Tak letos se začalo u nás v Blučině s prodloužením stávající cyklostezky podeél řeky Litavy směrem na Měnín. Jelikož jsem o jednání na zastupitelstvu obce nevěděl, tak jsem nemohl říci pánům zastupitelům, co si o projektu myslím. V čem tedy vidím problém, nový projekt prodloužení vede po levém břehu řeky směrem na Měnín, tudíž k dálnici. Ovšem jakmile se cyklostezka přiblíží úseku křížení s dálnicí,tak dle schváleného projektu cyklisté budou po schodech scházet do vnitřního koryta řeky a podjedou dálnici a na druhé straně opět po schodech nahoru, Toto má dvě velké vady. Za prvé, schody a cyklisté není dobrá kombinace a za druhé při sebemenším zvýšením hladiny řeky Litavy nebude možné tento úsek použít, jedině v neoprenu. Řešením by bylo, kdyby ti co toschvalovali přemýšleli hlavou a ne penězi, neboť pokud by cyklostezka vedla po rpavém břehu řeky, tak může využít suchého podjezdu pod dálnicí, který ja kousek od řeky (suchý most). A zde by se dalo jezdit celoročně bez většíchc problémů. Také použití schodů by nemuselo být, jelikož by se cyklostezka jednoduše z břehu postupně snížovala a na druhé straně opět navazovala na břeh řeky. Je to můj názor a věřím tomu, že až tento projekt bude dokončen, tak to poznáte sami, že je špatně navržený.
O tomhle projektu jsem dosud neslyšel, i když o podobném mostu pod mostem (ale železničním) už ano. Jestli je to jak píšeš, že na pravém břehu by to šlo bez schodů a postavit snadněji, pak musí existovat nějaký důvod, proč to dělají po levém, že by byli až takhle blbí, že by jim nedošlo, že má ta řeka i druhý břeh, tomu nevěřím. Takže buď je na druhém břehu nějaká geografická překážka jinde, kvůli které je lepší udělat to celé na levý břeh než ji složitě překonávat, i za cenu těch schodů, nebo se narazilo na nejčastější problém se stezkami: pozemky. Mnoho lidí svůj pozemek pro cyklostezku jednoduše neprodá, ani když jim na nic není a roste tam plevel. Prostě nechtějí cyklisty u zbytku pozemku nebo jednoduše vůbec nechtějí cyklisty nikde. Každého jde vyplatit, ale na to mají supermarkety, obec nikomu 3000Kč/m2 dát nemůže. Spousta od pohledu nesmyslně vedených stezek vznikla právě proto, a na mnoha místech v Brně jsou právě takové blokády pozemků příčinou nicnedělání. Radní není nijak obzvlášť motivován nějakou stezku prosazovat, když narazí na takovou překážku, přestane se snažit. (To se netýká dopravních stezek ve městě, spíš těch rekreačních u řek).
Osobně nevím, jak ten dálniční most vypadá, ani jak často se ta hladina říčky zvedá. Případně to popiš přesněji, protože jestli tomu rozumím, mohlo by se nám cizím stávat, že vyjedeme po stezce a u dálnice se zaseknem a budem vracet kvůli vodě. Jak často se to bude stávat, pokud tu stezku postaví?
Tak jaký důvod byl, aby tovedli po druhé straně to nevím, ale byl tma i ten návrh po pravém břehu a měli to tudy původně vést, ale nakonec schváli tu levnější variantu, preci jen afalt je asi drahý. No stezka už se začala budovat, ted jen staci na ní dát finální asfalt, výhoda je ze vedle řeky jsme vybudovali umělý rybník, ovšem zase nevýhoda, že díky zpřístupnění tohoto rybníka veřejnosti se stane to, že tam bude více nepořádku a to mě štve. Ale to sem nepatří. Takže, hladina řeky se zvedá při větším dešti celkem často, přeci jen má pramen někde v Brdech nebo kde to a ono se to hned shromadí z přítoků,. Takže letos hladina řeky byla zvednutá už minimálně čtyřikrát. Byly to deště, ale i tak je tu jedna věc závažná a nevyzpytatelná, hladina se může kdykoliv změnit i když u nás neprší, protože pršet může jinde. Řeka Litava (Cézava) má dvě koryta. Tedy správně bych to nazval dvě úrovně koryta. Jedno to hlavní je celkem úzké a za normálního stavu s emůže zdát, že řeka je jen nějaká říčka, ovšem dalším stupněm je koryto přes 8m široké a to už je hodně, pokud se voda do této úrovni navýší. Základní koryto je něco kolem 1,5m hluboké a při normálním stavu je hladina řeky kolem 1,2m. Takže se může opravdu stát, že vyjedete na stezku směrem k dálnici a budete se vracet z důvodu vody a cestovat po silnici.
Díky za upřesnění, někdy se tam mrknu, až to postaví.
Ahoj, tak abych to vše upřesnil, nakonec se pod dálnicí nebudou dělat schody, ale jednoduše se sjede do vnitřního koryta řeky. Také datum utevření je celkem v nedohlednu a to z důvodu špatného projektu... no kdybych to měl popisovat, tak by jste se asi všichni nasmáli co to máme za hlupáky projektanty. Proste ve zkratce, projektant byl liný vyjít ze své kanceláře a zaměřit si břeh řeky, jeho výšku a tak a vše dělal jen podle původních plánů a nepřemýšlel nad tím, že matka příroda pracuje a země půda klesá... Takže naplánoval ubrat nekolik desítek centimetrů půdy a na to teprve dát asfalt, jenze kdyz to dělníci udělali ejhle, ono je to nejak moc a tak ted navážejí kubíky drceného štěrku nazpět, aby to vyrovnali :-D no prostě kocourkov.
Mamka je statička, projektuje sice domy a ne komunikace, ale pořád doma slyším zábavné (někdy spíš k pláči) historky o tom, že už neví, jak to do toho projektu napsat, aby to na té stavbě pochopili. Neumí ani přečíst správně číslo. Pak jsou tu záležitosti vstupních podkladů, za které ti někdo "ručí", že jsou správně, a šéf tě nenechá utrácet a "zbytečně" tam jezdit, a podobně. Tyhle kocourkoviny jsou snad na každé stavbě, a dělají je většinou přímo tam. Člověk co dává autorizační razítko na projekt si většinou kontroluje co dělá trochu líp. I když o projektantech pozemních komunikací moc nevím, a něktěří se o nich nevyjadřují pěkně, tak to možná zblbli oni. Pak stejně člověka zarazí, že si na té stavbě stavbyvedoucí všimne, že ta díra je moc, až když ji vykope. Ale tohle je fakt snad na každé stavbě, a na těch zadávaných státem nebo obcí snad vždycky, tam té firmě nehrozí, že by nedostala zaplaceno za vykopání i zpětné zavezení.
Teprve minulý týden jsem projela tento úsek od lázní do Měnína. Asfalt už je komplet udělaný, podjezd pod dálnicí bude pod vodou určitě. Cesta byla prima, nikde nikdo, ale mám strach, že v sezoně z toho bude pěší korzo a na kole se budeme mezi bruslaři a vycházkáři horko těžko proplétat.
Jojo, omlouvám se, že jsem dlouho nepsal, ano cyklostezka je již kompletně udělaná a dá se díky počasí projet. Podoktnu jen, že je to trasa, kde na vás bude foukat ze všech stran, stromy jsou podél stezky opravdu řídce. Jak vidím všimnla jste si jak je podjezd u dálnice řešen a že tam bude pravděpodobně pod vodou často. Jediné co zatím chybí je značení této trasy, takže neznalý neví zatím kam vede. Takže vede z Blučiny do Měnína.
Mimochodem, rád bych hodil řeč osobně s vámi slečno, či paní... Hledám někoho, kdo by mi poradil, jak nejlépe na Slovensko na kole po stezkách.
Zdravim, nie som ani pani ani slecna, ale mozno by som vedel poradit. Ospravedlnujem sa za off topic. asi by sme mali zalozit novu temu. My sme sli z Brna po cykloceste cislo 5 smerom na Vieden, pri Novomlynskych nadrziach sme odbocili smerom na Lednice a odtial cez Breclav (prekrasna cyklocesta luznymi lesmi Dyje) a dalej cez Lanzhot stale po cykloceste (tusim cislo 43,alebo 44 ). Za hranicou doprava po hradzi Moravy az do Devina v Bratislave. Tu cyklocesta bohuzial konci, cez vikendy v lete vsak jazdi cyklobus, ktory vas moze zaviest na dunajsku hradzu. Existuju ine varianty (napriklad ze Velku Javorinu k Vazskej cykloceste, alebo cez Skalicu s napojenim na Moravsku hradzu za Holicom), tato je pre nas (sme z Bratislavy) najlepsia
založíme nové téma ok? :-)
http://www.nakole.cz/vemeste/tema.php3?disc...
tak jsem si cyklostezku projel, nafotil foto (brzy sem dodám link) a zde jsou mé poznatky. Nově vybudovaná část cyklostzky, která nyní propojuje obci Blučina s další obcí Měnín u Brna je vcelku zatím dobře vypadajícíc a sjízdná bez problémů. Jediné prblémy bych viděl právě v úseku, kde stezka podchází pod dálnici, tento úsek není vyasfatlován a je tam jen původní kamení a na něm usazeniny bláta a prachu, tudíž se trochu zamažete a v deštivém počasí opravdu nepříjemné. Jakmile vyjedete z poddálnice, stezka se dá býti příjemná, ovšem je tu několik nebezpečných prvků pro cylisty a to zejména v noci. Právě v úseku za dálnicí po několika desítek metrů při pravém okraji asfaltového povrchu je zábradlí přes řeku, toto zábradlí je opravdu zcela těsně u okraje, takže v případě nedostatečného osvětlení na kole a jízdě při kraji může dojít ke kolizi. Dávejte si proto pozor. Toto platí po celém tomto úseku neboť na dalších částech stezky nebezpečné zábradlí nahrazují betonové sloupy elektrického vedení. Tyto nejsou zatím stále nijak extra označena třeba odrazkami nebo reflexní barvou, ve dne je vidíte naprosto v pohodě, ale v noci si dávejte pozor, protože cyklostzke se kolem nich vlní opravdu těsně. To by bylo k bezpečnosti. Co se týče prožitku z jízdy, tak ten je naprosto fajn, žádná autoa, žádné překážky (pokud nepočítám sem tam chodec). Za včerejšek jsem tam potkal dost cyklistů, takže je vidět, že už o tomto úseku dost z nás vědí. Cykostezka vede po levém břehu řeky Cézavy (Litavy) od pohledu z Blučiny. Vedle cyklostezky máte na blučinské straně možnost vidět i uěmle vybudovaný rybník. Na tomto místě prosím nezanechávejte odpadky, jelikož jsem členem obecní komise za životní prostředí v naší obsi, tak bych rád na toto upozornil., Předpokládám, že cyklisté a to zejména Ti co jezdí celkem často a rádi do přírody, dodržují právě i úklid po svém působení. Další cyklostezky přibudou časem, ale vše je v naší obci otázkou peněz. Mimo cyklostezku Brno - Víděň a nově otevřeného úseku na Měnín, máte možnost zejména v letních obdobích projet naučnou stezkou našeho chráněného krajinného parku Výhon. Je to zejména teréní stezka, ale celkem fajn.
zde je celková mapa,http://img371.imageshack.us/my.php?image... detailní foto zašlu pokdu někdo bude chtít