Chebská radnice připravuje výhledový plán cyklistické dopravy, který by měl stanovit budoucí podobu cyklistických tras ve městě a jejich napojení na cyklostezky v regionu. Radnice už má zpracovaný koncept, ke kterému se budou vyjadřovat jak odbory radnice, tak i občané. Novinářům to řekl místostarosta Václav Jakl.
„Nejde jen o samotné investice do cyklistických stezek, ale i o to, aby se například při úpravách komunikací rovnou počítalo s cyklistickou dopravou,“ uvedl Jakl.
Koncept, který radnice nabídla k veřejné diskuzi, navrhuje jak spojení všech okrajových částí města s centrem, tak i okružní trasy. Zároveň zdůrazňuje nutnost napojení na cyklostezky do německých měst Waldsassen a Marktredwitz nebo připravovanou
páteřní cyklostezku Karlovarského kraje z Karlových Varů přes Sokolov do Chebu.
Návrh také počítá s tím, že ve městě vzniknou i další služby pro cykloturisty: parkoviště, půjčovny a podobně. Podle průzkumu, který je součástí konceptu, využívá kolo k dopravě více než dvakrát týdně 43 procent Chebanů, 14 procent jezdí na kole pravidelně do zaměstnání.
Celkové náklady na vybudování tras ve městě a jejich napojení na regionální stezky jsou v návrhu odhadovány na 190 milionů korun, 70 milionů z toho budou náklady na připojení regionálních tras. Podle Jakla půjdou investice do cyklotras z městského rozpočtu postupně a právě zpracovávaný plán by měl sloužit jako podklad pro přípravu budoucích investic.
Zdroj: ČTK 7.11.2005
Jestli se můžu přimluvit, chtělo by to pořádnou cyklostestesku z Chebu do Františkových Lázní. Jedna vede ze Skalky kde je příšerná štěrková cesta, druhá vede po hlavní silnici, kde je příšerný provoz. Když jedeme ze sídliště Skalka, nezbývá nic jiného, než si ničit kola po štěrku.