Mam tuto vidlicu, nabehanych nieco nad 200km. Pri vacsich nerovnostiach (diery v asfaltke, panelova cesta) vydava pri razoch kovovy klepot (zatial nie casto a nie neprijatelne). Na polskom webe som sa docital, ze to robia VSETKY vidlice z tohto modeloveho radu (co som tam videl i video, tak jednemu tam klepne, i ked za jazdy zodvihne koleso).
Pytam sa vas, kto ju mate, ake mate s nou skusenosti, resp. ako klepe vam?
Mam bike Kelly's Quartz DSC.
muj syn má stejný kolo bez kotoučů a když sem mu něco ladil a svezl se tak sem si toho taky všimnul. taky už sem o tom někde)asi na ivelo-diskusi) četl. on ale neváží přes 80kg jako já tak si nedělám vrásky. než jí zničí tak už bude mít asi jinou. když zjistíš podrobnosti nebo dokonce řešení tak, prosím, napiš.
Já se domnívám, že to klepání souvisí s tím, že ta vidlice je na Tvou váhu moc měkká. Buď přitvrdit nějakým štelovátkem na nohách, příp. tvrdší pružiny - elastomery či co tam je anebo to možná vyměnit u tohodle typu nejde - potom jinou vidlici. Já se s tím setkal u několika authoráků, kteří vážili trošku nad normál (což samozřejmě není můj případ!)
No, myslím, že na dírách v asfaltce a betonové silnici se přílišná měkkost těžko projeví klepáním.
Nesměle bych zkusil doporučit překontrolovat, zda není vůle v hlavovém složení. Měl jsem přesně takový problém a při běžné kontrole (jak jsem býval zvyklý), kdy se zabrzdí přední kolo a pocukne se vpřed-vzad a ono to klepe, je těžko k rozeznání, kde to vlastně vězí. S pevnou vildlí je to jasný hned (musí to být v hlavě), odpružená si naopak o podezření řekne jako první a teprve pak člověk myslí na hlavové složení..
No to můžeš mít pravdu, že to ťuká v hlavové trubce.
Som rad, ze sa tu o tom debatuje, ale dodavam - na polskych forach pisali, ze oficialne stanovisko vyrobcu je, ze to robia VSETKY vidlice toho oznacenia.
Urcite to nebude mojou vahou, mam 68kg (co je pri vyske 189cm trosku malo, ja viem, ale aspon sa mi lahsie slape:) a ani na najmaksom nastaveni vidlice nie som schopny dosiahnut uplneho stlacenia, a to ani ked doslova skocim na riadidla v stoji.
V Polsku to niektori riesili tym, ze to downgradli na RST Gila SL, jeden sa pochvalil, ze sa mu podarilo vyreklamovat vymenu na drahsiu a lepsiu RST Omegu (presne oznacenie neviem, ale ved je to jedno).
Mna zaujimalo najma, ake skusenosti tu kto s Gilou PLus SL ma, takze dakujem vette-mu za prispevok, a vlastne i vam ostatnym :)
musim upřesnit že syn nemá kotouče a tudíž rst gila sl ale dělá to stejně:-( ta "plus" se dává právě na kola s kotoučema protože má zesílenej oblouk, spojující vnější nohy qůli jednostrannýmu namáhání od brzdy. chba tedy bude někde uvnitř. ne ale ve hlavovym složení, bohužel:-(
no na zaklade vyjadreni na tom polskom fore, kde sa jednemu podarilo vysekat vyjadrenie vyrobcu (teraz uz neviem, ci od RST alebo Kelly'su) to je vraj nieco vo vnutri, nejake precerpavanie oleja ci co...
Ja vlastne ani neviem, co je ta moja vidlica zac, do toho zatial velmi nevidim...
Mohol by si mi popisat, prosim, co je to za vidlicu, resp. ci pruzina, elastomery, olej, vzduch ci co... nech z toho nie som vol, aj ked teraz tak asi vyzeram... :)
Jedni RSTcka chvalia, druhi zatracuju, a ja kupim bike za takmer 20K a toto. Keby obcas netukala, som max. spokojny...
Mam naprosto stejny model kola od Kellyse a vidlice mi samozdrejme take klepe. Jsem z toho docela zdesen protoze jsem si koupil po 10 letech "poradne" kolo a takovyhle problem. Nezkouseli jste nekdo tu vidlici reklamovat? Novou se mi kupavat opravdu nechce!
Davam Ti zapravdu, tiez ma to nemilo prekvapilo. Myslel som, ze v dnesnej dobe sa uz nekvalita nepredava... najma nie za taky nemaly financny obnos.
Pocul som, ze v Polsku sa im to vyreklamovat nedarilo... ale az sa to zhorsi, tak ja ju reklamovat pojdem!
Já mám kellyse s touto vydlicí i s hyd. brzdama. Mám dojem ,že s části to dělá i réfek.Neboď když je pouze malá díra v silnici tak se ozve klepání,ale když je veliká nerovnost tak funguje bez prodlému.
Nebyt toho klepania, som max. spokojny.
A musim skusit ist do fakt narocneho terenu, lebo na tych jamach, co som skusal (napr. diera v ceste o hlbke 5 cm a ploche asi ako podlozka pod mysku) to kleplo vzdy, zadial co pri takych normalnych zaplatach nic, ani muk.
To už prostě erestéčka dělají, na tom touhle diskuzí těžko co změníte. Pouzdra náhradní asi nejsou, utěsnit to jen tak také asi nepůjde. Všechny Cappy, Gilly, Omegy i straší typy této značky brzy po zajetí chytly vůle, je to prostě šmejd. Asi se vyplatí investovat do dražší vidlice, nabídne delší životnost a zdaleka lepší funkci. Již zde bylo psáno o těchto typech, vždy v podobném duchu, nespokojený uživatel a problematický servis.
Koupil jsem nové kolo 4ever s touto vydlicí. Mám najeto 150km a klepe opravdu hodně moc. Vydlici jsem rozebral a bylo to jasné. Dělá to ta strana co se dá zamykat. Jednak je jasně cítit vůle oprati druhé straně a pak je v ní tlumič silnějšího průměru a krycí chromová trubka - ta co jde ven z tubusu je dole uříznutá, takže má větší možnost výkyvu do stran oproti druhé straně, která má spodek uzavřen a je uprostřed provrtán otvor kterým je vyveden píst tlumiče. Tudíž nemá možnost takového výkyvu.
Napadlo mne, že by se to dalo vymezit nějakým silnějším krpužkem navlečeným na vlastní tělo tlumiče.
Fakt mě děsíte. Chystám se koupit Leader od Foxleader, který má taky vidli RST Gila. Docela mě udivuje, že výrobce dává na kolo za 20000Kč takový zmetek. Jak moc je to klapání zřetelný? Dá se s tím jezdit nebo ji budu muset hned vyměnit?
nech si tam dát jinou vidli dřív než to kolo přebereš a doplat pouze rozdíl. jestli je prodejce solidní tak se s ním na tom lehce dohodneš.
Ahoj. Já mám na kole (Author opus) taky Gilu, ale T4. Mám najeto něco přes 300km a zatím žádné klepání neregistruji. Ale je to starší model vidlice a nemá zamykání. Hodně jsem chtěl Gilu SL zamykací ale v obchodě mi to vymluvili (u Štěrby).
Pája
No tak to jsi stastny clovek... ja jsem T4 po jedne sezone dal do srotu - total caput. Ted radeji marcosku MX 105 a je to nebe a dudy.