Vážení, o cyklistické stezky se stará odbor dopravy Magistrátu. Bombardujte ho na adrese [email protected]. Pokud dostane několik stovek mailů, tak snad uzná, že to, co píšou na svém webu: "Vytvoření podmínek pro bezpečný pohyb cyklistů ve městě není určitě tím, co obyvatele tohoto města bolí nejvíc" je naprostá nehoráznost.
Můj mail (na který mi prozatím neodpověděli):
Dobrý den,
jistě je Vám známa katastrofální situace v Brně co se týče
intenzity dopravy na pozemních komunikacích. V několika posledních
letech je provoz motorových vozidel natolik vysoký, že v podstatě
znemožňuje se přepravovat po městě na jízdních kolech. Pokud
samozřejmně cyklista neustále neriskuje, že ho někdo srazí,
případně že při uhýbání bezohledným řidičům skončí v kanále nebo že
se přidusí exhalacemi z výfuků. Proto bych se chtěl přeptat, kdy už
se konečně začne něco dít v oblasti výstavby cyklostezek. V Brně
existuje v podstatě jenom jediný použitelný úsek - kolem Svratky.
Sice na mnoha místech nevyhovuje (např. přejezd přes Vídeňskou bez
přechodu, mnohdy je to jen parodie na cyklostezku (vodorovné
značení a pár cedulek na bývalém chodníku mezi Komínem a Bystrcí),
ale díky aspoň za to málo. Nikde jinde ovšem nic použitelného není
- kolem Svitavy je pár postavených úseků, velká část trasy ovšem
vede po rozježděné stezce, kde chodí lidé s kočárky a venčit psy. V
dalších úsecích se střídavě přejíždí přes obrubníky. V úseku od
Cejlu na jih (kolem Intersparu) je vzhledem ke stavebním úpravám
"cyklostezka" svedena na druhý břeh, kde musí cyklista i s kolem
projít skrz příhradový stožár!!!! Zkoušel si prosím ten d***l, co
to takhle vyznačil se tam aspoň podívat?? A co takhle lahůdka v
podobě přerušení cyklostezky čtyřproudovkou Hladíkova? Bez
přechodu? Správně, když sem přijedu, tak bych asi měl převést kolo
pěšky k nejbližšímu přechodu (cca 300 m), přejít a převést zpět a
pak teprve pokračovat. Ve zbytku města ale už pro změnu není nic -
nepočítám samozřejmě těch pár stovek metrů na izolovaných stezkách,
které nevedou odnikud nikam (např. v Kr.poli) - tím jsou samozřejmě
pro jízku na kole nepoužitelné (zvlášť, když jsou přerušené každým
výjezdem z boční uličky).
Proto se ptám:
1. Proč se v Brně naprosto sabotuje výstavba cyklostezek? (je
postavených cca 15 km, pro srovnání v Ostravě mají nyní v provozu
asi 170 km stezek, ve Vídni je přes 990 km. Jenom malý přepočet na
počet obyvatel: dle Ostravy by muselo být v Brně 200 km stezek, dle
Vídně asi 250 km) V jakém časovém horizontu plánujete mít
vybudovaných alespoň prvních 100km cyklostezek? 2. Kdy plánujete
odstranit výše zmíněné nedostatky na "svitavské" stezce (úsek kolem
Intersparu, přechod přes Hladíkovu)? 3. Kdy bude dostavěna
"svratecká" stezka mezi Tescem a soutokem Svratky a Svitavy? 4. Kdy
bude dostavěna "svitavská" stezka od Černovické přes Kaštanovou k
soutoku)? 5. Kdy dojde k propojení těchto stezek severními oblastmi
Brna? Nabízí se např. stezka přes Žabovřesky, Krpole, Černá pole a
Husovice. 6. Kdy bude řešena velice naléhavá otázka dostupnosti
centra města z jiných čtvrtí? Např. napojení Bohunic a Starého
Lískovce (Renneská), napojení Líšně, Vinohrad (Stará osada, Cejl
nebo Bratislavská), co takhle napojení Židenic - za miliony se
opravila Táborská, kde se samozřejmě na cyklostezku opět zapomnělo,
co napojení Krpole a Žabovřesk (Kounicova), atd. atd. 7. Kolik peněz
je letos a pro následujících pět let (do roku 2010) vyčleněno (nebo
se plánuje prostavět) na cyklostezky?
Děkuji za odpovědi
Pokud mohu radit, zkuste adresy přímo na zodpovědné osoby v Brně. Jejich seznam najdete zde: <a href="http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=2...
Hodně štěstí a nedejte se odradit! Někdy je nutné ještě zavolat.