Nedávno jsem projižděl na kole přes Pardubice. Neustále jsem přitom musel projiždět ulicemi se zákazem vjezdu cyklistům a ignorovat připomínky řidičů aut.
Na těch cyklostezkách po kterých jsem asi podle někoho měl jet naprosto chybí směrové značení a na cedule na silnici odtud často není vidět, navíc bych se musel stále motat mezi davy chodců. Další problém je, že cyklostezka se asi nikdy nepovažuje za "hlavní silnici" ve smyslu přednosti.
Přijde mi to jako nesmyslná buzerace cyklistů. Příště se průjezdu přes Pardubice raději vyhnu, ale jestli se takovýto přístup úřadů rozšíří, tak brzy bude muset každý cyklista mít doprovodné vozidlo, aby s jeho pomocí mohl přejíždět mezi izolovanými ostrůvky cyklostezek nebo nemusel např. z Pardubic do Kutné Hory jezdit přes Liberec :-(
Nad nekterymi systemy vedeni cyklostezek a cyklotras zustava mnohdy rozum stat. Napriklad Praha Smichov, Nadrazni ulice - pesi zona, po ktere smeji bez problemu jezdit auta, ale cyklistum je vjezd zakazan. Budu vdecen tomu, kdo mi tenhle nesmysl vysvetli.
Jo, v Praze to dotáhli k dokonalosti: když je překročen kritický počet blbců (kam bohužel patří velká část úředníků) na čtvereční kilometr, tak to ani jinak dopadnout nemůže :-(
Cyklostezky tam byly zřejmé vytvořeny tak, že nějaký úředník dostal požadavek navrhnout x km cyklotras. Takže vzal mapu a začal kreslit naprosto nesmyslné trasy (vyjímkám čest) vedoucí co nejdelší cestou (vlastně raději necestou) odnikud nikam (pokud možno po schodech či alespoň dostatečně často přerušované značkami "cyklisto veď kolo").
Tím by již mělo být zajištěno, že je nikdo používat nebude, ale protože po nich někteří cyklisté i přesto začali jezdit, tak došlo k úpravám stavebním jako pasti na cyklisty (neznačený výkop, zbouraný most nebo alespoň chybějící poklopy na kanálech), kde pak nepozorné oběti stačí zahrnout, nebo vylepšením původní prašné cesty o vrstvu hrubého štěrku, či alespoň nahrazení asfaltu co nejnepravidelnější dlažbou. A pak samozřejmě (úředníkům mnohem bližším) úpravám administrativním ("cyklisto veď kolo", takzvané pěší zóny, zákaz vjezdu cyklistům atd).
Tak je zajištěno, že o "cyklostezky občané nemají zájem" a ušetřené místo v ulicích bude moci být mnohem účelněji použito pro rozšíření silnic (které je finančně náročnější a tedy i úředníkova "provize" tučnější).
Popisovaný příklad na Andělu pravděpodobně vznikl křížením úředníků z Prahy a Pardubic. Pokud se tato mutace rozšíří, máme se na co těšit...
přes pardubice jsme jeli s klukama z Havířova do prahy a jelikož jsme se nechtěli motat po hlavních cestach tak jsme to vzali po ,,cyklostezce,, asi po 30min jsme přijeli na místo kde jsme se na tuto ,,cyklostezku,, napojili a tak jsme to za doprovodu několika jadrných slov na adresu jejich tvurce vzali po oné hlavní cestě.v pardubicich možna rozumí perníku,ale ne cyklistum.
Můžeš upřesnit, kde je to místo, které tě tak rozrušilo? :o) Jsem pardubák, tak mě zajímá pohled "cizince" já jsem si na místní "špecifiká" už zvyknul...
přijiždeli jsme ze směru od ustí a více si iž nevzpomínam.taky jsme tam někde jeli asi 8km po kostkach,to bylo dobré maso.
pokud jsi jel 8 km po kostkách, nejel jsi v Pardubicích. 8km kostek v Pardubicích snad ani dohromady není (pokud jsi nekroužil po náměstí ;o).
Já fakt nevím, ale Pardubice mi jako tak otřesné město pro cyklisty, jak popisuješ, zase nepřijde. Výše je popsaný případ z Prahy a já jsem z Prahy taky, takže jsem v Pardubicích spíš ocenil, že tam vůbec nějaké stezky jsou.
Tady máme jen ty zákazy, ale stezka nikde. Když už nááááhodou je, tak tam jsou každou chvíli ty vskutku nejabsurdnější dodatkové tabulky, jaké by člověk na stezce pro cyklisty čekal: "Cyklisto, veď kolo!" nebo je tam naprosto nemožný povrch (vltavské náplavky s kočičími hlavami). Pokud ani to není (po stezce se dá jet a povrch je kvalitní), tak vede odnikud nikam - např. přes park na Letné, ale do parku už ne.
V Pardubicích mi přišlo, že až na to chybějící značení jsou stezky dobré, ale třeba je to otrlostí z Prahy.