Ahoj, mám zvláštní problém. Semafory na některých pražských křižovatkách jsou vybaveny tlačítky pro chodce a indukční smyčkou pro auta. Pokud nikdo nechodí a nejezdí z vedlejší, je na hlavní pořád zelená a doprava je pěkně plynulá. Když přijede na vedlejší auto, snímač sepne a udělá mu zelenou. Když přijede po vedlejší cyklista, snímač nesepne. Cyklista musí počkat, až přijede i auto. Večer auta po vedlejších moc nejezdí, cyklista má červenou pořád. Narážím na tento problém na křižovatkách
Na Břehu x Sokolovská (Vysočany)
Františka Kadlece x Prosecká (Libeň)
Hornopočernická x Mladoboleslavská (Kbely)
Varianta sesednu před semaforem z kola, převedu ho k tlačítku, počkám na zelenou pro chodce, převedu kolo po přechodu, odvedu ho po chodníku na roh a pokračuju v jízdě mě moc neuspokojuje.
Varianta vjedu na červenou na přechod u svého semaforu, po něm na chodník k tlačítku, počkám na zelenou, přejedu po přechodu, před koncem přechodu najedu doleva na tu hlavní, co má teď červenou a z ní odbočím doprava na pokračování té svojí vedlejší = 2x jízda na červenou, 1x po chodníku a 1x přes přechod mě taky neuspokojuje.
Znáte to taky? Nedá se s tím něco dělat?
Kuba
Některé ty indukční smyčky mají nad sebou vidět takovu dlouhou podélnou nebo šikmou záplatu. Prudké zastevní přesně na této záplatě smyčku většinou aktivuje (mám vyzkoušeno na X Ocelkova - Broumarská na Černém Mostě).
Údajně lze požádat TSK nebo policii (nebo lampárnu? - někdo mi radil, ale už jsou to dva roky a nepamatuju si, komu jsem nakonec psal), aby problematické smyčce zvýšili citlivost - ovšem výsledek takové snahy bude značně nejistý.
Ano, tuhle křižovatku jsem byl nucen 2. října asi v 4:50 ráno projet na červenou. Na auto bych ze svého směru čekal hodně dlouho, už jen proto, že ta Broumarská je v Kyjích rozkopaná a tudíž tam opravdu nic nejezdí. Tahle světla jsou vyřešená dokonce tak, že červená svítí do všech ramen současně, když nic nejede. Spíná se až při příjezdu auta, aby řidič musel před křiž. zpomalit.
Párkrát jsem se s problémem setkal. Položil jsem kolo na zem na místo, kde je záplatovaný asfalt a zelená po chvíli naskočila. Ale nevím, jestli to neseplo něco/někdo jiný - to bych si s tím musel hrát déle.... Ale logicky by to tak mělo být - když jsou trubky 5-10 cm nad zemí, tak by to mělo sepnout, narozdíl od 20-50 cm.
Položení kola přesně na záplatě funguje. Mám to mnohokrát odzkoušeno, jen kolemjdoucí si ťukaj na čelo proč tam ten blázen válí kolo na křižovatce...
Zkus to tady:
http://www.tsk-praha.cz/wps/wcm/connect/tsk...
Problémen tohoto státu jsou m.j. projektanti a úředníci, kteří šetří na všem, krom sebe samých. Když uvážíme, že v době povozů byla normovaná šířka silnice 5,9 m (nemýlím-li se), pak tuto šířku vydělme šířkou povozu a vynásobme šířkou dnešního kamionu. Dostaneme potřebnou šířku dnešní silnice, aby odpovídala šířce staré po povozy.
Podobně je tomu s indukčními smyčkami. Nejen, že leckde mají nedostatečnou citlivost, ale neznám u nás jedinou, která by byla v dostatečné vzdálenosti od křižovatky. Pominu-li zbytečnost zapnutých světel na křižovatkách v noci (kupodivu to „zeleným” nevadí stejně tak, jako prahy a různé další překážky na silnici, které zhoršují životní prostředí - ti mají vznešenější cíle), pak prakticky všechny smyčky jsou příliš blízko křižovatce a navíc leckdy zapínají zelenou na dobu, která cyklistovi nestačí k projetí křižovatky.
Při cestách po Polsku a Německu jsem si zelenou v noci zapínal běžně už na 100m a svítila, dokud jsem křižovatkami neprojel.
Jsem tak trochu dopravní šílenec, kde jsi vzal tu šířku vozové cesty? To je šířka římské Via Appia nebo co? Docela by mě to zajímalo. Ale odpovídalo by to, na úsecích, na které se krom údržby od Rakouska-Uherska nesáhlo, ta šířka vypadá tak na 6 m (bohužel jsou to i některé úseky silnic I. tříd, II. třídy tak vypadají běžně a III. třídy jsou zpravidla ještě užší).
Mám vyzkoušeno, že indukční smyšky celkem slušně reagují na dynamo. Ve dne mi smyčky zapínají auta a v noci generátorek. Kolega s blikačkama má smůlu, zelenim mu já :-)
Narazil jsem při cestách na další takové křižovatky, TSK v tom zřejmě vidí všelék, tak je to leckde. A teoreticky vzato, takováhle dynamicky řízená křižovatka je opravdu ideální, nezdržuje zbytečně řidiče. Ale měla by fungovat na všechno, co po ulici může přijet, a ne jen na auta, proboha!!! No, takže další místo, kde se jaksi musí občas na červenou, nechcete-li čekat do soudného dne, je křižovatka Olšanská x Prokopova. Ale poznáte to jen v sobotu, kdy je malý provoz, v prac. dny tam jezdí jedno auto za druhým a problém nemůže nastat.
Tak SSZ na Olšanském náměstí je vylepšené ještě o jednu vlastnost - krátké vyklizovací doby. Ikdyž do křižovatky od Táboritské vjedu ještě na zelenou, tak ji občas nestihnu projet a už pozoruju, jak padá zelená autům z Jičínské. Už jsem se tam as autem nechutně z blízka potkal :-(
Bohužel, to samé umí postupně čím dál více křižovatek - asi budu trénovat krátké sprinty, protože projet rychlostí 25 km/h evidentně nestačí.
Už sme tady takový problém řešili, mě naštvala křižovatka K Letišti x Evropská (Drnovská)..
http://www.nakole.cz/vemeste/tema.php3?id=186
V našem malém městě jsou na semaforu malý kamerky a ty mi bylo vysvětleno slouží právě cyklostům. Technicky to je velice jednoduché, tak tomu věřím, ale na kole těmi místy nejezdím, tak nemůžu sloužit. K měření rychlosti určitě nejsou to bych už věděl :-)
Já myslim, že takhle to je taky v Jenči, tam to funguje...
víte o něčem takovem v brně?? na vídenské si to zapíná tramvaj aby mohla projet, ale takhle na silnici sem to ještě nepotkal...
ano, v brne je to treba na tom moste u kocianky (kdyz clovek prijede od zimniho stadionu, vyjede nahoru na most a tam) a nebo i v lisni dole na krizovatce spalovna-novolisenska, tam to je v noci jasne videt. ale pomaha najet prostredkem silnice a sepne se to.
V Mostě už jsou taky dvě křižovatky s automatama, když jedu do práce v neděli ráno tak bych tam mohl čekat hodinu na zelenou, jezdim na červenou, jednou sem to řešil tlačítkem pro chodce ale musim na chodník to mne neba