První cyklisti vyrazili v polovině listopadu po nové klatovské cyklostezce, která vede z městských sadů ve středu města až na nádraží v Lubech. Tam se napojuje na stezku na Vrhaveč a míří dále na Šumavu. Dosud nejdelší stezka ve městě je dlouhá 1,55 kilometru a přišla na sedm milionů korun.Tři čtvrtiny nákladů poskytla EU z programu Interreg III A. ČTK to řekl místostarosta Jan Vrána.
Stezka začíná u areálu technických služeb v ulicích 5. května a Sadová a kopíruje tok Drnového potoka; lze z ní odbočit na bývalé vojenské cesty ve Spáleném lese, do Hejna nebo Újezdce. Dlouho očekávaná linie přivádí cyklisty do krásné přírody v Pošumaví. Vede přes Vrhaveč, Běšiny až do horských poloh Javorné a dále do Německa. Příští rok chce město tuto stezku doplnit o přístupové komunikace. Na úpravu průjezdu Lub a propojení klatovské cyklostezky s vrhavečskou už má radnice příslib dalších dalších 2,1 milionu korun ze stejného programu EU.
Třiadvacetitisícové město dále příští rok vybuduje cyklostezku na opačnou stranu na Plzeň až do lesa Bor. "Bude také 1,5 kilometru dlouhá a je součástí nové silnice z klatovské průmyslové zóny do Štěpánovic, na kterou získalo město před několika dny dotaci z programu SROP.
Silně turistické Klatovy, které mají budování stezek a tras jako jednu z priorit svého investičního programu, už mají jednu cyklostezku do Tajanova, která pokračuje dále na Kdyňsko a další území Domažlicka. Tato linie kopíruje stávající silnici.
V budoucnu má být vybudována cyklostezka spojující Plzeňsko s Klatovskem a Bavorskem. "Řada úseků je hotova, na další se připravují studie a projekty," řekl starosta Běšin František Vlček ze sdružení obcí Střední Pošumaví. Příští rok se dokončí například 1,5 kilometru dlouhý chybějící úsek na Vrhavečsku.
Zdroj: Václav Prokš rot, ČTK, 12. 11. 2005