V Mostě bude v příštím roce jezdit cyklotramvaj. Magistrát se na provozu speciálně upraveného vozidla dohodl s vedením dopravního podniku. Spoj bude v provozu na trase mezi městy Most a Litvínov od jara do podzimu vždy o víkendech, informovala ČTK mluvčí dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Yveta Slišková.
„Vůz bude mít v zadní třetině připevněné systémy pro umístění kol a přední a střední část bude vyhrazena pro přepravu majitelů kol, ale i dalších cestujících,“ uvedla Slišková. Úpravy tramvaje musí schválit drážní úřad, náklady chce dopravní podnik uhradit z dotace státu či Evropské unie.
Cyklisté budou podle mluvčí hradit běžné jízdné, za kolo však zaplatí méně. Z litvínovského nádraží mohou pokračovat cyklobusem až na hřebeny Krušných hor, cílová stanice je v obci Dlouhá Louka na Teplicku. „Most bude teprve druhým městem, kde vyjede na trať cyklotramvaj. Dosud ji provozují jen v Ostravě,“ doplnila Slišková
Zdroj: ČTK 3.12.2005
Zdravím, nechci být za škarohlída. Nebylo by lepší vytvořit cyklostezku z Mostu k chemičce? Od chemičky se dá už celkem bezpečně dojet po stávající cyklostezce do Litvínova. Zavání to střetem zájmů. Dopravní podnik vlastní Města Most a Litvínov, tedy ta města, která by se mohla postarat o cyklostezku. Ale proč, vždyť cyklisté si raději zaplatí tramvaj, než aby jeli cca 10 km na kole. Cyklostezku by využili i ti co dojíždějí do práce na kole. Z Mostu do Litvínova to není žádný trhák, spíše pohodová šikmá placka, tak proč né na kole?
Tak na toto jsem už poukazoval na jaře 2005 v místním tisku, dokonce jsem se ptal i na radnici a dostal jsem tuto nic neříkající odpověď: "Cyklistické spojení s chemickými závody v Záluží je počítáno s cyklostezkou v rámci stavby "Zkapacitnění komunikace Most - Litvínov" a "Obnovení silnice III. třídy Most - Mariánské Radčice".
Citace je přesná a bylo to bez udání časového horizontu a bez jakékoli další informace.
Tak stále nevím, co si mám o tom myslet.
Litvínov je pružnější, ten už stezku k chemickým závodům má několik let.
Do Litvínova jezdím 4x týdně a silnice je již kapacitně nevyhovující mnoho roků. Na kole bych tam nejel, to je mnohdy sebevražda. Je tedy opravdu na čase, jak se říká "hejbnout kostrou" a něco konečně dělat. Cyklotramvaj toho moc nevyřeší. S názorem, že dopravní podnik si asi ohřívá vlastní polívčičku souhlasím.
Řekl bych,dle doušky v citaci o cyklobusu na Dlouhou Louku, že z tohoto směru pochází i tlak na cyklotramvaj...Cyklobus na Dl.Louku se už loni potýkal s malým vytížením,tak si asi od toho něco slibují...Je fakt,že rodiny s dětmi či méně zdatní to přivítají,ušetří těch necelých 20km z Mostu do LTV,a můžou vyjet do hor a pak po kopcích třeba až přes Německo a Novou Ves zadem do Mostu...Kolečko cca od kolem 50-80km,kde už těch ušetřených 20 může být znát.
Stále si myslím, že spojit Most z Litvínovem cyklostezkou by bylo efektivnější než cyklotramvaj. Chápu, že ti o kterých jste psal, to v tu sobotu budou mít snažší. Jen mi není jasné, jak se ti výletníci navečer, vrátí zpět do Mostu? To jim ta cyklostezka, a nejen jim, bude sakra chybět.
Dnes se mi dostal do ruky únorový měsíčník Mostecké listy s velkým článkem o cyklostezkách v Mostě. Hezké, jenom kdyby v závěru nebyly připravované trasy, které se zpracovávají v projektové dokumentaci, a tam není ani zmínka o cyklotrase k chemickým závodům. To je opět změna v plánování nebo neznalost autora, který mimochodem není ani uveden. Další možnost je, že si z nás dělá radnice srandu. Znovu poukazuji na skutečnost, že mám vše, jak píšu výše, černé na bílém: tato trasa byla v plánu!!! Nebo ještě jedna možnost: dopravní podnik zvítězil, bude cyklotramvaj a proto je každá stezka, která by ubírala jejich výdělek zbytečná. Přesvědčí mě někdo o opaku?
Podle včerejší MF Dnes opravdu cyklotramvaj bude jezdit. Jsem rád, také ji asi někdy využiji - za deště, či jiné plískanice. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že s rozšířením silnice Most - Litvínov a následné vybudování cyklotrasy Most - Záluží, to asi bude poněkud problematické. Nečekáme náhodou na výsledek voleb a podle toho se bude investovat či nikoliv? Na komunikaci je velice hustý a nepřehledný provoz a já neustále lituji ty odvážlivce na kole, kteří mají tu odvahu a vydají se touto cestou. V mnoha případech jde o hazard. Musíme my cyklisti čekat na nějaký smrťák, než se páni politici rozhoupají, dostanou rozum a dají to správné razítko bez ohledu na politickou příslušnost, ale jenom proto, že mají zdravý rozum? Znovu se ptám: udělalo se v Mostě skutečně, ale skutečně, něco pro cyklisty, něco pro bezpečný výjezd z města všemi směry?
Za deště a plískanice vyrazíš na výlet z Mostu do Litvínova cyklotramvají?
Na volby se nečeká, čeká se z čeho půjde vyrazit politický kapitál. Pokud nebudem řvát, tak si nás nevšimnou.
Srandisto!!! Tebe ještě nikdy na zpáteční cestě nechytl lijáK? :-)))
Politický kapitál se dá opravdu vyrazit z čehokoli. Bohužel se nás cyklistů ozývá málo, proto jsme pro naše "milované" politiky nezajímaví. Vždyť nám už udělali průjezd městem, tak co bychom ještě chtěli! Ještě, že nám zbývá cesta do Litvínova okolo letiště, je to sice delší, ale zajímavější trasa a aut tam moc nejezdí.
Já bych cyklostezku a tramvaj nespojoval...Cyklotramvaj bude dobrá věc,pokud se udrží,a řekl bych,že už tu mohla být dávno...A na stezku z Mostu do Litvínova se prostě asi nedostává financí,chutí a rozhodnutí...Ono zase vrazit prachy do něčeho,co se třeba za 3 roky bude zas bourat kvůli rozšíření silnice...Asi se čeká na nějaký požár v Chemičce, pak to půjde rychle s tím rozšiřováním...
Tak halt buď přes letiště, nebo bimbajkou...
Nějak se zapomíná, že na hory se dá jet taky vlakem.
Z Mostu v 8:08 na Moldavu, příjezd v 9:21. A za tu cenu :-)
Ano, a vlak sbírá cyklisty po celé trase z Mostu, Litvínova a i další městečka (Osek, Dubí). A je to bez přestupu. Aby pak tou cyklotramvají neměli městští či krajští radní argument pro zrušení vlaků na Moldavu. Že bysme zas podepsali petici :-)) jako před lety.
... prej už i jezdí, kolik-pak kol uveze? jak často poJEDE?
...cyklotramvaj pro rekreaci, cyklostezka účelová -do zaměstnání a rekreační -z kapacitních důvopdů CHYBÍ
... a co bezpečný příjezd a držáky pro MHD zastávky, budou? bude-li propojení, návaznost a bezpečnost na MHD, ČD a cíl rekreační a účelový, bude i využití