Chodci a pejskaři stále více komplikují provoz na zlínských cyklostezkách, přibývá také vzájemných střetů. Podle náměstka primátora Hynka Stesky jde zatím jen o drobné úrazy, radnice se však musí stížnostmi cyklistů zabývat a režim na cyklostezkách změnit. Řešením bude zřejmě vymezení speciálního pásu pro chodce, řekl dnes ČTK Steska.
"Takový barevně a povrchově odlišený pás pro chodce bude už na nových stezkách, které se budují podél řeky Dřevnice. Pokud se objeví stezky i v centru města, i na nich bude vymezený prostor pro chodce," uvedl náměstek.
Omezení zřejmě postihne také lidi, kteří využívají cyklostezky k vycházkám se svými čtyřnohými miláčky. "Volně pobíhající psi jsou pro cyklisty hodně nebezpeční," poznamenal Steska s tím, že radnice asi umožní vstup pejskařům pouze se psem uvázaným na vodítku. Ve městě je podle něj dostatek prostoru, na kterém mohou lidé nechat svá zvířata volně běhat.
Město letos investuje do podpory cyklistické dopravy sedm milionů korun, vzniknout by měla trasa podél Havlíkova nábřeží. V příštím roce se počítá s uvolněním dalších deseti milionů korun, pokračovat bude budování dalších úseků podél řeky Dřevnice. Projektová dokumentace páteřní cyklostezky je zpracována až po Malenovice.
Ve Zlíně již fungují stezky v celkové délce přes 11 kilometrů. Nejdelší a zřejmě nejužívanější trasa vede ze sportovního areálu Vršava na kraji města do zoologické zahrady v Lešné u Zlína.
Zdroj: ČTK
A to se jedná o stezky pro cyklisty, nebo pro chodce a cyklisty?
spíš bych řekla, že větším problémem jsou bruslaři... na chodce stačí zahoukat, ale bruslaři nic neslyší a navíc zabírají celou stezku. Hlavně na cestě od Zoo do Zlína.
Souhlasím s tím, že největším problémem jsou bruslaři. Jedou 3 vedle sebe, zabírají celou stezku a nic neslyší. Trasu směrem na Kostelec jezdím denně, a bohužel využívám raději souběžnou silnici. Je bezpečnější :-(
Ať se vám to líbí, nebo ne, bruslaři mají plné právo cyklostezku využívat, protože to tak je uvedeno v pravidlech silničního provozu. Sobecky a nezodpovědně se mohou chovat i cyklisti, kterým jsou sycklostezky primárně určeny.
Pokud vím, tak cyklostezka, správně nazývaná "stezka pro cyklisty", jako taková je určená pouze a jen pro cyklisty... Tam nikdo jiný nemá opravdu co dělat. Nebo když už tam přes zákaz přeci jenom vleze, tak ať je laskavě zticha...
Problémem jsou spíše ty smíšené "stezky pro chodce a cyklisty", tam už mohou všichni a pak to podle toho vypadá :-/
A úplně nejhorší je, když v některých místech je cyklista tento hybrid povinen použít a plácat se tam krokem mezi tou nevyzpytatelnou zvěří jménem chodci a neukáznění bruslaři...
"Uplne nejhorsi je, kdyz ridic musi jet po silnici a a placat se skoro krokem za tou nevyspytatelnou zveri jmenem cyklisti."
Ve svetle tohoto bych se zeptal, v cem jste lepsi nez motoriste a lide s nazory jako pan D-fenz?
S tvou druhou větou úplně souhlasím, ale s první ne. Bruslař je ze zákona chodec, tudíž nemá na stezce pro cyklisty co dělat. Může jen na smíšenou.
Pokud se domníváš, že je to v silničním zákoně jinak, uveď prosím citaci.
§57
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
Barevné rozlišení stezky nic nevyřeší. V Pasohlávkách u Novomlýnských nádrží vloni udělalii takto stezku a dopadlo to tak, že na pruhu pro cyklisty stojí popelnice,chodci chodí po celé šířce a dokonce se mi stalo, že jsem musela objíždět chodce v cyklistickém dresu. Teď v zimě je chodník odmetený - jasně že na pruhu pro cyklisty.
Nuz podla mna to vyriesi zvyk. Ked som ja bol prvykrat v Amsterdame,siel som pesi, tiez som si nevsimal farebne rozlisenie chodnika. Ked ma zoparkrat takmer zrazil bicykel zacal som si davat pozor.Potom som si na bicykli zvykol na dalsie veci, na cyklopruhu som zastavil na cervenu, zase ma skoro zrazili dvaja ini cyklisti, ktori sa prehnali okolo mna na cervenu. Zistil som, ze v Amstredame je cervena pre cyklistov len informativna (zase zvyk :-), tentokrat v nedodrziavani predpisov).Ak bude po cyklopruhu jazdit dostatok cyklistov na to, aby si ludia na nich zvykli, budu si davat pozor.
Chodci si u nás ještě nezvykli na to, že na společné stezce pro cyklisty a chodce nemohou jít jak stádo krav, ale pěkně po pravé straně a nechat kousek místa na projetí cyklisty. Rovněž na dělených stezkách, kde je pruh pro cyklisty barevně odlišen to jaksi naši chodci neregistrují. Proč to ale funguje v Rakousku a v jiné vyspělé cizině? Je to obecnou českou ignorací jakýchkoli norem a předpisů? Snad si na to i u nás časem zvykneme a budeme všichni respektovat předpisy a obecně se k sobě začneme chovat ohleduplněji.
K tomu bych dodal, že je to opravdu jenom záležitost návyku, přijde mi, že u nás v Pardubicích si již lidi zvykli používat svou vyhrazenou stranu..samozřejmě, výjimky se najdou vždycky
Souhlasim. V Kralupech to vypadá stejně. Chodci si zvykli, že se mají (zvlášť kolem druhé odpolední, když proudí davy obicyklených pracujících do Mordoru a zpět) držet na svojí polovině stezky. :o) ..a nějak to kralupákum vešlo do krve, a drží se na správné polovině, i když přes zimu tolik cyklistů nejezdí.
Ahoj, jak rád bych byl, aby mi vadili chodci na cyklostezce, která je určena ke skutečné dopravě např. mezi JS a radnicí. Ve Zlíně je jen cca 200 m takové stezky. Vše ostatní jsou pompézní cyklistické dálnice sloužící jenom ke sportu (vyjímečně k dopravě). Je jasné, že ze stavby takové dálnice je větší vejvar pro všechny, co s tím mají co dočinění, než z namalování čáry a osazení nějaké značky. Navíc MP (radniční ochranka - ne military police) se zaktivizovala v honu na cyklisty, kteří jako já, jezdí na chodníku (kolik to bude bodíků, až mne dostanou?). Kdy přibude \\\"vozovka\\\" pro cyklisty, kteří se chtějí ve Zlíně dopravovat?
Mě vadi hodně protože uš jsem jednou málem srazil malou holčičku.
Aspoň by jí to naučilo ;-)
Che che, zamente slovo chodec za cyklista. Cyklista za ridic a mate tu to same proc nemaji motoristi radi cyklisty na silnicich. Uplne stejne argumenty - zdrzuji, motaji se, atd.
Jeste by to chtelo nejake pravidelne chodeckoteroristicke akce a chodit zamerne blokovat smisene cyklostezky a volat po jejich zklidneni a omezeni cyklisticke dopravy.