Aky je vas nazor na uzamykanie vidlice? Na bezchybnej asfaltke ju uzamykam, ale pri zaplatach radsej odomknem, nech to pruzi, no nie? A napriklad ked bicykel odlozim (na noc a pod.), je dobre ju napriklad zamknut, alebo je to naopak zle? A posledna otazka: Mozem ju odomykat a zamykat aj pocas jazdy (ziaden problem, jedno tlacidlo), alebo sa tym "kazi"?
Jsem přesvědčen, že ji můžeš zamykat - odemykat během jízdy, aspoň kluci na horácích, co ji ovládají dálkově z řidítek, mi to tak řekli. Jestli uložíš kolo s vidlicí uzamknutou - odemknutou, je to jedno.
Pakliže nemáš vidlici vyšší třídy, u které se při uzamčení dá nastavit hodnota rázu, kdy propustí (propéruje), čímž ji chráníš před poškozením, já osobně doporučuji ponechat odemknutou /tedy s vyjímkou toho Tvého hladkého asfaltu). Asfalty, které jezdívám já, patří obvykle k nejtvrdším terénům, které jezdím (třeba taková spojka Struhařov - Jevanský rybník, to je síla).
vidlica RST Gila SL Plus (100mm zdvih)
bike Kelly's Quartz DSC
Uzamykání na vidlici je právě proto,aby se používalo..pochopitelně i za jízdy.Některé vidlice mají uzamykání přímo na řidítkách,což je zvláště při nájezdu do terénu velká výhoda.Vidlice by se mohla zničit,pokud bys ji zamykal (či zapoměl zamknutou) i v terénu.Některé vidlice to mají ale vyřešené jakousi "pojistkou"..která i v zamknutém stavu dovoluje vidlici pružit při určitém velkém impulsu.
není odpružená vidlice právě na to, aby pružila?????
To je velice zjednodušeně řečeno..
Přesnější by bylo říct,že "Odpružená a ODTLUMENÁ vidlice má fungovat tam,kde to cyklista požaduje a potřebuje tj.v terénu,náročných sjezdech atd..Naopak na tvrdém podkladu a zvláště při jízdě do kopce se "propružením" vidlice ztrácí podstatná část výkonu cyklisty a to je pochopitelně nežádoucí..
noheleme se.. teď neumřu blbá...... jéééžišmarjááá ještě že tohleto neřeším.. to už bych z té jízdy neměla vůbec nic, kdybych musela celou cestu přemýšlet, kde mi to prožit má a kde ne.....stačí, že ladím stopadesát převodů.......
Krásně řečený :)
Nejlepší je mít ji jako já neuzamykatelnou, odpadá tím jedna starost.
jo..a přesně tak to mám.. život je díky tomu daleko jednodušší :o))
Ale to jsou přece věci které člověk dělá naprosto automaticky..
Nevím jak moc na kole jezdíš..pokud jsi nikdy nepotřebovala vidlici co má uzavírání chodu,buď ráda.Jestli jezdíš z kopce řekněme rychlostí do 40km/h pak ani nějak kvalitní vidlice netřeba.
Ale ujišťuji tě že zavírání vidlice se v jízdě do kopce projeví jak menší únavou,tak větší rychlostí.S kopce se zase projeví kvalita odpružení a tlumení vidlice,kde kolo s lepší vidlicí bude lépe vést a držet stopu,a koneckonců pochopitelně i lépe brzdit díky adhezi respektive tomu,že bude v trvalejším kontaktu s povrchem,než u vidlice špatné,kde přední kolo odskakuje a tudíž se hůře ovládá.
Pro tvou představu..z těžších kopců to může dělat v rychlosti až 20km/h rozdílu v rychlosti ve prospěch dobré vidlice..
já ti nevím.. nedělá se z toho zbytečná věda? já když jsem unavená, tak z kola sesednu, kochnu se krajinou, kousnu do tatranky, větší kopec vyšlápnu po svých... od toho taky slovo cykloturistika, ne? :o)
Chápu ale "bikery", co to rvou na rychlost a na výkon.... ti takové záležitosti asi řešit musí.
Podívej..ber to tak...:
Nedívám se s despektem ani na turisty..ani na závodní cyklisty.
Je pochopitelné,že turista s batohy na nosiči jedoucí dálkovou trasu převážně po zpevněných cestách,nepotřebuje nijak extra kvalitní vidlici..stejně jako ji nepotřebuje běžný cykloturista.
Na druhou stranu je pochopitelné,že cyklista provozující "výkonnostní" cyklistiku (nemusí to být nutně závodní),který najede ročně 4,6,8---15tis km v náročném terénu,potřebuje kvalitní výbavu,jak na závody,tak na trénink.
Vím..mezi turisty se těmto cyklistům říká "hltači kilometrů a chrti"..kteří podle turistů "nevnímají krásy krajiny..a jezdí jen na výkon".To ale není pravda..Právě proto,že sportovní cyklista má naježděno za rok 2x i 10x více než klasický turista,tak si krásy krajiny může užívat daleko víc..a možná i v kopci,kde nemusí sesedat z kola..a turista má puls na 190/min.
Je pochopitelné že při daných objemech km/rok Vás ten sportovní cyklista bude i na svém "lehoučkém tréninku" předjíždět rychlostí 1,5x až 2x vyšší než jedete vy..Ale to neznamená,že musí mít víc zpocené tričko,nebo že si trasu a krásu krajiny neužije..
Ohledně toho pocení - můj názor je, že sportovní cyklista bude mít naopak vždycky víc zpocené tričko než turista. Z vlastní zkušenosti zjišťuju, že čím víc jezdím a o co lehčeji vyjždím kopce, tím víc se potím. Jde přece jen o přeměnu energie a platí to, co u každého motoru: Čím silnější motor, tím větší chlazení potřebuje, a to i při chodu naprázdno. A pocení není nic než chlazení.
:-) Neber to tak vědecky..Máš sice pravdu..Ale myslel jsem to obrazně.
Prostě jsem chtěl napsat,že i když jedu na kole rychleji než obyčejný turista,tak si jízdu i pohledy do krajiny bezvadně užívám..a nemusí to nutně znamenat,že mám "jazyk na vestě".
Je to prostě o natrénovaných kilometrech..V minulém roce jsem se připravoval na dva MTB maratony a jezdil jsem o něco víc než letos..O jednom víkendu jsem si dal na biku 135km průměrem 25km/h (50% relativní rovina 50% kopce,po tvrdém podkladu...a byl jsem i po dojetí domů v bezva náladě.Jenže když to řeknu "turistům"..tak vidím ty úšklebky,protože podle sebe soudí,že musím být po dojetí té trasy v podobném stavu,jako kdyby ji jel někdo z nich.
Máš recht. Nenech se vykolejit.
Někomu to HLOT PROŽÍ a jinýmu zas HOLT PRUŽÍ. A někomu nééé, to je jasný.
BLE BLÉÉÉÉÉÉ :o)))))) ty bys měl dělat v ústavu na ochranu jazyka ečského, ty šťourale :o))) když holt jízdy prožíváš tak i ta vidlilce proží...... :o)
No, na prvním stupni základní školy mě učitelé brávali do vyšších ročníků, abych těm sígrům ukázal, jak hezky čtu. A pak jsem dostal pochvalu. Tak to asi nějak ve mně zůstalo. Jestli budete chtít, tak v Jedovnicích u táboráku bych taky chvíli čet...
Děláte, že nechápete. Vidlice má při jízdě pružit a to uzamykání se používá, když někde nechávám kolo samotný. To dá rozum, přece. :')
Tak k tomuhle závěru můj rozum ještě nedospěl...
.. no fakt. Jak ta vidle pruží, tak kolo normálka odskáče. Hledej ho pak někde. Horší to bejvá u těch živějších kol. Taky u těch klidnejch rozvážnejch cestovních strojů se ani zamykací vidle nedělaj, viď. Nejsou potřeba, no.
Ha,... oživlá kola! Tak už je to tady! Já to tušil, JÁ TO TUŠIL ! :-)
Prostě kvalitní a dobře seřízená vidlice na tvoji váhu za jízdy po rovném a tvrdém terénu nehoupe ani při prudším výjezdu do kopce (vyjímkou je jízda ve stoje) tudíž nepotřebuješ zamykání.Pokud najedeš do těžšího a členitějšího terénu tak začne při určitých rázech na přední kolo propružovat.
Osobně jsem měl vidlici s uzamykáním,ale nikdy jsem to nepoužil.
Jestliže rád a často šlapeš ve stoje tak prosím zamykej jinak je to na ho...
No ja mam vidlu uzamykatelnou z řidítek a fakt mi to sedí a používám to je to pohodlny a když holt po t éasfaltce jet už musím tak ji zamykám. Ale jinak kdyby nebyla ovladatelná dálkově tak bych se k tomu nikdy nesehnul a mel bych to odemkly porad to je jasny :o
Mám taky vidlici se zamykáním z řidítek. Nemůžu si to vynachválit, změna terénu přichází často nečekaně a já mohu rychle reagovat. Jezdím do kopců často ze sedla a možnost zamknutí je tam pro mě dost důležitá. Teď už vím, že zamykání jen na vidlici by mi nestačilo.
Ver ci never, nie je ziaden problem uzamknut/odomknut ju rukou za jazdy, mam dlhe ruky (k mojej postave 189cm sa kratke ruky nedodavaju).
:)
cim vic ctu o vidlicich tim vic se toho zacinam bat, aby byla opravdu spolehliva, abych ji mohl zamykt z riditek, jestli budu zamykat pred kazdym kopcem tak to jinde nez na riditkach nemuze byt, abych ji nestrhl kdybych ji zapomnel z kopce odemknout....
vite o necem fakt kvalitnim na cross-treka se zamykanim na riditka ?
Hele, já na vidlici zamykání nemám a asi ho ani neptřebuju, když jezdím pohodově.
A jestli jí někdo chce zamykat i na asfaltu, tak to je asi blbost, protože asfaltky jsou u nás záplatovaný a kvůli nim jsem si odpruženou vidlici pořizoval. A je na něm prfektní.
Koukám, že se tady nikdo ani nezaobírá myšlenkou nemít odpruženou vidli vůbec. Prostě jezdit s pevnou. Samozřejmě terénní závodníci ji využijou, ale pokud někdo jezdí především po silnicích a zpevněných cestách, tak je pro něj naprosto zbytečná. Co na tom, když jednou najedu do díry, ruce mi pro to neupadnou. K čemu ta honba za komfortem jízdy? Přece jen na každým sportu je kus nepohodlí, třeba běžec musí počítal s rázy do nohou, leda by si pořídil odpružené nohy.
Já vidlici vnímám jako další krám, kterej musím pořád obskakovat. Odemykat, zamykat, odemykat, zamykat.....mazat, tlakovat, opravovat. Navíc kolo s vidlí je pak víc přitažlivé pro zloděje.
Odpružku jsem měl a vůbec mě neoslovila. Vyměnil jsem ji za pevnou.
Pruzeni tlumeni zamykani. JA JEZDIM NA KOLE KDO JESTE.
Ono ani nejde tolik o ten komfort, jako o vlastní bezpečnost při jízdě v terénu... Funkční a !!! správně seřízená !!! vidlice dokonale kopíruje terén a nemělo by se stát, že Ti přední kolo v nejneočekávanější okmažik udělá něco nečekaného... Tolik při jízdě neodskakuje od země, je s ní skoro pořád v kontaktu, např... Tohoto s pevnou vidlicí nikdy nedosáhneš...
Když už tady haníš odpružení, tak sem nejdřív napiš co jsi předtím měl za vidli... Měl jsi ji i správně nastavenou...? A argumenty, že se to pořád musí štelovat neberu... To se většinou udělá jenom jednou a pak maximálně během jízdy zamykáš nebo odemykáš...
Není důležitý co jsem měl za odpr. vidli, jen obhajuju pevnou vidli.
Zkuste, hlavně vy, kteří jezdíte mimo těžký terén, otevřít oči a objektivně posuďte, co vám ta vidle dává a co vám bere. Přesvědčování obchodníků je mocná síla, které, jak koukám, málokdo odolává. A to dokonce jsou lidi ochotný do takové věci dát i 10 tisíc...to já nepochopím.
Ptám se proto, jestli jsi náhodou neměl nějakou "vidlici" RST nebo z těch základních od Suntouru... Pak bych se nedivil Tvé nespokojenosti... Zkus se někdy svézt na pořádném kole a pak teprve poznáš ten rozdíl... Samozřejmě, že vidle za 10k a více je na takové ježdění už luxus...
Ono také záleží na tom, čemu říkáš těžký terén. Na silnici je jakékoli odpružení asi zbytečností, to máš pravdu. Nepředpokládám ale, že bys jezdil jenom po silnicích. Občas snad sjedeš i na nějakou tu polňačku a tak. A co dovedou např. kopyta koní v měkké hlíně a když to pak vyschne asi víš...
A zeptej se třeba Airlineho na ten náš sobotní výlet... Jeli jsme jeden úsek po "silnici" a bylo to hrozné i na odpružených kolech...;-) A pokud vím, tak wewerce se to moc nelíbilo ani na fullu... Samozřejmě to byl extrém, ale jestli třeba vyjedeš někam kde to ještě neznáš a narazíš na takovouto chuťovku, tak se Ti může stát, že budeš pěkný kus cesty šlapat pěšky...
Tohle je jenom můj názor, nikomu nic nenutím... Ať si každý koupí co chce, jezdit na tom bude on... Já si taky v některých věcech nenechám poradit...;-)
představ si že jedeš po cestě která je celá pokrytá kamenivem 4-22, mezi tím i větší i menší kamínky, a jedeš takhle 2, tři, čtyři hodiny, občas díra, občas zbytek asfaltu jako koláč na hlíně....
potom musíš jet pár hodin lesní cestou kde je to každou chvíli tvrdý kořen....
to se ti na okreskách u nás ale asi težko stane, tak proto odpruženou vidli, ale ne krám za 4 tisíce, který je za chvíli v háji
Ne krám za 4 tisíce??!!! A to jako za kolik bych si měl koupit vidlici? Za 10 litrů? Už se asi budu opakovat, ale za takovou cenu a z důvodů, které jsem psal předtím mi nestojí za to.
kvalitní vidlice PRÝ začínají na 6-8 tisících, aby něco vydržely a pořádně fungovaly
Nic proti pevné vidlici. Konečně - dá se na ní objet svět.
Ale jak říká Morcak - KVALITNÍ odpruženou vidlici (řekněme model 2006) nutno počítat 8 - 10 tisíc, a spíš i více.
nechtel sem psat ze to zacina na 10 tisicich, abych nevyvolal vlnu nevole...
Já si zase myslím, že vidlice kolem 4k na obyčejné ježdění je tak akorát... Např. Manitou Axel Elite '05, kterou mám teď na svém MTB já, je pro něj tak akorát. Na vyjížďky úplně v pohodě, funguje tak jak má... Samozřejmě, že ale není konstruovaná na vyšší zátěž ! Žádné velké skoky, jízdy mezi balvany na ní také ani nezkouším... O to tady ale asi ani "Banditovi" nejde, ne...?
No jo, ale Ty jseš štíhlej kluk a ta vidlice pod Tebou šlape, jak má - všímal jsem si toho v sobotu. Jde o to, jak by chodila pode mnou, když mám o 20 kilo víc (sice dobře rozloženejch, ale přec jen to je 20 kilo). Tam by možná ta vyšší cenová hladina už byla nutností.
Taky tam mám tu nejměkčí pružinu... Ta původní (normální) se pode mnou skoro nehnula...;-)
Nojo, někde potřebuju nabrat tak 10kg a nejde to a nejde to...;-)))
jenze kdyz na tu vidlici nasedne 95 kilo i s oblečením a ještě se pověsí brašny a pojedese po kamenech tak by to nemuselo dlouho fungovat...
Hmmm, tak to máš pravdu... Beru tedy zpět, nějak mi vypadlo, že chce jezdit i na těžko... V tom případě by to opravdu chtělo něco masivnějšího... A v závěsu s kvalitou půjde vzhůru bohužel i cena...
Sorry
Hele informátore, zajed si do Jižních Čech někam okolo Chlumu a jezdi tam po asfaltkach. Jsou samá záplata a pěkně mě tam brněly ruce a bolely záda od toho drncání s pevnou vidlicí. Manželce jsem nesměl moc pumpovat kolo, protože jí potom bolelo břicho (zaražené prdy neměla, aby si to někdo špatně nevysvětlil) a míň nahuštěné kolo alespoň trochu tlumilo to drncání.
Právě po tomto výletu jsem se rozhodl pro odpruženou vidlici, a že platím komfort jízdy trochu větší námahou, mě vůbec netankuje.
Ani jsem větší námahu nezaregistroval.
Tak že, i když jedu na asfaltu, je odpružená vidle přínosem a je hloupost ji vypínat. Silnicím 1. třídy se vyhýbám, tam fakt není třeba.
ja sem taky trval na zamykatelne vidlici, na ten bajny bezvadny asfalt, ale na tom modelu co sem si nakonec koupil nebyla, tak sem to nechal plavat, a ted vidim, ze nevim, kdebych tuhle funkci opravdu upotrebil ... "bezvadny asfalt" sem nevidel ani nepamatuju, a navic po nem ani nejezdim, pokud opravdu nemusim. nehlede na to, ze kdyz na bezva asfalt narazim tak to, ze me pruzi vidlice me nijak nevadi, nebo se snad nejak dramaticky zpomaluju, huntuju nebo co ??? (mimotoho, ze na MTB na bezva asfaltu vypadam jako blbec a jen zabiram misto :))))
jak to teda je s tou zamknutou vidlici, s drapakama, na bezva asfaltu? o co prichazim?
Zamykaci vidli oceni hlavne lidi co jsou zvykli hodne jezdit ze sedla,pak pruzici vidlice docela vadi.
ahojte všichni
souhlas. nezamykám, protože nejezdim ze sedla:) přesto ale nedám dopustit na TPC od manitou. ne protože se dá zamknout ale protože tlumič komprese ovládanej na korunce (a když připlatíš tak i z řidítek) mám pro vyžehlení většinou otevřenej ale při "drsnějším" sjezdíku ho přivřu aby se vidle nepropadala. a myslim, že není nutnejch 8 litrů, např. axel platinum air 06 je (bude) za 5. není to špice ale rozhodně ani shit:)
Jsou rubriky, do kterých pro svou nevědomost nezasahuji a jaksi se nehodí je těma mýma blbinkama zlehčovat. Proto jsem i tuto pomonula, ale když vidím tu diskuzi, tak v jejím rámci se zeptám, neboť mi vždy někdo na kolo něco přimontuje a já ani nevím, s čím jezdím. Tak tedy:
mám přední vidlice (doufám, že jsou to ty tyče zboku na předním kole) s označením RST TR - PRO I SL - 7. Musím říci, že je vnímám výtečné, protože mne od výměny tak nebolí loketní klouby jako na tvrdých vidlicích a méně mne brní zápěstí. Ale řekněte hoši, co to vlastně na tom kole mám? Je to šmejd, nebo dobrá sorta? Na horním konci to má černé jakoby zátky s příčným výstupkem a zjistila jsem, že se těmi čudlíky dá otáčet. Ale proč, to netuším. No, vím že budu zase za blbce, ale blbý blbec mlčí, chytrý se zeptá !!
Nikdo nic, co? Tak já to zkusím. Je to standardní vidlice, o níž ti každej mistr řekne, že je zhruba o 4 litry levnější než nějaká funkční. Hlavně že tě už nic nebolí, takže funkční je.
No řekni, není zábavnější přikrmovat diskusi blbinkama?
kolik ze stoji ta vidle Svestky ?
Podle mě bys to měl sehnat do 3.000,-
Blbinky jsou fakt větší sranda!!! No, potěšena nejsem, ale cením si toho, žes mi to LaMi řekl naplno, protože je lepší vědět, že jsem blbec zase vyhodila prachy, než si myslet, jakýžeto úžasný stroj mám doma. Vidle stála cca 4.500,-Kč a to mi bylo řečeno, že v obchodě by vyšla dráž. V tomto případě jsem spoléhala na známého, který mi ji vybíral a na kole jezdí hodně, sám má kolo kolem 100.000,- Kč a nevypadá, že by nevěděl, o čem mluví. Je fakt, že vidlice pruží, zda může pružit lépe k mé větší spokojenosti, to nevím, nikdy jsem na žádné jiné nejela. Tvoje správa sice naštve, ale je to pro mne velmi cenné, protože vím, jak v budoucnu kupovat nemám. Proto i za tuto facku DÍKY!!!!
P.S. A teď s trochou nadsázky: nebylo to lepší, když byl na trhu pod pultem a za dýško bez výběru jeden typ favorita? To se nic podělat prostě nedalo, člověk věděl, že za ty prachy navíc si pan vedoucí časem pořídí trabanta, ale věděl taky, že jinou možnost neměl. Zato teď je to hrůza - plné kšefty kol, kdo se v tom má vytnat, ale hlavně: komu vlastně věřit??
vidíš Švestko a já se bojím koupit vidli levnější než 8 tisíc abych za dva roky nenaříkal co to mám za krám
Jo tak o Tobě to tuhle mluvili v TV debatě když probírali těch x % občanů, kteří si s nostalgií přejí návrat starých časů!
Ačkoli onehdá jsem smýšlel stejně, když jsem se cestou z práce stavil pro novou rychlovarnou konvici - jako že koupim a pokračuju k domovu. Měli 48 typů (počítám-li i barevné varianty). Chtěl jsem to vzdát, ale postavil jsem se k tomu čelem a ani ne za hoďku odcházel jako ukojený spotřebitel.
S kolem to bylo podobný. Naštěstí jsem se rozhodl pro 29" bajka a v mý cenový relaci to rázem bylo jako s tím favoritem, akorát že to nebylo pod pultem ale se slevičkou, abych si to nakonec nekoupil jinde.
A s tou vidlí: já bych nikdy netvrdil, že je špatná. O autu za půl mega ti spousta borců řekne, že je to konzumní šmejd a pokud chceš pořádný auto, musíš silně přitlačit. Pak teprve poznáš, co je to "svezení".
Tak já rozhodně nepláču nad starými časy, a že bych si je přála, to už vůbec ne, já jsem na nové době díky své asi maximální přizpůsobivosti jen vydělala a dobře! :-))))))))))
Jen se s kolem dostávám do situace jako ty s tou varnou konvicí. Mně aspoň ta vidle nějak pruží, to už mám odzkoušený, teď jde o to, aby tobě konvice vůbec vařila (bůhví, jestli je na vodu!!) a po třetím použití ti nevyhořel kvartýr. Doufám, že sis vybral aspoň barvičku, na tom se snad nedalo nic podělat! :-))))
Co se může podělat, se podělá. (Murphy) Konvice je na vodu, vaří a nehoří. Barva dokonale a harmonicky doplňuje náš vkusný interiér. Jsem na sebe hrd a pyšen!
S tápáním typu "jakou varnou konvici" mám i já obrovské problémy, a to prakticky ve všem, co jdu koupit. Jak říka Švestka - dřív to bylo jednoduchý - byla jedna věc a ta navíc ještě pod pultem. Po starých časech také nepláču, to rozhodně ne, ale mám zato, že nová doba nám přinesla - jak bych to řekl - "atribut nekvalitního a kvalitního zboží", prostě se to nějak dělí na hobby, profi a průmysl, a to nejen ve vercajku, ale prakticky ve všem. No a to profi už stojí fůru peněz, o kategorii průmysl ani nemluvě.
A tohle platí i v těch našich kolech.
Přesně tak !
A ještě bych k tomu doplnil, že obchody jsou plné různého zboží, různé kvality, ale málokdy v nich na první pokus seženeš konkrétní věc, pro kterou jsi tam přišel...;-)
S tím atributem kvality bych to viděl ještě o něco složitější. Je totiž kvalta skutečná a kvalita deklarovaná. A pak je docela těžké uchovat si chladnou hlavu a nepodlehnout některým klišé, která jsou v mnoha případech silně matoucí, jako třeba: za skutečnou kvalitu si musíš připlatit, "značkový" a "neznačkový" výrobek, to je "značka" a to není "značka". Navíc dneska je takový trend, že pokud se snažíš dostat za své peníze maximum, nebo řejněme spíše optimum, mohl bys působit jako šetřílek, tj. chudák, tj. vlastně dneska člověk nžší kategorie.
A pak spousta rezolutních soudů: měl jsem kolo značky XY a do měsíce mi zrezly šroubky u košíku na lahve! Je absolutní šit, kdoví z čeho je ten zbytek. XY si může koupit jen zoufalec. Nebo: Nejlepší vidlice je jedině marcoška!!! (přpadně je vhodný dovětek - něco jako: všechno ostatní jsou šmejdy, ledaže by stály víc než 15 litrů), popřípadě ještě lepší (zde nakole.cz bohudík nepříliš vídaný) se sentůrkou jezdí jen vyhrkanci a duševní naháči.
Dokonce i jeden můj kolega dodnes používá jako synonymum cyklistického šmejdu značku kola, které kdysi měl, připouští, že od kola za 6.000,- toho asi moc čekat nemoh, nicméně ta značka je mu už navždycky k smíchu. Pak si koupil jiné kolečko za 20.000,- a to je hod značka!
Upozorňuju, že je to jinak inteligentní člověk! Trochu se nám některé ty konzumní nešvary zarývají pod kůži. Lidi blbnou, skupují vakcínu proti chřipce a když chtěj vědět, jaký je počasí, zapnou si televizi.
Zarývají, LaMi, zarývají a koukám že i tobě. Bůhví jakou konvičku máš doma, mohl jsi mít za ty prachy určitě něco daleko lepšího, a kdyby sis připlatil, mohlo to vařit i svíčkovou. Ale ušetřil jsi, vaří to jen vodu, nicméně v interiéru to sedí dobře a tak jsi na sebe hrd a pyšen. Tak to jsem ráda, že v tom nelítám sama, i já mám kolo, které se hodí do garáže a vypadá tam pěkně. Nakonec i Airline si koupil v Liedlu príma hodinky, holt já mám príma vidle a ty máš príma konvici. Největší kliku měl Airline, tomu už za ty hodinky vrátili prachy, mně už za vidle vrátí h...., ty máš ještě 2 roky na tu konvičku záruku, tedy naději. Ale moc ti přeji, aby ti i tato tvá koupě vyšla, mezi námi na konvici se toho moc zkazit nedá. Až budu kupovat další kolo, tak snad svolám slet zdejších odborníků, asi mě to přijde levněji i s jejich pohoštěním, než další mizerná koupě. Díky Vám všem, aspoň vím, že trh je mrcha zrádná. S pozdravem NAZDAR končím diskuzi o mém vehiklu!! :-)))))
Nějaký čas jsem jezdil s odpruženým představcem (a pevnou vidlicí). Slušně tlumil nárazy do rukou, v kopci jsem nic nemusel uzamykat.
na bike foru jsem se docetl ze zamykani vidlice nema moc velky smysl, jen je potreba se s tim naucit jezdit, protoze zamykat pred kazdym kopeckem a odemykat na kopecku pry je nesmysl, a na rovine to neni potreba
pry je lepsi kvalitni vidlice bez zamykani, tak ja teda nevim, ale ta cena levnejsi nez 10 asi opravdu neni mozna
bacha ať nespadneš do pasti, pak se nedoplatíš
já odpružku neuznávám a jsem o to svobodnější, nejsem otrokem další zbytečnosti, která bere čas a peníze
jen pro pobaveni, znamej si ted koupil vidli za 30 litru, mu he he he
prej levnejsi jak 20 tisic nemaji smysl, takze asi vsechno je relativni
Tak vam vsetkym dakujem krasne za tuto debatu, ani som necakal, ze tu o stvrt roka najdem tolko prispevkov :)
Zhrniem: vidlicu na asfaltke do kopca zamykam, inac nie. Na noc tiez nie (to bola odo mna hlupa otazka). Pocas jazdy tiez odomykam/zamykam.
Takze este raz dakujem za prispevky.