Brněnští radní schválili stavbu cyklistické stezky za soutokem Svratky se Svitavou po odbočku na most přes dálnici D2. Jde o část trasy od soutoku obou řek po Kaštanovou ulici, která by měla umožnit napojení městských stezek na oblast Holáseckých jezer. Náklady dosáhnou 22 milionů korun a termín je letošní rok, řekl dnes novinářům náměstek brněnského primátora Miroslav Hošek.
Vysvětlil, že radní rozdělili jednu investiční akci na dvě části. Letos mají v plánu šest staveb, které se budou stezkám pro cyklisty v Brně věnovat. K dispozici je deset milionů korun a počítá se i se stezkami ve vnitřním městě. Jejich součástí by měla být i dosud výrazně průmyslová lokalita Radlas. „Peníze můžeme dávat na stavby podle operativní potřeby,“ dodal náměstek.
Desetimilionovou letošní částku na cyklostezky kritizovali v minulosti odpůrci automobilové dopravy jako nedostatečnou, i když je to o dva miliony korun více než v roce 2005. Město by mělo být podle ekologů aktivnější při získávání dotací. Radnice se ale při výstavbě potýká s problémy, protože nemůže vyvlastňovat pozemky, které chce vykoupit, a vlastník na to nechce přistoupit.
Hošek zopakoval, že Brno nemá k výstavbě stezek v centru takové podmínky jako Hradec Králové či Pardubice. Ve středu města je mimo jiné hustá zástavba a silný provoz. Stavba kilometrového úseku cyklostezky přijde na dva miliony až 2,5 milionu korun.
Radní v uplynulém týdnu schválili i technické zadání akce na nové využití chodníku na Moravském náměstí v úseku mezi ulicemi Kounicova a Lidická. Stavební práce by měly stát maximálně tři miliony korun a místo čeká obnova stromořadí a zámková dlažba. Místo parkovacích míst by zde měl být především chodník, doplnil Hošek s tím, že tam nebudou chybět ani truhlíky s květinami.
Zdroj: ČTK 6.1.2006
Díky za ten ždibec, i když je to jenom mrňavý rekreační kousíček, který pro dopravu nemá žádný význam. Deset milionů je opravdu málo. Je to skoro milionkrát méně než jde na automobilovou dopravu a silně pochybuju, že je v brně s 390tis. obyvately milionkrát víc automobilistů než cyklistů. A v centru je hustý provoz proto, protože se tam neustále rozšiřuje prostor pro auta. Čím víc se jim udělá místa, tím víc jich tam bude, je to hašení ohně olejem. S takovou bude brzo nutné lidi z města vystěhovat a udělat tam místo jen autům, protože pro je to čím dál hůř obyvatelné.