Možná víte o úrazech, které se staly na silnici I. třídy Vídeňská. Městská část Praha 4, Magistrát i občanská sdružení se shodují na nutnosti zřídit tu semafor, protože řidiči nerespektují chodce ani cyklisty na přechodu.
Pro podrobnosti si přečtěte článek <a href="http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=75...
V následné diskusi popsala Wewerka svoji nedávnou adrenalinovou zkušenost.
Nedalo mi to a napsala jsem městské části, Magistrátu a TSK.
Stručná odpověď: Nyní je to v kompetenci Technické správy komunikací, která slíbila do poloviny roku provizorní semafor a do konce roku 2006 trvalou světelnou signalizaci včetně přechodu pro cyklisty.
Kompetentní osoba: Jaromír Muchka, [email protected], tel: 224 231 912
Můj dojem: Chápu, že trvalá světelná signalizace se nedá udělat hned, vyžaduje stavební povolení a taky nějaké investice. Na druhou stranu mi nejsou jasné průtahy s instalací provizorního semaforu. Ty se instalují velmi často při opravách silnic a jiných stavebních úpravách. Jejich umístění musí být provedeno operativně, prakticky z týdne na týden.
Pokud vám to není jedno, napište prosím panu Muchkovi (kontakt výše) a panu Heroudkovi z Magistrátu (Ing. Jan Heroudek, JanHeroudekcityofpraguecz, tel.: 236 004 234).
Budeme čekat na smrt dalšího člověka?
Dnes odpoledne jsem tam jel autem (nebijte me za to) a na semaforech finisuji. Vypada to, ze uz zitra budou svitit.
Pokud se dobre pamatuji na vystupy komise pro dopravu a prohlaseni radni zodpovedne za dopravu na MC Praha 4 kam krizeni stezky pres Videnskou patri, mel byt instalovan prenosny SSZ v prubehu dubna/kvetna. Jeden smrtelny a nekolik vaznych zraneni na teto krizovatce zrejme nestaci. Neni myslitelne, aby se tato instalace protahavala, jestli ze umi TSK zmobilizovat sily na opravy komunikaci pro automobily musi byt jeji hlavni prioritou zdravi ucastniku silnicniho provozu a tudiz zasahnout i tady at to stoji co to stoji, cca 0,5-1 mil korun investice se bohate vrati v zachranenych zivotech ci zranenich.
Nerozumím výrazu "přechod pro cyklisty". pokud to není jen překlep, tak když přechod, tak musí cyklista kolo vést a pak je chodec a stačí přechod pro chodce. Když jede, tak by to měla být "křižovatka" komunikace a cyklostezky, protože, pokud vím, tak termín "přejezd pro cyklisty" zákon nezná a po přechodu pro chodce se přejíždět podél nesmí. Nebo je nebo bude to jinak. Vím, že už se to leckde přetřásalo, ale bude líp? Nebo budu cyklisti stále na cyklostezkách sestupovat z kol?
Nesmysl: přejezd pro cyklisty zákon 361/2000 i vyhláška 30/2001 samozřejmě zná.
Jediné co dosud v zákoně chybělo, byla úprava přednosti na přjezdu pro cyklisty. Tu řeší novela zákona, platné od 1.7.2006: cyklista musí dát přednost všem ostatním, přednost má jen na světelně řízeném přejezdu.
Jinak na Vídeňské je přejezd již vyznačen a semafor instalován, nevím jestli to už spustili.
Něco je tady:
http://www.praha-mesto.cz/...
SSZ Vídeňská byla spuštěna, dnes jsem ji poprvé využil.
Tím nám stoupl počet signalizovaných přejezdů v Praze o 100% :-)
ŠB
No tak to jsem zvědavá, doufám, že si to o víkendu užiju:)