Tak tedy zakládám novou diskuzi, přátelé spoluležníci a tímto navrhuji také případný výlet. Posledně jsem avizovala na poslední chvíli a setkali jsme se tak jenom čtyři. Teď dávám vědět týden a půl dopředu. Což takhle brněnské kolečko (popsáno v letní Cykloturistice) a to někdy o víkendu 23./24.10.?
Pěkný den!
LEHNI!
Jestli budou tři nad nulou a pršet, tak to asi ještě přehodnotím, ale jinak jsem samozřejmě pro každou legraci.
S největší pravděpodobností nebudu mít v tomto termínu na podobné věci čas, takže já se patrně nezúčastním. I když 23. dopoledne budu mít možná volno, ale zatím nevím.
Radeji pojed 30.10. na Macochu. Mozna se to ¨i protahne, kdyz bude HEZKY! Mej se, P.
Já na Macochu pojedu.
Hoi piho, vzdyť my jsme tam byli na ten Den české státnosti. Mě se samozřejmě na výlet chce, ovšem opakovat trasu tak kratce za sebou... To je tvůj nápad, či někdo organizuje něco více oficiálního?
Tož tak. Ale asi se přidám, budu-li v Brně :-)
Jo už to vidím, jde o Loučení se se sezonou na Macoše. No uvidím. Jirka mi už barvitě popisoval, jak to loni proběhlo.
:-))))
Pokud mě umožníte přežít a nebudete mě hnát jak na Macochu jedu za slušného počasí taky.
P.S. Proveď odpovědný výběr občerstvovacích stanic.
Zdravím brněnské lehocipedisty! Abyste měli svoje příspěvky pěkně pohromadě, založili jsme pro vás speciální rubriku na adrese:
<a href="http://www.nakole.cz/diskuze/sekce.php3?sid=50...
Tady zakládejte jednotlivá témata, aby vám nevznikla jedna velká rozvětvená diskuze. Stránka se pak zbytečně dlouho načítá.
Tak jsem podrobnosti vystavila na http://www.blids.nl/o106 a to v news pod brnoBENT. Je tam i odkaz na novou sekci ležákových diskuzí, kterou nám redakce připravila.
Možná by stálo za to udělat v ní trochu sysltém typu:
Výlety
Náměty
atp...
A nebo je to jedno, však my se najdem vždycky, ne?
Diky moc Eve za upozorneni.
Pokud nebude mrznout ;-) tak se urcite pridam. Ale jeste musim vymyslet, kde. Momentalne mam kolo na Lisni ... takze na druhem konci mesta ... nechcete udelat start radsi treba u velkeho Tesca?
PS: Nebyl bych ani proti ceste na Macochu, minule jsem to prosvihnul.
Na http://www.blids.nl/o106 je výletové upřesnění!
LEHNI!
Už jsem ho našel, přesně tohle jsme s tatou chtěli navrhnout, takže nám to naprosto vyhovuje. Tatínkovi se líbí ta trasa po kružnici kolem našeho domu, že to může případně zalomit domů z libovolného bodu. A myslím, že dneska večer už rosničkáři ani přeháňkami nehrozili, o víkendu by mělo být skoro jasno, max ranní hmla.
LEHNI!
P.S. Na čem pojede nink? Už má uhlík?
Nink chystá překvapení, to je vše, co mohu teď říct ;-)
Ještě jeden detail, nevím však, zda to měnit. Ruda nemůže v sobotu, ale v neděli by jel. Změníme to kvůli němu? Nebo jste si program už naplánovali?
Pokud nikdo nezareaguje, necháme to na sobotu a Rudu budeme muset želbohu omluvit.
Mě včera zchvátila zlá choroba, asi jsem od sestry chytil chřipku. Dost mě bolí v krku a je mi na nic, Petra tvrdí, že brzo se přidá ještě rýma a kašel, protože doposud to má stejný průběh jako u ní. Jestli se to začne zlepšovat, na výlet bych jel. Už jsem jednou tuhle šokovou terapii zkusil a zabrala skvěle. Větší šanci jet mám tedy v neděli a hlasuji pro neděli. Otcovo vyjádření seženu asi až večer.
Nemam nic ani proti nedeli. Klidne to presunte.
PS: Jsem zvedavy na ninka ;-)
Tak to jsme zvědaví dva:-)
Otec je taky pro neděli.
Ahoj tak jsem vás konečně našel :-)
Je milé, že jste přesunuli výlet na neděli...snad nám bude přát počasí.
LEHNI!!!
Tak se jede v neděli, potkame se u te ikey a tesca, na nultem kilometru a to v 9hod.
LEHNI!
Zdravím všechny, rád bych jel s Vámi, ale přidám k Vám až během dne. Evi vem si mobil. Doufám že Vás najdu. Richard
Mobil si vezmu urcite a jsem moc rada, ze jsi se ozval. Pojedeme po smeru hodin. rucicek od nulteho kolimetru, predpokladam, ze vyrazime az po 9 hod, nikoli presne v 9.
Jinak pocasi moc nevypada. Pokud nebude vylozene prset, jedu i za mlhy a mrholu....
Na přání Richarda jsem v naší lehocipedové sekci založila novou diskuzi. Naleznete ji pod tímto odkazem:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=271
Lehni!
Uvažuji o tom, že bych si dal na své kolo praporek, aby mě bylo v provozu lépe vidět. Přitom mě napadlo, že bychom mohli mít všichni stejný. Kdyby někdo navrhl na oranžovém podkladě, třeba brnoBENT-spolek lehokolistů. Co si o tom myslíte?
Pokud vůbec, tak bych sjednocoval jenom styl nápisu nebo loga, těžko by se hledalo barevné provedení pasující všem. Osobně si nejsem jistý, zda stojím o praporek nebo kam bych ho dal. A taky by musel vydržet i vysoké rychlosti. Padesátku překračuju při každé cestě ze školy.
Tak jsem na toto téma napsala poznámku do novinek brnoBENTu. Uvidíme, jak se uchytí.
Našel jsem zajímavý článek o světlometu na kolo.http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
Včera jsem si cestou ze školy liboval, jak to po větru hezky jede. Ale domů jsem nedojel. Na křižovatce Chodská - Tábor jsem to napral skoro čtyřicítkou z boku do auta, které mi nedalo přednost. Plexištít je na cucky, většina z něj je ve formě drti rozježděné auty na té křižovatce. Jeho úchyty jsou zohýbané, přední blatník neexistuje, nemám ponětí, kam zmizel. Kliky nejeví poškození, nevím jistě, ale jsou z jednoho kusu s nýtovanými převodníky, které jsou ohnuté důkladně. Řídítka víceméně vydržela (vysokopevnostní ocel, replika Alešových hliníkových originálů), spojka řízení v tahu. Hlavní rámová trubka je ohnutá za primární hlavou nahoru, před ní doleva, nahoru a do vrtule, takže středové složení je teď několik cm výš a vlevo. Sedlo je v celku, tailboxu uletěly jen horní dveře, jinak je pouze slabě poškrabaný!!!. Asi jsme to s tou jeho pevností přece jen předimenzovali. Stav komponent řazení a brzd neznámý, stejně jako ráfků a výpletu, ale asi budou použitelné. Zjistí se později. Celkově půjde z kola použít sedadlo, tailbox po opravě a některé součásky, zbytek je do šrotu.
Auto: Fiat Stilo, promáčknuté oboje levé dveře a levý přední blatník, škodu policie odhadla na 30tis.
Řidič auta: v šoku, bez sebe strachy když mě odvážela sanitka, bez sebe štěstím, když mě přivezl otec z nemocnice a já chodil po svých.
Jezdec: dva stehy ve škrábanci na levé noze, bolavé klouby nohou, které absorbovaly náraz, hlavně levá kyčel - levá noha byla natažená v momentě nárazu. Jinak zdráv a šťasten, že má konečně důkaz ke své teorii o vyšší pasivní bezpečnosti jízdy vleže:-).
Pojišťovna toho borca mě zaplatí škody, takže budu mít nové kolo - na všem je něco pozitivního. Teď to leží ve skladu u otce v práci, než se na to přijde podívat likvidátor.
Policajti z nehodovky, ten řidič i doktor v nemocnici na Pekařské nazávisle na sobě řekli sami od sebe, že jet na klasickém kole a ne nohama napřed, rozhodně bych do té sanitky nedobelhal po svých.
Kdo chce vidět fotky, ať mrkne na http://lehobrno.borec.cz. Něco jsem tam vyvěsil. Komu nedělají dobře přejeté kočky a podobně, zkrátka slabší povahy, ty by se tam možná dívat neměly.
Díval jsem se na ty fotky z nehody, měl jsi štěstí že se ti nic (vážného) nestalo. S toho mám vždycky největší strach že mě někdo sestřelí.
Toho kola je škoda...
Tom
Když trvali na tom odvezení na rentgen, byl jsem si jistý, že zlomeného nic nemám, že mě nohy všude možně bolí jako když se člověk praští, ale zdaleka ne tolik, jako když jsem si kdysi naštípl kost na lyžích. Otci jsem volal pro odvoz kola, protože jsem si všiml zničených převodníků a nechtěl jsem to s těma bolavýma nohama vláčet pěšky domů. Pak se objevilo jako důvod to, že mě vezou pryč a měl by tam s policií být někdo, kdo ví na čem jsem to jel a kdo to kolo dostane dom. Rozsah škod jsem se dozvěděl až o dvě hodiny později od otce, když pro mě přijel, a nechtělo se mi tomu věřit. Tvrzení "kolo je na odpis" se mě nezdálo v souvislosti s tím, že mi celkem nic není. Teď jsem se vrátil z detailní obhlídky škod, takže vím jistě, že bez úhony to přežilo méně než deset součástek a použitelných bude jen o několik málo víc než nepoškozených.
Že mi nic vážného není nepovažuju za zázrak nebo šťastnou náhodu. Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi to přijde jako prostý výsledek způsobu, jakým se na tom kole sedí a že v cestě těla ze sedadla k překážce není nic nebezpečného, prostě vás to vyhodí koutoulem vpřed jako v autě, přistával jsem na ten fiat botama, koleny a rukama. Helma je vpředu nedotčená, na levé straně ja ranka jak trefila něco později. Hůř to mohlo dopadnout jedině působením dalšího vlivu, jako že by mě nějaké auto pak ještě přejelo na zemi nebo tak něco. Prostý náraz do skoro stojícího auta z boku musel dopadnout přesně takhle.
Ať si tu borci poplácáte po ramenou jakkoli důkladně tak ... přistát ve čtyřicítce na cokoli nohama, rukama a kolenama bez zlomení čehokoli je klika až neskutečná!!!
A ještě jedno rýpnutí.
Při ježdění na kole je havarie téměř vždy chyba jezdce!
TO ŽE TĚ AUTO NEUVIDÍ JE TŘEBA PŘEDPOKLÁDAT A JEZDIT JAKOBY ČLOVĚK BYL NEVIDITELNÝ A VŽDY MÍT PLÁN ÚNIKOVÉ CESTY. Kdo se to nenaučí má velmi ztíženou šanci na přežití. Říká se tomu defenzivní způsob jízdy.
Je to asi jako vlézt na přechodu pod auto a divit se že nezastavilo. Na kole jsme bohužel vždy ti zranitelnější účastníci provozu a ohánět se předností v jízdě se často mohou tak maximálně pozůstalí.
BLAHOPŘEJI MĚL JSI Z P..... KLIKU.
Takže podle tebe jsem měl přijet po hlavní, s jiným autem za zadkem zažít brzdtit a počkat až z vedlejší nikdo nepojede? Nemůžu přece předpokládat vlastní neviditelnost a současně projet křižovatku po hlavní, jestliž z kterékoliv vedlešky jede auto. Předpokládám-li, že mě nikdo nevidí, nevyhnutelně tedy na křižovatce, kde nejsem sám, musím počkat, až tam budu sám. Toto je obsah tvého tvrzení jinými slovy, jestli ti to nedošlo, tak příště zkus myslet o krok dál a napsat to jinak. Možná taky kromě defenzivní jízdy bys moh zkusit defenzivní vyjadřování. To je mnohem těžší, mě to zatím nejde, jak vidíš.
Zopákni si trochu středoškoslké fyziky a pak si udělej myšlenkovou simulaci nárazu: dáš na zem cca 5 cm vysoký rám a k němu přinýtuješ plech tak, aby držel na tom rámu kousek nad zemí. Na to pak skočíš z 5ti metrů po nohou, nohy mírně pokrčené, tělo v mírném předklonu, skoro jako paragán. Zkus mi tvrdit, že když si při tomhle dvaadvacetliletý mladík nezlomí žádnou kost, tak je to jenom štěstí. Kosti a klouby ho budou chvíli bolet, to jo, ale šance na zlomeniny je celkem zanedbatelná, ledaže by tam byly nějaké tvrdé výstupky malých poloměrů, o které by to šlo přelomit. A to nejsou. Takže tu kliku ze tří teček si můžeš s klidem vložit do tří teček.
Taky jsem na to chtěl reagovat, ale Jirka mě předběhl téměř stejnou reakcí:-) Defenzivní jízda, plán únikové cesty, to všechno ano, ale to neznamená, že budu v normálním provozu dávat přednost vozidlům jedoucím z vedlejších silnic, kromě toho, že by ostatní řidiči asi vůbec nepochopili, co chci vlastně dělat, dopouštěl bych se tím přestupku (bezdůvodné brždění dopravy). Takovéto chování používám výhradně za tmy, když mi nefungují světla, a i tak si většina řidičů přednost z hlavní silnice nenechá dát a pustí mě (pak to občas řeším fingovaným zatočením doprava a obratem zpět na hlavní - kdyby náhodou, že?). Inkriminovanou dvojkřižovatku velice dobře znám (jezdím/jezdil jsem tam taky skoro denně, navíc ze všech směrů) a vím, že tam pro nějaké zpomalování prostě není místo (myslím prostorově). Kdo by nesmyslně zpomalil, tak ho sejme někdo zezadu.
Kliku samozřejmě měl, ale ne zas tak obrovskou, alespoň co můžu soudit dle mých zkušeností se srážkama z autama, nebo i ze zkušeností některých dalších lidí (taky se nikomu nic úplně vážného nestalo). Já bych teda z pěti metrů na plech záměrně neskákal (taky už nejsu 22-letý mladík:-) ), ale na zabití to není. Navíc část energie vstřebá kolo.
Takže jediné, co bych Jirkovi vzkázal: Byl jsi dostetečně osvětlen? (blikačka s Luxeonem naplno..). To je myslím tak všechno, co mohl pro svoji bezpečnost udělat.
Dík. Dostatečně osvětlen jsem nebyl, ale protiletadlové reflektory vozit nehodlám:-). Měl jsem vpředu blikačku dole za plexikem, mám vyzkoušeno, že rozbliká celý spodek plexiku. Jenže v tu chvíli vykouklo sluníčko, a to se na běžných blikačkách skorem nedá poznat, jestli jsou zapnuté nebo vypnuté. Takže mě asi moc nepomohla. Možná se vážně pustím do toho blikajícího luxeonu, po téhle zkušenosti. Tam je jenom, blbý, že má sice obrovskou svítivost, ale na malé ploše. Od Auta nebo i motorky se liší tím, že je to malinký svítící bod, ne rozsvícená plocha. Pořád přemýšlím, jak tohle vyřešit, a asi nejlepší bude větší množství bílých diod dál od sebe, ale dost blízko aby navzájem tvořily jedno světlo. To by mohlo být vidět slušně.
Jo a to auto zamnou si pamatuju nemělo rozsvíceno, i když pro něj je to na rozdíl ode mě povinnost nejen zdravorozumová, ale i vyhlášková.
No já právě luxeonoidní blikačku plánuju (i dozadu červenou), myslím, že blikačka je nápadná už tím, že bliká, nemusí to být velká plocha. Naopak to bude vypadat jako cyklista, který je už blízko, ale přitom budu ještě daleko.
Ale i tak si myslím, že by tady možná ani superblikačka nepomohla. Pokud ten řidič jel nalepenej za spoluauto před ním, je dost pravděpodobný, že se ani nerozhlížel.
A ještě k tomu "narozdíl": Mám pocit, že právě pro kola je blikačka (samozřejmě dostatečně výkonná) rozblikaná i ve dne silně zdravorozumová věc (a vyhlášková myslím v zimě taky). (ale abych nevypadal jak nějakej přehnanej moralista: teď jezdím neosvětlenej i v noci, právě kvůli přestavbě světel .. ale v noci zas není žádnej provoz:-) ).
Na me obvykle trase do a z prace casto volim mezi nechat se rozmaznout o parkujici autobus (po ohleduplne jizde pri kraji tak, ze vedle mne je asi tak na auto mista, ale oni by to vedle mne strihli 80) a nebo vybrzdit auta jedouci za mnou (jizdou prostredkem pruhu), temer vzdy volim druhou variantu k nevoli tech za mnou. Zasadni je vjet jim tam ve chvili, kdy tam jeste nikdo neni a tedy muzu a na nejblizsim bezpecnem miste zase uhnout.
Auto mirici na tebe zezadu te temer vzdy vidi (jsi-li primo v jeho pruhu). Narozdil od toho odbocujiciho z vedlejsi na tvou hlavni. Nebezpecnymi krizovatkami projizdim bud prostedkem sveho pruhu, aby mne nikdo nemohl vytlacit ze silnice a pak mam dost prostoru na uhnuti doleva a nebo pri krajnici, ale pak sleduju opravdu vsechny co najizdeji a umysl nedat prednost predpokladam a jedu fakt pomalu (prte nemam moznost utect doleva kde by mne mohl smest clovek ritici se zezadu.
Co z toho se da pouzit na tvoji situaci tezko rict. Z obrazku soudim ze jsi na toho co te nevidel 'vyskocil' zpoza odbocujiciho auta. Bohuzel nic mensiho nez auto normalni ridic za nekym takovym neceka a takhle rychle kolo uz vubec ne. V takovych situacich se bojim moc a to, ze tam vyrazi fakt cekam. Ze je to jeho chyba je samozrejme, ze jde o tvuj zivot taky. A prizpusobit se bohuzel musi ten co riskuje vic. Asi tak jsem to myslel s tou chybou cyklisty.
Jo a tou neviditelnosti jsem myslel, nikoli davat mu prednost, ale pozorne sledovat zda ji skutecne dostavas, vedet co udelas kdyz ji nedostanes a jet u toho tak rychle abys to udelat mohl.
Jo, s tím, že kdo chce být viditelnej, musí jet středem (nebo dokonce levým okrajem) pruhu, s tím 100 % souhlasím. Jednou se mi nerespektování této zásady vymstilo a vyústilo ve srážku.
Další výhodou je větší manévrovací prostor vpravo.
V tom půánku chybí řada absolutně neprůhledných tůjí po mojí pravé ruce mezi chodníkem a silnicí. Kvůli ní musí řidiči jedoucí mě zprava vystrčit čumák auta do Šumavské, aby viděli. Abych mohl být viděn jezdím tak metr a půl od kraje (pruhy jsou tam tak čtyři metry). Tím taky bráním tomu za sebou, aby mě předjížděl uvnitř křižovatky a natlačil mě na ten čumák auta vpravo, jak to řidiči z oblibou dělají. Taky si vždycky z dálky kontroluju, že vidím ze svého místa na hlavu řidiče co jede z prava a dívám se, jestli ji otočil ke mě. Nemůžu ale ovlivnit to, že za mnou pojede blbec, který mi chce ukázat, že patřím na kraj nebo nepatřím na jeho silnici. Ten pak jede natěsno za mnou, a když začnu brzdit, narazí do mě, protože tam při rychlosti kolem deseti metrů za vteřinu nechává tak metr až metr a půl odstup. A kolo nemá brzdové světlo, takže si všimne o to pozdějc, že brzdím. Proto tam to světlo taky přidám. Tohle byl navíc případ toho auta, co je na plánku za mnou. Jel na těsno a měl jsem v zrcátku jenom jeho levou půlku, takže by mě fakt sejmul. To auto zleva doprava projelo když jsem od křižovatky byl tak dvacet metrů a toho řidiče, co mě přehlídnul, jsem ještě potom viděl pohlédnout mým směrem, tak jak se vždycky dívám, jestli to dělá. Jenže na okolí myslel míň než na navigaci, je to ten stav, kdy přehlídne cokoliv kromě auta. Jestli jsem vám ještě nikdy nepsal o pokusu s gorilou, aplikovaném na řidiče aut, tak vám ho sem dám. Ten řidič se pravděpodobně díval pořádně ještě v době, kdy jeho kolega stál před ním, pak už jen letmo. Pokud mu stínilo to auto co mu jelo naproti, tak při tom prvním rozhlídnutí, bylo pryč dřív než tam vjelo to před ním. Z mého pohledu to vypadalo, že ten fiat brzdí, řidič se dívá mým směrem, pak opačným. V momentě, kdy jsem dorazil na roh té druhé subkřižovatky se začal znovu rozjíždět. Bylo to dokonale načasovaný. Jet pozdějc, měl jsem prostor vlevo, naproti nic nejelo a možná by mě stačil i můj pruh na vyhnutí jeho čumáku. Kdyby jel dřív, jen o půl vteřiny, pohodleně jsem se vešel za něj, v nejhorším po sníženém nájezdu na chodník. Ale bohužel se to trefilo přesně tak blbě. Klidně si mě za to zkritizujte, jestli si potřebujete dokázat, že vám podobné věci nehrozí, ale nejsem si jistý, kolik z vás by na přesně stejnou situaci reagovalo jinak, navíc tak, aby to neskončilo nehodou.
Pro, Ladě: nevím, jak to máte v praze, ale na křižovatce Šumavská Tábor se někdy dějou věci, vedle kterých je ten můj plánek slabý čajíček. Hlavně když tam potkáš velký silný vůz s pražskou espézetkou, co předvádí Brňákům, jak se má jezdit:-).
Rozhodne nemam v umyslu te kritizovat a tvrdit ze se mi to stat nemuze.
For je prave v tom, ze se to muze stat kazdemu a kdekoli.
Jsou postupy, jak pravdepodobnost omezit, ale nikdy nevyloucis blbou shodu okolnosti.
A ani na lehokole by si clovek nemel myslet, ze je nejak v pohode kdyz do problemu jde po nohou. Je to lepsi ale neni to nic jisteho.
Jedine co tvrdim je zes mel sakra kliku ze jsi celej.
Ke zpusobum jezdeni takhle blbejma krizovatkama : mym oblibenym postupem je takovym mistum se kompletne vyhnout. Skoro vsechny trasy v jakemkoli meste jdou osulit tu po chodniku, tu parkem, jednosmerkou kousek vedle ... dost casto je to sice o fous delsi nebo pomalejsi, ale vetsinou taky silne bezpecnejsi.
Nekdy je dokonce lepsi podobnou pasaz absolvovat pesky po prechodech nebo semaforech (mimochodem kolo na prechodu narozdil od chodce prednost nema, takze teprve kdyz clovek tlaci tak auta musej, jinak ne). Ale to asi je na vas rychly draky uz moc :-). Ja to tak delam na nekolika silenych mistech i kdyz by to slo rychlejc mezi auty.
Myslim ze nejvetsi kliku mel Jirka ze nemel horni rizeni.
Proč myslíš, že mám spodní řízení, i když jedu většinou ve městě, kde by se hodily menší rozměry:-).
>Jirka:
Šumavská je ulice rovnoběžná s Táborem, myslím, že se nikde nekříží.
>Lada Blaha Lehokolo:
Průser je ten, že ta Botanická je právě tou boční bezpečnou ulicí. A ještě větší průser je to, že právě po ní vede tímto směrem dokonce cyklostezka (tedy "pro chodce a cyklisty"), ovšem pohybovat se na ní je mnohokrát více nebezpečné, než jet po silnici (hlavně přejezd nebo i přechod přesně tohoto místa je zvláště vypečený). Hlavně že si může radnice přidat dalších 10% cyklostezek do statistik (k těm celkovým 20 km). :-((((((((((
Moje chyby, za Šumavskou je třeba dosadit Chodskou. Nevim, proč se mě to furt plete. Někde jsem to po sobě opravil, někde zapomněl.
Kdysi jsem jezdil po té pseudostezce, ale právě na néhle křižovatce mě tolikrát málem sejmuli, přestože jsem kolo přes přechod vedl, že jsem začal silnic považovat za bezpečnější.
>Laďa: Jsem sice cyklista, ale vyhlášku dodržuju. Proto nejezdím po chodnících a podobně. Jestli chci od ostatních, aby mi poskytli výsady, které mi plynou z vyhlášky, měl bych ji sám dodržovat. Porušuju to tam, kde mi řidiči naprosto znemožní předpisy dodržet. Například z některých vedlejších nelze do Úvozu na kole vjet nikdy, můžeš tam stát i desítky minut a nedočkáš se. Auta stojí v zácpě i přes křižovatku s tou vedlejší, přestože se to nesmí. Jiné auto mám šanci si průjezd vynutit - strčí tam čumák, nechá na sebe troubit atd. Na kole si to nedovolím. Mám jeden tenhle případ cestou do školy a druhý cestou ze školy.
Trasu po Botanické - Chodské jezdím právě proto, že je to nejbezpečnější varianta. Ta esovitá křižovatka je jediný nebezpečný místo (v českém měřítku, v civilizovaném měřítku tu není žádné bezpečné místo).
Taky si trochu pridam. Myslim si, ze clovek se poradne pouci az ve chvili kdy jde opravdu natvrdo na brzdy a miji jen o milimetry prekazku a nebo az kdyz si rozbije drzku. Je jedno jestli v aute nebo na kole. Jedine, co se snad da rici je predvidat, predvidat, predvidat a ve meste se trosku krotit s rychlosti. Jezdim kazdy den do skoly pres celou Ostravu a rad se svezu hodne rychle, ale pres krizovatky radeji brzdi a nekdy i zastavuji. Pokud zastavi cyklista u kraje, nikoho neomezi. Na druhou stranu sam vim, ze jsou situace, kdy jednoduse clovek nic nezmuze a i kdyby predvidal sebevic, proste do toho po hlave vleti. To byl asi Jirkuv pripad. Myslim, ze ted uz si bude davat mnohem vetsiho bacha a bude jezdit pomaleji. Jestli ne, tak je dle meho nazoru sebevrah a vul :-)
Gratuluju k uspesnymu preziti,doufam ze se brzo zotavis.Aspon ze se to stalo takhle na konci sezony,pres zimu bys mohl z pojistovny vyrazit prachy a na jare vyrazit na krasnem novem stroji.
Tak lidi, letos ta kola nejak decimujeme a dokazujeme, ze padat s lezaku je proste bez vetsich nasledku i pri vysokych rychlostech. Za chvili o tom budeme moct psat odborne clanky do specializovanych casopisu. Doufam, ze se uzdravis drive nez my s Eliskou.
jojo, to můžu potvrdit, na klasickém kole jsem ještě do konce této sezóny jezdil, a pár bouráků jsem měl při 35 sem taky narazil do stojícího auta bylo to teda dost silný kafe, naštěstí jsem měl helmu, tak jen otřes mozku(pilin) a zlomené ruce a to jsem jel ještě o 5 míň a pak jednu při sjezdu při 65, když jsem na něco najel(Asi větev) a zlomila se mi vidle, to naštěstí skončilo v kotrmelcích a nic se mi nestalo, ale taky jsem do ničeho nenarazil. Jo a až někdy uvidíte někoho na Baronovi, tak to budu já...od jara, kdy si to kupuju
Přátelé spoluležníci, v Brně se objevil jedinec, který by se rád připojil k našemu spolčení. Příjmením se jmenuje Němec a tento týden ve čtvrtek by se s námi rád setkal nad škopkem něčeho tekutého. Příjezd na ležáku není podmínkou. Udělejte si proto čas od šesti hodin večer v hospodě "u rytířu" v Řečkovicích za Billou. Také vás rada uvidím. Bude zamluvený stůl, tak se o místo nebojte. Já a nink tam budeme určitě.
LEHNI!
Tož tak teda měním ta data:
kdy: čtvrtek 9.12.2004
kde: Pegas - u červeného kostela, kousek nad ním
hod: od 19:00 do nevidim
kdo: kdokoli, komu nevadí monotématické rozpravy o ležácích
PŘIJDITE VŠICI!!!
lehni!
ak ten pegas je na Jaselske.
Zprava pro Gifa, vari tam.
Zamluvit stul se nam ale nepodarilo, podminkou je jist tam. Coz asi vetsina neplanuje...
Takze se tam setkame v tech sedm a bude-li plno, presunem se jinam, a ostatni obvolam.
Uz se tesim.
Což takhle se zase nechat vidět?
Navrhuji čtvrtek 20.1. v 19,00 hod v Pegasu na Jaselské ulici. Pan Němec snad dorazí.
Jsem pro, ale o kousek se zpozdím - stejný důvod jako minule.
Lenhněte fšici :-)
Chci vás upozornit, že vyšlo VTM 12/2004 a je tam článek o lehokolech.
Autor Robert Virt...znáte ho někdo?
Tak jsem si ten článek přečetla také. Podepsal se sice pod něj Robert Virt, ale v internetové verzi magazínu je pod ním podepsán Robert Čapek. A muže tohoto jména lze už snadno na netu dohledat. Píše science fiction literaturu a články podobného a odborného zaměření. Zda je však článek "Nejrychlejší KOLA" od něj také, nevím jistě. A spadá pod redakci VTM. Tož tak.
Jo a ráda bych viděla nějaké reakce na tento článek, kdo si co myslí. Tak pište lidi, prosím.
No já jsem měl trochu problém ten časopis vůbec sehnat. Článek byl takový průměr, mám trochu pocit že autor na ležáku nikdy nejel (píše že lehokola jsou předem určeny jen pro "dobré komunikace" ). Chyběli mi tam i fotky jednotlivých typů SWB, LVB.
Tom
Tak tak. Je vidět, že autor v rámci přípravy vůbec nečetl moje příspěvky do diskuse nakole.cz:-))) A domluvit se třeba s Alešem na zapůjčení kola by asi taky nebyl problém, stačí zavolat. Lehátka jsou asi zatím považována za tak extravagantní věc, že o nich může psát i někdo, kdo to nikdy neviděl (asi jako články o kosmonautice píšou lidi, kteří nikdy nebyli v kosmu)....
S tatíkem jsme se shodli, že ten článek byl z původní verze nepochybně velmi zhuštěn, aby se vešel do limitu (podle mě lehce ztrátovými kompresními algoritmy), což se dělá často (skoro vždy). Kromě toho dělá dojem kompilátu - autor pravděpodobně nehledal primární zdroje informací sám, ale použil několik zahraničních článků (či webů), protože u nás se toho zatím v tisku našlo málo. To by vysvětlovalo, proč mu unikl Azub => "ceny od 40000Kč", kola jsou vhodná na kvalitní cesty atd. Azuby vznikly u nás a jsou stavěné na naše podmínky, takže zvláště ty kvalitní povrchy odpadají. Ostatně mohl si to po sobě přečíst a muselo by mu připadnout divné, že na jednom místě zmiňuje časté odpružení jednoho nebo obou kol a o kus dál jsou kola vhodná jen na kvalitní povrch. Tak jak ten článek je to vypadá, že autor došel k závěru, že lehokola jsou určena pro dosahování vysokých rychlostí trénovanými cyklisty za účelem tvoření rekordů na dráze a silnici. Nechápe, proč proboha to někdo zkouší vyrábět a prodávat lidem jako kolo na normální ježdění, když se to vlastně na nic nehodí a nevýhody převažují (poslední věta článku - aspoň tak jsem ji pochopil). Čtenář by si měl uvědomit, že se jedná o nějakou podivnost, která není pro normální lidi. Na druhou stranu pohodlí letmo zmínil, stejně jako potencionálního kupce ("ten, kdo to s ježděním myslí vážně"). Výsledek je tedy dost zmatený článek, nevědět nic o lehokolech od jinud, nedokážu odhadnout, co bych si z toho článku odnesl. I když je tam naprosté minimum vyložených nepravd ("řetěz vždy přes kladky"), ten článek je spíš podprůměr, rozhodně bych ho neoznačil za "odborný", to už i v ABC se najdou odbornější.
Lehni!
Pro ty, kdož si časopis nehodlají pořídit a třeba by je zajímalo, co se v článku píše, naleznete jej v plné své kráse na mém webu:
http://www.blids.nl/o106
Lehni!
Za jakýkoli článek třeba děkovat dle hesla : Škoda fotky která padne vedle.
Všichni jsme tak byli chyceni. Jinak článek je moc pěkná slohová práce žáka páté třídy, od půlky nečitelná směs faktů a blábolu. Ono to není lehké neupadnout v pokušení vše ukázat a vysvětlit a přitom se neutopit v té hloubce variant jak se stalo autorovi. Osobně mu, ale vyčítám jinou podstatnější věc. Chybí mi seznam odkazů na weby, kde se dozvím více a lépe. Jenže to by asi bylo vidět chatrné zdroje autorových informací.
Vystihls to.
Ležáci, ozval se mi opět pan Němec (potenciální člen brnoBENTu), tzn. nezanevřel na nás :-)
Rád by se s námi setkal ještě před Vánocemi. A abych pravdu řekla, já jsem pro každou špatnost. Jen se obavám toho, jak se k tomu stavíte i vy ostatní, zda byste tento týden ještě jednou se nechali vidět, třeba ve stejnou dobu, na stejném místě.
V pátek odjíždím do NL.
Prosím pište rychle, ať mu to mohu dát vědět brzy.
nejsem proti
Hoi Jiříku,
jsem ráda, že už máš zase na čem jezdit. A že to přišlo tak brzo, v rámci ježíška. Ráda bych se k novoroční vyjížďce přidala, ale jsem v Holandsku a až do třetího se v Brně neukážu. Takže přeji tobě i ostatním brněnským lehocipedistům veselý, zdravý a lehoidní nový rok!
LEHNI!
Objevil jsem v inzert expresu inzerát že prodá lehokolo za 18000 možná i míň. Kdyby měl někdo zájem přikládám inzerát.KOLO LEHACÍ (HPV). Dvoukolové. Exklusivní vzhled - malosériová výroba. Stavitelný rám i sedadlo pro různé typy postav, stavitelné odpružení zadního kola. Tmavě červená metalíza. Velice málo jeté - nepoškozené. http://hpv.wz.cz Tel: 776 337 336
Podle fotky taková nepovedená kopie Azubu. Tuhost rámu nula nic, tu přední část rámu nebude těžký při tvrdším šlapání časem utrhnout. Prodejné by to být mohlo, ale určitě ne za 18000.
Minulé úterý jsme od Aleše přivezli Azub 4 z výprodeje koupený za peníze od pojišťovny. Zatím má horní řízení, které chci trouchu vyzkoušet, nejpozději na léto to předělám na spodní. Oproti fotce na Alešově webu už je přezutý na zimu (Schwalbe Marathon Slick nebyl ideální), má nosič a blikačky a blatník atd. A vlajku dva metry nad zemí na uhlíkovém prutu. Těším se až se s ním budu moct pochlubit ostatním.
Podle webu Byciba startuje letošní novoroční vyjížďka k přehradě v 10:00 ze Svoboďáku. Pokud tam konečně pojedu, přidá se někdo ležatý?
Tak jsem byl jediný ležatý a ještě jsem do cíle nedojel. Pod kopcem v Žabinách jsem v zatáčce uprostřed balíku převážně silničních kol přetrhl řetěz. K pádům nedošlo, počkal jsem až mě z obou stran obtečou a zastavil. Jeden dobrý člověk jedoucí pomaleji kus za hlavním polem měl nýtovačku a zastavil, takže nakonec jsem se k přehradě dostal. Ale i ta první půlka stála za to: jízda kolem Rohlíku a MZK přes celou šířku silnice a šaliny za houkajícím policejním autem, jako vládní delegace. Příště nás doufám pojede víc.