Budování a rekonstrukce cyklostezek je také jednou z priorit znojemské radnice. Využila proto možnosti požádat Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury o poskytnutí finančního příspěvku.
Fond Znojmu vyšel vstříc a do města putuje 823 000 Kč na cyklostezku pro pěší a cyklisty. V těchto dnech se přidělení dotace administrativně vyřizuje, a protože stavební povolení je již k dispozici, mělo by se co nejdříve začít s realizací. Celkové náklady na propojení náměstí Svobody s náměstím Republiky budou milion a půl korun, takže z městské pokladny bude třeba doplnit kolem půl milionu.
Z náměstí Svobody povede cyklostezka po pravé straně kolem hradeb, přičemž se počítá s vybudováním přímého nájezdu. Stezka vyústí u nově opraveného altánu na náměstí Komenského a dál povede kolem hradeb vedle gymnázia a poté kolem střední pedagogické školy až ke školní družině v dolní části parku a kolem plotu pekáren až na náměstí Republiky. Cyklisté se tak dostanou až k Dyjské ulici a po Koželužské mohou pokračovat kolem Dyje. Tento úsek by se měl upravit v další etapě. Nová cyklostezka, která se již projekčně připravuje, má vést až k Loucké ulici, odkud se mohou uživatelé napojit na stávající cyklostezky.
Je zřejmé, že snahou je ochránit cyklisty před nebezpečím, které číhá na frekventovaných ulicích města, zejména na silnici I. třídy ve směru ke státní hranici.
Zdroj: Znojemské listy, 6.9.2004
Priority radnice myslim lezi zcela jinde. Je pravda, ze zminena stezka vznikla a je skvela... ale je v mistech, kde to nebolelo, v mistech, kde se vzdycky dalo pomerne pohodlne projet (jen prskali chodci, ale ti prskaji stale, protoze symbol kola na kazdych deseti metrech stezky pro ne asi nic zvlastniho neznamena, rozhodne ne to, ze by tam mohli mit cykliste prednost, na rozdil od paralelne vedoucich a sirsich 'chodniku') ... prochazi sady tak jak to bylo bez problemu, ale neni treba reseno napojeni z teto stezky k vlakovemu nadrazi - jednak asi nikoho nenapadla tato potreba, jednak by to bylo slozitejsi...
Jako v mnoha jinych mestech, i ve Znojme vznikaji stezky hlavne tam, kde to jde bez vetsich problemu, a ne tam, kde je to opravdu potreba (hlavne kdyz se naplni nejake procentualni limity, ne) ... kdyz je v nekterem miste vedeni stezky slozitejsi, vetsinou decentne pro dany usek zmizi. Skonci, a o par desitek metru dal zase zacina. Mezitim si cyklisto nejak porad. //
Presto se musim ohradit proti prohlaseni v druhem 'znojemskem' vlakne - Znojmu se neni treba vyhybat obloukem, je prujezdne. I kdyz je pravda, ze ne prilis diky radnici, spis proto, ze v malem meste se nejake ty cesticky vzdycky najdou, snaze nez ve velkem... :]