě za chvíli zase dožene. Pokud autobus má na to, aby byl mimo zastávku rychlejší než já (ulice není ucpaná auty), tak ho před sebou nechávám. Počkám v zastávce za ním, než nabere lidi, aby zbytečně nevznikal problém vícekrát dokola. Tvoje časová ztráta je zanedbatelná a podstatně se zvýší bezpečnost jízdy.
Ačkoliv jsem na svůj poslední dopis DP nedostal odpověď, pozoruji, že v oblasti, kde jezdím, došlo k nápravě té situace. Autobusy mě nyní už objíždějí velkým obloukem a když to nejde, tak počkají, až to půjde (což se já tedy vynasnažím, aby to šlo co nejdříve).
Nevím jistě, zda je to důsledek mých dopisů na DP, ale pokud někdo podobnou situaci někde řeší, doporučuji stěžovat si na DP a to možná i opakovaně, než se tím začnou zabývat. Jeví se mi to jako účinný způsob.
Celkově z toho mám dobrý pocit.
ja v techto pripadech jezdim stredem pruhu aby proste vyjet do vedlejsiho pruhu MUSEL, pak mi vytvori aspon misto kam ev. muzu pred nim uhnout...