To, že město Most instaluje několik málo stojanů na kola, ještě neznamená, že jízda po městě bude bezpečnější. Po městě jako takovém nenajdete jedinou cyklostesku, nakupovat s kolem nejde, protože stojanů na kola zase není tolik. O bezpečí cyklistů na ulici ve městě si asi nemusíme povídat, ohleduplnost lidí za volantem je mizivá. Stojany na kola byly asi ojedinělá akce - vlk se nažral, koza zůstala celá a radnice má, sice malou, ale čárku.
To, že se vybudují za městem na výsypkách cyklotrasy ještě neznamená, že jízda v ulicích je bezpečnější. Tyto trasy sice chválím, jsou dobré, ale to není téma "Ve městě na kole". Již kdysi dávno představitel tehdy ještě "národního výboru" pravil na přímou otázku, že cyklotrasy po městě nemají zájem budovat. V tomto je asi politika dnešní radnice naprosto stejná.
Zdravím a přeji všem na kole v Mostě rychlou změnu k lepšímu. Rád potom pochválím.
Nedá mi to a opět se ozývám. Nejen, že se pro cyklisty nedělá nic, ale už začíná radnice omezovat i in-line bruslaře. I na bruslích se dá jezdit do práce i jinam, ale u nás to asi nepůjde. Dovolím si citovat představitelku města: „Budeme se zabývat i otázkou možného zákazu vjezdu do centra in-line bruslařům. Ani ti nemají v těchto městských zónách co dělat,“ vyjádřila jednomyslný názor radních Eva Šmejkalová. Prima, co?
Co je platné, že si město Most dá do koncepce podpory sportu na r. 2005-10, opět cituji: " Snahou města je, aby sportovalo co nejvíce obyvatel..., Město podporuje sportovní aktivity přispívající k jeho zviditelnění a propagaci..., Město Most slouží svým občanům...,Město vytváří podmínky pro provozování sportu a tělovýchovy na všech úrovních a pro všechny občany města." Jenom malá ukázka toho, že papír snese dost.
Nezastávám se nezodpovědných, chodce ohrožujících a případně i městský majetek ničících in-line bruslařů. Opět cituji paní Šmejkalovou: "In-line bruslaři mají také dostatek prostoru v oddychové a relaxační zóně na Benediktu.“ Tato paní zapomněla, a nevěřím tomu, že si tam byla zajezdit, že okruh na Benediktu má sice délku 2 km, to je výborné, ale šíři jenom cca 2m, o které se musí bruslaři dělit s cyklisty, matkami s kočárky, chodci, dětmi, psy,.., mám pokračovat dál? Tento okruh je skutečně využíván hojně, sám tam jezdím a je to problém.
Můžu vás ujistit, že ve výše zmiňované koncepci o podpoře sportu není ani slovo o rozvoji městské cyklistiky, o snaze usnadnit průjezd městem. Naopak sportovat po městě na jakýchkoli kolečkách se u nás asi přestane vyplácet.
máte pravdu Josefe a CO s tím uděláme?? třeba podpis akce za lepší zítřek v Turista Info centrum v budově MU
jestli se nekdo chysta nejakej dopis napsat, rad podepisu
i kdyz si myslim, ze to moc cenu nema - magistrat ma jine priority
bohuzel :-(
Něco se s tím dá dělat určitě. Ještě na jaře 05 jsem napsal 2 poměrně velké články do Mosteckého deníku, čekal jsem jakoukoliv odezvu, ale nic. Současně jsem poslal na magistrát dotaz, jak se v Mostě počítá s cyklotrasami a cyklostezkami přímo ve městě. Dostal jsem zajímavou odpověď: realizace 3 značených cyklotras - vnější, vnitřní a tzv. kolem Mostu na kole je schválená, jsou peníze, asi 19 mil. Kč. A co je zajímavé, má proběhnout v 04-06/2005 a akce je zařazena do II. priority! Tedy má být již vše dokončené. Vrátil jsem se teď z prázdnin a slibuji, že si teď všechny okruhy v klidu projedu, protože součástí odpovědi byla i velice podrobná mapa, není to tedy problém. No, a potom budu opět informovat a opět se případně dotazovat.
Tak si držme v Mostě palce.
Hmmm, to zni zajimave.
Doufam ze o nedopadlo takz ze se na sloupy verejneho osvetleni jenom nedalo par cedulek.
Schvalne jsem koukal i na www.mumost.cz, ale nejak jsem info o tyhle akci nenasel - mozna neumim hledat.
Mohl bych poprosit o preposlani blizsiho infa, pripadne i te mapky ?
Predem diky.
Ahoj Macikm, rád ti vše pošlu, jenom nemám tvého mejla. Přes aktivní jméno se tam nemůžu dostat. Můj je [email protected]. Ozvi se, večer vše naskenuji.
Zdá se, že budu opravdu město Most chválit. Přiznávám, že se mi moc do projíždění hlášených cyklotras nechtělo. Částečně k tomu přispěla moje podzimní lenost a částečně můj nový a velice aktivní pes, který vyžaduje, jako štěně, velice mnoho péče a času. Sliboval jsem tedy zbytečně, že si trasy projedu.
Až teď posledních pár dnů při večerních psích procházkách jsem objevil něco, co mě velice příjemně překvapilo - zbrusu nové cyklo značení po chodnících - vodorovné, ale i svislé. Toho svislého je i na můj vkus v oblasti, kde se pohybuji až moc, pomalu každých 50 m jedna značka v obou směrech. To se mi zdá poněkud přehnané, je to zbytečné utrácení peněz, tyto značky nejsou nejlacinější. Peníze se mohly využít i jinak - nájezdy na obrubníky chodníků, kde trasy vedou, cyklosjezdy přes schody a vůbec tam, kde jsou díry přes cesty, kde plánované trasy vedou. Ale to bych chtěl asi po radnici už moc. I tak mají skluz proti plánované výstavbě a pokud se musí přidělené peníze utratit do konce roku, jinak propadnou ... někde se prostě utratit musí.
Jinak se mi velice líbí "cyklopřechody" přes silnici, to je super.
Uvidíme, jak bude postupovat celá akce dál a budeme si společně držet palce pro dobrou věc.
Jsou cyklotrasy a cyklostezky.
Tech druhych vyrostlo po Moste docela pozehnane, ale jak jsem to tak pozoroval, tak spis jenom proto aby se utratili penize. Tebou vychvalovane "cykloprechody" moc nadseni nevyvolavaji - jsou mista, kde vedou ze zabradli do zabradli nebo z travy do travy.
Doufam ze to neni konecna varianta a ze do jara se to zlepsi.
Nicmene stejne jako doted, kdyz nahodou pojedu po chodniku (vetsinou s mladasem - urcite je pro nej bezpecnejsi jet po chodniku nez mezi autama), tak jako tak z kola pred prechodem slezu, prechod prejdu pesky a pak zase nasednu - protoze cyklista na cykloprechodu zatim nema prednost na prechodu jako chodec (zase nekdo namitne ze ani to toho chodce nezachrani, ale aspon neco)
Tot muj nazor, drzim palce at uz v jarnich mesicich neplati :-)
Těch cyklopřechodů končících v zábradlí nebo v trávě jsem si ještě nevšiml. Jak píšu a vysvětluji o něco výše, můj sportovní okruh je teď přizpůsobený přes podzim a zimu psovi. Je tedy jasné, že chodíme raději do přírody.
Pokud je to tak, potom opravdu radnice utrácí peníze jinak, než by měla. Snad své pochybení ještě do jara napraví.
Také mě mate, co znamenají cykloznačky už instalované, ale přeškrtnuté. To po nich - tedy po chodnících ještě nesmím jezdit? Proč tedy jsou?
preskrtnute znacky by asi doopravdy meli znamenat, ze jeste neplati - pravdepodobne bylo potreba honem utratit penize a nebyl cas na ?kolaudaci? (nevim jestli i vec podobneho razeni musi projit nejakym schvalenim)
a i to zneplatneni je odflaknuty - nejakou stribrnou izolackou, ktera za
a) ty znacky jenom naleptava
b) podle mne by mela byt oranzova
ale abych jenom nekritizoval - budme radi ze aspon neco se ve meste pro cyklisty deje
Opět mi to nedá a reaguji. Kdo má možnost, přečtěte si týdeník Homér z 21. 12. 06. Na poslední stránce je veliký článek o cyklostezkách v Mostě. Jsou tam i fotografie a má to sílu. Rád bych věděl, jak se radnice vypořádá s takovým šlendriánem, jaký je na přiložených fotkách. Zmiňovaný šéf investic Renné Komínek by snad měl nechat opravit vše na vlastní náklady. Pokud toto dílo opravdu převzal, tak ...
Jsou to opravdu vyhozené peníze, radnice je měla využít daleko efektivněji a i jinde. To, co město vydává za cyklostezky je ohromný propadák. Doufám, že nová garnitura místních politiků zjedná nápravu a požene k odpovědnosti lidi, co tento stav zavinili.
nerozumíš tomu!!! co proto děláš vůbec nic , jen kecáš
TÍM myslím NIKA
http://www.mumost.cz/turisti/cyklo/obsah.htm
takze hura na kolo ;-)
Jen taky něco přidám. Ve městech se zužují silnice aby donutili řidiče snížit rychlost. Někde jsem četl, že každých 30 cm zúžení působí psychologicky na řidiče tak, že sníží rychlost o 5 km/h. Hezké řidiči mají další důvod proč dodržovat povolenou rychlost ve městě. Co ale s uvolněným prostorem. V Mostě ale také v Litvínově vidím, že se tento prostor vyšrafuje nebo použije pro parkování vozidel. Tím ovšem cyklistovi vytváří nebezpečnou zónu. Vpravo stojící vozidla a jejich zrcátka, nalevo se na něj lepí v zúženém prostoru jedoucí vozidla. Nebylo by lepší použít uvolněný prostor pro vyznačení trasy cyklistů?
Ahoj Marco, myslím, že při zúžené vozovce v Mostě je každé nové parkovací místo rozumným řešením. Sám hledám velice často místo na zaparkování. Most, ač je "moderní" město, je město prokletým na prostor. Proto se tomuto řešení nedivím. Je proto celkem logické, že ať už cyklotrasy nebo cyklostezky /stále si nepamatuji rozdíl, a je mi to celkem jedno, důležité je, že máme po čem jezdit/ nově vedou po chodnících. To je pro naší bezpečnost daleko lepší. Jiná věc je vzájemná tolerance chodců a cyklistů. Jsme na to připravení?